Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 08:52:10 - marcin
zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
a wy jak uwazacie ?
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 13:16:14 - Tomasz Pyra
> ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie
> zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
> a wy jak uwazacie ?
Tak, w większości współczesnych samochodów jest układ utrzymujący
podciśnienie w skrzyni korbowej.
Nadciśnienie oznacza problemy ze szczelnością układu tłok-cylinder.
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 14:45:38 - Zenek Kapelinder
korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa
fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu
szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie
podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w
pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na
szczelnosc.
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 15:15:27 - "P.B."
> Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?
Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą zaworów -
pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod tłoki. To się odma
nazywa.
> Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem.
I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien
pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan
cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia
tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien
wplywa na szczelnosc.
Nic nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą. Nadciśnienie w skrzyni korbowej
oznacza, że jest problem ze szczelnością pierścieni tłokowych. Utrzymywanie
podciśnienia nie ma na celu uszczelniania.
--
Pozdrawiam,
Przemek
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 15:29:28 - marcin
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 16:00:37 - Zenek Kapelinder
tak stare ja czterosuwowe silniki spalinowe. Sa uklady otwarte, spaliny odprowadzane
sa do atmosfery. Sa uklady zamkniete odprowadzajace spaliny do powtornego spalenia.
Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc i
spaliny sa czystsze. We wszystkich ukladach zamknietych wystepuja sterowane zawory
regulujace ilosc spalin jaka dostaje sie do dolotu. W sprawnych technicznie silnikach
wysokoprezych w ktorych szczelnosc ukladu tlok cylinder jest lepsza niz w benzynowych
sama odma nie zapewnia odpowiedniej ilosci spalin w mieszance i wystepuje w nich
dodatkowy element zawor EGR. Zawor ten dopuszcza do zasysanego powietrza zywe spaliny
z wydechu. Kiedys realizowane bylo to prostym zaworem sterowanym silownikiem
sterowanym podcisnieniem z dolotu. W nowych konstrukcjach sa to zawory sterowane
elektrycznie a wielkosc otwarcia wymusza procesor karmiony danymi z roznych
czujnikow. W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc
przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy
silnika.
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 16:12:01 - PiteR
>> Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?
>
> Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą
> zaworów - pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod
> tłoki. To się odma nazywa.
Acha już wiem. To takie g. co fałszywe powietrze wpuszcza.
Zlikwidowałem w pierwszej kolejności ;)
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 17:03:44 - "P.B."
> W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze
skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.
W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków
azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.
--
Pozdrawiam,
Przemek
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 17:04:03 - "Pszemol"
news:bbd41a1c-aa72-4249-8920-a218b504807b@googlegrou
ps.com...
> Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie
> w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by
> musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy
> cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z
> pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba
> ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w
> rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.
Jesteś mocno na bakier z umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Gdzie Ty w
jego wypowiedzi przeczytałeś o "wpływie podciśnienia na szczelność"? On o
tym nie pisał. On pisał o tym, że NIESZCZELNOŚĆ POWODUJE nadciśnienie w
skrzyni korbowej, bo przy prawidłowej szczelności powinno być tam
podciśnienie.
Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
2017-10-29 17:04:46 - "Pszemol"
news:59f5e5c8$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
> czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)
Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
Wszystko gra.