Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 9 Sierpnia 2021
 
 
 
Wydawcy chcą, by UE zmusiła Facebooka do opłat za publikowanie ich artykułów
 
Prasowi wydawcy w Europie lobbują w UE chcąc wymusić wprowadzenie przepisów, nakłaniających Facebook i Google do płacenia im za treści medialne publikowane na ich platformach - podaje agencja Bloomberg. – To znakomita, napawająca nadzieją informacja. Walczymy o te opłaty od lat - komentuje Maciej Hoffman z zarządu Izby Wydawców Prasy, podkreślając, że europejscy wydawcy finiszują ze wspólną organizacją, mającą walczyć o ich interesy z platformami internetowymi. więcej
 
 
Czego życzyć TVN24 z okazji dzisiejszych 20 urodzin? Szef stacji: Żebyśmy nadal byli sobą
 
9 sierpnia 2001 roku o godz. 12 rozpoczął nadawanie TVN24. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef stacji Michał Samul, dziennikarka Monika Olejnik i eksperci rynku telewizyjnego mówią o najbardziej pożądanych życzeniach urodzinowych i przyszłości pierwszego kanału informacyjnego w Polsce. więcej
 
 
Kogo jeszcze rząd przekona do szczepienia na Covid-19? "Potrzebne nowe narracje"
 
Aby przekonywać kolejnych obywateli do przejęcia szczepionki przeciw Covid-19, rząd powinien postawić na nowe otwarcie w komunikacji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci zajmujący się komunikacją. więcej
 
 
TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle
 
Od chwili, gdy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO, w „Wiadomościach” TVP poświęcono mu 78 artykułów, wzmianek i notek, z czego tylko trzy miały wydźwięk neutralny (dwie notki i jedna wzmianka), a zero – pozytywny. Ekwiwalent reklamowy polityka w samych „Wiadomościach” osiągnął 18,8 mln zł - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Protesty ws. TVN w kilkudziesięciu miastach. "Nie wykluczamy żadnego scenariusza"
 
Ponad 70 miejscowości zgłosiło już akces do zapowiadanych na wtorek marszów KOD w obronie wolnych mediów. - To jest walka o wolność słowa, to jest bastion wokół art.54 Konstytucji RP. Stoimy przy nim - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Karyś, przewodniczący Komitetu Obrony Demokracji. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Dziennikarze sportowi jak słupy reklamowe. "Mam za złe kolegom, że weszli w ten biznes" więcej
 
Celebryci sami wyznaczają granicę tego, ile można o nich napisać więcej
 
Clear Channel Poland: przychody w dół o 37 proc., wynik netto o 13 mln zł więcej
 
Ostatni film Ekipy nie przekonał internautów i ekspertów. "Traktowanie widzów jak idiotów" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Digital Media Manager Mindshare
REDAKTOR Wirtualnemedia.pl
Analityk danych online TIME
Redaktor audycji TVP
Redaktor portalu internetowego TVP
Głównego Specjalisty ds. IT w Departamencie Marketingu Polska Organizacja Turystyczna
Operator kamery TVP
Operator obrazu TVP
Montażysta wideo portalu internetowego TVP
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
DZIENNIKARZ Telewizja Polsat
Account Manager Clear Channel Poland
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Czego życzyć TVN24 z okazji dzisiejszych 20 urodzin? Szef stacji: Żebyśmy nadal byli sobą

9 sierpnia 2001 roku o godz. 12 rozpoczął nadawanie TVN24. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef stacji Michał Samul, dziennikarka Monika Olejnik i eksperci rynku telewizyjnego mówią o najbardziej pożądanych życzeniach urodzinowych i przyszłości pierwszego kanału informacyjnego w Polsce. więcej

TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle

Od chwili, gdy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO, w „Wiadomościach” TVP poświęcono mu 78 artykułów, wzmianek i notek, z czego tylko trzy miały wydźwięk neutralny (dwie notki i jedna wzmianka), a zero – pozytywny. Ekwiwalent reklamowy polityka w samych „Wiadomościach” osiągnął 18,8 mln zł - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Protesty ws. TVN w kilkudziesięciu miastach. "Nie wykluczamy żadnego scenariusza"

Ponad 70 miejscowości zgłosiło już akces do zapowiadanych na wtorek marszów KOD w obronie wolnych mediów. - To jest walka o wolność słowa, to jest bastion wokół art.54 Konstytucji RP. Stoimy przy nim - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Karyś, przewodniczący Komitetu Obrony Demokracji. więcej

Koniec Ipli coraz bliżej. W Polsat Box Go pojawią się nowe pakiety telewizyjne

Po rebrandingu platformy streamingowej Ipla na Polsat Box Go pojawią się nowe pakiety telewizyjne.  Obecni klienci będą mogli korzystać z wykupionych przez siebie ofert do zakończenia okresu rozliczeniowego, na który zostały wykupione. więcej

Serial ,,Remiza" od września w TVP1

W jesiennej ramówce TVP1 pokaże nowym codziennym serial „Remiza”, który będzie można oglądać w dni powszednie około godz. 18.30 - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Aktualnie trwają zdjęcia do produkcji, w obsadzie pojawią się m.in. Mariusz Czajka i Małgorzata Then-Stępień i Jan Mizerski. więcej

TVN24 liderem kanałów informacyjnych w lipcu, duży spadek TVP Info

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lipcu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Biznes24, a największy spadek odnotowało TVN24 BiS - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Tour de Pologne przez 4 lata na antenie Polsat Sport, TVP produkuje międzynarodowy sygnał

Wyścig Tour de Pologne do 2024 roku będzie będzie gościł na antenie przez Polsat Sport: nadawca zyskał prawa do transmisji. Tegoroczny konkurs startuje w poniedziałek, 9 sierpnia. Zmagania kolarzy w tym roku będzie można też oglądać na antenach Telewizji Polskiej, która jest producentem sygnału międzynarodowego. więcej

,,Przyjaciółki 18" od września w Polsacie

Na początku września Polsat rozpocznie emisję osiemnastej serii „Przyjaciółek”. Zdjęcia do nowych odcinków wystartowały w czerwcu, do obsady dołączył Paweł Ławrynowicz. więcej

Pandemia napędziła sprzedaż telewizorów Smart TV

Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na nawyki związane z oglądaniem telewizji i konsumpcją treści wideo w USA. Najnowsze badania pokazują, że nowe trendy mogą się utrzymać także w rzeczywistości po wirusie. więcej

Twórcy ,,South Parku" podpisali lukratywny kontrakt z ViacomCBS

Trey Parker i Matt Stone - twórcy kultowego „South Parku" - podpisali opiewający na 900 milionów dolarów kontrakt z ViacomCBS. więcej

Finałowy sezon ,,The Walking Dead" od 23 sierpnia w FOX, ostatni odcinek widzowie zobaczą w 2022 roku

W poniedziałek, 23 sierpnia w FOX odbędzie się premiera jedenastego - finałowego - sezonu hitowego serialu „The Walking Dead”. Ostatni odcinek serii ma zostać pokazany w 2022 roku. więcej

Kaczyński odrzuca poprawkę Gowina do ,,lex TVN": ogromne ryzyko narkobiznesu i prania brudnych pieniędzy w polskich mediach

Prezes PiS i wicepremier Jarosław Kaczyński krytycznie ocenił propozycję Porozumienia, żeby w projekcie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zamiast Europejskiego Obszaru Gospodarczego wpisać OECD. - Ryzyko z tym związane, w tym z praniem brudnych pieniędzy, wejściem do polskich mediów narkobiznesu, byłoby ogromne - stwierdził. więcej

1,41 mln widzów ,,Na Wspólnej" w sezonie 2020/2021. 266,09 mln zł z reklam

Serial „Na Wspólnej” w sezonie 2020/2021 gromadził średnio 1,41 mln widzów, o 410 tys. osób mniej niż rok wcześniej. TVN w paśmie nadawania produkcji był wiceliderem rynku w 4+ i liderem w 16-49, a wpływy z reklam wyniosły 266,09 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

