Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 15 Września 2020
 
 
 
Allegro na giełdzie bez dywidendy, inwestuje w Smart! ,,Amazon jak strzelba, która może wypalić"
 
Szykujące się do debiutu giełdowego Allegro nie będzie wypłacać inwestorom dywidendy, zamierza inwestować w rozwój, m.in. opcji Smart! i usług finansowych. - Możliwa szersza obecność Amazona w Polsce jest dla Allegro jak strzelba w dramacie - powieszono ją w pierwszym akcie i pewnie kiedyś wystrzeli - uważa Łukasz Wachełko z Wood & Company. więcej
 
 
Wpływy Katolickiej Agencji Informacyjnej zmalały o 26 proc. Cięcia w redakcji, koniec pism drukowanych
 
W ub.r. przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej spadły o 26,1 proc. do 3,54 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 31,2 do 81,6 tys. zł. Agencja zamknęła drukowane tygodniki „Wiadomości KAI” i „Życie Kościoła” oraz pożegnała się z jedną czwartą pracowników. więcej
 
 
Witold Lazar w Programie Trzecim Polskiego Radia. Ma prowadzić pasmo muzyczne
 
Dziennikarz i prezenter Witold Lazar od poniedziałku jest nowym prowadzącym muzycznych pasm na antenie radiowej Trójki. Na razie jest testowany w tej roli, a ostateczna decyzja o jego o jego angażu ma zostać podjęta wraz z ogłoszeniem jesiennej ramówki rozgłośni. więcej
 
 
Netflix liderem, dominuje w mobile'u. W dół vod.pl, TVP VOD i mobilne HBO GO (TOP serwisów i aplikacji VoD)
 
Przeglądarkowy Netflix miał w sierpniu br. zdecydowanie najwięcej polskich odwiedzających i odsłon, a jego aplikacja mobilna zanotowała dwa razy więcej użytkowników niż dalsze dziewięć łącznie. Osiągnął też największe wzrosty rok do roku, natomiast znacząco zmalały wyniki vod.pl, TVP VOD i aplikacji mobilnej HBO GO. więcej
 
 
NIK w TVP. Sprawdzane zarządzanie majątkiem i pieniędzmi
 
Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła kontrolę zarządzania majątkiem i finansami w Telewizji Polskiej. Biuro prasowe NIK informuje, że kontrolerzy weszli do siedziby nadawcy w ubiegłym tygodniu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
W przyszłym roku konkurs na ogólnopolski radiowy multipleks cyfrowy. "Niechęć nadawców komercyjnych to nic nowego" więcej
 
Kina mozolnie podnoszą się z pandemii. ,,Widzowie chcą wrócić, potrzebne atrakcyjne premiery" więcej
 
Facebook przed Wirtualną Polską, Instagram przed TVN24.pl, Grupa RMF przyciąga na najdłużej. 27,2 mln internautów w Polsce (Gemius/PBI z sierpnia) więcej
 
Najgorszy w historii wynik Trójki. ,,Jest orana politycznym pługiem" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. planowania kampanii TVP
Dziennikarz - Korespondent TVP
Kierownik Projektów OTT TVN
Dziennikarz - Reporter programu informacyjnego TVP
Researcher programu informacyjnego TVP
Wydawca programu informacyjnego TVP
Specjalista ds. Promocji Grupa ZPR Media
OPERATOR DŹWIĘKU Telewizja Polsat
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
NIK w TVP. Sprawdzane zarządzanie majątkiem i pieniędzmi

Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła kontrolę zarządzania majątkiem i finansami w Telewizji Polskiej. Biuro prasowe NIK informuje, że kontrolerzy weszli do siedziby nadawcy w ubiegłym tygodniu. więcej

899 tys. widzów debiutu ,,Anything goes. Ale jazda!", 1,36 mln show ,,Ameryka da się lubić" i 2,59 mln serialu ,,Ludzie i bogowie"

Pokazane w piątek wieczorem w TVP2 pierwsze dwa odcinki nowego programu „Anything goes. Ale jazda!” oglądało średnio 899 tys. widzów. Debiut show „Ameryka da się lubić” miał 1,36 mln osób, a pierwszy odcinek „Ludzi i bogów” śledziło 2,59 mln widzów. więcej

W lipcu na antenach TVP dominował prezydent i politycy PiS

W lipcu na czterech antenach TVP prezydent wraz z jego kancelarią był pokazywany przez ponad 39 godzin, a przedstawiciele PiS w sumie przez ponad 56 godzin. Dla porównania komitet wyborczy Rafała Trzaskowskiego zajął prawie 5 godzin czasu antenowego, a politycy PO ponad 17 godzin - wynika z danych opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1 i TVN liderami. ,,M jak miłość", ,,Rolnik szuka żony" i ,,Ludzie i bogowie" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” oraz „Ludzie i bogowie”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Gogglebox. Przed telewizorem 13" od 30 września również w środy

Stacja TTV zwiększa liczbę premierowych odcinków „Gogglebox. Przed telewizorem”. Trzynasta edycja od 30 września będzie emitowana również w środy. więcej

Olga Bończyk, Małgorzata Niemirska, Joanna Kuberska i Tomasz Sapryk w obsadzie ,,Leśniczówki"

Do obsady szóstego sezonu „Leśniczówki” dołączyli Olga Bończyk, Małgorzata Niemirska, Joanna Kuberska i Tomasz Sapryk. Nowe odcinki telenoweli można oglądać  w dni powszednie o 20.30. więcej

Informacyjny kanał Ukraina 24 w ofercie Toya

Od poniedziałku, 14 września br. w ofercie Toya pojawił się nowy kanał Ukraina 24. więcej

Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST

Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Witold Lazar w Programie Trzecim Polskiego Radia. Ma prowadzić pasmo muzyczne

Dziennikarz i prezenter Witold Lazar od poniedziałku jest nowym prowadzącym muzycznych pasm na antenie radiowej Trójki. Na razie jest testowany w tej roli, a ostateczna decyzja o jego o jego angażu ma zostać podjęta wraz z ogłoszeniem jesiennej ramówki rozgłośni. więcej

 
Juliusz Braun pisze do ministra kultury ws. nieprawidłowości dot. walnych zgromadzeń mediów publicznych

Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun napisał list do ministra kultury Piotra Glińskiego w sprawie walnych zgromadzeń spółek mediów publicznych. Przypomniał w nim, że RMN nie została poinformowana o zwołaniu i terminie ich posiedzeń, chociaż według przepisów ustawy jej członkowie mają prawo brania udziału w zgromadzeniach. więcej

 
Trójka zaczyna emisję krótkich opowiadań Sławomira Mrożka, czyta Andrzej Mastalerz

Od poniedziałku, 14 września, radiowa Trójka emituje nową powieść w odcinkach: „Krótkie, ale całe historie - opowiadania wybrane” Sławomira Mrożka. Fragmenty satyrycznych tekstów czyta na antenie Andrzej Mastalerz. Adaptacja radiowa - Barbara Marcinik z PR3. więcej

 
,,Pogodni przez całe życie" nową zabawą Radia Pogoda. Zwycięzcy trafią na promocyjne billboardy

Redakcja Radia Pogoda (Agora) rozpoczyna akcję, w ramach której szuka osób spełniających wymogi hasła: "Pogodni przez całe życie". Do 4 października czeka na zdjęcia słuchaczy - z dzieciństwa i aktualne – obrazujące ich radość życia. Nagrodzone fotografie trafią na billboardy w miastach nadawania rozgłośni. więcej

 
Wystartowało #RadioRave On Tour. Emitowane jest w siedmiu krajach Europy

Radio RMF Maxxx w ramach #RadioRave On Tour zaczyna weekendy imprez granych jednocześnie w siedmiu krajach europejskich, w których nadają radiostacje Grupy Bauer Media. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Polska wódka będzie chroniona w Chinach przed podróbkami

Unia Europejska i Chiny podpisały umowę o ochronie 100 europejskich oznaczeń geograficznych w Chinach i 100 chińskich oznaczeń geograficznych w Unii przed podrabianiem i przywłaszczaniem praw. Wśród europejskich oznaczeń jest „polska wódka”. więcej

KER: reklama Biedronki z grillowaniem na balkonie nie promuje niedozwolonych zachowań (wideo)

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy w telewizyjnym spocie reklamowym Biedronki(Jeronimo Martins Polska), w którym promując ofertę sklepu pokazano ludzi grillujących na balkonie w bloku. więcej

Tomasz Waligórski dyrektorem handlowym w Wasz Sklep SPAR

Tomasz Waligórski obejmie stanowisko dyrektora handlowego (chief commercial officera) w Wasz Sklep SPAR. Wcześniej pracował m.in. w TXM, Polomarkecie, Jeronimo Martins Polska. więcej

Ekomarketing krytykuje 14 proc. Polaków, częściej mężczyźni

W dobie mody na ekologiczne przekazy 14% Polaków przejawia sceptycyzm wobec komunikacji proekologicznej. Nie oznacza to jednak, że odwracają się oni od samej ekologii - wynika z drugiej edycji badania Ekobarometr agencji badawczej SW Research. więcej

Alicia Keys i Lewis Hamilton reklamują nowego Mercedesa Benz klasy S

Mercedes-Benz rozpoczął kampanię promującą klasę S - flagową linię modelową tej marki samochodów. Bohaterami działań prowadzonych pod hasłem "Dba o to, co ważne" są Alicia Keys i Lewis Hamilton. więcej

Kuba Wojewódzki podpowiada klientom w reklamach promocji Play ze smartfonami (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa Play wspierająca promocję, w ramach której telekom płaci sześć lub dziewięć rat za smartfony klientom abonamentowym przenoszącym numer do tej sieci. W reklama występują Kuba Wojewódzki, a także Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński. więcej

"Gra nie ma granic" to hasło nowej kampanii PlayStation (wideo)

Sony Interactive Entertainment rozpoczęło nową kampanię wizerunkową pod hasłem "Gra nie ma granic" autorstwa agencji adam&eveDDB. Nawiązuje ona do zbliżającej się premiery nowej konsoli PlayStation 5. więcej

Ilustracje Andrzeja Mleczko w kampanii Dan Cake (wideo)

Firma Dan Cake przygotowała z okazji 15-lecia Cułeczek Maślanych aktywację konsumencką, która realizowana jest we współpracy z Andrzejem Mleczko. Działania przygotowały agencja 19 Południk, F25 oraz Papaya Films. więcej

,,Ludzie z charakterem" w reklamie piwa Tatra (wideo)

Grupa Żywiec po raz pierwszy w historii marki piwa Tatra wprowadza na rynek limitowaną edycję jego opakowań. Pojawili się na nich m.in. Znawca czterech kółek, Mistrz w swoim fachu, Czarny złotnik, co promowane jest kampanią reklamową. więcej

Caroline Wozniacki w kampanii Advantage Hers o przewlekłych chorobach zapalnych

Zdobywczyni Wielkiego Szlema Caroline Wozniacki mimo reumatoidalnego zapalenia stawów, nie przestała zawodowo zajmować się sportem. Teraz wraz z firmą UCB w ogólnoświatowej kampanii Advantage Hers zachęca kobiety z przewlekłymi chorobami zapalnymi do leczenia. więcej

Jactroll dołącza do Gameset jako pierwszy twórca esportowy

Do portfolio twórców agencji marketingu gamingowego Gameset (grupa LTTM) dołącza Jakub “Jactroll” Skurzyński. Agencja zajmie się wizerunkiem esportowca oraz rozwojem i monetyzacją kanału na YouTube, kanału Twitch oraz profili na Facebooku, Instagramie i Twitterze. więcej

Metropolia Krakowska z nową identyfikacją wizualną

Metropolia Krakowska zrzeszająca Kraków i 14 otaczających go gmin wprowadza nową identyfikację wizualną, którą przygotowała agencja reklamowa Lotna. więcej

"Twoja praca na lata" zachęca Lidl w nowej kampanii marki pracodawcy

Sieć sklepów Lidl Poilska rozpoczęła kampanię marki pracodawcy pod hasłem "Twoja praca na lata". Podkreśla w niej stabilne zatrudnienie i pracę na lata, czego dowodem mają być bohaterowie reklamy - pracownicy związani z firmą od dłuższego czasu. więcej

Somfy rusza z jesienną kampania promującą smart home

Firma Somfy Polska startuje z jesienną kampanią reklamową Cosy Home Days, podkreślając aspekt komfortu i energooszczędności dzięki technologiom smart. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają agencje McCann, Infinity Media i Result Media. więcej

Cztery historie zwykłych kobiet w nowej kampanii Notino (wideo)

"A czego pragniesz Ty?" - pod takim hasłem Notino (dawneIperfumey.pl) prowadzi nową kampanię reklamową, w której przedstawia cztery historie zwykłych kobiet. więcej

Artegence świętuje 25 lat!

Na swoje 25-te urodziny agencja Artegence pyta swoich klientów, partnerów, współpracowników i konkurentów, jak należy wymawiać jej nazwę. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wpływy Katolickiej Agencji Informacyjnej zmalały o 26 proc. Cięcia w redakcji, koniec pism drukowanych

W ub.r. przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej spadły o 26,1 proc. do 3,54 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 31,2 do 81,6 tys. zł. Agencja zamknęła drukowane tygodniki „Wiadomości KAI” i „Życie Kościoła” oraz pożegnała się z jedną czwartą pracowników. więcej

Agaton Koziński wicenaczelnym ,,Wszystko Co Najważniejsze". Będzie odpowiadał za internet i nowe projekty

Publicysta Agaton Koziński został w poniedziałek zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika opinii „Wszystko Co Najważniejsze”, wydawanego przez Instytut Nowych Mediów. Będzie miał za zadanie m.in. rozwinąć stronę internetową pisma. więcej

Stylowezakupy.pl nowym serwisem Wydawnictwa Bauer

Magazyn „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) uruchamia nowy serwis kuponowy - Stylowezakupy.pl. Rusza on jednocześnie z jesienną edycją akcji rabatowej pod tym samym tytułem, którą anonsuje październikowy numer pisma (w sprzedaży od wtorku, 15 września). więcej

 
 
 
INTERNET
 
Allegro na giełdzie bez dywidendy, inwestuje w Smart! ,,Amazon jak strzelba, która może wypalić"

Szykujące się do debiutu giełdowego Allegro nie będzie wypłacać inwestorom dywidendy, zamierza inwestować w rozwój, m.in. opcji Smart! i usług finansowych. - Możliwa szersza obecność Amazona w Polsce jest dla Allegro jak strzelba w dramacie - powieszono ją w pierwszym akcie i pewnie kiedyś wystrzeli - uważa Łukasz Wachełko z Wood & Company. więcej

Wpływy Katolickiej Agencji Informacyjnej zmalały o 26 proc. Cięcia w redakcji, koniec pism drukowanych

W ub.r. przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej spadły o 26,1 proc. do 3,54 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 31,2 do 81,6 tys. zł. Agencja zamknęła drukowane tygodniki „Wiadomości KAI” i „Życie Kościoła” oraz pożegnała się z jedną czwartą pracowników. więcej

Netflix liderem, dominuje w mobile'u. W dół vod.pl, TVP VOD i mobilne HBO GO (TOP serwisów i aplikacji VoD)

Przeglądarkowy Netflix miał w sierpniu br. zdecydowanie najwięcej polskich odwiedzających i odsłon, a jego aplikacja mobilna zanotowała dwa razy więcej użytkowników niż dalsze dziewięć łącznie. Osiągnął też największe wzrosty rok do roku, natomiast znacząco zmalały wyniki vod.pl, TVP VOD i aplikacji mobilnej HBO GO. więcej

TikTok w USA nie zostanie sprzedany. Ma współpracować z Oracle

Koncern Oracle zajmujący się głównie dostarczaniem rozwiązań informatycznych w chmurze będzie zarządzał serwisem TikTok w USA - wynika z nieoficjalnych informacji. Firma ma przejąć kontrolę nad amerykańską częścią chińskiej platformy na nieujawnionych na razie warunkach. Z wyścigu o TikToka odpadł Microsoft, którego oferta została odrzucona. więcej

,,Reklama dla klimatu" w Gazeta.pl

Portal Gazeta.pl (Agora) rozpoczyna nową akcję: „Reklama dla klimatu”, w ramach której za złotówkę prezentowane będą kampanie firm, podejmujących działania na rzecz środowiska. Jej celem jest promowanie ekologicznych postaw wśród przedsiębiorców. więcej

Kancelaria premiera uruchomiła czatbota na WhatsAppie z informacjami o COVID-19

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów uruchomiła za pośrednictwem komunikatora WhatsApp specjalnego czatbota, za pomocą którego można uzyskać informacje związanie z epidemią koronawirusa. więcej

Wolt będzie dostarczać zakupy ze sklepów SPAR

Sieć sklepów SPAR rozpoczęła współpracę z firmą Wolt - platformą do zamawiania jedzenia on-line – na obsługę dostaw zakupów. Będzie to trzeci kanał sprzedaży SPAR – po placówkach stacjonarnych i e-sklepie. Koszt dostawy jest stały i wynosi 9,99 zł. więcej

Ida Krzemińska-Albrycht: z ,,Miesięcznika Ubezpieczeniowego" do Cashless.pl

Do redakcji Cashless.pl dołączyła Ida Krzemińska-Albrycht. Poprzednio była redaktor naczelną „Miesięcznika Ubezpieczeniowego”, a wcześniej pracowała m.in. w „Dzienniku Ubezpieczeniowym”. więcej

Allegro chce pozyskać z giełdy 1 mld zł na spłatę zadłużenia. W I połowie br. miało 1,77 mld zł wpływów i 808 mln zł zysku EBITDA

Allegro poinformowało, że w ramach debiutu giełdowego chce pozyskać ok. 1 mld zł z emisji nowych akcji na spłatę swojego zadłużenia. W minionym półroczu firma zanotowała wzrost przychodów netto z 1,17 do 1,77 mld zł oraz skorygowanego zysku EBITDA z 631 do 808 mln zł. Na koniec czerwca z programu Allegro Smart! korzystało 2,1 mln kupujących. więcej

Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST

Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
39 proc. poparcia dla PiS, 26 proc. dla KO. Ruch Hołowni z 11 proc.

39 proc. Polaków, którzy zadeklarowali gotowość wzięcia udziału w wyborach do Sejmu, zamierzało we wrześniu głosować na PiS wraz Solidarną Polską i Porozumieniem; 26 proc. chciało poprzeć KO, 11 proc. - Ruch Polska 2050 Szymona Hołowni, a 6 proc. - Konfederację - wynika z sondażu Kantar. więcej

Polacy uważają, że Niemcy są im bliżsi niż Rosjanie

Polacy uważają, że Niemcy pod względem kulturowym są im bliżsi niż Rosjanie - wynika z nowego raportu CPRDiP. Z badania wynika też, że Rosję jako kraj nieprzyjazny Polsce postrzega 79 proc. respondentów; bardzo krytycznie oceniają też politykę Władimira Putina. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nergal naśmiewa się z otyłego pasażera w samolocie. ,,Tego rodzaju wpisy są bardzo szkodliwe"

Adam Nergal Darski opublikował w social mediach filmik z otyłym pasażerem samolotu, który nie mieścił się w fotelu. Skrytykowała go za to Maja Staśko, aktywistka i działaczka nazywając zachowanie muzyka okrucieństwem. - Taki wpisy są bardzo szkodliwe, bo znanego celebrytę mogą chcieć naśladować inni uznając, że w takim zachowaniu nie ma nic złego – przestrzega Marek Gieorgica, partner zarządzający w Clear Communication Group. więcej

Michał Górecki szefem komunikacji w Eco&More

Michał Góecki objął nowo utworzone stanowisko head of communications w firmie Eco&More, która wprowadza na rynek ekologiczne produkty do domu. więcej

Rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu Złote Spinacze. Jest też nowa kategoria: Covid-19 PR response

Do osiemnastej edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło rekordowe 395 zgłoszeń w 36 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu, w związku z czym powołano dwie dodatkowe grupy jurorskie. Ogłoszenie nominacji – 8 października. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
TikTok w USA nie zostanie sprzedany. Ma współpracować z Oracle
Orange z 15 smartfonami do sieci 5G
Vodafone Italy największym europejskim operatorem w transferze danych. Plus i Play w TOP 10
Życie na Wenus? Bardzo możliwe. "Pojawia się nowa tajemnica"
"Polityka rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce". Przyjęto nowy projekt
Ruszają testy aplikacji AirPnP, warszawiacy będą mogli zarabiać na udostępnianiu toalet
Wolt będzie dostarczać zakupy ze sklepów SPAR
Kuba Wojewódzki podpowiada klientom w reklamach promocji Play ze smartfonami (wideo)
"Gra nie ma granic" to hasło nowej kampanii PlayStation (wideo)
LG przedstawia smartfon LG Wing. Nowa koncepcja podwójnego ekranu
Za 40 mld dolarów Nvidia kupuje ARM. Największa transakcja w historii branży
Szczepienia przeciwko grypie mogą chronić przed koronawirusami
Sierść niedźwiedzi i pióra pingwinów inspiracją w pracach nad nowymi włóknami izolującymi
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj