Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 17 Lutego 2020
 
 
 
Za 3 lata z usług mobilnych UPC Polska ma korzystać 20 proc. klientów. ,,Chcemy odegrać rolę w konsolidacji"
 
Trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów i wprowadzenie usług komórkowych to najważniejsze wydarzenia 2019 roku dla UPC Polska. Jednak zdaniem Roberta Redeleanu, prezesa firmy, ważniejsze rzeczy będą działy się w roku 2020. Wśród nich wymienił nowy sposób oferowania usług i rozwój sprzedaży pakietów usług z mobilną telefonią. - Chcemy odegrać rolę w konsolidacji rynku - zapowiedział prezes UPC. więcej
 
 
Nowości i kontynuacje sprawdzonych pozycji w wiosennej ramówce TVN. Nowa pora emisji "Dzień dobry TVN"
 
Wiosną TVN (TVN Discovery Polska) pokaże m.in. dwie serialowe nowości: "Kod genetyczny" i "Motyw", show "Ameryka Express" czy kolejne sezony sprawdzonych formatów: "Milionerów" oraz "MasterChef Junior". Zmianie ulegnie pora emisji "Dzień dobry TVN". więcej
 
 
Szef KRRiT o spadku słuchalności Jedynki: wyniki Radio Track wątpliwe
 
- To nie jest tak, że słuchalność spada tylko Polskiemu Radiu; poza jednym RMF-em, stąd wątpliwa jest jakość badań, o tym też mówią badacze - stwierdził Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji podczas jednego z posiedzeń Komisji Kultury. - Są odzwierciedleniem istniejących na rynku trendów i zmian - odpowiada na zarzut Komitet Badań Radiowych. więcej
 
 
Netflix tańszy w oglądaniu niż kablówki. Najdroższe produkcje rentowne dopiero za kilka lat. ,,Nie wszystkie muszą się szybko zwrócić"
 
W Stanach Zjednoczonych koszty korzystania z treści w serwisie Netflix są o około 70 procent niższe niż oglądania telewizji kablowych – wynika z analiz firmy Ark Invest. Symulacje wskazują jednocześnie, że Netflix ponosząc wysokie nakłady na drogie oryginalne produkcje może mieć kłopoty z rentowności tych tytułów w krótkim czasie, a na zyski trzeba poczekać nawet kilka lat. - Trzeba pamiętać że Netflix działa dwutorowo. Część wysokobudżetowych produkcji jest nastawiona na zrobienie szumu wokół marki, nie każda musi się szybko zwrócić – ocenia dla Wirtualnemedia.pl Dawid Muszyński, redaktor naczelny naEKRANIE.pl.   więcej
 
 
"Zenek" już w kinach. Tomasz Raczek: Nie będzie sukcesu frekwencyjnego (opinie)
 
- Nie będzie sukcesu frekwencyjnego, bo film jest źle zaadresowany. Zawiera pewien rodzaj oszustwa - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Raczek, krytyk filmowy. Swoimi opiniami dzielą się też m.in. Karolina Korwin-Piotrowska i Dawid Muszyński. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Siedem grzechów głównych dziennikarstwa. Grzech szósty: upolitycznienie [ANDRZEJ STANKIEWICZ] więcej
 
Netflix mimo spadku liderem, w górę vod.pl i VoD na TVP.pl (TOP10 serwisów i aplikacji) więcej
 
Szefowa Fabryki Rajstop Adrian w liście otwartym wychwala Andrzeja Dudę. ,,Działanie obliczone na rozgłos" więcej
 
Kinga Rusin opisała prywatną imprezę z gwiazdami po gali Oscarów. "Zna się na PR, wie co robi" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik Produkcji TVP
Redaktor - gospodarka Polskieradio.pl
Redaktor Programujący TVP
Producent TVP ABC TVP
Grafik w Dziale Marketingu Ringier Axel Springer Media
Specjalista ds. marketingu TVP
Public Affairs Manager United PR
Regional Reporting Analyst TIDAL
New Business Manager - CEE TIDAL
Prezes Zarządu / CEO Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych ,,MOC TV"
Specjalista ds. Sprzedaży Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Za 3 lata z usług mobilnych UPC Polska ma korzystać 20 proc. klientów. ,,Chcemy odegrać rolę w konsolidacji"

Trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów i wprowadzenie usług komórkowych to najważniejsze wydarzenia 2019 roku dla UPC Polska. Jednak zdaniem Roberta Redeleanu, prezesa firmy, ważniejsze rzeczy będą działy się w roku 2020. Wśród nich wymienił nowy sposób oferowania usług i rozwój sprzedaży pakietów usług z mobilną telefonią. - Chcemy odegrać rolę w konsolidacji rynku - zapowiedział prezes UPC. więcej

Nowości i kontynuacje sprawdzonych pozycji w wiosennej ramówce TVN. Nowa pora emisji "Dzień dobry TVN"

Wiosną TVN (TVN Discovery Polska) pokaże m.in. dwie serialowe nowości: "Kod genetyczny" i "Motyw", show "Ameryka Express" czy kolejne sezony sprawdzonych formatów: "Milionerów" oraz "MasterChef Junior". Zmianie ulegnie pora emisji "Dzień dobry TVN". więcej

"Zenek" już w kinach. Tomasz Raczek: Nie będzie sukcesu frekwencyjnego (opinie)

- Nie będzie sukcesu frekwencyjnego, bo film jest źle zaadresowany. Zawiera pewien rodzaj oszustwa - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Raczek, krytyk filmowy. Swoimi opiniami dzielą się też m.in. Karolina Korwin-Piotrowska i Dawid Muszyński. więcej

Nowy serial TVP1 ,,Osiecka" przeniesiony na jesień. ,,Prace postprodukcyjne"

Telewizja Polska nowy serial „Osiecka” pokaże w jesiennej ramówce 2020 roku. Początkowo produkcja miała być emitowana wiosną. więcej

Piłkarskie mecze Polaków i ,,M jak miłość" najdroższe w cenniku reklamowym TVP na marzec

W opublikowanej na marzec br. ofercie handlowej Biura Reklamy Telewizji Polskiej najwyższe ceny są przy transmisji meczów piłkarskiej reprezentacji Polski w TVP1 oraz przy serialu „M jak miłość” w TVP2. więcej

,,19+" z nową czołówką. Emisja od 24 lutego w Siódemce (wideo)

W poniedziałek, 24 lutego telewizyjna Siódemka rozpocznie emisję premierowych odcinków serialu „19+”, który dotychczas pokazywany był w TVN. Cykl będzie miał nową czołówkę. więcej

Nowy interfejs i możliwości aplikacji mobilnej Vectra TV Online

Vectra zaprezentowała nową odsłonę aplikacji Vectra TV Online. Serwis działa teraz szybciej i płynniej, zmieniono interfejs i dodano nowe funkcje. więcej

Zmarł Jerzy Gruza, reżyser filmów, seriali i widowisk telewizyjnych

W wieku 87 lat zmarł Jerzy Gruza, reżyser wielu kultowych filmów, seriali (m.in. „Czterdziestolatek” i „Wojna domowa”) oraz widowisk telewizyjnych (spektakli Teatru TV, Międzynarodowego Festiwalu Piosenki w Sopocie). więcej

TVP szuka firm do modernizacji systemów postprodukcyjnych

Telewizja Polska w ramach dwuczęściowego postępowania publicznego szuka firm, które przeprowadzą modernizację systemów postprodukcyjnych CUP publicznego nadawcy. więcej

Producent ,,Familiady" i nadawca E-Sportu ze wzrostem wpływów o 18 proc. i 281 tys. zł zysku

W czwartym kwartale ub.r. spółka Astro, produkująca teleturniej „Familiada” i nadająca kanał E-Sport, osiągnęła wzrost przychodów o 18 proc. do 1,24 mln zł oraz wyniku netto z 76,8 tys. zł straty do 281,6 tys. zł zysku. więcej

Canal+ z większymi przychodami i liczbą abonentów. Mniej subskrybentów na rynku francuskim

W 2019 roku koncern Vivendi, właściciel Grupy Canal+ zanotował wzrost przychodów o 14,1 proc., a zysk netto zwiększył się do kwoty ponad 1,74 mld euro. W ciągu roku platforma Canal+ zanotowała w sumie wzrost abonentów o ponad 3 mln, głównie na rynkach międzynarodowych. W sprawozdaniu po raz kolejny nie podano szczegółowych wyników dotyczących polskiej Platformy Canal+. więcej

Wraca "Sztuka mięsa", 3. sezon od 19 lutego w TVN Style

Kolejny sezon programu kulinarnego "Sztuka mięsa" Tomasza Jakubiaka wystartuje w środę, 19 lutego. Tym razem będzie emitowany w TVN Style, a nie na kanale Food Network - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

HBO zaczęło kręcić serial ,,Odwilż", w roli głównej Katarzyna Wajda

W Szczecinie rozpoczęły się zdjęcia do nowej produkcji HBO Europe - serialu kryminalnego „Odwilż” w reżyserii Xawerego Żuławskiego. Główną rolę w produkcji gra Katarzyna Wajda. więcej

Wiosną kolejny sezon "Pani Gadżet" w TVN Style

Od czwartku, 20 lutego wystartuje nowy sezon "Pani Gadżet" w TVN Style (TVN Discovery Polska) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Prowadząca Anna Nowak-Ibisz po raz kolejny będzie pełnić funkcję przewodnika po świecie gadżetów.   więcej

,,Wiadomości" wyśmiały Kingę Rusin jako jedną z ,,twarzy pseudoelity" (wideo)

W niedzielnym wydaniu „Wiadomości” TVP skrytykowano prezenterkę TVN Kingę Rusin za niedawną relację z imprezy po gali Oscarów. Rusin określono jako „jedną z twarzy pseudoelity, która od lat próbuje wmówić Polakom, jak mają żyć”, a fragmenty jej wpisów odczytał mężczyznę komicznie cienkim głosem. więcej

Doradca Szymona Hołowni zarzuca dyskryminowanie go w ,,Kawie na ławę". Konrad Piasecki: program ma stałą formułę

Ekonomista Piotr Kuczyński doradzający Szymonowi Hołowni oburzył się, że nikt ze sztabu Hołowni nie został zaproszony do „Kawy na ławę” w TVN24, zarzucając dyskryminowanie tego kandydata. - Nikogo nie dyskryminuję. Program ma swoją stałą formułę. Po wyborach 2023 z przyjemnością będę zapraszał przedstawiciela klubu Holownia’23 - wyjaśnił prowadzący „Kawę na ławę” Konrad Piasecki. więcej

,,Fakty", ,,Uwaga!" i ,,Mam talent!" hitami TVN w 2019 roku (top 30)

Największą widownię w 2019 roku w TVN zgromadziły takie pozycje, jak: dziennik „Fakty”, magazyn „Uwaga!” i talent-show „Mam talent!”. 30 topowych pozycji w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

Powtórki ,,Czterech stron prasy" w byłym pasmie ,,#Newsroomu" w Polsat News

Od najbliższej niedzieli Polsat News w niedziele o godz. 18.00 emitować będzie powtórkowe odcinki „Czterech stron prasy” Joanny Wrześniewskiej-Siegiel, które w tym paśmie zastąpią zdjęty z anteny „#Newsroom”. więcej

86 tys. widzów programu ,,Debata tygodnia. Wszystko, co najważniejsze" Eryka Mistewicza w Polsat News

Nowy cotygodniowy program Polsatu News „Debata tygodnia. Wszystko, co najważniejsze” oglądało średnio 86 tys. widzów. Audycja Eryka Mistewicza daje stacji trzecie miejsce w rynku oglądalności wśród stacji newsowych. więcej

Nowy sezon "Ups, to się nagrało!" w TVN Style

Od niedzieli, 16 lutego kanał TVN Style rozpocznie emisję programu "Ups, to się nagrało!”. W tym sezonie komentatorami zabawnych sytuacji będą m.in. Izabela Janachowska, Ania Galińska i Marcin Sawicki. więcej

Klienci platformy Canal+ piłkę nożną najchętniej oglądają w kanałach Canal+ i Eleven Sports

81 proc. klientów platformy Canal+ wskazuje, że to właśnie Canal+ ma najlepszą ofertę w Polsce w zakresie transmisji wydarzeń związanych z piłką nożną - wynika z najnowszego badania Instytutu Kantar zrealizowanego wśród abonentów platformy Canal+. więcej

Joanna Lichocka przeprasza urażonych środkowym palcem, bronią jej Olechowski i Wildstein z TVP

Posłanka PiS Joanna Lichocka przeprosiła za pokazanie na sali plenarnej wyprostowanego środkowego palca, co zdecydowana większość odbiorców uznała za obraźliwy gest. Zachowania Lichockiej bronili m.in. Jarosław Olechowski i Dawid Wildstein z Telewizji Polskiej. więcej

Faza pucharowa Ligi Mistrzów oraz Ligi Europy UEFA w Polsat Sport Premium oraz Ipla

We wtorek, 18 lutego rozpocznie się faza pucharowa Ligi Mistrzów 2019/2020, a dwa dni później wystartuje dalsza część sezonu Ligi Europy UEFA. Piłkarskie rozgrywki na żywo będzie można oglądać w Polsat Sport Premium oraz w serwisie Ipla. więcej

Psy 2.5 od Storytel na Walentynki

Tego jeszcze nie było! „Psy 2.5. W imię miłości” to audiobook wyprodukowany przez Storytel we współpracy z twórcami kultowej serii Władysława Pasikowskiego oraz książka wydana przez Świat Książki. Fabularny pomost pomiędzy filmami „Psy 2. Ostatnia krew” i „Psy 3. W imię zasad” jest już do wysłuchania na platformie Storytel. Dla miłośników wersji papierowej, książka „Psy 2.5” na rynku już 19 lutego. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Szef KRRiT o spadku słuchalności Jedynki: wyniki Radio Track wątpliwe

- To nie jest tak, że słuchalność spada tylko Polskiemu Radiu; poza jednym RMF-em, stąd wątpliwa jest jakość badań, o tym też mówią badacze - stwierdził Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji podczas jednego z posiedzeń Komisji Kultury. - Są odzwierciedleniem istniejących na rynku trendów i zmian - odpowiada na zarzut Komitet Badań Radiowych. więcej

 
RMF FM liderem w Krakowie. RMF MAXXX awansowało na drugie miejsce

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w okresie od sierpnia 2019 roku do stycznia 2020 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze RMF MAXXX i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Najgorsze w historii wyniki radiowej Jedynki. ,,To upadek publicznej radiofonii"

Po raz pierwszy w historii Program 1 Polskiego Radia spadł poniżej 5 proc. udziału w rynku radiowym. Zdaniem ekspertów, przyczyną utraty słuchaczy jest upolitycznienie radia i karuzela stanowisk, która trwa tam od kilku lat. - Liczę na skuteczne działania nowej pani prezes Polskiego Radia - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Unilever nie będzie kierować reklam żywności do dzieci poniżej 12 roku życia. "Dobry ruch w wymiarze PR"

Unilever, jeden z największych koncernów FMCG na świecie ogłosił właśnie, że zaprzestanie tworzenia i emisji reklam do dzieci w wieku poniżej 12. roku życia. Uzasadnia, że to odpowiedź na rosnącą wśród dzieci otyłość, a działania te mają pomóc rodzicom w dokonywaniu świadomych wyborów przy zakupie żywności i napojów. - Deklaracja Unilevera to pewnego rodzaju ruch etyczny - przekaz, nie chcemy eksploatować tego insightu, nie chcemy wywierać wpływu na grupę, która podlega stosunkowo prostym narzędziom komunikacji. to dobry ruch w wymiarze PR koncernu Unilever - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu. więcej

