|
|
|
|
|
|
|
Rząd nie chce dofinansować telewizorów z DVB-T2/HEVC. ,,To błąd"
Podczas konsultacji projektu ustawy w sprawie dofinansowania tunerów z DVB-T2/HEVC rząd odrzucił postulat dofinansowania także telewizorów z nowym standardem naziemnej telewizji. Szef Związku Cyfrowa Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przekonuje, że to błąd.
więcej
|
PŚ w skokach stracił widzów nie tylko w TVN, ale i także w TVP. ,,Słabe wyniki naszej reprezentacji"
Tegoroczna edycja PŚ w skokach narciarskich gromadzi dużo niższe wyniki oglądalności niż rok wcześniej. Widownia Turnieju Czterech Skoczni spadła z 6,13 mln do 2,91 mln osób, a konkursy skoków rozgrywane ostatnio w Zakopanem zanotowały stratę liczby widzów z 6,50 mln do 3,17 mln osób. - Jeżeli Polacy skaczą słabo to w naturalny sposób odpadają widzowie, którzy zainteresowani są bardziej występami i sukcesami naszej drużyny niż skokami samymi w sobie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
więcej
|
48 proc. telewizorów w Polsce posiada dostęp do internetu, 21 proc. gospodarstw domowych wykorzystuje odbiornik do oglądania VOD
48 proc. telewizorów w Polsce posiada dostęp do internetu, ale faktycznie do sieci podłączonych jest 35 proc. odbiorników. Telewizor do oglądania treści VOD wykorzystuje 21 proc. gospodarstw domowych - wynika z badania „Establishment Survey”.
więcej
|
TVP nie wyśle komentatorów do Pekinu na igrzyska olimpijskie
W związku z sytuacją epidemiczną zimowe transmisje z igrzysk olimpijskich będą w Telewizji Polskiej komentowane przez dziennikarzy ze studia w Warszawie, a nie z Pekinu.
więcej
|
,,Love Island. Wyspa miłości 5" od 28 lutego w Polsacie
Od 28 lutego Polsat pokaże emitować będzie sezon reality-show „Love Island. Wyspa miłości”, który będzie emitowany od poniedziałku do piątku i w niedziele po godz. 22.00 - dowiedział się portal wirtualnemedia.pl. Program ponownie poprowadzi Karolina Gilon, aktualnie stacja jest na etapie kompletowania listy uczestników show.
więcej
|
TVP chce wydać 1,7 mln zł na marketing w wyszukiwarkach, dostała cztery oferty
W przetargu dotyczącym obsługi Telewizji Polskiej przez trzy lata w zakresie marketingu i analityki w wyszukiwarkach internetowych złożono cztery oferty. TVP na sfinansowanie zamówienia chce przeznaczyć 1,68 mln zł.
więcej
|
Disney pracuje nad 340 regionalnymi i lokalnymi treściami
Koncern The Walt Disney Company miał do końca 2021 roku łącznie 179 mln subskrybentów serwisów streamingowych Disney+, EPSN+ i Hulu. W pozyskaniu nowych mają pomóc debiuty Disney+ w wielu krajach świata, w tym w Polsce i 340 regionalnych produkcji na różnym etapie rozwoju.
więcej
|
Eurosport tłumaczy brak transmisji tv z meczów Świątek i Linette: "w związku z godzinami nocnymi i obostrzeniami"
W czwartek Eurosport w swoich kanałach telewizyjnych nie transmitował meczów Igi Świątek i Magdy Linette w Australian Open, można je było oglądać jedynie w dodatkowych kanałach internetowych. Nadawca tłumaczy, że w godzinach nocnych w jego stacjach pokazywane są mecze jedynie z dwóch głównych kortów.
