Ponad 1300 zgłoszeń konkursowych, ponad pół miliona zasięgu, 3500 reakcji i blisko 1000 nowych fanów marki - to efekt działań komunikacyjnych w kanałach social media operatora multimedialnego INEA. Fanów zaangażowała akcja #TydzieńGryoTron zorganizowana w związku z premierą nowego sezonu Gry o tron w HBO.
Po 315 dniach oczekiwania na kolejny sezon Gry o tron, jeden z najbardziej popularnych seriali ostatnich lat powrócił do HBO. Na chwilę przed polską premierą 6. sezonu, zaplanowaną na 25 kwietnia, promocję wsparła także INEA – jedna z czterech największych sieci kablowych w kraju, która jako pierwsza w Polsce udostępniła widzom usługę HBO GO. Działania komunikacyjne zostały przeprowadzone w kanałach social media marki, gdzie fanów angażowała akcja #TydzieńGryoTron.
Celem akcji było wygenerowanie buzzu wokół powrotu kultowego tytułu, zaangażowanie fanów skupionych wokół społeczności INEA i zorganizowanie dla nich ciekawej akcji.
- Po raz kolejny okazuje się, że w mediach społecznościowych najważniejszy jest świetny pomysł. Nawet niewielkim nakładem środków można zrobić akcję, która zaangażuje wielu użytkowników – mówi Michał Korzeniewski z INEA.
CASE STUDY
#TydzieńGryoTron wystartował na 7 dni przed premierą, na „ostatniej prostej” dla fanów oczekujących na powrót ulubionego serialu. Działania objęły wszystkie kanały social media marki INEA: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. W ramach akcji, fanom udostępniono dedykowaną aplikację na portalu Facebook oraz konkurs z ciekawymi nagrodami związanymi z kultową produkcją HBO.
Dzięki aplikacji udostępnionej przez operatora, fani Gry o tron mogli zmienić swoje zdjęcia profilowe dodając do nich herb ulubionego rodu - Stark, Lannister, Targaryen czy Baratheon, ale również pobrać cover photo zawierające wybrany cytat kultowych postaci. W aplikacji zamieszczono także zegar, który na żywo odliczał czas do emisji pierwszego odcinka 6. sezonu.
Przez 5 dni, w ramach akcji, fani mogli brać także udział w konkursie odbywającym się na fanpage’u operatora, w którym codziennie do wygrania były nagrody związane z produkcją HBO. Pytania konkursowe w postach kierowały dodatkowo do pozostałych kanałów social media marki INEA.
Dodatkowe wsparcie akcji zapewniły: FB Ads, reklama zasięgowa na Instagramie, trailer serialu promowany na YouTube oraz komunikacja na Twitterze. Reklamy targetowano na fanów INEA, Gra o tron oraz HBO. Działania prowadzone jednocześnie w wielu kanałach marki INEA, były opatrzone wspólnym hashtagiem akcji, #TydzieńGryoTron.
Akcja marki INEA, wspierająca komunikację premiery 6. sezonu Gry o tron w HBO, zapewniła operatorowi I miejsce w kategorii Telekomunikacja na Facebooku pod względem aktywności fanów (Relative Interactivity) w kwietniowym raporcie Sotrender.
Działania trwające w dniach 18-25 kwietnia wygenerowały następujące wyniki: ponad 1000 przerobionych zdjęć profilowych, ponad 1300 zgłoszeń konkursowych, ponad 3500 reakcji i blisko 1000 nowych fanów marki. #TydzieńGryoTron to także 0,5 mln zasięgu postów oraz interactivity index (wszystkie aktywności w obrębie fanpage’a) na poziomie 10 100. W działania promujące powrót Gry o tron wśród fanów marki INEA, częściej angażowali się mężczyźni (54%) oraz odbiorcy z grupy wiekowej 18-34, którzy w aplikacji spędzali średnio aż 2,5 minuty.
Za akcję #TydzieńGryoTron we wszystkich kanałach social media marki INEA, odpowiadała agencja Get More Social, wchodząca w skład Grupy dotPR.
dostarczył infoWire.pl