Skład produktu podany jest często drobnym drukiem, trudnym do odszyfrowania dla klienta, który swoją decyzję podejmuje często w biegu. Stąd stosowanie znaków, które są czytelnym komunikatem: produkt bezpieczny, nie testowany na zwierzętach itd. Pośród tych znaków pojawia się także coraz częściej skrót GMP, co z angielskiego Good Manufacturing Practice tłumaczymy jako Dobre Praktyki Produkcji. Znak ten w połączeniu ze wzmianką ISO 22716 TÜV Rheinland jest świadectwem, że kosmetyk został wyprodukowany zgodnie z normą, której wymogi od 2013 roku obowiązywać będą wszystkich producentów kosmetyków.
Co jednak oznacza ów znak dla przeciętnego klienta? - Dla konsumenta to sygnał, że dane produkty zostały dokładnie sprawdzone. Norma obejmuje cały proces: od produkcji, przez kontrolę jakości i magazynowania po wysyłkę wyrobów. – mówi Katarzyna Haluch, Specjalista ds. Dokumentacji Sekcji Wyrobów Medycznych TÜV Rheinland Polska. – To znaczy, że praktycznie na każdym etapie – od receptury po wysyłkę produktu końcowego, zachowane zostają wysokie, pożądane standardy.
TÜV Rheinland Polska to lider usług certyfikacyjnych i badawczych w kraju. Jako niezależna jednostka certyfikująca, jest gwarantem obiektywizmu wydawanych opinii, stąd Znak GMP staje się wiarygodnym potwierdzeniem bezpieczeństwa i wysokiej jakości. Dając tym samym klientom możliwość świadomego i pewnego wyboru.