Warszawa, luty 2010 r. - Przedstawiciele firm, przyjaciele i goście, którzy czynnie pomagają najbardziej potrzebującym dzieciom w Polsce, spotkali się 15 lutego b.r. w Hotelu Hilton, aby podczas balu charytatywnego podsumować swoje zaangażowanie w pracę na rzecz Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej (Foundation for Corporate Social Responsibility - FCSR). Głównymi gwiazdami wieczoru były dzieci, które uświetniły bal swoim taneczno-muzycznym występem.
W tym roku, w Hotelu Hilton zebrało się aż 600 członków, przyjaciół i gości, by uczestniczyć w szóstym już balu organizowanym przez FCSR. Podczas uroczystości zespół 40 dzieci, podopiecznych Fundacji, tańczył i śpiewał w rytmie rock&roll. Powitano także nowych członków Fundacji, którzy odebrali Medal Uznania Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej:
• Lovells H. Seisler
• United Business Development
• SAP Tebodin
• Chopin Vodka
• Sheraton Warsaw Hotel
• Westin Warsaw Hotel
• Brill AV Media
• REAL
• More Executive Search
• Ghelamco Poland
Dochód ze sprzedaży biletów zostanie przeznaczony na rozwój dwóch projektów prowadzonych przez Foundation for Corporate Social Responsibility: programu Hot-Meal-a-Day, który zapewnia posiłki 2500 niedożywionym uczniom szkół podstawowych z północno-zachodniej Polski oraz The-Fresh-Milk-Program, dzięki któremu dzieciom z tego regionu nie brakuje mleka. Na razie oba programy są realizowane przez FCSR na terenie województwa zachodniopomorskiego - jednego z najbiedniejszych w kraju. Docelowo Fundacja chce zaopiekować się głodnymi dziećmi z całej Polski.
Głównymi bohaterami wieczoru były dzieci. Spośród wszystkich, do których trafia pomoc FCSR, została wybrana grupa młodych wykonawców, którzy zaprezentowali specjalnie przygotowany przez siebie występ. Przedstawiciele firm podkreślali, że właśnie możliwość spotkania i rozmowy z dziećmi cieszy ich najbardziej. Jest to dla nich nagroda i potwierdzenie, że działalność CSR (Corporate Social Responsibility - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) ma głęboki sens.
Pomysłodawca przedsięwzięcia i Prezes Foundation for Corporate Social Responsibility, William C. Chasey, wskazuje, że wieczór charytatywny jest skutecznym sposobem na zdobycie środków finansowych. Bilety na tegoroczny wieczór, które dotychczas sprzedaliśmy, pozwolą nam nakarmić dodatkowo 500 maluchów rocznie. To duży sukces, ale z naszych badań wynika, że w Polsce naszej pomocy potrzebuje aż 2 miliony dzieci. Ze względu na skalę problemu wsparcie każdego nowego darczyńcy jest dla nas na wagę złota. - mówi William C. Chasey.
Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie FCSR, problem głodu dotyka aż 40% Polaków, którym nie zawsze wystarcza pieniędzy, aby kupić jedzenie. Brak porządnego śniadania czy obiadu szczególnie dotkliwie odczuwają dzieci, dla których pełnowartościowe posiłki są warunkiem zdrowego rozwoju. Tę i inne trudne kwestie społeczne coraz częściej rozwiązują wrażliwe społecznie firmy. Cieszy nas, że idea CSR jest coraz powszechniejszą praktyką nie tylko wśród wielkich korporacji, ale także wśród mniejszych przedsiębiorstw. Działalność biznesowa może i powinna realizować także wyższe cele. Tylko wtedy daje prawdziwą satysfakcję. - dodaje W. C. Chasey.
Kontakt:
William C. Chasey, PhD
President
chasey@ipgate.pl
(48) 605 99 1715
Natalia Marciniak
Executive Assistant
Foundation for Corporate
Social Responsibility
tel. 605 99 17 16
FCSR@chasey.ipgate.pl
Monika Wróbel
Account Executive
Edelman Polska Sp. z o.o.
Tel: (22) 576 35 55
monika.wrobel@edelman.com
Informacje dodatkowe:
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jest ideą, według której obowiązkiem świata biznesu jest angażowanie środków finansowych i energii w działania na rzecz szeroko rozumianego dobra społecznego (np. środowiska naturalnego lub lokalnej społeczności). Działania te cieszą się rosnącą popularnością zarówno wśród firm, jak i konsumentów, którzy wybierając produkt z półki sklepowej coraz częściej zwracają uwagę na prospołeczną działalność poszczególnych producentów.
Foundation for Corporate Social Responsibility (FCSR - Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej) zachęca firmy do działania zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej, a także pomaga im w osiąganiu sukcesu komercyjnego przy poszanowaniu dla wartości etycznych, ludzi potrzebujących, potrzeb lokalnych społeczności oraz środowiska naturalnego. Członkowie Fundacji spełniają swoje zobowiązania względem społeczeństwa poprzez ekonomiczny, intelektualny i społeczny wkład w lokalną społeczność, w której prowadzą działalność.
Dzięki Fundacji każdego miesiąca 2500 głodnych dzieci z 14 szkół w północno-zachodniej Polsce otrzymuje łącznie 50 000 posiłków.
Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która jest zainteresowana popieraniem i promowaniem potrzeby korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Aby otrzymać Golden Seal of Approval (Złotą Pieczęć Aprobaty) - znak Fundacji, trzeba wypełnić Oświadczenie Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, które jest dostępne na stronie Fundacji www.fcsr.pl. Należy także zadeklarować propagowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu wśród udziałowców, kadry zarządzającej, administracji oraz pracowników, powołać zespół dedykowany do opracowania planu działań dla firmy ggw ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, a także promować wizerunek i działalność FCSR.
Jednym z założycieli Fundacji oraz jej przewodniczącym jest Dr William C. Chasey, który jest twórcą oraz czołowym propagatorem pojęcia Cause Related Marketing (marketing organizacji non-profit). Dr W. C. Chasey tworzył i zarządzał 19 organizacjami pozarządowymi i charytatywnymi, a także doradzał 23 oddziałom Czerwonego Krzyża na całym świecie. Był także doradcą sztabów wyborczych w trzech kampaniach prezydenckich oraz wielu kampanii na szczeblu rządowym i kongresowym w Stanach Zjednoczonych. Dr W. C. Chasey jest również dwukrotnym laureatem Diamond Award, nagrody przyznawanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations.