|
|
|
|
|
|
|
Elastyczniejsze limity czasu reklam w telewizji: 72 minuty przez 6 godzin zamiast 12 minut w godzinie
Resort kultury przygotował nowelę ustawy o Radiofonii i telewizji zmieniającą m.in limity reklamy w telewizji. Obecne przepisy stanowią, że reklamy mogą trwać maksymalnie 12 minut w ciągu godziny zegarowej, nowe zasady mają dotyczyć trzech przedziałów czasowych w ciągu doby. Według autorów nowelizacji zmiana ma zahamować spadek wydatków reklamowych w telewizji.
więcej
|
Szykują się zmiany w TVN. ,,Silniejsza integracja z Discovery, oferta dla widzów o każdej porze dnia, na każdym urządzeniu"
W ubiegłym tygodniu ogłoszono odejście Piotra Koryckiego ze stanowiska prezesa TVN Discovery Polska, zastąpi go Katarzyna Kieli. Celem Grupy ma być teraz silniejsza integracja z Discovery, priorytetem ma być zapewnienie widzom oferty dostępnej o każdej porze, na każdym urządzeniu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Eurowizja Junior 2020 odbędzie się w Warszawie, ale każdy z artystów wystąpi ze sceny w swoim kraju
Konkurs Piosenki Eurowizji Junior 2020 mimo pandemii COVID-19 odbędzie się zgodnie z planem. Wydarzenie będzie transmitowane z Warszawy na żywo 29 listopada, ale wszyscy młodzi artyści wystąpią na scenie w swoich ojczystych krajach.
więcej
|
UEFA musiała zwrócić nadawcom telewizyjnym 680 milionów dolarów
Zmiany w programie piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy spowodowały, że UEFA musiała zwrócić nadawcom telewizyjnym 680 milionów dolarów. Normalnie pieniądze te trafiłyby do klubów uczestniczących w tych rozgrywkach.
więcej
|
Cyfrowy Polsat z nową ofertą telewizji: 3 główne pakiety i 9 dodatkowych
Cyfrowy Polsat wprowadza do sprzedaży zmienioną ofertę telewizji satelitarnej i kablowej. Jest ona oparta na trzech podstawowych pakietach oraz dziewięciu dodatkowych, ze stacjami premium i usługami VoD.
więcej
|
Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
,,Szkiełko i oko" Doroty Kani i ,,Rozmowa kulturalna" Magdaleny Piejko jesienią w Polskim Radiu 24
W jesiennej ramówce publicystyczno-informacyjnego Polskiego Radia 24 ma się pojawić „Rozmowa kulturalna” Magdaleny Piejko, „Polki” Magdaleny Merty i Martyny Miklaszewskiej, „Pro publico” Małgorzaty Raczyńskiej-Weinsenberg oraz „Szkiełko i oko” Doroty Kani oraz „W cieniu afer” Piotra Nisztora – wynika z planu programowego tej stacji do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polskie Radio wyemitowało wywiad z Borysem Budką z opóźnieniem. ,,Sprawdzano, czy nie powiedział nieprawdy"
Zapis rozmowy Borysa Budki z Beatą Michniewcz, przeprowadzonej w maju na antenie Trójki i przerwanej przez posła, został umieszczony na portalu Polskiego Rasia z opóźnieniem, ponieważ redakcja sprawdzała, czy wywiad nie zawiera nieprawdziwych informacji o nadawcy. Tak wynika z wyjaśnień udzielonych posłance PO Agnieszce Pomaskiej przez szefa KRRiT Witolda Kołodziejskiego. - Komedia - oceniła Pomaska.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Poznaniu. TOK FM wyprzedziło Złote Przeboje i Eskę
Pozycję najchętniej słuchanej stacji radiowej w Poznaniu zajęło RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze TOK FM i Eska - wynika z fali badań słuchalności radia za pierwsze półrocze br.
więcej
|
|
|
|
Elastyczniejsze limity czasu reklam w telewizji: 72 minuty przez 6 godzin zamiast 12 minut w godzinie
Resort kultury przygotował nowelę ustawy o Radiofonii i telewizji zmieniającą m.in limity reklamy w telewizji. Obecne przepisy stanowią, że reklamy mogą trwać maksymalnie 12 minut w ciągu godziny zegarowej, nowe zasady mają dotyczyć trzech przedziałów czasowych w ciągu doby. Według autorów nowelizacji zmiana ma zahamować spadek wydatków reklamowych w telewizji.
więcej
|
Polsat Media wchłania biuro reklamy Interii i przejmuje sprzedaż jej oferty
Z początkiem października Polsat Media, biuro sprzedaży oferty reklamowej grupy Cyfrowy Polsat, przejmie obsługę w tym zakresie Grupy Interia. Pracownicy jej biura reklamy dołączą do zespołu Polsat Media.
więcej
|
Anna Staszyńska szefową marketingu w Motorola Mobility
Anna Staszyńska awansowała na stanowisko w head of marketing w polskim oddziale Motorola Mobility - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. W firmie pracuje blisko cztery lata.
więcej
|
Agencja Bardzo z 5,3 mln zł wpływów i 685 tys. zł straty
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji reklamowej Bardzo zwiększyły się o 4,7 proc. do 5,35 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 18,7 proc. do 6,04 mln zł jej wynik netto poszedł w dół z 12,7 tys. zł zysku do 684,6 tys. zł straty.
więcej
|
Piotr Łuczak odchodzi z zarządu LTTM
Z końcem br. Piotr Łuczak odejdzie z zarządu agencji influncer marketingu LTTM należącej do holdingu Mediacap. Z firma jest związany od ponad trzech lat.
więcej
|
W sierpniu najtaniej w Biedronce i Auchan. Ceny niższe niż w lipcu
Średnie ceny towarów szybkozbywalnych wzrosły w sierpniu o ok. 1 proc. w relacji do lipca. Najniższe ceny miały Biedronka i Auchan, najwyższe - markety internetowe oraz Selgros - wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency.
więcej
|
Knorr angażuje do kampanii reklamowej córkę Natalii Kukulskiej
W ramach programu Knorr (Unilever Polska) "PrzyGotujmy lepszy świat" Ania Dąbrówka, córka Natalii Kukulskiej i Michała Dąbrówki, nagrała piosenkę.
więcej
|
Apple otwiera pływający sklep w Singapurze (wideo)
Na 10 września 2020 roku Apple planuje otwarcie w Singapurze nowego salonu, w którym będą sprzedawane produkty koncernu. Sklep znajduje się na wodzie, a część jego pomieszczeń pod jej powierzchnią. To pierwsza tego typu konstrukcja wśród punktów sprzedaży prowadzonych przez Apple na całym świecie.
więcej
|
Zalando promuje marki premium w kampanii "Real life luxury"
Zalando wprowadza do sprzedaży nowe marki, zmienia nazwę kategorii na „Designer” i przedstawia nową, poświęconą jej kampanię marketingową „Real life luxury”.
więcej
|
Papaya Films dla platformy OJO Bingo
Serwis gier online OJO Bingo wystartował z najnowszą kampanią reklamową na Wyspach Brytyjskich. Za produkcję odpowiada studio Papaya Films.
więcej
|
Kampania Almette podkreśla lokalny charakter marki (wideo)
W nowej kampanii Almette akcentuje, że serek powstaje w Polsce, a konkretnie w podlaskim Węgrowie. Akcję przygotowały Grasp Group. Zakupem, Value Media i Quality PR.
więcej
|
Japońska IKEA zaangażowała do kampanii wirtualną influencerkę
Imma, wirtualna influencerka, została zaangażowana do kampanii japońskiego oddziału sieci sklepów IKEA.
więcej
|
Jacobs Douwe Egberts ruszył z przetargiem mediowym, budżetu bronią Havas Media i Carat
Firma Jacobs Douwe Egberts, producent kawy prowadzi przetarg na obsługę globalnego budżetu mediowego. Klienta bronią domy mediowe Carat (Dentsu Aegis Network) i Havas Media (Havas Media Group), Ten ostatni zajmuje się obsługą mediową producenta w Polsce.
więcej
|
Solidarna Polska chce podatku od wpływów reklamowych, liczy na 1,6 mld zł rocznie
Jeśli nie uda się wprowadzić przepisów o dekoncentracji mediów, obóz rządzący może zaproponować daninę od przychodów reklamowych analogiczną do podatku handlowego. Wpływy z tej daniny są prognozowane na 1,6 mld zł rocznie. - To nie jest żaden nowy pomysł SolPolu. W ostatnich rozmowach nie formułowaliśmy nowych propozycji - zapewnia polityk Solidarnej Polski Sebastian Kaleta.
więcej
|
Fundacja ,,Dom w Łodzi" przy wsparciu Kompanii Piwowarskiej edukuje o szkodliwości picia alkoholu w ciąży
Ruszyła druga edycja kampanii społecznej na temat skutków picia alkoholu w ciąży "FASOFF". Nawet mała ilość alkoholu może być przyczyną FAS – jednego z najcięższych zaburzeń neurorozwojowych - o czym przypominają wspólnie Fundacja „Dom w Łodzi” oraz Kompania Piwowarska.
więcej
|
Szef WPP przeprasza za wypowiedzi dyskryminujące starszych pracowników
CEO Holdingu reklamowego WPP Mark Read przeprosił na Twitterze za publiczne wypowiedzi, w których twierdził że zatrudnianie w reklamie osób po 30. roku życia nie służy firmom.
więcej
|
Jesienne chwile z nowymi smakami jogurtów Fantasia
Danone wprowadza na rynek dwa nowe smaki jogurtów Fantasia - inspirowane likierami Irish Cream oraz Amaretto.
więcej
|
Anna Ozga i Piotr Zach awansowali w agencji Social Lama
Agencja Social Lama awansowała dwoje pracowników. Anna Ozga, która wcześniej obejmowała stanowisko account executive, awansowała na stanowisko senior account executive. Drugi awans otrzymał Piotr Zach – dotychczasowy junior account executive został account executive.
więcej
|
Dominka Olszyna (Wirtualna Polska): Czas na zaufanie (wywiad) Z Dominiką Olszyną, head of creative & content WP brand studio w Wirtualnej Polsce, rozmawiamy o roli insightów w budowaniu kampanii natywnej, dlaczego warto na chwilę zapomnieć o trendach oraz skąd wydawca czerpie unikalną wiedzę o swoich odbiorcach. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Ewa Zając za Barbarę Grabowską szefową HR w Agorze. Związkowcy obawiają się dużych zwolnień
Barbara Grabowska nie jest już dyrektorką działu HR w Agorze - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Po 14 latach ustąpiła ze stanowiska, zostając wiceszefową działu. Nową dyrektor została Ewa Zając, wcześniej związana m.in. z PwC Polska i Telewizją Puls. - Oznacza to, że Agora prawdopodobnie szykuje się do dużych zwolnień - mówi nam Bartosz Józefiak z zarządu Komisji Zakładowej OZZ Inicjatywa Pracownicza przy Agorze.
więcej
|
Rząd wprowadzi podatek od wpływów reklamowych? "Mógłby zagrozić istnieniu mniejszych mediów, a osłabić te większe"
Solidarna Polska ma pomysł, by wprowadzić podatek od przychodów reklamowych. Płaciliby go właściciele mediów. Eksperci z rynku mediów i reklamy wskazują, że jeżeli podatek ten faktycznie wejdzie w życie szczególnie mocno dotknie lokalne, polskie media, które dziś są w słabej kondycji finansowej, a także te mniejsze. W przypadku tych silniejszych spowoduje, że przestaną myśleć o jakichkolwiek inwestycjach i trudniej będzie im konkurować z globalnymi graczami.Ostatecznie koszty nowej daniny mogą zostać przerzucony na reklamodawców.
więcej
|
Adwokat ,,Gazety Polskiej Codziennie" zaskarży zakaz publikacji o Bońku. Prezes PZPN: mam prawo się bronić
Sądowy zakaz publikacji przez „Gazetę Polską”, „Gazetę Polską Codziennie” i Piotra Nisztora materiałów o wybranych obszarach działalności Zbigniewa Bońka zostanie zaskarżony możliwie szybko - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To zabezpieczenie nakłada obowiązki niemożliwe do spełnienia – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Hubert Kubik z kancelarii Kopeć & Zaborowski. Zbigniew Boniek odpowiada: - wolność słowa nie polega na pisaniu kłamstw, mam prawo się bronić.
więcej
|
Sylwia Monostori redaktor prowadzącym magazynu "Coaching"
Na rynku pojawił się nowy numer magazynu „Coaching” (Burda Media Polska) w zmienionej wersji graficznej i nowymi działami. Jego redaktorem prowadzącym została Sylwia Monostori.
więcej
|
Grzegorz Lewko w radzie nadzorczej PMPG Polskie Media
Walne zgromadzenie akcjonariuszy PMPG Polskie Media, wydawcy tygodników „Do Rzeczy” i „Wprost”, do rady nadzorczej powołało Grzegorza Lewko.
więcej
|
,,Gazeta Polska Codziennie" z zakazem publikacji o Bońku także w social media. CMWP: Skandaliczne naruszenie wolności słowa
Warszawski Sąd Okręgowy na wniosek Zbigniewa Bońka zdecydował, że o wybranych obszarach jego działalności wszyscy dziennikarze „Gazety Polskiej Codziennie” nie mogą pisać przez rok także w mediach społecznościowych. Przeciwko zakazowi protestuje Centrum Monitoringu Wolności Prasy, nazywając go "szczególnym i skandalicznym" naruszeniem wolności słowa.
więcej
|
|
|
Rząd wprowadzi podatek od wpływów reklamowych? "Mógłby zagrozić istnieniu mniejszych mediów, a osłabić te większe"
Solidarna Polska ma pomysł, by wprowadzić podatek od przychodów reklamowych. Płaciliby go właściciele mediów. Eksperci z rynku mediów i reklamy wskazują, że jeżeli podatek ten faktycznie wejdzie w życie szczególnie mocno dotknie lokalne, polskie media, które dziś są w słabej kondycji finansowej, a także te mniejsze. W przypadku tych silniejszych spowoduje, że przestaną myśleć o jakichkolwiek inwestycjach i trudniej będzie im konkurować z globalnymi graczami.Ostatecznie koszty nowej daniny mogą zostać przerzucony na reklamodawców.
więcej
|
Hybrydowa premiera ,,Mulan" bez komercyjnego sukcesu. ,,Disney nie miał wyjścia, chciał ograniczyć straty"
Firmowany przez Disneya film „Mulan” miał być jednym z kinowych hitów w 2020 roku. Jednak z powodu pandemii tytuł trafił do niewielu kin i zarobił w pierwszy weekend jedynie 5,9 mln dolarów. Film trafił też do oferty Disney+ w cenie 30 dolarów, co nie wzbudziło entuzjazmu użytkowników serwisu. - Disney znalazł się w bezprecedensowej sytuacji bez wyjścia, musi ograniczyć straty. Ale użytkownicy serwisów streamigowych niechętnie dopłacają do subskrypcji. Jeśli w ślady Disneya pójdą inni, to obraz platform VoD mocno się zmieni - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży filmowej.
więcej
|
Wpływy WP Pilot 134 proc. w górę. Strata zmalała do 1,7 mln zł, Wirtualna Polska dopłaciła 16 mln zł do kapitału
Należąca do Wirtualnej Polski spółka Netwizor, operator platformy WP Pilot, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 134,3 proc. do 9,98 mln zł, a jej strata netto zmalała z 4,5 do 1,7 mln zł. Wirtualna Polska Media dokapitalizowała w ub.r. spółkę kwotą 16 mln zł. Prezes spółki Tomasz Machała informuje, że w pierwszej połowie br. "dynamika przychodów w usłudze WP Pilot znacznie przekroczyła założenia budżetowe, podobnie jak liczba aktywnych użytkowników".
więcej
|
Polsat Media wchłania biuro reklamy Interii i przejmuje sprzedaż jej oferty
Z początkiem października Polsat Media, biuro sprzedaży oferty reklamowej grupy Cyfrowy Polsat, przejmie obsługę w tym zakresie Grupy Interia. Pracownicy jej biura reklamy dołączą do zespołu Polsat Media.
więcej
|
Mariusz Gierszewski dołączy do Wirtualnej Polski
We wtorek 8 września pojawił się pierwszy tekst autorstwa Mariusza Gierszewskiego - poprzednio związanego z Radiem Zet. Jak wynika z naszych informacji, do redakcji na stałe dołączy w połowie miesiąca.
więcej
|
Spotify planuje ograniczony tryb offline dla użytkowników bez konta Premium
Spotify zamierza wprowadzić nową opcję dla użytkowników aplikacji nie posiadających w niej konta Premium – wynika z nieoficjalnych informacji. Takie osoby będą mogły korzystać z trybu offline i słuchać muzyki bez konieczności połączenia z internetem. Jednak taka wersja będzie się wiązać z czasowymi ograniczeniami.
więcej
|
Startuje serwis rlaxx TV. Dostęp do darmowych treści w zamian za oglądanie reklam
W Wielkiej Brytanii i Niemczech pojawiła się nowa platforma streamingowa rlaxx TV. Jest to serwis typu AVoD oferujący darmowy dostęp do kanałów telewizyjnych oraz wideo na życzenie w zamian za konieczność oglądania reklam. Na razie oferta jest dostępna w wybranych modelach telewizorów, do końca 2021 roku ma posiadać zasięg globalny.
więcej
|
KE: TikTok dołącza do kodeksu przeciwko mowie nienawiści, zobowiązuje się do blokowania określonych treści
Popularna wśród nastolatków platforma społecznościowa TikTok dołącza do kodeksu postępowania przeciw mowie nienawiści - ogłosiła we wtorek KE. Aplikacja idzie tym samym w ślady Facebooka, Twittera czy YouTube'a i zobowiązuje się do blokowania określonych treści.
więcej
|
Łukasz Modzelewski marketing managerem w Tidal
Łukasz Modzelewski objął stanowisko marketing managera na region CEE (Europy Centralnej i Wschodnie) w Tidal. Wcześniej pracował w agencji FCB Bridge2Fun.
więcej
|
Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej |
|
|