Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

Michał Kowalski Data ostatniej zmiany: 2017-10-12 11:36:01

Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 17:32:45 - Michał Kowalski

Witam,

ciąg dalszy historii Mazdy 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.

Pierwotny problem to ubywanie płynu chłodniczego, ok. 1/3 L na 1000km.


Diagnoza mechanika: brak oznak wycieku na zewnątrz. Po sprawdzeniu za
pomocą przyrządu stwierdził obecność spalin w układzie chłodzenia.
Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą albo wręcz pęknięta głowica.
Chłodniczka EGR mówi, że nie, bo ponoć nie jest ona chłodzona cieczą.

Koszty naprawy: 2500 zł, do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
zł oryginalne części. Jeśli będzie to pęknięta głowica, to koszt
używanej głowicy to 800 zł. Razem: 3500-4200 zł.

To daje całkiem niezłą sumkę jak na samochód o wartości 15k.

Zastanawiam się, czy warto robić, ponoć za 4k można kupić sprawny silnik
w całości.


Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 17:39:53 - Myjk

Wed, 11 Oct 2017 17:32:45 +0200, Michał Kowalski

> do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
> zł oryginalne części

Z napinaczem, rolkami, pompą wody i wymianą (bo zakładam to nie jest
wymiana na 120tkm przy walniętej uszczelce)? Coś tanio, tak z 50% za tanio.
:P No ale tak to jest z tymi "oryginalnymi częściami". :>

Uszczelki pod wtryskami też wymień, i smoka w misce sprawdź. :P

Zeskąd jesteś? Mazdy to niestety auta szczególnej troski i trzeba to
serwisować u kogoś, kto się na tym zna -- a nie u pierwszego lepszego
mietka.

--
Pozdor
Myjk


Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 18:40:35 - Zenek Kapelinder

A co jak w tym sprawnym silniku za pol roku poleci uszczelka pod glowica i okaze sie
ze rozrzad trzeba by tez wymienic? Kto tanio kupuje ten drogo placi.


Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 22:44:18 - Michał Kowalski

On 2017-10-11 17:39, Myjk wrote:
> Wed, 11 Oct 2017 17:32:45 +0200, Michał Kowalski
>
>> do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
>> zł oryginalne części
>
> Z napinaczem, rolkami, pompą wody i wymianą (bo zakładam to nie jest
> wymiana na 120tkm przy walniętej uszczelce)? Coś tanio, tak z 50% za tanio.
> :P No ale tak to jest z tymi "oryginalnymi częściami". :>

https://www.mazparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-z-p
ompa-mazda-6-5-3-citd-dpf

Sama wymiana rozrządu gratis, bo przecież i tak będą wszystko rozbierać
podczas wymiany uszczelki pod głowicą.



> Uszczelki pod wtryskami też wymień, i smoka w misce sprawdź. :P
>
> Zeskąd jesteś? Mazdy to niestety auta szczególnej troski i trzeba to
> serwisować u kogoś, kto się na tym zna -- a nie u pierwszego lepszego
> mietka.

Szczecin.



Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 22:44:58 - Michał Kowalski

On 2017-10-11 18:40, Zenek Kapelinder wrote:
> A co jak w tym sprawnym silniku za pol roku poleci uszczelka pod glowica i okaze
sie ze rozrzad trzeba by tez wymienic? Kto tanio kupuje ten drogo placi.
>

Nie za bardzo rozumiem, uszczelka pod głowicą właśnie już prawdopodobnie
poleciała.


Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 22:46:31 - Zenek Kapelinder

tlumacze i objasniam. Przepalila Ci sie uszczelka pod glowica. I rozwazasz zakup
silnika w niewiadomym stanie bo w zblizonej cenie co naprawa. A jak stan tego silnika
bedzie tragiczny to wydasz kase psu pod ogon. A jak zreperuja to bedziesz wiedzial ze
zreperowane i przez dluzszy czas sie nie wysypie. Kumasz?


Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-11 23:00:10 - Michał Kowalski

On 2017-10-11 22:46, Zenek Kapelinder wrote:
> tlumacze i objasniam. Przepalila Ci sie uszczelka pod glowica. I rozwazasz zakup
silnika w niewiadomym stanie bo w zblizonej cenie co naprawa. A jak stan tego silnika
bedzie tragiczny to wydasz kase psu pod ogon. A jak zreperuja to bedziesz wiedzial ze
zreperowane i przez dluzszy czas sie nie wysypie. Kumasz?
>

Teraz tak, dziękuję.


Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.

2017-10-12 11:36:01 - Vlad The Ripper

W dniu 2017-10-11 o 17:32, Michał Kowalski pisze:
> Witam,
>
> ciąg dalszy historii Mazdy 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.
>
> Pierwotny problem to ubywanie płynu chłodniczego, ok. 1/3 L na 1000km.
>
>
> Diagnoza mechanika: brak oznak wycieku na zewnątrz. Po sprawdzeniu za
> pomocą przyrządu stwierdził obecność spalin w układzie chłodzenia.
> Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą albo wręcz pęknięta głowica.
> Chłodniczka EGR mówi, że nie, bo ponoć nie jest ona chłodzona cieczą.
>
> Koszty naprawy: 2500 zł, do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
> zł oryginalne części. Jeśli będzie to pęknięta głowica, to koszt
> używanej głowicy to 800 zł. Razem: 3500-4200 zł.
>
> To daje całkiem niezłą sumkę jak na samochód o wartości 15k.
>
> Zastanawiam się, czy warto robić, ponoć za 4k można kupić sprawny silnik
> w całości.
Jak Ci ubywa 1/3 l na 1000km to zaopatrz się w bańkę borygo, czy czegoś
podobnego i jeździj dalej dolewając co jakiś czas zamiast 4 koła pakować
w naprawę.
Ja kiedyś tak 2,5 roku jeździłem z ubywającym nie wiadomo gdzie płynem
chłodniczym. Nawet nie chciało mi się tego diagnozować. U mnie było
pewnie coś innego, bo zimą prawie nie ubywało, za to latem w korku
potrafiło litr na 20km wciągnąć.
Ewentualnie można zrobić jak Janusz Cebula czyli sprzedać auto komuś,
kto nie wie, że płynu chłodniczego ubywa.


Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS