Londyn sportowym numerem 1
Igrzyska w Londynie okazały się najpopularniejszym wydarzeniem sportowym lipca, co nie jest szczególnym zaskoczeniem. Informacje, komentarze, wzmianki na blogach i forach dotyczące tej imprezy pojawiły się ponad 29 tys. razy w ciągu miesiąca. Drugą najczęściej komentowaną imprezą było Tour de Pologne z wynikiem 13,3 tys. publikacji. Trzecie miejsce należy do siatkarskiej Ligi Światowej, czwarte zaś do pojedynku Agnieszki Radwańskiej z Sereną Williams.
Nasi na Igrzyskach
Z analizy lipcowych publikacji internetowych wynika, że reprezentanci Polski byli ulubieńcami internautów – nawet najmniej znani sportowcy doczekali się co najmniej kilkudziesięciu wzmianek, chociażby w związku z samym faktem zakwalifikowania się na Igrzyska. Najczęściej komentowana była Agnieszka Radwańska – po Wimbledonie największa nadzieja reprezentacji. W wypowiedziach internautów pojawiła się prawie 10 tys. razy. Drugie i trzecie miejsce przypadły siatkarzom - Bartoszowi Kurkowi i Zbigniewowi Bartmanowi. Każdy z zawodników pojawiło się w ok. 2,5 tys. publikacji. Na czwartej pozycji pojawiła się druga z sióstr Radwańskich – Urszula, która pojawiła się w 2,4 tys. publikacji w internecie.
Lewandowski ciągle popularny
Choć o Euro 2012 pisano w lipcu już tylko w ramach podsumowań, hymnów pochwalnych lub szukania winnych, o piłkarzach wciąż warto rozmawiać. Robert Lewandowski, najczęściej wspominany przez internautów sportowiec w maju i czerwcu, koszulkę lidera przekazał Agnieszce Radwańskiej, jednak nie spadł daleko: zajmuje mocną drugą pozycję. Na trzecim miejscu rankingu, zbudowanego z oparciu o plebiscyt na sportowca roku 2011, pojawiła się Maja Włoszczowska.
T-Mobile wrócił na prowadzenie - ekspozycja sponsoringu sportowego
Euro 2012 na chwile zepchnęło w cień piłkarską T-Mobile Ekstraklasę, jednak już w lipcu wróciła ona na prowadzenie w rankingu sportowych sponsorów – 4,2 tys. publikacji w internecie. Na drugim miejscu znalazła się PlusLiga siatkówki, na trzecim zaś Enea Ekstraklasa żużlowa.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.
Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.
O raporcie:
Analizę wykonano na podstawie ponad 217 692 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy dyscyplin sportowych/nazwiska sportowców. Raport obejmuje materiały od 1 do 31 lipca 2012 r. Opracowanie odnosi się do raportów z maja i czerwca 2012 roku.
O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.
O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40 krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.