|
|
|
|
|
|
|
Koniec kadencji władz TVP, Polskiego Radia i PAP. Propozycja wyboru w trybie konkursów
Rada Mediów Narodowych obradowała na temat upływu kadencji i wygaśnięcia mandatów członków zarządów i rad nadzorczych spółek publicznej radiofonii i telewizji. Członek RMN Juliusz Braun zaproponował podczas posiedzenia, aby wrócić do formuły konkursów na najważniejsze stanowiska we władzach mediów publicznych.
więcej
|
Szósty sezon ,,Leśniczówki" śledzi 1,22 mln widzów, TVP1 wiceliderem
Szósty sezon „Leśniczówki” ogląda średnio 1,22 mln osób. W porównaniu do początku czwartego sezonu produkcja straciła 120 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania telenoweli zajmuje drugie miejsce w rynku tzw. „wielkiej czwórki” i ostatnie w grupie 16-49.
więcej
|
,,V4 Info" nowym programem TVP Info, poprowadzi go Przemysław Adamski
W październiku na antenie TVP Info zadebiutuje program „V4 Info”. Tworzyć go będą dziennikarze stacji, ale pojawiać się też mają tam materiały z zagranicznych telewizji. Prowadzącym ma być dziennikarz stacji Przemysław Adamski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Teatr Telewizji w TVP1 śledzi 319 tys. widzów. ,,Warszawa" hitem
Trzy pierwsze spektakle Teatru Telewizji w sezonie 2020/2021 oglądało średnio 319 tys. widzów. W analizowanym okresie hitem był spektakl „Warszawa”, który zgromadził 336 tys. oglądających.
więcej
|
Firmy Zygmunta Solorza zbudują największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Firma Esoleo przejęta w br. przez Cyfrowy Polsat i spółka zależna kontrolowanego przez Zygmunta Solorza Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin odpisały umowę dotyczącą budowy farmy fotowoltaicznej o mocy 70 MWp.
więcej
|
1,22 mln widzów ,,Szansa na sukces. Eurowizja Junior 2020" w TVP2
Program „Szansa na sukces. Eurowizja Junior 2020” oglądało średnio 1,22 mln osób, o 360 tys. widzów mniej niż rok temu. TVP2 w czasie emisji muzycznego widowiska nadal była zdecydowanym liderem rynku.
więcej
|
Gala KSW 55 w PPV w Cyfrowym Polsacie i Ipli. Dostęp kosztuje 40 zł
Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy Ipli mogą już zamawiać dostęp do KSW 55. Dostęp do gali realizowanej w systemie „pay-per-view” kosztuje 40 zł.
więcej
|
Dagmara Drzazga zwyciężyła w konkursie dziennikarskim Silesia Press
Dagmara Drzazga z TVP Katowice zwyciężyła w 15. regionalnym konkursie dziennikarskim Silesia Press. Zenon Nowak, prezes śląskiego oddziału Polska Press dostał nagrodę specjalną za wprowadzenie "Dziennika Zachodniego" w świat cyfrowy.
więcej
|
Jakub Oworuszko w Polsatnews.pl
Dziennikarz Jakub Oworuszko, który w połowie września po 4 latach rozstał się z redakcją "Polska Times" (Polska Press Grupa) od października rozpocznie pracę w Polsatnews.pl.
więcej
|
Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ewa Rosiewicz za Andrzeja Matuszyńskiego prezesem Eurozetu, zmienia się też dyrektor finansowy spółki
Członek zarządu Eurozetu, Ewa Rosiewicz została we wtorek nowym prezesem spółki. - Tak zdecydował akcjonariusz większościowy - informuje portal Wirtualnemedia.pl Małgorzata Kozieł, rzeczniczka prasowa spółki. Dotychczasowy prezes, Andrzej Matuszyński, odchodzi z firmy.
więcej
|
|
Time ze wzrostem wpływów w reklam radiowych. 93 mln zł z ,,Super Expressu", czasopism i książek
W ub.r. firma Time osiągnęła 304,53 mln zł wpływów i 33,42 mln zł zysku netto. Przychody z reklam radiowych zwiększyły się ze 133,99 do 137,04 mln zł, a 93,05 mln zł przyniosła sprzedaż egzemplarzowa i oferty reklamowej „Super Expressu”, czasopism i książek. W br. spółka prognozuje spadek wpływów w związku z recesją reklamową.
więcej
|
|
Koniec kadencji władz TVP, Polskiego Radia i PAP. Propozycja wyboru w trybie konkursów
Rada Mediów Narodowych obradowała na temat upływu kadencji i wygaśnięcia mandatów członków zarządów i rad nadzorczych spółek publicznej radiofonii i telewizji. Członek RMN Juliusz Braun zaproponował podczas posiedzenia, aby wrócić do formuły konkursów na najważniejsze stanowiska we władzach mediów publicznych.
więcej
|
|
W październiku premiera książki "Głos". Wojciech Mann o pracy w radiu i o życiu prywatnym
W środę, 14 października ukaże się książka „Głos” nakładem wydawnictwa Znak. Dziennikarz radiowy Wojciech Mann - przez wiele lat związany z Trójką Polskiego Radia, a obecnie z Radiem Nowy Świat - rozmawia w niej z Katarzyną Kubisiowską o pracy w radiu oraz o życiu prywatnym.
więcej
|
|
Opozycja chce likwidacji Rady Mediów Narodowych
Senat debatował we wtorek nad nowelizacją ustawy o Radzie Mediów Narodowych wprowadzającą procedurę powoływania przez prezydenta członka Rady w przypadku wygaśnięcia członkostwa przed upływem kadencji. Opozycja zapowiedziała projekt likwidujący Radę.
więcej
|
|
Tok FM i Radio Zet z największym wzrostem wpływów reklamowych. W dół RMF Classic i Eska (Top10)
W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki reklamowe w radiu wzrosły w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 3,7 proc. Największe wzrosty odnotowały w tym okresie Tok FM i Radio Zet. Mniej na reklamach zarobiły z kolei RMF Classic, Eska Poznań i Eska Warszawa.
więcej
|
|
RMF FM na czele rynku radiowego w Częstochowie. Twoja Polska Stacja wiceliderem
Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Twoja Polska Stacja i Radio ZET - wynika z fali badań słuchalności radia za okres od marca do sierpnia 2020 roku.
więcej
|
|
|
|
87 nominacji do Effie 2020, najwięcej dla Wavemaker, Isobar i McDonald's
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 87 nominacji. Wśród agencji mediowych najwięcej otrzymał Wavemaker, z agencji marketingowych - Isobar, a wśród reklamodawców - McDonald’s.
więcej
|
Agencja reklamowa Brain przy spadku wpływów o 21 proc. zwiększyła zysk
W ub.r. przychody agencji reklamowej Brain zmalały o 20,8 proc. do 10,27 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 27,1 proc. do 9,08 mln zł jej zysk netto poszedł w górę z 514,8 tys. zł do 1,19 mln zł.
więcej
|
Oppo zapowiada polską premierę nowych smartfonów. Marcin Prokop ambasadorem marki?
Oppo, producent smartfonów i innych urządzeń mobilnych na 1 października 2020 r. zapowiedział polską premierę nowych modeli telefonów. Odbędzie się ona w formie wydarzenia online, będzie to talk show prowadzony przez Marcina Prokopa z udziałem Karola Wójcickiego, Mikołaja Komara i Zulu Kuki. Premiera smartfonów zostanie wsparta szeroką kampanią promocyjną. Według nieoficjalnych informacji Marcin Prokop będzie ambasadorem Oppo w Polsce.
więcej
|
Tok FM i Radio Zet z największym wzrostem wpływów reklamowych. W dół RMF Classic i Eska (Top10)
W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki reklamowe w radiu wzrosły w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 3,7 proc. Największe wzrosty odnotowały w tym okresie Tok FM i Radio Zet. Mniej na reklamach zarobiły z kolei RMF Classic, Eska Poznań i Eska Warszawa.
więcej
|
Orange w nowej kampanii namawia, by dać drugie życie starym telefonom (wideo)
Agencja reklamowa Publicis Conseil przygotowała dla Orange kampanię "Giving your old phone a second life is child's play", w której zachęca by dać drugie życie starym, nieużywanym już telefonom. Kampania ma pojawić się również w Polsce.
więcej
|
Digitree Group ze spadkiem przychodów w pierwszym półroczu do 25,3 mln zł, niecałe 17 tys. zł straty netto
Zajmująca się marketingiem internetowym Grupa Kapitałowa Digitree Group w pierwszym półroczu 2020 roku wykazała stratę netto w wysokości 16,8 tys. zł. W raportowanym okresie przychody grupy spadły o 12 proc. do 25,3 mln zł.
więcej
|
Grzegorz Miecznikowski head of growth w Sharebee
Z początkiem października Grzegorz Miecznikowski obejmie stanowisko head of growth w Sharebee, zajmującej się prowadzeniem programów social sellingowych, employee advocacy i employer branding w firmach.
więcej
|
Sklepy ABC z nowym logo i kolorystyką. Rusza rebranding
Sieć sklepów ABC (Grupa Eurocash) rozpoczyna proces rebrandingu. Placówki będą mieć m.in. nowe logo i odmienioną identyfikację wizualną.
więcej
|
ING promuje leasing dla firm
ING rusza z kampanią leasingu dla firm w mediach społecznościowych. Działania przygotowały Gong i Brain.
więcej
|
Berlinki z konkursem w sieci Polomarket
Pod hasłem „I kto to mówi w sieci Polomarket” w sklepach Polomarket rozpoczął się konkurs marki Berlinki (Animex). To kolejna akcja marki zaplanowana do końca roku w sieciach supermarketów.
więcej
|
Disney sprzedaje ad-techowe aktywa firmie Gimbal
Koncern Disney sprzedał swoją spółkę technologiczno-marketingową TrueX firmie Gimbal, zajmującej się analityką danych marketingowych.
więcej
|
Costa Coffee wprowadza nowe warianty kaw w wersji do domu
Sieć kawiarni Costa Coffee rozszerza swoją ofertę kaw do domu Costa Coffee Home Edition. Produkty odstępne są w osiedlowych sklepach, dużych sieciach handlowych, kawiarniach Costa Coffee oraz przez internet z dostawą do domu. Launch wspiera kampania przygotowana przez agencję Kalicińscy, MediaCom i Big Picture.
więcej
|
Douglas wchodzi na TikToka z promocją "Brands We Love"
Sieć perfumerii Douglas wraz z polskim zespołem TikTok przygotowała promocyjną akcję specjalną "Brands We Love". Kampania potrwa 2 tygodnie.
więcej
|
Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Time ze wzrostem wpływów w reklam radiowych. 93 mln zł z ,,Super Expressu", czasopism i książek
W ub.r. firma Time osiągnęła 304,53 mln zł wpływów i 33,42 mln zł zysku netto. Przychody z reklam radiowych zwiększyły się ze 133,99 do 137,04 mln zł, a 93,05 mln zł przyniosła sprzedaż egzemplarzowa i oferty reklamowej „Super Expressu”, czasopism i książek. W br. spółka prognozuje spadek wpływów w związku z recesją reklamową.
więcej
|
CMWP protestuje przeciw usunięciu tekstu o strefach LGBT z portalu Gazety Wyborczej. ,,To narusza wolność słowa"
Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy SDP zaprotestowało przeciwko usunięciu z portalu Wyborcza.pl felietonu Piotra Głuchowskiego o strefach LGBT. Szczególnie bulwersujące zdaniem organizacji jest skasowanie tekstu w momencie "ostrego sporu ideologicznego, toczonego w związku z promocją ideologii LGBT".
więcej
|
Małgorzata Plawgo współpracuje z Polska Press. Przygotowuje magazyn ,,Strona Kobiet" w Lublinie
W środę, 30 września, ukaże się pierwsze wydanie specjalnego dodatku do „Kuriera Lubelskiego” (Polska Press Grupa), pt. „Strona Kobiet”. Redaktor prowadzącą magazynu jest Małgorzata Plawgo, która we wrześniu br. dołączyła do lubelskiego oddziału Polska Press jako współpracownik.
więcej
|
Dagmara Drzazga zwyciężyła w konkursie dziennikarskim Silesia Press
Dagmara Drzazga z TVP Katowice zwyciężyła w 15. regionalnym konkursie dziennikarskim Silesia Press. Zenon Nowak, prezes śląskiego oddziału Polska Press dostał nagrodę specjalną za wprowadzenie "Dziennika Zachodniego" w świat cyfrowy.
więcej
|
Dziennik "L'Osservatore Romano" znów w wersji papierowej
Watykański dziennik "L'Osservatore Romano" będzie znów, począwszy od niedzieli 4 października, ukazywać się w wersji papierowej. Przez pół roku z powodu pandemii koronawirusa gazeta wydawana była tylko w formie elektronicznej.
więcej
|
Większość Amerykanów uważa, że debaty prezydenckie nie mają większego wpływu na ich preferencje
Ponad 70 proc. Amerykanów twierdzi, że debaty nie będą miały większego wpływu na ich decyzję w wyborach prezydenckich – wynika z sondażu dla dziennika "Wall Street Jorunal" i stacji NBC. Jednocześnie niezdecydowany jest nawet co dziesiąty amerykański wyborca.
więcej
|
,,Burda Style" ze specjalnym numerem na 70-lecie
Z okazji 70-lecia magazynu „Burda Style” październikowy numer jego polskiej edycji ma jubileuszowy charakter. Na facebookowym fanpage’u pisma ruszył konkurs „Burda Łączy Pokolenia”.
więcej
|
|
|
eSky zatrudniło z powrotem ponad 30 osób, od czerwca wzrosty rezerwacji
Platforma eSky, oferująca głównie bilety samolotowe i noclegi w hotelach, od czerwca notuje duże wzrosty rezerwacji od klientów w ujęciu miesiąc do miesiąca. Przy czym w całym trzecim kwartale sprzedaż firmy będzie o ok. połowę niższa niż przed rokiem. Po dużych zwolnieniach wiosną firma w lipcu z powrotem przyjęła do pracy ponad 30 osób.
więcej
|
Szefowe Ofeminin.pl: Kobiety potrzebują wzajemnego wsparcia, ważna jakość przekazu
Serwis Ofeminin.pl to miejsce dla dynamicznych młodych Polek, które są świadome otaczającej je rzeczywistości, także w czasach pandemii i związanych z nią konsekwencji. Wprowadzamy nowy rodzaj treści i formaty, aby sprostać coraz bardziej wymagającej grupie naszych odbiorów – zdradzają w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Magdalena Ignatowicz, kierownik ds. rozwoju Ofeminin & Noizz Segment Onet Lifestyle oraz Martyna Wyrzykowska, redaktor naczelna Ofeminin.pl.
więcej
|
Agata Zając, Łukasz Zając, Oskar Netkowski i Maciej Siemiątkowski odchodzą z Wirtualnej Polski
Z Grupy WP (Wirtualna Polska Media) w ostatnim czasie odeszli dziennikarze: Agata Zając, Łukasz Zając i Oskar Netkowski, a w sierpniu br. Krzysztofa Jurowskiego na stanowisku zastąpiła Marzena Suchan. Natomiast z WP Sportowe Fakty odchodzi Maciej Siemiątkowski.
więcej
|
Wyższe ceny w Netfliksie? Analityk: to możliwe
W nadchodzącym czasie Netflix może podnieść ceny subskrypcji za dostęp do treści - wynika z analiz eksperta banku Jefferies. Podwyżki miałyby dotyczyć w pierwszej kolejności USA oraz rynków europejskich, będą spowodowane coraz większymi inwestycjami w oryginalne produkcje i chęcią zwiększenia przychodów przez platformę.
więcej
|
43 zł za akcję Allegro. Firma warta 44 mld zł, na giełdzie od 12 października
Allegro po rozmowach z inwestorami instytucjonalnymi ustaliło cenę swoich akcji w debiucie giełdowym na 43 zł za sztukę. Oznacza to, że kapitalizacja firmy wyniesie 44 mln zł. Jej oferta będzie warta 10,6 mld zł, o ile Morgan Stanley w całości kupi przysługujący mu pakiet stabilizujący walorów. To największy debiut w historii warszawskiej giełdy
więcej
|
Domiporta z 807 tys. zł straty, Mateusz Nowak wiceprezesem
Spółka Domiporta, do czerwca br. należąca do Agory, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4 proc. do 9,27 mln zł oraz wyniku netto z 348 tys. zł zysku do 807 tys. zł straty. Na początku czerwca, po sprzedaży zorganizowanej części działalności spółki (jej nazwę z Domiporta zmieniono na Plan D) jej wiceprezesem został Mateusz Nowak.
więcej
|
Ujawniono zdjęcia z planu nowego sezonu serialu ,,The Crown". ,,Change is coming"
Netflix pokazał we wtorek pierwsze zdjęcia z planu czwartego sezonu swojego serialu „The Crown”. Światowa premiera serialu – 15 listopada. W roli tytułowej występuje Olivia Colman, Margaret Thatcher odtwarza Gilian Anderson.
więcej
|
Nowy sezon programu "Rodzaj męski" Piotrem Kędzierskim, Tomaszem Karolakiem i Zbigniewem Zamachowskim w Onecie
Od 30 września w Onecie (Ringier Axel Springer Polska) ruszy nowy sezon programu "Rodzaj męski" z Piotrem Kędzierskim, Tomaszem Karolakiem i Zbigniewem Zamachowskim.
więcej
|
25-lecie Wirtualnej Polski, w urodzinowej loterii do wygrania 25 tys. zł
Wirtualna Polska, która działa na rynku od 1995 roku obchodzi 25-lecie swojej działalności. Rozpoczynała jako katalog stron internetowych, z tej okazji organizuje urodzinową loterię. Jej uczestnicy mogą w niej wygrać 25 tys. złotych, a łączna pula nagród to ponad 260 tys. złotych.
więcej
|
Disney+ wprowadza GroupWatch. Wspólne oglądanie filmów w grupie do siedmiu użytkowników
Należący do Disneya serwis Disney+ zaczął udostępniać na swojej platformie opcję o nazwie GroupWatch. Pozwala ona na wspólne oglądanie tych samych treści przez grupę użytkowników o wielkości do siedmiu osób. W trakcie korzystania z GroupWatch możliwe są interakcje online pomiędzy widzami.
więcej
|
Douglas wchodzi na TikToka z promocją "Brands We Love"
Sieć perfumerii Douglas wraz z polskim zespołem TikTok przygotowała promocyjną akcję specjalną "Brands We Love". Kampania potrwa 2 tygodnie.
więcej
|
Adform FLOW: Nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne kierowanie działań marketingowych Adform – uznany przez Gartner za lidera branży adtech, opracował pierwszą na świecie w pełni niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|