767 tys. widzów ,,Teleexpressu Extra", TVP Info dystansuje konkurencję

Nadawany na antenie TVP Info „Teleexpress Extra” w tym roku ogląda średnio 767 tys. widzów. Stacja w czasie emisji informacyjnej audycji zdecydowanie wygrywa walkę o widza z innymi stacjami newsowymi - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Ojciec Mateusz 26" jesienią w TVP1, trwają zdjęcia

Jesienią telewizyjna Jedynka pokazywać będzie 26. sezon „Ojca Mateusza”. Produkcja najprawdopodobniej - tak jak w ramówce wiosennej - emitowana będzie w piątkowe wieczory. więcej

Poprzedni sekretarz stanu USA o sytuacji TVN: stawka jest wysoka, USA inwestują w Polsce na gigantyczną skalę

Mam nadzieje, że polski rząd podejmie dobrą decyzję - powiedział Mike Pompeo, były sekretarz stanu USA, mówiąc o procedowanej w Polsce ustawie medialnej. Ostrzegł, że wprowadzenie prawa godzącego w amerykańskie interesy będzie miało szkodliwy wpływ na inwestycje USA w Polsce. więcej

"The Voice of Poland" od 11 września w TVP2

W dwunastej edycji show „The Voice of Poland" uczestników oceniać będą Justyna Steczkowska, Sylwia Grzeszczak, Marek Piekarczyk oraz Tomson i Baron z zespołu Afromental. Premiera programu odbędzie się 11 września w TVP2. więcej

Kongresmeni ws. ,,lex TVN" wzywają Polskę do ochrony ,,wolnych, niezależnych mediów"

Członkowie Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych z obydwu partii wezwali w piątek we wspólnym oświadczeniu polskie władze do zagwarantowania "wolnych i niezależnych mediów oraz inwestycji USA w Polsce" w kontekście debaty na temat nowelizacji ustawy medialnej i losu telewizji TVN. więcej

CNN zwolniło trzy osoby za przyjście do pracy bez szczepień na Covid-19

Telewizja CNN poinformowała swoich pracowników, że trzy osoby zostały zwolnione za naruszenie polityki sanitarnej stacji, przychodząc do pracy bez szczepienia przeciwko Covid-19. więcej

Decathlon uruchamia marketplace

Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon to lider omnichannel w Polsce. Marka chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu, dlatego zdecydowała się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów, którzy będą angażować się w rozwój sportu nad Wisłą. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów Decathlon. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio Wnet dostępne w Łodzi. Wkrótce emisja w kolejnych miastach

Mieszkańcy Łodzi na częstotliwości 106,1 FM mogą słuchać Radia Wnet. Z okazji rozpoczęcia nadawania w tym mieście, piątkowy program poranny rozgłośni, twórca stacji Krzysztof Skowroński poprowadził z ulicy Piotrkowskiej. więcej

 
RadioZET.pl z większą przewagą nad RMF24.pl, RadioMaryja.pl mocno w dół (TOP15)

Wśród serwisów internetowych stacji i nadawców radiowych zdecydowanym liderem jest RadioZET.pl. W czerwcu duże spadki odwiedzalności zanotowały RMF24.pl, RMFmaxxx.pl, Planeta.pl i RadioMaryja.pl, a niewiele poprawiły się wyniki RadioZET.pl, Antyradio.pl i Voxfm.pl. więcej

 
RMF FM liderem w największych miastach, Trójka spadła z 5. na. 13. miejsce

W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w drugim kwartale 2021 roku było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło Antyradio, a zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Przedsiębiorca z Włocławka z koncesją na lokalne radio. "Kupię gotowe audycje, wystarczy dwóch prezenterów"

Sprzedaje motocykle i komputery, zajmuje się projektowaniem stron w internecie, a teraz będzie też prowadzić radio. Lokalna firma z Włocławka otrzymała 10-letnią koncesję na nadawanie stacji o charakterze wyspecjalizowanym muzycznym. Właściciel zapowiada, że nie sprzeda jej największym sieciom radiowym. więcej

 
Radio Gra liderem słuchalności w Toruniu w I półroczu, TOK FM awansowało na podium

Liderem rynku radiowego w Toruniu w pierwszym półroczu br. było Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i TOK FM - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Media Group bez 20 proc. przychodów i 1,5 mln zł zysku netto

W ub.r. przychody sprzedażowe agencji mediowej Media Group zmalały o 20,3 proc. do 63,75 mln zł, a zysk netto - z 3,47 do 1,93 mln zł. więcej

KER: reklama rajstop Adrian z samobójczynią niedopuszczalnie wykorzystuje zaburzenia psychiczne

Billboardy Fabryki Rajstop Adrian z wizerunkiem kobiety w kałuży krwi naruszyły granice wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze, do przekazów marketingowych - orzekła Komisja Etyki Reklamy. W jej ocenie ich treść jest niestosowna i nieakceptowalna w przestrzeni publicznej. więcej

Kampania "#CzarnekOUT" pojawi się w kolejnych miastach. "Minister sam nagłośnił tę akcję"

- Gdyby nie minister Czarnek, akcja nie miałaby takiego zasięgu - ocenia kampanię billbordową Akcji Demokracji dr Mirosław Oczkoś, ekspert od wizerunku. W tym tygodniu w 11 miastach Polski pojawiły się plakaty z hasłem nawołującym do dymisji ministra edukacji Przemysława Czarnka. - Chcemy, by cała Polska pokryła się komunikatem "#CzarnekOUT" - zapowiada koordynator kampanii Bogumił Kolmasiak. więcej

Walk Creative przy spadku wpływów o 34 proc. zwiększyła zysk

Agencja reklamowa Walk Creative w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,3 proc. do 11,27 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 136,4 do 376 tys. zł. W ramach tarcz kredytowych otrzymała 1,44 mln zł pożyczek od Polskiego Funduszu Rozwoju. więcej

PKP Intercity szuka agencji do obsługi w social mediach

Spółka PKP Intercity zaprasza agencje do składania ofert na świadczenie usług social media marketingu - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Lucyna Koba: z Gemiusa do RTB House

W sierpniu Lucyna Koba objęła stanowisko senior business development manager w firmie RTB House, zajmującej się marketingiem internetowym. więcej

Snickers po oskarżeniu o homofobię usuwa reklamę

Marka Snickers (Mars Wrigley) po oskarżeniach o homofobię wstrzymała w Hiszpanii emisję spotu, który wzbudził ogromne kontrowersje. więcej

Bartosz Zmarzlik reklamuje zegarki Aztorin (wideo)

Żużlowiec Bartosz Zmarzlik został ambasadorem reklamowym marki biżuterii i zegarków Aztorin (dystrybuowanych w Polsce przez firmę Apart). więcej

Marta Manowska w rządowej kampanii szczepień na koronawirusa (wideo)

W nowej odsłonie rządowej kampanii „Szczepimy się” promującej szczepienia na covid-19 występuje Marta Manowska, prezenterka znana z programów Telewizji Polskiej. więcej

MullenLowe Warsaw wygrywa przetarg Jameson Whiskey

Po długim, wieloetapowym przetargu Wyborowa Pernod Ricard ponownie zdecydowała się powierzyć MullenLowe Warsaw strategiczne prowadzenie i obsługę kreatywną marki whisky Jameson. więcej

Bogusław Tobiasz dyrektorem nowej jednostki w Bayerze

Bogusław Tobiasz objął stanowisko dyrektora Digital Hubu firmy Bayer. Przeszedł z koncernu Amazon. więcej

4F ubiera piłkarzy Zawiszy Bydgoszcz

4F (OTCF) został partnerem technicznym piłkarzy Zawiszy Bydgoszcz. To drugi klub piłkarski, który nawiązał współpracę z marką. więcej

Anna Tokarek w zespole PR dentsu Polska

Od sierpnia Anna Tokarek dołączyla do dentsu Polska jako PR manager pionu creative. więcej

