Wiadukt został wykonany bardzo efektywną metodą nasuwania podłużnego. Obiekt podzielono na cztery odcinki, dwa długości około 360 i 460 metrów nasuwano od przyczółków, dwa przęsła środkowe nasuwano w całości z jednego stanowiska (z wykorzystaniem zwornika). Dzięki temu zaoszczędzono nakładów na budowę kolejnego stanowiska nasuwania. Nasuwanie środkowych estakad (razem 880 metrów) wymagało przyłożenia rekordowej siły trakcyjnej – ponad 20.000 kN (około 2.000 t), rekordowa była też masa przemieszczanej konstrukcji – ponad 36.000 ton! Wymagało to od projektantów niezwykłej precyzji i doświadczenia w kształtowaniu konstrukcji potrzebnych do przeniesienia tak ogromnych obciążeń. Warto również dodać, że obiekt, mimo dużych rozpiętości przęseł, nasuwano bez użycia podpór pośrednich. Z tego powodu konieczna była modyfikacja dotychczas stosowanych rozwiązań połączenia dziobu montażowego z konstrukcją pomostu, umożliwiając przeniesienie znacznie większych sił. Dodatkową trudnością i wyzwaniem dla projektantów było usytuowanie podpór mostu w dużym skosie do osi obiektu oraz bardzo skomplikowana geometria obiektu.
Budowa w Gliwicach była także rekordowa pod wieloma innymi względami, m.in. był to najdłuższy w historii Polski odcinek nasuwany po łuku. Operacja nasuwania przebiegła prawidłowo i zakończyła się pełnym sukcesem zarówno pod względem technicznym jak i harmonogramowym, co jest najlepszym wyznacznikiem jakości wykonania projektu. Cechą charakterystyczną projektów spółki Mosty Gdańsk jest dbałość o detale techniczne i przykładanie wielkiej wagi do aspektów wykonawczych, na przykład na estakadzie WA-458 podział na segmenty zapewnił powtarzalność zbrojenia i deskowań, zbrojenie było w większości prefabrykowane, zwiększając znacznie tempo prac i ograniczając do minimum pracochłonność, układ sprężenia umożliwił bezkolizyjną pracę ekip sprężalniczych i zbrojarsko-betoniarskich a ponadto wyeliminował dodatkowe sprężenie po zakończeniu procesu nasuwania, dlatego natychmiast po zakończeniu nasuwania można było przystąpić do wymiany łożysk i montażu dylatacji. Potwierdzeniem słuszności rozwiązań projektowych był efekt końcowy – średnie tempo wykonywania ustroju nośnego wyniosło ponad 55 metrów tygodniowo – można sobie tylko życzyć, aby wszystkie autostrady w Polsce budowano w tak rekordowym tempie.
Obiekt dla GDDKiA o/Katowice zbudowała firma Doprastav według projektu wykonawczego oraz technologicznego Mostów Gdańsk. Generalnym wykonawcą tego odcinka autostrady jest Polimex Mostostal a wykonawcą prac specjalistycznych tj. sprężania, nasuwania, montażu łożysk i dylatacji na obiekcie WA-458 jest firma Freyssinet Polska.