|
|
|
|
|
|
|
Mediom prywatnym ufa dużo więcej Polaków niż publicznym, spadek NATO i Kościoła katolickiego
Zaufanie do mediów prywatnych deklaruje 50,2 proc. Polaków, a do publicznych - 34,4 proc. Medioznawca prof. Wiesław Godzic zwraca uwagę, że w ciągu kilkunastu lat mocno spadło zaufanie do wszystkich mediów. - Odbiorcy nie rozumieją, szczególnie przy zawirowaniach politycznych, jak można właściwie o tym samym mówić zupełnie różnym językiem i zupełnie inaczej to oceniać - komentuje dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nadawcy zgłosili uwagi w sprawie nowelizacji dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kilka tygodni temu ogłosiła konsultacje publiczne w sprawie nowelizacji dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (DAUM). Swoje sugestie zgłosili m.in. nadawcy, dostawcy VOD czy platform udostępniających wideo.
więcej
|
Samuel Pereira po krytyce jego wpisu o Marianie Turskim: zalew hejtu, ohydne teksty
Szef TVP.Info Samuel Pereira skomentował wystąpienie byłego więźnia ocalałego z obozu Auschwitz-Birkenau Mariana Turskiego, który wzywał:” Jedenaste przykazanie - nie bądźcie obojętni” przypominając, że później działał w PPR. Został za to bardzo mocno skrytykowany. Sam dzień później ocenił, że "zalał go hejt", a pod adresem jego oraz jego dzieci pisano "ohydne teksty".
więcej
|
,,Teleexpress" i transmisje sportowe hitami 2019 roku w TVP1 (top 30)
Największą widownię w 2019 roku w TVP1 zgromadziły: dziennik „Teleexpress”, transmisja PŚ w skokach narciarskich z Val di Fiemme i eliminacyjny mecz reprezentacji Polski z Łotwą do Euro 2020. Wśród 30 topowych pozycji zdecydowanie najwięcej zajęły transmisje sportowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP ABC zdystansowało konkurencję. TOP Kids zyskał najwięcej w 2019 roku
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w 2019 roku była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł TOP Kids. Z kolei najwięcej stracił kanał Da Vinci - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nowy program ,,Kopernik była kobietą" od 8 lutego w Super Polsat. Aleksandra Kot i Milena Harzyńska gospodyniami
W sobotę, 8 lutego Super Polsat rozpocznie emisje nowego programu „Kopernik była kobietą”. Gospodyniami cyklu będą Aleksandra Kot i Milena Harzyńska.
więcej
|
Nominowany do Oscara dokument ,,The Cave: szpital w ogniu" w National Geographic
W niedzielę, 16 lutego w National Geographic odbędzie się premiera nominowanego do Oscara dokumentu „The Cave: szpital w ogniu”. Film zostanie pokazany bez przerw reklamowych.
więcej
|
Play Now TV Box z kanałami Eleven Sports w jakości 4K
Play dołączył do swojej oferty Play Now TV Box nowy kanał: Eleven Sports w jakości 4K. Dostępny jest dla abonentów pakietu Sport w ofercie z dekoderem.
więcej
|
Canal+ kręci serial ,,Klangor". Grają Jakubik, Ostaszewska, Musiał i Mecwaldowski
Trwają zdjęcia do serialu kryminalnego „Klangor” w reżyserii Łukasza Kośmickiego. W głównych rolach wystąpią Arkadiusz Jakubik, Maja Ostaszewska, Wojciech Mecwaldowski, Aleksandra Popławska oraz Maciej Musiał. Film na zlecenie Canal+ produkuje Opus TV.
więcej
|
Dyrektor programowy Starz odchodzi ze stanowiska
Carmi Zlotnik po ponad 10 latach odchodzi ze telewizji Starz. Jego następca nie został jeszcze wyznaczony.
więcej
|
Kanał TV5 Monde w jakości HD w UPC Polska
We wtorek, 28 stycznia w ofercie UPC Polska znalazła się wersja HD kanału TV5 Monde.
więcej
|
Robert Kupisz dla zmysłów - multimedialny pokaz łamiący schematy
Prezentacja nowej kolekcji Roberta Kupisza złamała standardową formułę pokazu mody, stawiając na fashion performance i art installation - działania na miarę obecnych czasów, szczególnie w kontekście ruchów sustainable w modzie. Marka zrezygnowała z wybiegu, wprowadzając modeli jako live act, redukując skalę na rzecz wagi całego wydarzenia. W ramach idei total brand experience uczestnicy doświadczyli fuzji nowych technologii, sztuki klasycznej, muzyki i zapachów. Wydarzenie angażowało widzów, działając na wszystkie zmysły.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mediom prywatnym ufa dużo więcej Polaków niż publicznym, spadek NATO i Kościoła katolickiego
Zaufanie do mediów prywatnych deklaruje 50,2 proc. Polaków, a do publicznych - 34,4 proc. Medioznawca prof. Wiesław Godzic zwraca uwagę, że w ciągu kilkunastu lat mocno spadło zaufanie do wszystkich mediów. - Odbiorcy nie rozumieją, szczególnie przy zawirowaniach politycznych, jak można właściwie o tym samym mówić zupełnie różnym językiem i zupełnie inaczej to oceniać - komentuje dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Dyrektor programu Radia Gdańsk w nocnym mailu zażądał zwolnień. ,,Wydarzyła się rzecz niedopuszczalna"
Mariusz Roman, dyrektor ds. programu i rozwoju Radia Gdańsk, w nocnym mailu do pracowników proponował zwolnienie redaktorów tej rozgłośni - Artura Kiełbasińskiego oraz Jarosława Popka. Powodem miał być ich „brak identyfikacji” z radiem. Pytany przez nas o komentarz, podkreślił, że przeprosił za maila. Prezes rozgłośni nie komentuje zajścia.
więcej
|
|
Nadawcy zgłosili uwagi w sprawie nowelizacji dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kilka tygodni temu ogłosiła konsultacje publiczne w sprawie nowelizacji dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (DAUM). Swoje sugestie zgłosili m.in. nadawcy, dostawcy VOD czy platform udostępniających wideo.
więcej
|
|
Mick Jagger zajmie się produkcją podcastów
Legenda zespołu The Rolling Stones, Mick Jagger podpisał umowę Warner Bros. Digital Networks, w ramach której wyprodukuje serię podcastów.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem rynku radiowego w Poznaniu w II półroczu. Złote Przeboje awansowały na drugie miejsce
Na pozycję najchętniej słuchanej stacji radiowej w Poznaniu awansowało RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Złote Przeboje i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Na podatku cukrowym stracą przede wszystkim producenci markowych napojów. Jego skutki może odczuć też branża reklamowa
Mający wejść w życie z początkiem kwietnia br. tzw. podatek cukrowy od dosładzanych sztucznie napojów zamiast zmienić nawyki żywieniowe Polaków, uderzy w ich producentów i rynek reklamowy. Zdaniem ekspertów najwięcej stracić mogą producenci markowych napojów, bo w obliczu potencjalnych podwyżek cen konsumenci przerzucą się na tańsze ich odpowiedniki, np. na marki własne sieci handlowych. Spadek sprzedaży z kolei może doprowadzić do cięcia wydatków reklamowych, które dziś liczone są w setkach milionów złotych.
więcej
|
Gdańsk uruchomił Szkołę Szyldu, ma pomóc przedsiębiorcom dostosować się do uchwały krajobrazowej
We wtorek ruszyła Gdańska Szkoła Szyldu - portal internetowy, który ma pomóc przedsiębiorcom dostosować się do wymagań lokalnej uchwały krajobrazowej, obowiązującej w mieście od kwietnia 2018 roku. Radami dla przedsiębiorców dzielić się będą trójmiejscy artyści plastycy.
więcej
|
Reklama 2019: telewizja i kina z najwyższym wzrostem. Aflofarm liderem wydatków, Biedronka i Media Expert mocno w górę (Top10)
Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) wzrosły w 2019 roku o 12,9 proc. Ponad połowa budżetów reklamodawców trafiła do telewizji. Najwięcej w tym okresie wydał Aflofarm Farmacja Polska, a Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka zanotował najwyższy wzrost wydatków.
więcej
|
5 agencji w przetargu na obsługę reklamową Plus na kartę
Polkomtel rozpoczął przetarg na kompleksową obsługę reklamową oferty prepaid Plus na kartę. Klienta broni agencja Scholz&Friends Warszawa.
więcej
|
PromoTraffic: Magdalena Majewska jako head of PPC, a Michał Gwóźdź - head of SEO
W agencji marketing internetowego PromoTraffic Magdalena Majewska awansowała na stanowisko head of PPC, a Michał Gwóźdź - head of SEO.
więcej
|
IKEA pokazuje wierność marki swoim wartościom. Ruszyła kampania "Why We Make" (wideo)
IKEA ruszyła w USA z kampanią wizerunkową "Why We Make", podkreślającą wartości bliskie firmie. Kreację przygotowała agencja Ogilvy.
więcej
|
Agnieszka Sibilska kieruje marketingiem w Crayon Group
Agnieszka Sibilska objęła funkcję head of marketing CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) we wchodzącej na rynek polski, norweskiej globalnej spółce IT Crayon Group. To nowe stanowisko w strukturze firmy.