więcej
|
TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w grudniu. Antena HD najwyżej wśród nowych kanałów
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w grudniu ub.r. w grupie 4+ była TVP1, a w 16-49 - Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł TVP Dokument, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nowe sezony ,,Trudnych spraw", ,,Dlaczego ja?", ,,Na ratunek 112" i ,,Gliniarzy" od 28 lutego w Polsacie
W poniedziałek, 28 lutego Polsat rozpocznie emisję nowych odcinków codziennych paradokumentalnych seriali „Trudne sprawy”, „Dlaczego ja?”, „Na ratunek 112” i „Gliniarze” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Blisko 60 tys. zł za spot przy serwisie sportowym w Polsacie
W cenniku reklamowym Polsatu na luty br. najwyżej wyceniono spot emitowany przy niedzielnym, wieczornym wydaniu serwisu sportowego - kosztuje blisko 60 tys. zł.
więcej
|
Amazon pokazał zwiastun serialowego "Władcy Pierścieni"
Amazon ujawnił właśnie tytuł swojej gigantycznej produkcji osadzonej w świecie „Władcy Pierścieni”. Widzowie pierwszy odcinek „The Lord of the Rings: The Rings of Power” będą mogli obejrzeć już we wrześniu. Właśnie pokazał się teaser tej serii.
więcej
|
Roszady personalne w Disneyu. Joe Earley pokieruje Hulu, Rebecca Campbell szefową International Content and Operations
Disney przeprowadził zmiany personalne w swoim segmencie związanym ze streamingiem wideo. Rebecca Campbell została szefową obszaru International Content and Operations zajmującego się tworzeniem treści, zaś Joe Earley objął funkcję prezesa serwisu VoD Hulu.
więcej
|
Żelisław Żyliński po roku pracy w sieci hoteli na Zanzibarze wróci do kraju
Były dziennikarz sportowy Żelisław Żyżyński po rocznej pracy odchodzi z sieci hoteli PiliPili na Zanzibarze. Do Polski wróci w kwietniu, ze względu na rok szkolny dzieci.
więcej
|
10 warunków dobrego badania Radia metodą pasywną Pasywne, elektroniczne, jednoźródłowe pomiary konsumpcji mediów stały się w ostatnim czasie przedmiotem szczególnego zainteresowania i rozbudzonych oczekiwań. W powszechnej świadomości rozumiane są jako oczywista oczywistość - „zmierzy się i po prostu będzie”, „zbada się i dowiemy się samej prawdy"... - a tymczasem badanie pasywne jest polem minowym, niekończącym się pasmem pułapek i trudności, wielokrotnie bardziej skomplikowanym niż dobrze rozpoznane i w setkach tysięcy badań przetestowane metody tradycyjne. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Więcej polskiej muzyki w eterze. Radiowcom nie podoba się pomysł Suskiego
- Ustalanie na siłę, jaki procent polskiej muzyki mają emitować stacje radiowe, nie ma dziś sensu. Gramy te piosenki, które są dobre - mówi Marcin Jędrych z RMF FM. W ten sposób komentuje projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, który zakłada, że aż 80 proc. polskiej muzyki mają emitować rozgłośnie w godz. 5-24. - To absurd, bo przecież jest wielu rodzimych artystów, którzy świadomie decydują się śpiewać po angielsku. I to w nich najbardziej uderzą nowe przepisy. Robi się jak za komuny: polska młodzież śpiewa polskie przeboje - komentuje Marcin Bąkiewicz, szef Antyradia.
więcej
|
|
Reporter Radia Szczecin stracił pracę, bo nie chciał przeprosić wojewody. Prezes: nie przestrzegał dyżurów
Prezes publicznego Radia Szczecin nie przedłużył umowy z reporterem Radosławem Jaczmińskim po tym, jak ten nie chciał przeprosić wojewody za niefortunną wypowiedź podczas konferencji prasowej. Nie pomogło to, że za dziennikarzem ujął się zespół, łącznie z redaktorem naczelnym. Prezes Radia Szczecin twierdzi, że powodem rozstania z Radosławem Jaczmińskim było nonszalanckie traktowanie dyżurów przez reportera.
więcej
|
|
Kukiz o zwiększeniu kwoty polskiej muzyki w radiu: kierunek dobry, ale diabeł tkwi w szczegółach
Posłowie PiS złożyli projekt ustawy, który znacząco zwiększy udział polskiej muzyki w radiu. Już 6 lat temu podobne postulaty zgłaszało ugrupowanie Kukiz’15. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Kukiz ocenia, że zapisy w nowym projekcie nowelizacji ustawy medialnej są zbyt daleko idące. - Kontestuję te propozycje Prawa i Sprawiedliwości, z którymi nie miałem okazji się zapoznać. Skoro nie miałem okazji się zapoznać i nie dali mi tego do przejrzenia, to z tego można wysnuć prosty wniosek, że nie robili tego w jakimś tam moim interesie - podkreśla.
więcej
|
|
O ponad 8 proc. zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF
Od 28 lutego zaczną obowiązywać nowe cenniki reklamowe w stacjach należących do Grupy RMF: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic. Spoty będą droższe o ponad 8 proc.
więcej
|
|
Nie żyje aktorka Antonina Girycz-Dzienisiewicz. Grała w serialach i Teatrze Polskiego Radia
19 stycznia wieczorem w wieku 82 lat zmarła Antonina Girycz–Dzienisiewicz - aktorka teatralna, filmowa, radiowa i dubbingowa. Informację o śmierci przekazała PAP w czwartek w imieniu rodziny zmarłej, jej córka Julia Dzienisiewicz.
więcej
|
|
Suski chce więcej polskiej muzyki w radiu: 80 proc. w godz. 5-24
Poseł PiS Marek Suski przedstawił projekt nowelizację, w ramach której miesięczny udział polskiej muzyki w radiu ma wzrosnąć z 30 do 50 proc., z czego 80 proc. ma być emitowane w godz. 5-24. Dodatkowo premiowana ma być emisja nowych piosenek i utworów debiutanckich wykonawców.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
LTTM w 2021 roku wypłaciła 63 mln zł twórcom internetowym. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej
W 2021 roku grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) wypłaciła współpracującym twórcom 63 miliony złotych. To o połowę więcej niż w 2020 roku. Dywersyfikacji uległy działania influencer marketingowe, a sieć partnerska utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube'a w Polsce.
więcej
|
O ponad 8 proc. zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF
Od 28 lutego zaczną obowiązywać nowe cenniki reklamowe w stacjach należących do Grupy RMF: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic. Spoty będą droższe o ponad 8 proc.
więcej
|
TVP chce wydać 1,7 mln zł na marketing w wyszukiwarkach, dostała cztery oferty
W przetargu dotyczącym obsługi Telewizji Polskiej przez trzy lata w zakresie marketingu i analityki w wyszukiwarkach internetowych złożono cztery oferty. TVP na sfinansowanie zamówienia chce przeznaczyć 1,68 mln zł.
więcej
|
Tauron szuka agencji od analityki marketingu internetowego
Spółka Tauron Sprzedaż zaprasza agencje do składania ofert na świadczenie usług polegających na udostępnieniu, wdrożeniu i obsłudze narzędzi analityki internetowej dla działań marketingowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Blisko 60 tys. zł za spot przy serwisie sportowym w Polsacie
W cenniku reklamowym Polsatu na luty br. najwyżej wyceniono spot emitowany przy niedzielnym, wieczornym wydaniu serwisu sportowego - kosztuje blisko 60 tys. zł.
więcej
|
Mięso z laboratorium trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku
Izraelski startup Aleph Farms jeszcze w tym roku wprowadzi w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wołowinę z hodowli komórkowej, opracowanej w laboratorium.
więcej
|
H2O Creative przygotowała loterię dla marki House of Asia
Firma DeCare powierzyła agencji H2O organizację ogólnopolskiej loterii marki House of Asia. Loteria marki przebiega pod hasłem „Witamy Chiński Nowy Rok!” i trwa do 7 marca br.
więcej
|
BGK wybierze firmę do projektu "Success story"
Bank Gospodarstwa Krajowego wybierze w przetargu firmę do realizacji projektu tzw. "Success story" - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
GPD Agency z nowym logo i stroną internetową
Agencja reklamowa GPD Agency wprowadziła swoją nową identyfikację wizualną i stronę internetową.
więcej
|
Mark Heap nowym CEO Mindshare w Europie
Mark Heap objął stanowisko dyrektora generalnego agencji mediowej Mindshare (GroupM/WPP) na region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Zastąpi Helen McRae, która objęła funkcję CEO Mindshare APAC.
więcej
|
Kasprzyk i Socha reklamują meble kuchenne z Salonów Agata pod wymiar
Sieć Salonów Agata w nowej reklamie promuje ofertę mebli modułowych Qubik, dzięki którym klienci stworzą kuchnię pod wymiar pomieszczenia. W spocie występują ambasadorki marki – Małgorzata Socha i Ewa Kasprzyk.
więcej
|
Lendon.pl reklamuje "sprawdzone pożyczki bez ukrytych kosztów"
Firma CreamFinance ruszyła z nową kampanią reklamową serwisu pożyczkowego Lendon.pl. Działania pod hasłem "Sprawdzone pożyczki bez ukrytych kosztów" przygotowane przez agencje Arena Media i K2 Create potrwają do końca kwartału.
więcej
|
Dla centrów handlowych w Polsce nadchodzi czas wielkiej próby
W opinii ekspertów firmy badawczej GfK, centra handlowe działające na polskim rynku stoją przed dużym wyzwaniem. Aby utrzymać klientów, w obliczu rosnącej ofensywy e-commerce, obiekty te muszą przejść głęboką przemianę. Wiąże się o m.in. z koniecznością silniejszego niż dotychczas wyróżnienia i różnicowania oferty i koniecznością ciągłego zaskakiwania klientów.
więcej
|
Sylwia Matusiak szefową marketingu i sponsoringu w PZU, Anna Plakwicz przeszła do PKO BP
Sylwia Matusiak, poprzednio członkini zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego, zastąpiła Annę Plakwicz na stanowisku dyrektorki ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU. Wcześniej Matusiak pracowała m.in. w NBP i Centrum Informacyjnym Rządu.
więcej
|
10 warunków dobrego badania Radia metodą pasywną Pasywne, elektroniczne, jednoźródłowe pomiary konsumpcji mediów stały się w ostatnim czasie przedmiotem szczególnego zainteresowania i rozbudzonych oczekiwań. W powszechnej świadomości rozumiane są jako oczywista oczywistość - „zmierzy się i po prostu będzie”, „zbada się i dowiemy się samej prawdy"... - a tymczasem badanie pasywne jest polem minowym, niekończącym się pasmem pułapek i trudności, wielokrotnie bardziej skomplikowanym niż dobrze rozpoznane i w setkach tysięcy badań przetestowane metody tradycyjne. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Subskrypcje ,,Gazety Radomszczańskiej" przekroczyły połowę nakładu
Po roku proponowania czytelnikom płatnych treści, wydawca „Gazety Radomszczańskiej” (Medpress) podsumowuje: odnawia się 90 procent płatności, zaś dostępny kwartalne i roczne stanowią w sumie 25 procent wszystkich transakcji. W ślady „Radomszczańskiej” idą też powoli inni lokalny wydawcy - paywall uruchomił wydawca portalu Zlotowskie.pl.
więcej
|
Justyna Markiewicz: z wydawcy ,,Vogue'a" do DESA
Ze spółką Visteria wydającą polską edycję magazynu „Vogue” pożegnała się dyrektor zarządzająca Justyna Markiewicz. Stanowisko nie zostało obsadzone przez inną osobę, Markiewicz dołączyła do zespołu domu aukcyjnej DESA.
więcej
|
Dziennikarz ,,Gazety Polskiej Codziennie" wytyka, że po 6 latach rządów PiS w podręczniku pojawia się ,,Gazeta Wyborcza"
Jacek Liziniewicz z „Gazety Polskiej Codziennie” (Forum) zauważył, że w podręczniku do 5. klasy jako przykład dziennika prasowego podano „Gazetę Wyborczą” (Agora), określił to jako reklamę „GW”. Europoseł PiS Patryk Jaki zwrócił na to uwagę ministrowi edukacji i nauki Przemysławowi Czarnkowi.
więcej
|
Dziennikarze po kasacji RPO uniewinnieni ws. wjazdu na teren stanu wyjątkowego
Sąd Najwyższy uwzględnił skargę Rzecznika Praw Obywatelskich, uchylając wyrok skazujący trójkę reporterów stacji Arte i AFP na naganę za wjazd bez pozwolenia na teren stanu wyjątkowego przy granicy polsko-białoruskiej. Według Sądu Najwyższego rządowe rozporządzenie o stanie wyjątkowym naruszyło konstytucyjną wolność mediów i wolność wyboru miejsca pobytu.
więcej
|
|
|
Nowa odsłona Alblicli w rocznicę startu. Serwis Sakiewicza ma ponad 80 tys. użytkowników
Albicla wystartowała równo rok temu. Na dziś zaś zapowiadana jest jej zupełnie nowa odsłona. Jak medium społecznościowe Tomasza Sakiewicza oceniane jest po pierwszym roku działalności?
więcej
|
LTTM w 2021 roku wypłaciła 63 mln zł twórcom internetowym. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej
W 2021 roku grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) wypłaciła współpracującym twórcom 63 miliony złotych. To o połowę więcej niż w 2020 roku. Dywersyfikacji uległy działania influencer marketingowe, a sieć partnerska utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube'a w Polsce.
więcej
|
PE poparł projekt przepisów, które mają zwalczać nielegalne treści w sieci. Będą nowe obowiązki dla Big Techów
Europosłowie dali zielone światło do rozpoczęcia negocjacji z państwami członkowskimi Unii w sprawie aktu o usługach cyfrowych (DSA). Nowe przepisy przewidują środki przeciwdziałania pojawianiu się nielegalnych produktów, usług i treści w internecie, określają także procedury ich usuwania. Odbiorcy usług będą mieli prawo dochodzenia odszkodowania za poniesione straty.
więcej
|
Rafał Brzoska zrezygnował z inwestycji w Medicalgorithmics
Twórca InPostu Rafał Brzoska wycofał się z negocjacji dotyczących inwestycji w firmę telemedyczną Medicalgorithmics. Wstępnie planował kupić do 50 proc. jej akcji.
więcej
|
Dziennikarze Onetu złożą wyjaśnienia w sprawie rzucania dzieciom jedzenia w Michałowie
Prawnicy Instytutu Ordo Iuris zgłosili na policję sprawę fotografowania dzieci imigrantów w Michałowie przez reporterów Onetu, do którego doszło jesienią ub. roku. Dwaj reporterzy portalu dostali wezwanie, celem złożenia wyjaśnień. Zdaniem skarżących – okoliczności wykonywania zdjęć mogły poniżać i upokarzać dzieci. Dziennikarze nie zgadzają się z taką argumentacją.
więcej
|
Netflix stawia na Koreę po sukcesie ,,Squid Game". 25 nowych produkcji w 2022 roku
W 2022 roku Netflix zrealizuje 25 nowych filmów i seriali w Korei Południowej. Rynek koreański jest dla serwisu interesujący i obiecujący w związku z dużym sukcesem serialu „Squid Game”.
więcej
|
Wkrótce koniec darmowej poczty Google dla firm
Bezpłatna wersja aplikacji G Suite już za kilka miesięcy przestanie być dostępna. Oficjalnie zostanie wycofana 1 lipca 2022 roku. Poczta dla firm jest płatną usługą Google, ale użytkownicy, którzy od kilkunastu lat używali G Suite, mieli dostęp do bezpłatnej wersji. Teraz muszą przejść na płatną subskrypcję Google Workspace.
więcej
|
Instagram testuje monetyzację dla twórców. Subskrypcje od 0,99 do 99,99 dolarów miesięcznie
Serwis Instagram rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania pozwalającego influencerom obecnym na platformie na zarabianie na treściach. System miesięcznych subskrypcji w wysokości od 0,99 do 99,99 dolarów ma pozwalać na dostęp do unikalnych materiałów oferowanych przez twórców.
więcej
|
Google planuje gry z Androida w Windows. Ruszyła beta Google Play Games
Google rozpoczął beta testy rozwiązania o nazwie Google Play Games, które pozwala na korzystanie z gier mobilnych przeznaczonych na Androida w komputerach PC z Windows. Wymagania systemowe obejmują sprzęt z 8-rdzeniowym procesorem, 8 GB RAM-u, zaawansowaną kartę graficzną i system Windows 10. Testy są dostępne na razie dla użytkowników w Hong Kongu, Korei Południowej i na Tajwanie.
więcej
|
Meta znosi zakaz reklamy masek ochronnych
Meta (Facebook) poinformowała, że znosi zakaz reklamy maseczek ochronnych, który wprowadzono niedługo po wybuchu pandemii Covid-19, wiosną 2020 roku. Dotyczy to Facebooka i Instagrama.
więcej
|
Internet bez nich byłby uboższy. Laureaci nagrody nazwa.pl wystąp! Przyszedł czas na coroczne wręczenie nagród przyznawanych przez nazwa.pl podmiotom przyczyniającym się do cyfrowego rozwoju Polski. Wyróżnienia mają na celu podkreślenie ich pozytywnego wkładu w kształtowanie krajowego Internetu, zwiększanie konkurencyjności polskiej gospodarki i propagowanie wiedzy. W tym roku nazwa.pl przyznała nagrody w czterech kategoriach: Ekspert Inwestycji, Ekspert Edukacji, Ekspert Badań i Rozwoju, a także Ekspert Rekrutacji w IT. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Zjednoczona Prawica traci w nowym sondażu, KO w górę. Coraz więcej niezdecydowanych
W najnowszym sondażu Research Partner na Zjednoczoną Prawicę zagłosowałoby 31,7 proc. ankietowanych. To spadek w stosunku do badania przeprowadzonego miesiąc wcześniej o 3,6 pkt. proc.
więcej
|
Katarzyna Zalewska sustainability research lead w Kantarze
Katarzyna Zalewska awansowała w firmie badawczej Kantar na stanowisko sustainability research lead.
więcej
|
ZP-34 proc., KO-27 proc., Polska 2050 - 12 proc., Konfederacja - 11 proc., Lewica - 10 proc.
Zjednoczona Prawica uzyskała 34 proc. poparcia, Koalicja Obywatelska - 27 proc., Polska 2050 - 12 proc., Konfederacja - 11 proc., Lewica - 10 proc. - wynika z sondażu pracowni Social Changes przeprowadzonego na zlecenie portalu wpolityce.pl.
więcej
|
Seniorzy boją się konsekwencji wycieku danych osobowych
92 proc. seniorów obawia się konsekwencji niekontrolowanego wycieku danych osobowych, m.in. w celu wyłudzenia kredytu; niespełna jedna piąta podejmuje działania, by swoje dane chronić - wynika z opracowanej z okazji Dnia Babci i Dziadka analizy Biura Informacji Kredytowej.
więcej
|
|
|