|
|
|
|
|
|
|
Zarząd TVP zarobił 2,2 mln zł w 2020 roku. Wydano 545 mln zł na wynagrodzenia
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Discovery pisze o dumie z TVN. ,,Będziemy bronić naszego biznesu"
Discovery podkreśliło w oświadczeniu, że „jest dumne z TVN”. - Będziemy bronić naszego biznesu przed nasilającymi się przekroczeniami kompetencji organów regulacyjnych, działaniami na szkodę odbiorców oraz wszelką niepewnością co do sytuacji na rynku - zapowiedział koncern.
więcej
|
Szkolenia przed startem kanału Wydarzenia 24 w Serbii
Kilkuosobowa grupa dziennikarzy i wydawców „Wydarzeń” oraz Superstacji w drugiej połowie lipca poleci do Belgradu. Przygotowywany kanał Wydarzenia 24 ma bowiem czerpać z know-how Euronews Serbia - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
2,76 mln widzów Euro 2020, TVP z reklam zarobiła 218 mln zł
Wszystkie mecze Euro 2020 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 2,76 mln osób, a przynajmniej fragment zobaczyło 26,45 mln widzów. Największą publiczność gromadziły spotkania Polaków oraz finał rozgrywek. Wpływy z reklam nadanych wokół meczów wyniosły cennikowo 217,86 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Politycy Zjednoczonej Prawicy pokazywani w TVP pięć razy dłużej niż ci z Koalicji Obywatelskiej
W I kwartale br. politycy Zjednoczonej Prawicy byli pokazywani na antenach Telewizji Polskiej przez 135 godzin. Przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej zaledwie przez 29 godzin - wyliczył portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP 4K pokaże mecz Legii na żywo. Co z olimpiadą w 4K?
Po Euro 2020 kanał TVP 4K miał pokazywać przez miesiąc wyłącznie powtórki z tego turnieju. Tak się jednak nie stanie. W środę m.in. w tymczasowej stacji będzie można zobaczyć mecz Legia Warszawa - Bodo/Glimt.
więcej
|
Android TV doprowadzi do dużego spadku liczby klientów płatnej telewizji
Z prognozy Rethink TV wynika, że dojdzie do lawinowego spadku liczby abonentów sieci kablowych i platform cyfrowych. W 2020 roku korzystało z nich 921 mln gospodarstw domowych na świecie. W 2026 roku będzie to już tylko 680 mln.
więcej
|
Rzecznik Praw Obywatelskich: ,,Lex TVN" godzi w interesy gospodarcze Polski
Rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar przekazał marszałek Sejmu Elżbiecie Witek uwagi do projektu nowelizacji ustawy radiofonii i telewizji autorstwa posłów PiS. Zdaniem RPO przyjęcie „Lex TVN” grozi ogromnymi odszkodowaniami.
więcej
|
Planowano atak na studio telewizji RTL4 z użyciem wyrzutni rakiet
Po sobotniej ewakuacji budynku telewizji RTL4 w Amsterdamie źródła holenderskiego dziennika "NRC Handelsblad" podają, że przestępcy planowali zaatakować studio z użyciem wyrzutni rakiet.
więcej
|
TVP1 liderem, Polsat i TVN wyprzedziły TVP2. Finał Euro 2020 hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecze na Euro 2020, które wśród hitów zajęły trzy pierwsze miejsca a na czele uplasował się finał rozgrywek. Liderem oglądalności wśród stacji zarówno w 4+ jak i 16-49 była Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,01 mln widzów półfinałowego meczu Hurkacza w Polsacie i Polsacie Sport
Piątkowy mecz Huberta Hurkacza w półfinale Wimbledonu 2021 na antenie Polsatu i Polsatu Sport oglądało 1,01 mln widzów - wynika z analizy Wirtuanemedia.pl.
więcej
|
Michał Bugno żegna się z Polsatem, stawia na Superbet
Po ponad półtora roku pracy z Telewizji Polsat odchodzi dziennikarz sportowy Michał Bugno. Od niedawna współpracuje z firmą bukmacherską Superbet.
więcej
|
Trwają zdjęcia do ,,Naszego nowego domu", emisja jesienią w Polsacie
Trwają prace na planie 17. edycji programu „Nasz nowy dom”. Premiera nowych odcinków odbędzie się w jesiennej ramówce 2021 roku.
więcej
|
Elżbieta Szymkowska odchodzi z Polsat News
Z Grupy Polsat odeszła dziennikarka, reporterka i prezenterka, Elżbieta Szymkowska - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W Polsacie pracowała od 2005 roku. Nie wiadomo, jakie ma dalsze plany zawodowe. - Pojawiły się nowe wyzwania - tłumaczy dziennikarka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Zmarł gruziński operator pobity przed Paradą Równości
Tysiące osób wyszły w niedzielę wieczorem na ulice stolicy Gruzji domagając się dymisji rządu, gdy wcześniej tego dnia zmarł telewizyjny kamerzysta, którego pobili przeciwnicy marszu równości w Tbilisi.
więcej
|
Marek Suski: TVN mało wiarygodny, powinien brać wzór z TVP
Według posła PiS Marka Suskiego nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nie jest wymierzona w TVN ani nie wpłynie na relacje Polski i USA. - Nie zamierzamy tłamsić wolności mediów - twierdzi Suski w rozmowie z "Rzeczpospolitą".
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruszył multipleks testowy DAB+ w Opolu
Spółka PSN Infrastruktura uruchomiła w Opolu na kanale 10C eksperymentalny multipleks w standardzie DAB+. Można za jego pośrednictwem słuchać Radia Park FM, Radia Doxa i Twojej Polskiej Stacji.
więcej
|
|
Ruszyła wakacyjna zabawa ,,Radio ZET #1 w moim samochodzie"
Radio ZET ruszyło z zabawą dla słuchaczy „Radio ZET #1 w moim samochodzie”. Akcję wspiera kampania promocyjna w telewizji, internecie i nośnikach reklamy zewnętrznej.
więcej
|
|
Zdrowie, styl życia, muzyka, aktualności i polityka królują na podcastach
Najpopularniejsze wśród Polaków są podcasty o zdrowiu, stylu życia, muzyce oraz wydarzeniach aktualnych i polityce - wynika z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”.
więcej
|
|
Radio Eska w wakacje z dwoma, a nie trzema blokami reklam w godzinie
Wystartowała kampania reklamowa Radia Eska. Spot z udziałem prezenterów stacji promuje letnią ramówkę hasłem „Na Lato: Jeszcze Więcej Hitów Na Czasie!”. Latem radio w ciągu dnia emituje dwa, a nie trzy bloki reklamowe na godzinę.
więcej
|
|
|
|
Badi Badi: przychody 5 proc. w dół, 1,37 mln zł zysku
Studio postprodukcyjne Badi Badi w ub.r. zanotowało spadek przychodów o 5,4 proc. do 5,96 mln zł, a jego zysk netto zwiększył się z 1,36 do 1,37 mln zł.
więcej
|
Warexpo: przychody zmalały o 53 proc., wynik netto o 1,4 mln zł
W ub.r. przychody warszawskiej firmy reklamy zewnętrznej Warexpo skurczyły się o 53 proc. do 3,88 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 610,7 tys. zł zysku do 830,5 tys. zł straty.
więcej
|
Lody Lukasa Podolskiego w Lidl Polska
W sklepach Lidl od 12 lipca można kupić nowe lody Ice Cream United, sygnowane nazwiskiem piłkarza Lukasa Podolskiego.
więcej
|
DPD z loterią ,,Wszystkiego wyGRAnEKO"
Firma kurierska DPD Polska, wystartowała z ogólnopolską loterią pod hasłem „Wszystkiego wyGRAnEKO”. Do realizacji loterii została wybrana w drodze przetargu agencja Unique One.
więcej
|
Polska Fundacja Narodowa: mniej na pensje, 9,9 mln zł na film o Pileckim
W ub.r. Polska Fundacja Narodowa wydała o milion zł mniej na wynagrodzenia niż rok wcześniej. PFN przekazała na 13,5 mln zł budowę Muzeum Ofiar Komunizmu w Waszyngtonie, a 9,9 mln zł na produkcję filmu o rotmistrzu Witoldzie Pileckim.
więcej
|
Quebonafide i Krzysztof Gonciarz z serią wideopodcastów dla Sprite'a w kampanii ,,Let's be clear"
Marka napojów Sprite (Coca-Cola) rozpoczęła nową kampanię pod hasłem „Let’s be clear”. Ambasadorem akcji został Quebonafide, który wspólnie z Krzysztofem Gonciarzem w ramach współpracy z marką zadebiutował w nowym formacie video-podcastów. Za realizację działań reklamowych odpowiadają MediaCom Warszawa, LiquidThread, Tofu Media.
więcej
|
ZPR Media uruchamia studio do nagrywania wideo podcastów
ZPR Media S.A poszerza ofertę o własne studio do nagrywania wideo podcastów.
więcej
|
Dentsu ma szefa ds. rozwoju produktów w mediach
Doug Ray objął stanowisko media global chief product oficera w grupie reklamowej dentsu international, do której należą takie agencje, jak m.in. Carat, iProspect. W firmie pracuje od 17 lat.
więcej
|
Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów
Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wprowadził w Wielkiej Brytanii Abacus - pierwszego w branży bota do rezerwacji powierzchni reklamowych w mediach. Ma to zaoszczędzić około 12 tys. godzin ludzkiej pracy.
więcej
|
Justyna Gościńska CEO GO Sport Polska. W planach rozwój sieci sklepów stacjonarnych i e-sprzedaży
Justyna Gościńska objęła stanowisko dyrektorki generalnej sieci sklepów sportowych Go Sport Polska. Ostatnio była związana z OTCF, firmą produkującą odzież i dodatki sportowe.
więcej
|
Avon rozszerza współpracę z Bluerank
Marka kosmetyczna Avon rozszerza podjętą dwa late temu współpracę z agencją digital marketingową Bluerank.
więcej
|
Iga Świątek reklamuje Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Ruszyła kampania promocyjna smartfona Xiaomi Mi 11 Lite 5. W akcji pod hasłem "W Twoim Stylu" udział bierze ambasadorka marki, tenisistka Iga Świątek.
więcej
|
Łomża w loterii rozdaje milion piw (wideo)
Marka piw Łomża wystartowała z kolejnym spotem reklamowym dedykowanym loterii kapslowej, w której do zdobycia są nagrody pieniężne oraz milion piw. Za realizację kampanii odpowiadają agencje Brasil, MediaCom i Agencja Nie Do Ogarnięcia.
więcej
|
Teva wspiera kampanią nowy Olfen Max (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa najnowszego wariantu żelu przeciwbólowego Olfen, produkowanego przez Teva Pharmaceuticals. Za jej realizację odpowiadają agencje Opus B, Initiative i Reprise.
więcej
|
,,Grzeszki wychodzą nocą" w niestandardowej kampanii wafelków Grześki Trwa niestandardowa kampania reklamowa marki wafelków Grześki (należącej do firmy Colian) pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki”. W ramach akcji zorganizowano pokaz multimedialny w centrum Warszawy i przygotowano niestandardowe murale. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Minister Dworczyk przeprosił dziennikarzy za to, że nie odpowiadał na pytania ws. afery mailowej
Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk przeprosił dziennikarzy za to, że nie odpowiadał na ich pytania od wybuchu afery mailowej. Zdaniem Michała Szułdrzyńskiego, zadziałał „efekt Tuska”. Patryk Słowik twierdzi jednak, że temat wycieku trwa już tak długo, że rząd musiał zareagować.
więcej
|
,,Fakt" i ,,Super Express" z dużymi spadkami reklamowymi, mocno w górę ,,Parkiet" i ,,Gazeta Wyborcza" (top10)
Przez pięć miesięcy br. wpływy z reklam dzienników zmalały rok do roku o 9 proc. W tym okresie reklamodawcy zwiększyli jednak wydatki w niektórych gazetach, m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsie Biznesu” i „Parkiecie”.
więcej
|
Jamil Anderlini nowym redaktorem naczelnym Politico Europe. Zajmie miejsce zmarłego Stephena Browna
Jamil Anderlini, były dziennikarz i korespondent „Financial Times” od jesieni 2021 roku będzie kierował serwisem Politico Europe jako jego redaktor naczelny. Anderlini będzie nadzorował i koordynował pracę stuosobowej redakcji serwisu we wszystkich aspektach jego działalności. Nowy naczelny przejmie na stałe obowiązki po zmarłym wiosną 2021 roku Stephenie Brownie.
więcej
|
Właściciel Gremi Media nie musi płacić 5,4 mln zł spółce Zbigniewa Jakubasa
W zeszły piątek Sąd Okręgowy w Krakowie uchylił nakaz zapłaty przez KCI, większościowego akcjonariusza Gremi Media (to wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), zapłaty 5,4 mln zł w postępowaniu nakazowym na rzecz firmy Centrum Nowoczesnych Technologii powiązanej ze Zbigniewem Jakubasem.
więcej
|
|
|
Polacy porzucają e-commerce na rzecz zakupów stacjonarnych
Konsumenci po pandemii koronawirusa chętnie powrócą do tradycyjnych zakupów, a w niektórych przypadkach stacjonarnie będą kupować nawet częściej niż przed Covid-19 - pokazują wyniki badania GfK.
więcej
|
Uruchomienie Disney+ i Apple TV+ spowodowało spadek udziałów w rynku Netfliksa i Prime Video
Netflix i Prime Video nadal są najpopularniejszymi platformami streamingowymi na świecie, ale ich udział znacznie spadł odkąd na rynku pojawiły się serwisy Disney+ i Apple TV+ - tak wynika z danych serwisu JustWatch.
więcej
|
YouTube ma swojego TikToka. Format Shorts w Polsce
W Polsce ruszy wersja beta usługi YouTube Shorts, pozwalającej na nagrywanie krótkich filmików o długości do 60 sekund. Usługa na naszym rynku będzie dostępna od środy 14 lipca.
więcej
|
Zdrowie, styl życia, muzyka, aktualności i polityka królują na podcastach
Najpopularniejsze wśród Polaków są podcasty o zdrowiu, stylu życia, muzyce oraz wydarzeniach aktualnych i polityce - wynika z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”.
więcej
|
,,Czarna Wdowa" z pandemicznym rekordem. Prawie 160 mln dolarów w kinach, 60 mln w Disney+
Osadzony w świecie Marvela film „Black Widow” (Czarna Wdowa) w weekend swojej premiery zarobił w kinach w USA 80 mln dol., zaś na całym świecie 158,8 mln dol. Z kolei na platformie Disney+ tytuł przyniósł 60 mln dol. „Czarna Wdowa” okazała się filmowym zwycięzcą box office od momentu poluzowania obostrzeń związanych z pandemią.
więcej
|
Justyna Gościńska CEO GO Sport Polska. W planach rozwój sieci sklepów stacjonarnych i e-sprzedaży
Justyna Gościńska objęła stanowisko dyrektorki generalnej sieci sklepów sportowych Go Sport Polska. Ostatnio była związana z OTCF, firmą produkującą odzież i dodatki sportowe.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|