więcej
|
Przekąski firmy Orzeszek na pokładach samolotów PLL LOT
Od stycznia tego roku na pokładach samolotów Polskich Linii Lotniczych LOT serwowane są przekąski marki Orzeszek.
więcej
|
Lalka Barbie na wózku, łysa, z bielactwem, Ken z rudymi włosami. Mattel stawia na różnorodność
W kolekcji Barbie Fashionistas 2020 pojawiły się nowe lalki - bez włosów, Barbie z bielactwem, lalka ze złotą protezą, Ken z długimi włosami oraz pierwszy w historii Ken rudowłosy. Nowe zabawki dołączają do ponad 170 zróżnicowanych modeli, jakie weszły w skład tej gamy od 2015 r.
więcej
|
eSky szuka agencji do współpracy projektowej
Dostawca rozwiązań turystycznych online eSky wysłał do wybranych agencji zapytanie ofertowe dotyczące realizacji kampanii reklamowej.
więcej
|
Spółka zależna 4Fun Media odpisze 3,2 mln zł wartości PRN Polska, powodem koniec współpracy z Carrefourem
Zajmująca się reklamą zewnętrzna firma Screen Network, należąca do grupy kapitałowej 4Fun Media, planuje dokonać odpisu wartości udziałów w spółce zależnej PRN Polska o ok. 3,2 mln zł na koniec ub.r. Wynika to z faktu, że współpracę z PRN Polska zakończyła sieć hipermarketów Carrefour.
więcej
|
Na rynek wchodzi Desperados Whisky Sour, debiut wsparty kampanią
Grupa Żywiec wprowadziła do sprzedaży nowy wariant smakowy marki Desperados – Desperados Whisky Sour. Wspiera to kampania reklamowa w internecie przygotowana przez agencję VMLY&R.
więcej
|
Verizon szykuje sieć 5G na finał Super Bowl. Inwestycja za 80 mln dolarów
Amerykański koncern Verizon przygotowuje na tegoroczny finał Super Bowl system wykorzystujący sieć 5G, z którego będą mogli korzystać uczestnicy meczu na stadionie w Miami. Na budowę infrastruktury operator wyda kwotę 80 mln dolarów.
więcej
|
Zalando z limitowaną kolekcją, motywem przewodnim zrównoważony rozwój
„Małe Kroki. Duża Zmiana. Razem z Zalando” to nowa limitowana kolekcja damska platformy e-commerce Zalando, przygotowana w duchu zrównoważonego rozwoju.
więcej
|
Orlen chce zbadać wizerunek marki Platinum na Węgrzech
Spółka Orlen Oil należąca do GK PKN Orlen zaprasza firmy badawcze do złożenia ofert na badanie świadomości marki Platinum Oil oraz Adrien Vogel na Węgrzech.
więcej
|
Digitree Group z okresem kredytowania wydłużonym o rok
Firma marketingu internetowego Digitree Group będzie mogła korzystać przez kolejny rok z kredytu w kwocie 2,1 mln zł w ING Banku Śląskim na finansowania bieżącej działalności.
więcej
|
Motorola zaczyna partnerstwo z Ducati Corse
Motorola nawiązała roczne globalne partnerstwo z firmą Ducati.
więcej
|
Marek Sumiła nowym prezesem Danone Polska
Marek Sumiła objął stanowiska prezesa oraz dyrektora rynku Polska i Kraje Bałtyckie w firmie Danone. W tej roli zastąpił Marka Wojtynę.
więcej
|
Wielka Brytania "przepaliła" 46 mln funtów na kampanię informacyjną o brexicie
Według Krajowego Biura Kontroli (National Audit Office, NAO) akcja informacyjna brytyjskich władz na temat brexitu "Get Ready for Brexit" przyniosła mizerny efekt. Kampania za 46 milionów funtów została oceniona jako mająca niewielki wpływ na stan przygotowania obywateli do wyjścia ich kraju z Unii Europejskiej.
więcej
|
Robert Kupisz dla zmysłów - multimedialny pokaz łamiący schematy
Prezentacja nowej kolekcji Roberta Kupisza złamała standardową formułę pokazu mody, stawiając na fashion performance i art installation - działania na miarę obecnych czasów, szczególnie w kontekście ruchów sustainable w modzie. Marka zrezygnowała z wybiegu, wprowadzając modeli jako live act, redukując skalę na rzecz wagi całego wydarzenia. W ramach idei total brand experience uczestnicy doświadczyli fuzji nowych technologii, sztuki klasycznej, muzyki i zapachów. Wydarzenie angażowało widzów, działając na wszystkie zmysły.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Gabriela Jelonek redaktor prowadzącą ,,Magazynu Rodzinnego", Magdalena Baranowska-Szczepańska odeszła
Gabriela Jelonek objęła w Polska Press Grupie stanowisko redaktor prowadzącej „Magazynu Rodzinnego” ukazującego się w dziennikach wydawcy. Zastąpiła Magdalenę Baranowską-Szczepańską, która rozstała się z firmą.
więcej
|
Były dziennikarz ,,Sportu" Dariusz Czernik prezesem Górnika Zabrze
Dariusz Czernik został powołany na stanowisko prezesa klubu piłkarskiego Górnik Zabrze. W jego zarządzie jest od ponad półtora roku, wcześniej m.in. przez 25 lat był dziennikarzem katowickiego „Sportu”.
więcej
|
,,Działkowiec" liderem. ,,Mój Ogródek" najbardziej w dół
W listopadzie ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie znalazł się „Działkowiec”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej stracił „Mój Ogródek” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Washington Post" zawiesił dziennikarkę, bo przypomniała, że Kobe Bryanta oskarżono o gwałt. List protestacyjny w redakcji
Dziennikarka „The Washington Post” Felicia Sonmez została w niedzielę zawieszona przez wydawcę, po tym jak kilka godzin po tragicznej śmierci koszykarza Kobe Bryanta przypomniała na Twitterze, że kilkanaście lat temu został oskarżony o gwałt. Przeciw zawieszeniu Sonmez zaprotestowało ponad 200 dziennikarzy „Washington Post”.
więcej
|
|
|
Gry-online.pl na czele, Steamcommunity przed Epicgames, a Twitch przed PPE.pl (TOP10 serwisów o grach)
Wśród serwisów o grach wideo zdecydowanym liderem zasięgowym są Gry-online.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania notuje roblox.com. Steamcommunity.com ma większy zasięg od Epicgames.com, a Eurogamer.pl od Twitch.tv i PPE.pl.
więcej
|
Nawet 1,7 mld zł rocznie wyłudzonych kredytów na skradzioną tożsamość
Szpitale, e-sklepy, operatorzy komórkowi, wyższe uczelnie - to m.in. stamtąd w 2019 r. wyciekły dane osobowe Polaków. Co więcej, eksperci ostrzegają, że zjawisko wycieków będzie się nasilać.
więcej
|
Messenger wprowadzi biometryczne zabezpieczenia. Skan twarzy odblokuje aplikację
Facebook przygotowuje w komunikatorze Messenger nowy system zabezpieczeń - wynika z nieoficjalnych informacji. W przyszłości aplikację będzie można odblokować za pomocą skanu twarzy użytkownika lub z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych.
więcej
|
Drugi sezon "Wiedźmina" z trójką reżyserów
Stephen Surjik, Edward Bazalgette i Sarah O’Gorman mają zająć się reżyserią drugiego sezonu serialu "Wiedźmin" Netfliksa - wynika z nieoficjalnych informacji.
więcej
|
R22 za 6,8 mln euro kupuje pozostałe 14,3 proc. akcji spółki hostingowej H88
Firma R22 zrealizował opcję kupna pozostałych14,3 proc. akcji swojej spółki zależnej H88 zajmującej się działalnością w segmencie hostingu. Wartość transakcji to 6,82 mln euro.
więcej
|
Mick Jagger zajmie się produkcją podcastów
Legenda zespołu The Rolling Stones, Mick Jagger podpisał umowę Warner Bros. Digital Networks, w ramach której wyprodukuje serię podcastów.
więcej
|
Opera stawia na fintechy: przejęła Pocosys i szukuje kupno Pocopay
Spółka Opera Limited, zarządzająca przeglądarką Opera, ogłosiła w poniedziałek przejęcie estońskiej firmy Pocosys, a także zamiary przejęcia jej siostrzanej firmy Pocopay. Pocosys ma licencję instytucji płatniczej i świadczy usługi finansowe na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym przejęciom Tallinn stanie się drugim europejskim hubem Opery w zakresie usług fintechowych.
więcej
|
Robert Kupisz dla zmysłów - multimedialny pokaz łamiący schematy
Prezentacja nowej kolekcji Roberta Kupisza złamała standardową formułę pokazu mody, stawiając na fashion performance i art installation - działania na miarę obecnych czasów, szczególnie w kontekście ruchów sustainable w modzie. Marka zrezygnowała z wybiegu, wprowadzając modeli jako live act, redukując skalę na rzecz wagi całego wydarzenia. W ramach idei total brand experience uczestnicy doświadczyli fuzji nowych technologii, sztuki klasycznej, muzyki i zapachów. Wydarzenie angażowało widzów, działając na wszystkie zmysły.
materiał partnerski
więcej
|
|
|