"Metalowy Kubełek Za pół" w ofercie KFC

Sieć fast food KFC wprowadza do swojej oferty Metalowy "Kubełek Na Pół", który ma być nie tylko gadżetem, ale też umożliwia zakup zestawów w restauracji w promocyjnej cenie. więcej

Ol Janus globalnym szefem danych w Havas CX

Havas wyznaczył Ol Janusa na nowo utworzone stanowisko globalnego szefa danych dla swojej dedykowanej sieci obsługi klienta -  Havas CX. więcej

Wavemaker z obsługą Under Armour w mediach cyfrowych

Agencja mediowa  Wavemaker (GroupM/WPP) zajmie się obsługą marki Under Armour w mediach cyfrowych. Współpraca obejmuje strategię, planowanie i zakup mediów oraz innowacyjne treści. więcej

Value Media z kampanią dla eobuwie.pl & Modivo w Czechach

Agencja Value Media wspólnie z Mediaplus Prague, które należy do Group One, prowadzą kampanię w radiu i na outdoorze oraz wspierają eobuwie.pl & Modivo w działaniach reklamowych w prasie (Metro Praha) na rynku czeskim. Komunikacja dotyczy otwarcia pierwszego stacjonarnego sklepu obu marek poza Polską. więcej

Kaufland wprowadza tekstylia barwione wodooszczędną metodą dope-dyed

Sieć sklepów Kaufland korzysta z rozwiązań technologicznych, dzięki którym asortyment tekstyliów marek własnych jest wytwarzany w sposób bardziej zrównoważony. Właśnie w jej ofercie pojawiła się bielizna z tkanin barwionych wodooszczędną metodą dope-dyed. więcej

Joanna Przerywacz w zespole OmniPro

Joanna Przerywacz dołączyła do agencji reklamowej OmniPro. Objęła stanowisko PR & marketing managerki. więcej

STS sponsorem Górnika Łęczna

Bukmacher STS podpisał kontrakt sponsorski z Górnikiem Łęczna. Umowa będzie obowiązywać do końca sezonu 2021/2022 z możliwością przedłużenia na kolejne lata. więcej

Decathlon uruchamia marketplace

Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon to lider omnichannel w Polsce. Marka chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu, dlatego zdecydowała się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów, którzy będą angażować się w rozwój sportu nad Wisłą. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów Decathlon. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawcy chcą, by UE zmusiła Facebooka do opłat za publikowanie ich artykułów

Prasowi wydawcy w Europie lobbują w UE chcąc wymusić wprowadzenie przepisów, nakłaniających Facebook i Google do płacenia im za treści medialne publikowane na ich platformach - podaje agencja Bloomberg. – To znakomita, napawająca nadzieją informacja. Walczymy o te opłaty od lat - komentuje Maciej Hoffman z zarządu Izby Wydawców Prasy, podkreślając, że europejscy wydawcy finiszują ze wspólną organizacją, mającą walczyć o ich interesy z platformami internetowymi. więcej

Lidia Lemaniak w redakcji ,,Polska The Times"

Do warszawskiej redakcji „Polska The Times” (Polska Press) dołączyła dziennikarka Lidia Lemaniak, wcześniej związana m.in. z Niezalezna.pl, Telewizją Republika i „Gazetą Polską Codziennie”. więcej

Jarosław Kurski: to czytelnicy i dziennikarze są współwłaścicielami ,,Gazety Wyborczej"

- Dziś to Państwo, nasi Czytelnicy, i nasi dziennikarze jesteście i jesteśmy współwłaścicielami „Wyborczej” - stwierdził Jarosław Kurski, pierwszy wicenaczelny „GW” (Agora). Podkreślił rozwój oferty cyfrowej dziennika i zachęcił do udziału w manifestacjach w obronie TVN. więcej

Burda przedłużyła umowę na wydawanie ,,Glamour"

Burda International podpisała na kolejne trzy lata umowę z Condé Nast Publications na wydawanie na polskim rynku miesięcznika „Glamour”, serwisu Glamour.pl i wydawanego w wersji mobilnej „Glamour Unicorn”. więcej