Piłkarskie mecze Polaków i ,,M jak miłość" najdroższe w cenniku reklamowym TVP na marzec

W opublikowanej na marzec br. ofercie handlowej Biura Reklamy Telewizji Polskiej najwyższe ceny są przy transmisji meczów piłkarskiej reprezentacji Polski w TVP1 oraz przy serialu „M jak miłość” w TVP2. więcej

Sigma Bis może namieszać na rynku domów mediowych, jeśli uniknie nacisków politycznych

Sigma Bis - wspólna agencja marketingowa Grupy PZU i PKN Orlen - już działa operacyjnie. Ma na koncie pierwsze realizacje dla Narodowego Banku Polskiego i kompletuje zespół menedżerów, wśród których są doświadczone osoby z komercyjnych firm działających na rynku reklamowym. Zdaniem ekspertów to po prostu kolejna agencja mediowa na rynku, która musi się zmierzyć z konkurencją. Może namieszać na rynku reklamowym, ale pod warunkiem, że postawi przede wszystkim na efektywność i udowodni, że nie jest podmiotem realizującym zamówienia zgodnie z wytycznymi polityków czy oczekiwaniami poszczególnych grup nacisków. więcej

Nextbike Polska wydzierżawił firmie Synergic nośniki reklamowe na rowerach miejskich i stacjach

Firma Nextbike Polska, niedawno przejęta przez niemiecki Nextbike, zawarła ze spółką Synergic umowę dotyczącą dzierżawy powierzchni reklamowych na swoich rowerach miejskich i ich stacjach bazowych. więcej

Olga Adamkiewicz z Brand New Galaxy na czele komunikacji kampanii Szymona Hołowni

Szefową komunikacji kampanii wyborczej Szymona Hołowni będzie Olga Adamkiewicz, przez ostatnie lata związana z agencją marketingowo-technologiczną Brand New Galaxy. więcej

Do 30 GB gratis po doładowaniu w promocji Play na kartę, w reklamach Ania Dąbrowska (wideo)

Sieć Play zaczęła promocję, w której po doładowaniu konta można otrzymać gratis od 10 do 40 GB pakietu internetowego. Wspiera to kampania reklamowa, w której występuje piosenkarka Ania Dąbrowska. więcej

,,Prawdziwa prezydent, pewna przyszłość" hasłem wyborczym Małgorzaty Kidawy-Błońskiej

Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska jako kandydatka Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Polski będzie promowana plakatem z hasłem „Prawdziwa prezydent, pewna przyszłość”. więcej

,,Niech żyje Polska!" - Andrzej Duda zaczął kampanię wyborczą (wideo)

Podczas konwencji w Warszawie urzędujący prezydent Andrzej Duda uroczyście zainaugurował swoją kampanię wyborczą. Zapowiedział, że ruszy tzw. Dudabusem w cykl spotkań z wyborcami w całym kraju, jednym z głównych hasłem jego kampanii ma być „Niech żyje Polska!”. więcej

,,Right to Colour" - Panasonic wspiera fotografów nie rozpoznających kolorów (wideo)

Panasonic we współpracy z Dentsu Aegis Network zaprojektował specjalny wizjer aparatu, dzięki któremu fotografowie nie rozpoznający barw mogą zobaczyć prawdziwe kolory. więcej

Zmiana nawyków "na wesoło" we francuskiej reklamie E.Leclerc

We Francji sieć detaliczna E.Leclerc rozpoczęła kampanię reklamową poświęconą zmianom nawyków klientów na bardziej sprzyjając środowisku naturalnemu. Przygotowała ją agencja BETC. więcej

Piotr Mateńko na czele działu social media agencji Lotna

Do zespołu agencji Lotna dołączył Piotr Mateńko, obejmując stanowisko head of social media. więcej

Centrum Nauki Kopernik szuka agencji do dwóch kampanii

Centrum Nauki Kopernik prowadzi przetarg na realizację dwóch kampanii reklamowych – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Desperados w dwóch nowych smakach

Piwo Desperados (Grupa Żywiec) dostępny jest w Polsce w pięciu wariantach. Do Original, Red i Mojito dołączyły smaki: Whisky Sour 7% oraz Lime 3%. więcej

Lotos mecenasem Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego

Gdański Teatr Szekspirowski oraz Grupa Lotos podpisały umowę o całorocznej współpracy. Koncern paliwowy został mecenasem Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. więcej

Kidawa-Błońska apeluje do Andrzeja Dudy o weto ws. rekompensaty abonamentowej, gest Lichockiej w reklamach przeciw PiS

Kandydująca na prezydenta posłanka Koalicji Obywatelskiej Małgorzata Kidawa-Błońska zaapelowała do prezydenta Andrzeja Dudy o zawetowanie nowelizacji ustawy abonamentowej dającej 1,95 mld zł Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu. Politycy Koalicji Obywatelskiej zaczęli promować akcję wykorzystującą gest posłanki PiS Joanny Lichockiej zaraz po uchwaleniu tej nowelizacji. więcej

Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej o tym, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w 2020 roku

Swoimi spostrzeżeniami o najważniejszych wydarzeniach, sukcesie i porażce 2019 roku oraz prognozach na rok 2020 dzieli się z Wirtualnemedia.pl Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej. więcej

Kamila Derecka awansowała w Imagine Nation

Kamila Derecka objęła stanowisko senior project managera w agencji event marketingowej Imagine Nation. Poprzednio zajmowała stanowisko project managera. więcej

Lotos zwiększył wydatki na reklamy stacji paliw z 1,2 mln zł do 30,6 mln zł, a Shell zredukował je z 16,8 mln zł do 1,6 mln zł (Top5)

W okresie od stycznia do listopada 2019 roku koncerny paliwowe zwiększyły wydatki na reklamy stacji paliw w mediach tradycyjnych o 58,3 proc. Najbardziej wzrosły nakłady na reklamę Grupy Lotos. Z kolei Shell Polska zredukował je o 90,7 proc. więcej

Psy 2.5 od Storytel na Walentynki

Tego jeszcze nie było! „Psy 2.5. W imię miłości” to audiobook wyprodukowany przez Storytel we współpracy z twórcami kultowej serii Władysława Pasikowskiego oraz książka wydana przez Świat Książki. Fabularny pomost pomiędzy filmami „Psy 2. Ostatnia krew” i „Psy 3. W imię zasad” jest już do wysłuchania na platformie Storytel. Dla miłośników wersji papierowej, książka „Psy 2.5” na rynku już 19 lutego. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
SDRP potępia gest Joanny Lichockiej w Sejmie. Chce, by zajęła się nim Rada Etyki Mediów

Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej potępiło pokazanie obraźliwego gestu w Sejmie przez Joannę Lichocką. - Osoba, która nie jeden raz demonstrowała arogancki i chamski sposób bycia, nie powinna zasiadać w gremiach decydujących o kształcie mediów polskich - piszą członkowie organizacji, proponując też postawienie posłanki przed Komisją Etyki Mediów. więcej

Optizen Labs przy spadku wpływów ograniczyła stratę. ,,Tempo cyfryzacji wolniejsze niż zakładano"

W czwartym kwartale ub.r. firma Optizen Labs, oferująca usługi z zakresu cyfryzacji dla wydawców i firm marketingowych, zanotowała spadek przychodów o 16,8 proc. do 291 tys. zł oraz straty netto z 77 do 9 tys. zł. - Tempo, w jakich rośnie świadomość konieczności nowoczesnego podejścia do cyfryzacji zasobów wydawniczych jest wolniejsze niż zakładano - przyznaje zarząd spółki. więcej

Wydawca ,,Teraz Rocka": wpływy zmalały o 45 proc., zysk podwoił się

W czwartym kwartale ub.r. spółka Advertigo, wydawca miesięcznika „Teraz Rock”, jego kwartalnych numerów specjalnych i serwisu internetowego, zanotowała spadek przychodów o 44,9 proc. oraz wzrost zysku netto ze 111,5 do 252,1 tys. zł. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix tańszy w oglądaniu niż kablówki. Najdroższe produkcje rentowne dopiero za kilka lat. ,,Nie wszystkie muszą się szybko zwrócić"

W Stanach Zjednoczonych koszty korzystania z treści w serwisie Netflix są o około 70 procent niższe niż oglądania telewizji kablowych – wynika z analiz firmy Ark Invest. Symulacje wskazują jednocześnie, że Netflix ponosząc wysokie nakłady na drogie oryginalne produkcje może mieć kłopoty z rentowności tych tytułów w krótkim czasie, a na zyski trzeba poczekać nawet kilka lat. - Trzeba pamiętać że Netflix działa dwutorowo. Część wysokobudżetowych produkcji jest nastawiona na zrobienie szumu wokół marki, nie każda musi się szybko zwrócić – ocenia dla Wirtualnemedia.pl Dawid Muszyński, redaktor naczelny naEKRANIE.pl.   więcej

Zdjęcia Joanny Lichockiej obiegły media społecznościowe. Stowarzyszenie Fotoreporterów oburzone zachowaniem internautów

Autorami słynnych zdjęć członkini Rady Mediów Narodowych i posłanki Joanny Lichockiej są Maciej Jaźwiecki z Gazety Wyborczej i Tomasz Jastrzębowski z Reportera. Niektórzy politycy, gwiazdy, a nawet dziennikarze udostępniali fotografie, nie podpisując ich. Zaprotestowało Stowarzyszenie Fotoreporterów. więcej

Netflix rozszerza partnerstwo z Samsungiem. Użytkownicy z dostępem do ekskluzywnych treści

Firmy Netflix i Samsung poinformowały o zacieśnieniu współpracy, w ramach której użytkownicy urządzeń koreańskiego producenta otrzymają dostęp do dodatkowych treści pochodzących z Netfliksa. Według zapowiedzi będą to ekskluzywne materiały dotyczące najbardziej popularnych seriali i filmów produkowanych przez platformę. więcej

Wojewódzki i Stachurski tworzą agencję influencer marketingu. ,,Celebryci dziś nie sprzedają, nie budują wcale pozytywnego wizerunku marek" (opinie)

Kuba Wojewódzki wspólnie z Konradem Stachurskim założyli agencję, która ma się specjalizować w influencer marketingu. Będzie reprezentować w social mediach celebrytów, wśród nich m.in. Magdę Gessler, Annę Muchę, Antka Królikowskiego. Zdaniem ekspertów osoby te, podobnie jak sam Kuba Wojewódzki nie są twórcami, którzy swoje marki stworzyli w sieci, bo zasięg dały im media tradycyjne, głównie telewizja. I choć są w stanie zagwarantować markom znaną twarz, to nie ma pewności czy zapewnią także elastyczność i projekty szyte na miarę, jak to ma miejsce w przypadku klasycznych influencerów. więcej

Na Sport.pl rusza trzeci sezon ,,Sekcji piłkarskiej". Wśród prowadzących Tomasz Włodarczyk

W poniedziałek, 17 lutego, na portalu Sport.pl (Agora) ruszy trzeci sezon „Sekcji piłkarskiej". Do Pawła Wilkowicza i Michała Gąsiorowskiego dołącza nowy prowadzący - Tomasz Włodarczyk. Wszystkie odcinki nowej serii będą realizowane na żywo w warszawskim sklepie piłkarskim R-Gol. więcej

Facebook chce płacić podatki w Europie. Mark Zuckerberg: Jesteśmy na to gotowi

Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg zapowiada, że jest gotowy płacić więcej podatków w Europie i z zadowoleniem przyjmuje dążenie do porozumienia w tej sprawie. więcej

Youtuber o. Szustak przeprosił za deklarację, że będzie głosował na Hołownię. ,,Nie przemyślałem tego"

Dominikanin o. Adam Szustak, autor popularnego kanału youtube’owego Langusta na Palmie, przeprosił za to, że w czwartek poinformował, że w wyborach prezydenckich zamierza zagłosować na Szymona Hołownię. - Jako ksiądz, reprezentant Kościoła katolickiego nie powinienem wyrażać publicznie swoich preferencji politycznych - stwierdził. więcej

Sąd w Moskwie nałożył karę na Facebooka i Twittera za naruszenie prawa o ochronie danych osobowych

Facebook został ukarany grzywną w wysokości prawie 63 tys. dolarów za naruszenie rosyjskich przepisów. Taką samą karę dostał wcześniej Twitter. Obie firmy muszą zapłacić grzywny w ciągu 60 dni. więcej

Psy 2.5 od Storytel na Walentynki

Tego jeszcze nie było! „Psy 2.5. W imię miłości” to audiobook wyprodukowany przez Storytel we współpracy z twórcami kultowej serii Władysława Pasikowskiego oraz książka wydana przez Świat Książki. Fabularny pomost pomiędzy filmami „Psy 2. Ostatnia krew” i „Psy 3. W imię zasad” jest już do wysłuchania na platformie Storytel. Dla miłośników wersji papierowej, książka „Psy 2.5” na rynku już 19 lutego. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Olga Adamkiewicz z Brand New Galaxy na czele komunikacji kampanii Szymona Hołowni

Szefową komunikacji kampanii wyborczej Szymona Hołowni będzie Olga Adamkiewicz, przez ostatnie lata związana z agencją marketingowo-technologiczną Brand New Galaxy. więcej

Mikołaj Wójcik po sześciu miesiącach pracy odchodzi z Legii Warszawa

Z klubem sportowym Legia Warszawa po sześciu miesiącach pracy żegna się Mikołaj Wójcik, dyrektor komunikacji zewnętrznej. Wcześniej przez wiele lat był związany z „Faktem”. więcej

Sasza Vislaus, koordynator PR brand w Danone Polska podsumowuje 2019 roku i prognozuje, co wydarzy się w 2020 roku

Najważniejszymi wydarzeniami 2019 roku i prognozami na rok bieżący dzieli się z czytelnikami Wirtualnemedia.pl Sasza Vislaus, koordynatorka PR brand w Danone Polska. więcej

Hope Hicks wraca do pracy w Białym Domu

Po niemal dwuletniej przerwie Hope Hicks wraca do pracy w Białym Domu. Jako starsza doradczyni prezydenta będzie współpracować z Jaredem Kushnerem, jednym z bliższych współpracowników Donalda Trumpa. więcej

Science PR dla Fundacji Polonium

Science PR zajmuje się obsługą komunikacyjną Fundacji Polonium. Współpracę zawarto na zasadach pro bono. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Za 3 lata z usług mobilnych UPC Polska ma korzystać 20 proc. klientów. ,,Chcemy odegrać rolę w konsolidacji"
Producenci szwajcarskich zegarków przegrywają wojnę z Apple Watch
Netflix rozszerza partnerstwo z Samsungiem. Użytkownicy z dostępem do ekskluzywnych treści
Do 30 GB gratis po doładowaniu w promocji Play na kartę, w reklamach Ania Dąbrowska (wideo)
,,Frostpunk" będzie w wersji mobilnej, 11 bit studios podpisało umowę
,,Right to Colour" - Panasonic wspiera fotografów nie rozpoznających kolorów (wideo)
Smartfony Galaxy S20 chwalone za możliwości fotograficzne i karcone za brak przełomu. ,,Samsung stawia na sprawdzone patenty"
Riad Gydien na czele regionu EMEA w SAS Institute
 
 
 
GOSPODARKA
 
,,Gdańsk bez plastiku": eko torby z projektem uczennicy. Rusza akcja "Szkoła eco #gdanskbezplastiku"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Zenek" już w kinach. Tomasz Raczek: Nie będzie sukcesu frekwencyjnego (opinie)
Nowy serial TVP1 ,,Osiecka" przeniesiony na jesień. ,,Prace postprodukcyjne"
HBO zaczęło kręcić serial ,,Odwilż", w roli głównej Katarzyna Wajda
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj