|
|
|
|
|
|
|
discovery+ zaczyna globalną ekspansję, w Polsce pojawi się w Playerze
W ciągu najbliższego roku platforma discovery+ zacznie działać w ponad 25 krajach, m.in. USA. W Polsce jej oferta zostanie udostępniona w ramach Playera należącego do TVN Grupy Discovery.
więcej
|
,,Fakty" liderem w listopadzie. Rekordowy wzrost oglądalności
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Dziennik pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Minimalnie straciły tylko „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kanały TVP niedostępne w GigaNagrywarce Netii
Netia usunęła ze swojej GigaNagrywarki wszystkie kanały Telewizji Polskiej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W praktyce oznacza to, że użytkownicy nie mają możliwości nagrywania, cofania ani zatrzymywania programów publicznego nadawcy.
więcej
|
Sieci kablowe kontra Stowarzyszenie Filmowców Polskich. ,,Inicjuje spory, których celem jest kwestionowanie obecnego porządku prawnego"
- Wyrażam zastrzeżenia względem oświadczenia Stowarzyszenia Filmowców Polskich, dotyczącego sporu z Vectrą - komentuje Jerzy Straszewski, prezes zarządu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. W ocenie PIKE orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Gdańsku jest kolejnym elementem wskazującym na wadliwie działający i niedostatecznie nadzorowany system zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi w Polsce.
więcej
|
Marta Budzyńska prowadzącą "Raport" w Polsat News
Do zespołu reporterskiego programu „Raport” w Polsat News dołączyła Marta Budzyńska. Od kilku dni prowadzi jego wydania.
więcej
|
Marek Jóźwiak ekspertem w Canal+ od ligi francuskiej
Były piłkarz Marek Jóźwiak dołączył do grona ekspertów w redakcji sportowej Canal+ Polska. Będzie współkomentował mecze ligi francuskiej.
więcej
|
Jacek Braciak w kolejnej kampanii telewizji internetowej OTT Cyfrowego Polsatu (wideo)
Cyfrowy Polsat rozpoczął emisję nowej kampanii świątecznej zachęcającej do skorzystania z oferty telewizji internetowej OTT.
więcej
|
Rupert Murdoch uruchomi w Wielkiej Brytanii kanał UK News TV. Ma zgodę Ofcomu
Medialny magnat Rupert Murdoch przewiduje na wiosnę 2021 roku start nowego telewizyjnego kanału informacyjnego o nazwie UK News TV. Mają się w nim znaleźć bieżące newsy oraz materiały publicystyczne opisujące rzeczywistość w inny sposób niż robi to BBC, brytyjski nadawca publiczny. Firma Murdocha otrzymała zgodę na nadawanie od Ofcomu, lokalnego regulatora rynku.
więcej
|
HBO Max kupuje prawa do "The Middle"
Koncern WarnerMedia nabył prawa do zamieszczenia na platformie streamingowej HBO Max wszystkich dziewięciu sezonów serialu kominowego “The Middle”, w Polsce znanego pod nazwą "Pępek Świata".
więcej
|
Aplikacja Premiery Canal+ dostępna w Samsung Smart TV
W telewizorach Samsung Smart TV w ostatnim czasie udostępniona została aplikacja Premiery Canal+.
więcej
|
Rewolucyjne podejście do wydawania muzyki MUGO wprowadziło polski rynek muzyczny na wyższy poziom. Już ponad 1000 artystów korzysta z wydawcy nowej generacji. Lata doświadczeń MyMusic pozwoliły największemu niezależnemu labelowi w Polsce zaoferować muzykom i menadżerom projekt innowacyjny nie tylko w Polsce, ale i w skali Europy. Jednym z najistotniejszych obszarów w ofercie MUGO jest dostęp do komunikacji z dziennikarzami i do licznych kanałów marketingowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polskie Radio zmienia zasady aktywności pracowników w internecie. ,,To ograniczenie swobody wypowiedzi"
Prezes Polskiego Radia zmodyfikowała uchwałę regulującą zasady przestrzegania etyki w radiu. Pracownikom i współpracownikom nie wolno teraz prowadzić w sieci aktywności, która mogłaby wpłynąć negatywnie na wizerunek nadawcy. Nadrzędną staje się zasada lojalności względem spółki. - Te przepisy mogą ograniczyć kontrolę społeczną nad publicznymi mediami - komentuje Wojciech Dorosz z radiowych związków zawodowych.
więcej
|
|
Ewa Woydyłło, Rahim, Leszek Gnoiński dołączyli do zespołu Radiospacji. Mija 8 miesięcy od startu projektu
Do internetowej stacji Radiospacja.pl jako prowadzący dołączyli dr Ewa Woydyłło, Rahim, Jasiek Malinowski i Leszek Gnoiński. W ubiegłym tygodniu minęło osiem miesięcy od czasu uruchomienia projektu.
więcej
|
|
Były dziennikarz Polskiego Radia Zdzisław Mac jest bezdomny, KSD apeluje o pomoc
Dziennikarz Zdzisław Mac, w przeszłości związany m.in. z Polskim Radiem i Telewizją Polską, poinformował, że od prawie trzech lat jest bezdomny, po tym jak oszukała go rodzina. O wsparcie dla Maca zaapelowało Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy.
więcej
|
|
RMF FM najchętniej słuchane w Lublinie. Eska awansowała na podium
Liderem słuchalności w Lublinie w okresie od maja do października br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Radio ZET i Eska - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Tarcza finansowa dla marketingu: najwięcej dostały holdingi Havas, Octopus i Walk
Częściowo bezzwrotne kredyty z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach pierwszej tarczy finansowej otrzymało ponad 30 znanych agencji marketingowych i kilkanaście agencji komunikacyjnych. Zdecydowanie najwięcej - 11,1 mln zł - dostały spółki z Havas Group, wsparcie przyznano też kilku agencjom z holdingów Octopus i Walk.
więcej
|
Branża eventów poza zasięgiem Tarczy Finansowej 2.0? Problem z PKD
Mimo że rząd zapowiedział wsparcie dla branży eventowej w ramach Tarczy Finansowej 2.0, to wiele firm nie będzie mogło z niej skorzystać. Wszystko przez brak na liście kodu PKD 73.11Z, przypisanego do agencji reklamowych, a pod którym działa dużo firm zajmujących się organizacją eventów. Te są rozgoryczone decyzją rządu, ale zapowiadają walkę. - Kompletnie niezrozumiała decyzja, ogromnie krzywdząca dla naszej branży i praktycznie stanowiąca kres naszej działalności - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Mariusz Nowak, CEO Ministry Of Creativity oraz członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR.
więcej
|
Świąteczna reklama Allegro tylko poprawna, chociaż może być skuteczna
W tym roku serwis Allegro w świątecznej kampanii promuje się spotem „Najważniejszy jest czas z bliskimi” i teledyskiem „Wspólna chwila” m.in. z Julią Wieniawą. Reklama nie jest jednak aż tak emocjonalna jak kreacje z lat poprzednich, np. spot z dziadkiem uczącym się angielskiego. Zdaniem ekspertów mimo braku emocji reklamy te są poprawne. Pokazują, że Allegro daje konsumentom konkretne wsparcie, które w obecnych czasach może być przez nich bardziej pożądana niż miłe, lecz w sumie nie do końca potrzebne romansowanie świątecznej atmosfery.
więcej
|
180heartbeats otwiera biuro w Londynie. Na jego czele Julia Konopka
Agencja 180heartbeats Jung v. Matt otwiera swoje pierwsze zagraniczne biuro - w Londynie. Pokieruje nim Julia Konopka, jedna z liderek warszawskiej centrali agencji.
więcej
|
Agencja K2 wygrywa przetarg na międzynarodową kampanię Pepsi
Agencja K2 wygrała przetarg marki Pepsi (PepsiCo) na kampanię reklamową 360 stopni, realizowaną w 35. krajach.
więcej
|
Reklama Nike z Lebronem Jamesem najpopularniejsza na YouTube w 2020 roku (Top10)
Spot reklamowy Nike pod hasłem "You Can't Stop Us" z udziałem Lebrona Jamesa była w 2020 roku najpopularniejszą reklamą na YouTube. W pierwszej 10 reklam z największą liczbą wyświetleń znalazło się pięć spotów, które miały premierę podczas tegorocznego finału Super Bowl.
więcej
|
Agencja Eskadra wystawiła na sprzedaż siedzibę
Krakowska agencja reklamowa Eskadra z powodu pandemii rezygnuje z biura. Na sprzedaż wystawiono budynek, w którym pracował zespół firmy.
więcej
|
Value Media przez kolejne dwa lata będzie obsługiwać Amicę
Agencja mediowa Value Media, należąca do grupy komunikacyjnej Group One, wygrała przetarg na obsługę mediową marki Amica. Oznacza to kontynuację dotychczasowej, trwającej od 10 lat współpracy z tym klientem.
więcej
|
Startuje Next Level Agency. Szefem Maciej Boroń
Grupa WebTalk x endorfina events tworzy nową agencję specjalizującą się w działaniach dla branży gamingu i esportu. Next Level Agency kieruje Maciej Boroń, były dyrektor MediaCom Beyond Advertising.
więcej
|
Milka sponsorem mikołajkowego odcinka "Milionerów"
Mondelez Polska, producent czekolady Milka, współtworzy mikołajkowy odcinek specjalny teleturnieju "Milionerzy", który zostanie wyemitowany 3 grudnia br. o godz. 20:55 w TVN.
więcej
|
Jacek Braciak w kolejnej kampanii telewizji internetowej OTT Cyfrowego Polsatu (wideo)
Cyfrowy Polsat rozpoczął emisję nowej kampanii świątecznej zachęcającej do skorzystania z oferty telewizji internetowej OTT.
więcej
|
Unilever wprowadza 4-dniowy tydzień pracy. Na razie w formie testów
Unilever, właściciel takich marek jak Dove, Axe, Rexona planuje przetestować czterodniowy tydzień pracy w Nowej Zelandii, dając pracownikom szansę na skrócenie czasu pracy o 20 proc. bez szkody dla ich wynagrodzenia.
więcej
|
Pepsi tylko w opakowaniach z recyklingu
Do końca przyszłego roku butelki napojów Pepsi i Mirinda sprzedawanych w Polsce wykonane będą w 100% z rPET (recyklingowanego plastiku). Koncern PepsiCo w 2021 roku wyda na pozyskanie surowca 3,6 mln dolarów, a w każdym kolejnym roku 8 mln dolarów.
więcej
|
CBS wyprzedało 80 proc. zasobów reklamowych przy Super Bowl
Sieć CBS wyprzedała już prawie 80 proc. czasu reklamowego przy transmisji rozgrywek Super Bowl LV, która odbędzie się 7 lutego 2021 roku.
więcej
|
Grupa K2 zawarła kolejną umowę ramową z unijną agencją Frontex
Spółka Fabrity z technologiczno-marketingowej Grupy K2 zawarła kolejną umowę ramową z unijną agencją Frontex - Europejską Agencją Straży Granicznej i Przybrzeżnej. W ramach obu umów ramowych Frontex zamierza wydać 50 mln euro w cztery lata.
więcej
|
Marcin Prokop i influencerzy w kampanii Oppo ,,Look for the good"
Kampania „Look for the good" pokazuje potencjał smartfona Oppo Reno4 Lite, a także - w polskiej adaptacji Oppo Watcha i słuchawek Enco W31. W lokalnej, świątecznej odsłonie akcji udział weźmie ambasador marki Marcin Prokop oraz czwórka influencerów - TikTokerka Kinga Sawczuk, aktorka Wiktoria Gąsiewska, piosenkarz i autor tekstów Jeremi Sikorski oraz youtuber, członek Ekipy Friza - Jakub Patecki.
więcej
|
Wilfredo Leon w kampanii 4F
Siatkarz, reprezentant Polski Wilfredo Leon został twarzą męskiej kolekcji ubrań sportowych 4F (OTCF).
więcej
|
Louis Vuitton stworzyło buty, z których dochód częściowo przekaże na walkę z AIDS
Luksusowa marka Louis Vuitton zaangażowała się w akcję wsparcia organizacji RED, pomagającej osobom z AIDS. W tym celu brand wypuścił na rynek limitowaną edycję butów.
więcej
|
Marka Salamander wycofuje się z Polski
Niemiecka sieć sklepów obuwniczych Salamander kończy działalność operacyjną w Polsce.
więcej
|
Tymbark przed świętami zachęca, by dać coś od siebie (wideo)
Trwa świąteczna odsłona kampanii reklamowej Tymbark, oparta na platformie komunikacyjnej „Tym, którzy...”. Towarzyszy jej ogólnopolska loteria.
więcej
|
Marta Ulman, Aleksandra Bielecka i Beata Brauła awansowały w GoldenSubmarine
W agencji digitalowej GoldenSubmarine Marta Ulman objęła stanowisko head of strategy Warsaw, Aleksandra Bielecka – senior copywirterki, a Beata Brauła – art directorki.
więcej
|
Robert Lewandowski zainwestował w firmę fotowoltaiczną Hymon
Piłkarz Robert Lewandowski kupił udziały spółki Hymon oferującej instalacje fotowoltaiczne. Firma zamierza wejść na warszawską giełdę.
więcej
|
Sprite prezentuje unikalną edycję puszek i butelek inspirowaną grą Cyberpunk 2077 Sprite ugasi pragnienie graczy, którzy oczekują jednej z najgłośniejszych tegorocznych produkcji gamingowych - gry Cyberpunk 2077. We współpracy z CD PROJEKT RED marka zaprojektowała unikalną edycję puszek i butelek z postaciami z gry. Limitowana edycja napoju jest dostępna na rynku od listopada. Ponadto z okazji nadchodzącej premiery marka Sprite przygotowuje szereg aktywności dla fanów gry i nie tylko. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Gazeta Wyborcza": Maciej Nowakowski za Jakuba Chełmińskiego wicenaczelnym ,,Stołecznej", Norbert Kaczan szefem w Olsztynie
Były szef „Gazety Wyborczej” w Olsztynie Maciej Nowakowski został zastępcą redaktora naczelnego „Gazety Stołecznej”, zastępując Jakuba Chełmińskiego. Miejsce Nowakowskiego w Olsztynie zajął odpowiadający dotychczas za lokalny serwis internetowy tej redakcji Norbert Kaczan.
więcej
|
Wojciech Czuchnowski z nagrodą "Obywatel Dziennikarz 2020" Towarzystwa Dziennikarskiego
Towarzystwo Dziennikarskie przyznało w tym roku nagrodę „Obywatela Dziennikarza” Wojciechowi Czuchnowskiemu z „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Rzecznik warszawskiej policji przeprasza za użycie 11 listopada pałek i granatu wobec dziennikarzy
- Przepraszamy za sytuacje, które były niepotrzebne - stwierdził rzecznik Komendy Stołecznej Policji nadkom. Sylwester Marczak, zaznaczając, że chodzi o użycie pałek i granatu hukowego wobec dziennikarzy 11 listopada w rejonie stacji PKP Warszawa Stadion. Śledztwo w sprawie postrzelenia fotoreportera „Tygodnika Solidarność” Tomasza Gutrego prowadzi natomiast prokuratura.
więcej
|
Daniel Obajtek: marka "Ruch" będzie wzbogacona, przygotowane są trzy rodzaje formatów
W grudniu lub styczniu przedstawimy trzy nowe formaty detaliczne, które będą prowadzone we współpracy z Ruch - poinformował PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Na pytanie, czy zniknie marka "Ruch", Obajtek odparł, że zostanie ona "wzbogacona".
więcej
|
Felietony Wojciecha Orlińskiego znowu w "Dużym Formacie"
Felietony Wojciecha Orlińskiego wracają do „Dużego Formatu”, magazynu reporterów „Gazety Wyborczej” (Agora). Pojawią się w poniedziałkowym numerze zamiast tekstów Krzysztofa Vargi, który odszedł do „Newsweeka”.
więcej
|
|
|
Amazon zaproponował pracownikom 470 zł dodatku na święta. Szykuje się protest. ,,Najniższe premie, najwyższe wymagania"
Pracownicy polskiego oddziału Amazona oburzają się na wysokość grudniowego dodatku: firma proponuje im jednorazowy bonus w wysokości ok. 470 zł. Związkowcy uważają, że to za mało w porównaniu z tym, co dostają pracownicy koncernu w innych krajach. Poddali pod ocenę w sieci regulamin „Bonusu grudniowego” i grożą firmie protestem.
więcej
|
Reklama Nike z Lebronem Jamesem najpopularniejsza na YouTube w 2020 roku (Top10)
Spot reklamowy Nike pod hasłem "You Can't Stop Us" z udziałem Lebrona Jamesa była w 2020 roku najpopularniejszą reklamą na YouTube. W pierwszej 10 reklam z największą liczbą wyświetleń znalazło się pięć spotów, które miały premierę podczas tegorocznego finału Super Bowl.
więcej
|
Akcja Demokracja stawia ultimatum Zrzutce, ta w odpowiedzi grozi sądem. "Świnka-skarbonka nabiera brunatnego odcienia"
Serwis Zrzutka.pl zagroził złożeniem pozwu o ochronę dóbr osobistych przeciwko stowarzyszeniu Akcja Demokracja. Powodem są ponawiane apele o anulowanie zbiórki na Straż Narodową, poparte wystosowaniem ultimatum i organizacją akcji medialnej, dotyczącej tej konkretnie zbiórki. Zrzutka będzie też żądać zadośćuczynienia, wpłaconego na cel charytatywny.
więcej
|
Za 27,7 mld dolarów Salesforce przejmuje Slacka. Buduje konkurencję dla Microsoft Teams
Należący do Marka Benioffa koncern Salesforce zawarł umowę kupna Slacka, internetowej platformy do komunikacji biznesowej. Wartość transakcji wynosi 27,7 mld dolarów. Wcześniej Salesforce dokonał kilku innych akwizycji, które mają mu pomóc w zbudowaniu skutecznej konkurencji dla Windows Teams.
więcej
|
Google rozpoznaje strukturę białek. To ma zmienić życie ludzkości
Należące do Google laboratorium DeepMind stworzyło system, który pozwala bezbłędnie rozpoznać trójwymiarową strukturę białek. Według naukowców odkrycie może być przełomowe i pomóc między innymi w tworzeniu nowych leków.
więcej
|
Przeglądarki internetowe: Chrome traci, w górę Safari
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2020 r. zanotowała wyraźny spadek udziału w globalnym rynku, podczas gdy w polskim jej udział był taki sam jak miesiąc wcześniej. Na fali wznoszącej jest Safari.
więcej
|
Tomasz Czernich i Michał Ruszel dołączyli do redakcji Sport Interia
Z początkiem grudnia do redakcji serwisu sportowego portalu Interia.pl (Cyfrowy Polsat) dołączyli Tomasz Czernich i Michał Ruszel.
więcej
|
Tidal proponuje użytkownikom muzyczne podsumowanie roku
Platforma streamingu audio Tidal przygotowała swoim użytkownikom muzyczne podsumowanie mijającego roku. Dzięki playliście „My 2020 Rewind” mogą oni powrócić do najczęściej słuchanych utworów i artystów oraz podzielić się swoim podsumowaniem na platformach społecznościowych.
więcej
|
Rewolucyjne podejście do wydawania muzyki MUGO wprowadziło polski rynek muzyczny na wyższy poziom. Już ponad 1000 artystów korzysta z wydawcy nowej generacji. Lata doświadczeń MyMusic pozwoliły największemu niezależnemu labelowi w Polsce zaoferować muzykom i menadżerom projekt innowacyjny nie tylko w Polsce, ale i w skali Europy. Jednym z najistotniejszych obszarów w ofercie MUGO jest dostęp do komunikacji z dziennikarzami i do licznych kanałów marketingowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Branża eventów poza zasięgiem Tarczy Finansowej 2.0? Problem z PKD
Mimo że rząd zapowiedział wsparcie dla branży eventowej w ramach Tarczy Finansowej 2.0, to wiele firm nie będzie mogło z niej skorzystać. Wszystko przez brak na liście kodu PKD 73.11Z, przypisanego do agencji reklamowych, a pod którym działa dużo firm zajmujących się organizacją eventów. Te są rozgoryczone decyzją rządu, ale zapowiadają walkę. - Kompletnie niezrozumiała decyzja, ogromnie krzywdząca dla naszej branży i praktycznie stanowiąca kres naszej działalności - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Mariusz Nowak, CEO Ministry Of Creativity oraz członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR.
więcej
|
AM Art-Media tworzy dział wideo, na czele Monika Słowik
AM Art-Media Agencja PR uruchomiła własny dział realizacji wideo. Kieruje Monika Słowik, wiceprezes agencji.
więcej
|
|
|