Jan Piński wydaje magazyn ,,Historia Ekspert", felietonistą Grzegorz Braun

Na rynku ukazał się pierwszy numer nowego kwartalnika o tematyce historycznej „Historia Ekspert”. Wydawcą jest Instytut Zarządzania Informacją, który należy do Jana Pińskiego. więcej

Dziennikarze sportowi jak słupy reklamowe. "Mam za złe kolegom, że weszli w ten biznes"

Coraz częściej dziennikarze sportowi występują w spotach promujących zakłady bukmacherskie. Firmy sięgają po znane twarze, by zyskać na takiej współpracy, a dziennikarze, choć rzadko mówią to wprost, mają z tego pieniądze. - To niezgodne z naszą etyką zawodową - uważa Mirosław Żukowski z "Rzeczpospolitej". Nie zgadza się z nim Michał Pol, który od 11 lat współpracuje z bukmacherami: - Nie widzę tu żadnego pola nieetycznej działalności. więcej

Celebryci sami wyznaczają granicę tego, ile można o nich napisać

Czy plotkarskie media przekraczają granicę ingerencji w prywatność, produkując dziesiątki tekstów na delikatne tematy, jak choćby o rozstaniu Martyny Wojciechowskiej i Przemysława Kossakowskiego? - Tabloidy z zasady nie mogą przestrzegać żadnych granic, jeśli chcą być tabloidami. Na tym polega ta konwencja - mówi prof. Jacek Dąbała. - Granicę wyznaczają sami celebryci - uważa Grzegorz Zasępa. więcej

RTL za 230 mln euro przejmuje wydawnictwo Gruner+Jahr

Grupa telewizyjna RTL i wydawca czasopism Gruner + Jahr łączą siły. Nowa połączona firma rozpocznie działalność na początku przyszłego roku - poinformowała Grupa Bertelsmann. Obie firmy należą do grupy medialnej Guetersloh. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Maja Staśko w sierpniu chce ruszyć z programem "Love Park" w internecie. Czy jej gościem będzie Krzysztof Stanowski?

- Nie chcę w programie robić nic wbrew woli moich gości, nawet jeśli będziemy się różnić światopoglądowo - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maja Staśko, aktywistka na rzecz praw kobiet, dziennikarka i autorka dwóch książek o gwałtach. Jeśli się uda, jeszcze w tym miesiącu poprowadzi nowy program w sieci. Nam powiedziała, kim będą jej pierwsi goście i o czym będzie z nimi rozmawiać. więcej

RadioZET.pl z większą przewagą nad RMF24.pl, RadioMaryja.pl mocno w dół (TOP15)

Wśród serwisów internetowych stacji i nadawców radiowych zdecydowanym liderem jest RadioZET.pl. W czerwcu duże spadki odwiedzalności zanotowały RMF24.pl, RMFmaxxx.pl, Planeta.pl i RadioMaryja.pl, a niewiele poprawiły się wyniki RadioZET.pl, Antyradio.pl i Voxfm.pl. więcej

CDA z mniejszym wzrostem wpływów i 4,6 mln zł zysku, 337 tys. subskrybentów CDA Premium

W drugim kwartale br. przychody spółki CDA zwiększyły się rok do roku o 6,6 proc., dużo słabiej niż w poprzednich kwartałach. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 336,8 tys. subskrybentów, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. więcej

Wardęga wyśmiał tłumaczenia Wersow ws. skopiowanego logo. ,,Złodziej kupuje od złodzieja" (wideo)

Sylwester Wardęga mocno skrytykował tłumaczenia youtuberki Weroniki Sowy (lepiej znanej jako Wersow) dotyczące bezprawnego korzystania przez dwa lata z logo autorstwa francuskiego grafiki. Zwrócił uwagę, że podczas studiów prawniczych myślała o pisaniu pracy magisterskiej z prawa autorskiego. więcej

Właściciel Viaplay będzie realizował produkcje ze studiem wiip

NENT Group, właściciel platformy streamingowej Viaplay, nawiązała współpracę z niezależnym, amerykańskim studiem filmowym wiip. Pierwszą wspólną produkcją będzie serial ,,The Uninhabitable Earth’’ poruszający tematykę zmian klimatycznych.   więcej

Agnieszka Wirtwein-Przerwa: z Burda Media Polska do INNPoland.pl

Z początkiem sierpnia Agnieszka Wirtwein-Przerwa objęła stanowisko head of product biznesowo-technologicznego serwisu INNPoland.pl (Grupa naTemat). Poprzednio była związana z Burda Media Polska. więcej

Aliexpress ze spadkiem w Polsce. W górę Castorama.pl, eObuwie i Amazon (TOP10)

Wśród serwisów e-commerce zdecydowanie na czele nadal jest Allegro, a ponad 10 mln użytkowników zanotowały też Ceneo.pl i Mediaexpert.pl. Najbardziej w czołówce zmalały wyniki Aliexpress.com, natomiast spore wzrosty osiągnęły Castorama.pl, eObuwie i Amazon. więcej

Ostatni film Ekipy nie przekonał internautów i ekspertów. "Traktowanie widzów jak idiotów"

- To wygląda jak "tanie przesłuchanie" szefa, który ruga swoich współpracowników - ocenia nagranie Ekipy Jacek Gadzinowski, ekspert marketingu internetowego. W filmie zamieszczonym w serwisie YouTube członkowie Ekipy tłumaczą się z zarzutów m.in. o plagiat, bezprawne używanie loga i hipokryzję. Wideo nie spodobało się internautom. Nie tylko im. - Powtarzające się argumenty, wyreżyserowane pytania i odpowiedzi, podkreślanie w każdym zdaniu, że niczemu nie zawinili - komentuje Katarzyna Poświata z agencji Mindshare. więcej

Współzałożyciel Google Larry Page stał się rezydentem Nowej Zelandii

Jeden z założycieli koncernu Google, Larry Page stał się rezydentem Nowej Zelandii - poinformowały w piątek władze tego kraju. Decyzja rządu wzbudziła kontrowersje i zainicjowała debatę, czy miliarderzy mogą bez problemów wykupić sobie dostęp do kraju. więcej

TikTok testuje swoje Stories

TikTok testuje znany z innych mediów społecznościowych format Stories - znikających po dobie filmów czy zdjęć. więcej

Morawiecki: social media to niezbędne narzędzie we współczesnej polityce

Dokładnie dwa lata temu rozpoczęła się moja przygoda z Facebookiem i Instagramem - poinformował w czwartek premier Mateusz Morawiecki. Szef rządu podziękował też wszystkim obserwującym za aktywność i dodał, że ceni opinie - również te niezwykle krytyczne. więcej

Profil Nagroda Złotego Goebbelsa usunięty przez Facebooka. ,,Żaden oficjalny powód nie został podany"

Administracja Facebooka trwale usunęła fanpage Nagroda Złotego Goebbelsa, na którym opisywano błędy, przeinaczenia i manipulacje mediów i osób publicznych. - Swoją decyzją Facebook Polska uderzył w ponad 100 tys. Użytkowników, którzy chcieli śledzić NZG i przez 6 lat budowali jej milionowe zasięgi - komentują autorzy profilu. więcej

Decathlon uruchamia marketplace

Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon to lider omnichannel w Polsce. Marka chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu, dlatego zdecydowała się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów, którzy będą angażować się w rozwój sportu nad Wisłą. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów Decathlon. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Kogo jeszcze rząd przekona do szczepienia na Covid-19? "Potrzebne nowe narracje"

Aby przekonywać kolejnych obywateli do przejęcia szczepionki przeciw Covid-19, rząd powinien postawić na nowe otwarcie w komunikacji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci zajmujący się komunikacją. więcej

Karina Durasiewicz awansowała w Walk PR

Karina Durasiewicz awansowała na stanowisko senior account executive w dziale komunikacji brandowej agencji Walk PR. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple będzie walczyć z dziecięcą pornografią, skanując zdjęcia użytkowników
iPhone 13 z większymi bateriami?
1&1 zbuduje własną sieć 5G razem z Rakuten. Kontrakt wart ponad 2 mld dolarów
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj