Warszawa, 17 listopada 2011 roku — Podczas konferencji Cisco EXPO 2011 firma Cisco poinformowała, że Stadion Narodowy w Warszawie wdrożył rozwiązanie Cisco Connected Stadium. Nowopowstała, inteligentna sieć umożliwi zarówno organizatorom, drużynom jak i kibicom korzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań komunikacyjnych, informatycznych oraz związanych z obsługą widowiska. Sieć IP stanowi spójną platformę na której wszystkie systemy obsługujące dostęp fizyczny, komunikację, obsługę widowiska, zarządzanie przestrzenią konferencyjną i funkcje biurowo-administracyjne są w pełni połączone.
Stadion Narodowy w Warszawie to obiekt wielofunkcyjny, jeden z 4 stadionów, na których zostanie rozegrany turniej Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. W czasie trwania UEFA EURO 2012™ na Stadionie Narodowym zostanie rozegrany mecz otwarcia wraz z oficjalną ceremonią, trzy spotkania grupowe, jeden ćwierćfinał i jeden półfinał. Na trybunach stadionu będzie 58 tysięcy miejsc dla kibiców.
Podstawowe informacje:
· Inteligenta sieć Cisco Connected Stadium pomoże Stadionowi Narodowemu oferować nowe usługi i dzięki temu zwiększyć przychody. Stadion jest obiektem wielofunkcyjnym, który może być wykorzystywany na potrzeby imprez masowych – sportowych i rozrywkowych. Ponadto Stadion posiada nowoczesne centrum biznesowe, oferujące gościom pełną infrastrukturę informatyczną, zaplecze biurowe i konferencyjne. Dzięki rozwiązaniom firmy Cisco Stadion Narodowy będzie w stanie w najbliższych latach znacznie szybciej dostosowywać się do innowacji technologicznych oraz zmieniających się potrzeb kibiców.
Infrastrukutra sieciowa zapewnia dostęp przewodowy i bezprzewodowy do Internetu, transmisję wideo monitoringu z kilkuset kamer zainstalowanych na terenie stadionu, transmisje danych z kontroli dostępu i kontroli biletów. W obrębie sieci LAN wydzielony zostałsegment logiczny na potrzeby systemów bezpieczeństwa, do których zalicza się takie systemy jak telewizja dozorowa CCTV, kontrola biletów, oraz systemy kontroli dostępu. Ponadto większość systemów zarządzających budynkiem, takich jak oświetlenie, wentylacja, regulacja poziomu temperatury są sterowane przez IP. System telefonii zrealizowany jest z wykorzystaniem zunifikowanej komunikacji IP (Cisco Unified Communications System) w oparciu o sieć LAN. Funkcję centrali telefonicznej realizuje aplikacja Cisco Unified Communication Manager. Stadion posiada telefony i wideotelefony zainstalowane w części biurowej oraz w przestrzeni publicznej. Również domofony i wideodomofony zainstalowane w wydzielonych częściach Stadionu Narodowego działają przez sieć IP i są zarządzane przy pomocy systemu Cisco Unified Communications Manager. Za projekt oraz wdrożenie inteligentnej sieci, a także za jej bieżące wsparcie i utrzymanie, odpowiada firma NextiraOne, złoty Partner firmy Cisco. Sieć została zaprojektowana w ten sposób, aby ewentualna rozbudowa czy też dołączenie kolejnych punktów dostępowych nie stanowiły problemu. Infrastruktura sieciowa Cisco została objęta zestawem usług serwisowych Cisco Advanced Services’ Network Optimization Services (NOS), który zapewnia bieżący monitoring działania sieci. Inżynierowie NOS są w stanie w sposób zdalny monitorować sieć wdrożoną na terenie Stadionu Narodowego, wprowadzać poprawki do oprogramowania oraz optymalizować sposób działania sieci.Cytaty :
„Współczesne stadiony nie służą już jedynie jako tło do wydarzeń sportowych, ale pozwalają na wprowadzanie zupełnie nowych możliwości dla kibiców oraz poszerzanie potencjału biznesowego dla właścicieli stadionów. Dla Stadionu Narodowego technologia jest głównym wyróżnikiem a dzięki wdrożonym rozwiązaniom sieciowym obiekt może zaoferować wartość dodaną organizatorom, partnerom biznesowym, sponsorom i widzom” -powiedział Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny firmy Cisco w Polsce.
Informacje o firmie Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracują. Więcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl i http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com.
Dodatkowych informacji udziela:
Joanna Dunin-Kęplicz
Manager
Solski Burson-Marsteller
ul. Krakowskie Przedmieście 47/51
00-071 Warszawa
tel. +48 501 132 395
email: jdunin-keplicz@solskibm.pl
www: www.solskibm.pl