|
|
|
|
|
|
|
Przerwy w dostępie do kanałów naziemnej telewizji cyfrowej w wielu lokalizacjach
Do końca maja odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej z wielu części Polski, będą musieli mierzyć się z przerwami w odbiorze. Dotyczyć będą one m.in. kanałów TVP, Polsatu, TVN czy TV Trwam. Prace serwisowe dotyczą m.in. Kielc, Lublina, Bydgoszczy, Wałbrzycha, Wrocławia, Zielonej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego, Jeleniej Góry czy Skierniewic.
więcej
|
Marek Markiewicz przejął prowadzenie ,,Debaty tygodnia" w Polsat News. Co z Grzegorzem Jankowskim?
Od kilku tygodni gospodarzem sobotniej „Debaty tygodnia” w Polsat News jest już nie Grzegorz Jankowski, ale Marek Markiewicz. Wcześniej były szef KRRiT zastępował Jankowskiego jednorazowo w styczniu br.
więcej
|
Wystąpił w teledysku Maryli Rodowicz 40 lat temu, chciał odszkodowania od TVP. Jest wyrok Sadu Najwyższego
Sąd Najwyższy ostatecznie oddalił skargę nadzwyczajną Rzecznika Praw Obywatelskich na wyroki sądów dwu instancji w sprawie, jaką w 2014 roku wytoczył Telewizji Polskiej pewien majsterkowicz. Przerobił on przed laty syrenkę na kabriolet, w 1970 roku auto „zagrało” przez chwilę w teledysku Maryli Rodowicz, a gdy dziewięć lat temu roku TVP przypomniała ten teledysk – mężczyzna rozpoznał się i zażądał od nadawcy 10 tys. zł tytułem naruszenia praw autorskich. Sądy nie przyznały mu racji, teraz poparł je Sąd Najwyższy.
więcej
|
,,Ślub od pierwszego wejrzenia 9" jesienią w TVN
Kolejny, dziewiąty sezon programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” ma trafić do jesiennej ramówki TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wiosną reality-show został zastąpiony przez program „Nastolatki... rządzą kasą".
więcej
|
KRRiT: bez reklam firm objętych sankcjami, 1,5 mln spotów firm z ,,listy wstydu"
Przez niemal rok Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji sprawdzała czy na 120 kanałach telewizyjnych są emitowane reklamy podmiotów objętych sankcjami po inwazji Rosji na Ukrainę. Monitoring wykazał, że żadna ze stacji nie promowała takich firm. Nadawcy pokazali jednak ponad 1,5 mln reklam firm, które prowadzą dalej działalność w Rosji.
więcej
|
Organizator Wiktorów z większym kapitałem. Zysk dzięki sprzedaży majątku
Spółka Media Corporation, która w ostatnich latach produkowała dla Telewizji Polskiej „Blondynkę”, a przed rokiem reaktywowała plebiscyt Wiktory, w ub.r. zarobiła na czysto 250 tys. zł, głównie dzięki 1 mln zł ze sprzedaży aktywów trwałych. Jej kapitał zakładowy został właśnie podwyższony ze 172,5 do 937 tys. zł.
więcej
|
Rośnie udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube dogania Netfliksa
W marcu 2022 roku 6,5 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,1 pkt. proc. wyższy niż w lutym br. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął YouTube - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.
więcej
|
Jedno z najmniejszych państw świata uruchomi telewizję publiczną
1 września rozpocznie nadawanie kanał TVMonaco. Będzie to pierwsza uniwersalna telewizja publiczna w historii księstwa znajdującego się w obrębie Riwiery Francuskiej. Stacja będzie dostępna zarówno w formie linearnej, jak i wideo na żądanie w internecie.
więcej
|
Polsat Play nowym liderem wśród kanałów lifestylowych, TVP Kobieta na podium. Udział TVN Style spadł o jedną trzecią
W marcu 2023 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych został Polsat Play. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał E! Entertainment, a najwięcej straciło TVN Style - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
9. edycja Festiwalu weselnych przebojów w Telewizji Polsat, widowisko odbędzie się 11-12 sierpnia
W weekend 11 i 12 sierpnia w Mrągowie odbędzie się dziewiąta edycja Festiwalu weselnych przebojów. Muzyczne widowisko na żywo będzie można oglądać w Polsacie i Disco Polo Music.
więcej
|
Charlie Sheen ponownie spotka się na planie zdjęciowym z producentem ,,Dwóch i pół"
Charlie Sheen dołączył do obsady serialu komediowego Maxa „How To Be A Bookie”. Najciekawsze jest jednak to, że spotka się z Chuckiem Lorre, który wyrzucił go z obsady „Dwóch i pół”, a później z sukcesem realizował serial bez gwiazdora jeszcze przez cztery sezony.
więcej
|
Elżbieta Saczka przechodzi z TVN Warner Bros. Discovery do Constantin Entertainment Polska
Do zespołu Constantin Entertainment Polska dołączyła Elżbieta Saczka, obejmując stanowisko executive producera - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z branżą telewizyjną i filmową związana od ponad 20 lat, ostatnio z TVN Warner Bros. Discovery jako producent nadzorujący w TVN, TVN7 i Player.pl.
więcej
|
Burmistrz Wadowic pozwie za reportaż TVN24 o Janie Pawle II. Zdecydowali radni
Radni Wadowic zobowiązali burmistrza Bartosza Kalińskiego, by wystąpił na drogę sądową przeciw autorom reportażu TVN24 "Franciszkańska 3", który - w ich odczuciu - naruszył pamięć Jana Pawła II. Rada przyjęła uchwałę podczas sesji w środę. - Non possumus! Nie możemy pozwolić, by zalew fałszywej narracji i kłamstwa na temat tego dobrego człowieka stał się w przyszłości głównym przekazem - podkreślił Kaliński.
więcej
|
Ponad 70 tys. zł za spot przy "Faktach" w TVN
Biuro reklamy TVN Media rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na maj br. W TVN najwyżej, bo na ponad 70 tys. zł wyceniono reklamy przy serwisie informacyjnym "Fakty".
więcej
|
Hollywoodzcy scenarzyści są zdecydowani na strajk, jeśli studia filmowe nie spełnią ich żądań
Zrzeszeni w związkach zawodowych, scenarzyści filmowi i telewizyjni, przegłosowali przytłaczającą większością głosów decyzję, aby dać swoim reprezentantom upoważnienie do ogłoszenia strajku, jeśli nie zostanie osiągnięte nowe porozumienie kontraktowe z producentami.
więcej
|
Nowy cykl ,,Dorwać wirusa" w TVP Nauka
Stacja TVP Nauka rozpoczęła emisję nowej cyklicznej audycji „Dorwać wirusa”. Widzowie zobaczą, jak się zachowywał świat tuż po wybuchu pandemii, a także prace nad szczepionkami i lekami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Szaj, szef TVP Nauka.
więcej
|
Justyna Kulik kierowniczką redakcji repertuaru w Telewizji Polskiej
Justyna Kulik objęła stanowisko kierowniczki redakcji repertuaru w Telewizji Polskiej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kupujesz auto? Sprawdź historię pojazdu i zapewnij sobie ochronę ubezpieczeniową Wiosna to najlepszy moment na zakup samochodu? Wielu tak myśli, planując już wakacje i wycieczki nowym autem. Decyzji nie należy jednak podejmować pochopnie. Wiąże się ona przecież często z niemałym wydatkiem. Przed zawarciem transakcji, warto sprawdzić historię pojazdu, a potem go mądrze ubezpieczyć. LINK4 oferuje ochronę Autocasco idealnie dopasowaną do Twoich potrzeb i budżetu. Dowiedz się, jaki wariant wybrać dla siebie. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RPO przypomina, że KRRiT powinna powoływać władze TVP i Polskiego Radia
Rzecznik Praw Obywatelskiej Marcin Wiącek zwrócił się do Marszałek Sejmu Elżbiety Witek z pytaniem o działania podjęte w kontekście niezrealizowanego wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 2016 roku. Sędziowie orzekli, że niekonstytucyjne jest odbieranie Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji uprawnień w zakresie powoływania władz Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.
więcej
|
|
Ewa Koch i Agnieszka Szwajgier w zarządzie Spółdzielni Twórców Radia 357
Z zarządu Spółdzielni Twórców Radia 357 odeszły Katarzyna Pruchnicka i Ewa Mieczławska. Na ich miejsce powołano Ewę Koch i Agnieszkę Szwajgier - dziennikarki internetowej rozgłośni. Z KRS-u nie wynika, by którąkolwiek z nowych członkiń desygnowano na prezeskę nowego, dwuosobowego zarządu Spółdzielni Twórców.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Patrizia Aryton w kampanii nowej kolekcji zachęca do życia według własnych zasad
Polska marka modowa Patrizia Aryton rozpoczęła kampanię promującą kolekcję wiosna-lato 2023, która zachęca odbiorców do tworzenia oraz życia według własnych zasad. Jej hasło brzmi "Nowoczesna klasyka to mój styl".
więcej
|
Paweł Dąbrowski dyrektorem działu marketingu i e-Commerce Kuboty
Do zespołu marki klapek i odzieży Kubota dołączył Paweł Dąbrowski, nowy marketing i e-commerce director.
więcej
|
Aleksander Szeluga awansował w GroupM na creative directora
Aleksander Szeluga awansował na stanowisko creative director w GroupM (należą do niej agencje mediowe Wavemaker, Mindshare, EssenceMediaCom) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ponad 70 tys. zł za spot przy "Faktach" w TVN
Biuro reklamy TVN Media rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na maj br. W TVN najwyżej, bo na ponad 70 tys. zł wyceniono reklamy przy serwisie informacyjnym "Fakty".
więcej
|
Stowarzyszenie Otwarte Klatki apeluje "Zakon?czmy Epoke? Klatkowa?" w Unii Europejskiej. W spocie Gessler, Dereszowska, Woźniak-Starak
Wystartowała kampania społeczna pod hasłem "Jednym Głosem" realizowana kompleksowo przez agencje Group One dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Jej celem jest wezwanie do zaprzestania hodowli zwierząt w systemie klatkowym i pozyskanie jak największej liczby podpisów pod petycją kierowaną do Ministra Rolnictwa. Akcję wspierają Agnieszka Woźniak-Starak, Tomasz Raczek, Lara Gessler, Zuza Kołodziejczyk, Anna Dereszowska, Bartosz Bielenia oraz Rafał Maślak.
więcej
|
Przemysław Młodzianowski na czele sprzedaży w LifeTube
Przemysław Młodzianowski staje na czele sprzedaży w LifeTube. Odpowiedzialny jest za wdrożenie nowego modelu sprzedaży opartego o dane.
więcej
|
Platige Image dostanie ponad 12 mln zł za efekty w nowym serialu Sony
Amerykańska spółka zależna Platige Image dostała kolejne zlecenia od koncernu Sony dotyczące pierwszego sezonu serialu „Obliterated”. Łączne za prace przy projekcie dostane ok. 12,5 mln zł.
więcej
|
Alina Ejsmont: ze Spark Foundry do Sigma Bis
Alina Ejsmont dołączyła do zespołu agencji mediowej Sigma Bis (wspólna agencja PKN Orlen i PZU) - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Przeszła z agencji mediowej Spark Foundry (Publicis Media), w której pracowała blisko 4 lata.
więcej
|
Osińska-Plocek, Rybus, Pawłowska i Witońska awansowały w altavia.kamikaze
W dziale obsługi klienta agencji altavia.kamikaze awansowały cztery osoby: Anna Osińska-Plocek i Karolina Rybus na stanowiska account director, Karolina Pawłowska na stanowisko senior account manager, a Marta Witońska na stanowisko senior project manager.
więcej
|
Bank Pekao na kolejne trzy lata sponsorem polskiej koszykówki
Nowa umowa między Bankiem Pekao a PZKosz- z rozszerzonym zakresem współpracy, zakładająca m.in. objęcie sponsoringiem tytularnym wybranych rozgrywek ligowych - będzie obowiązywać przez trzy najbliższe sezony, czyli do końca czerwca 2026 roku.
więcej
|
Warmia i Mazury znów promują się jako region do inwestycji
Ruszyła druga edycja kampanii samorządu województwa warmińsko-mazurskiego. Celem działań realizowanych pod hasłem „Zobacz swój biznes na Warmii i Mazurach” jest pokazanie regionu jako atrakcyjnego miejsca do życia, odpoczynku i pracy.
więcej
|
Wiceprezes Banku Pekao S.A. ambasadorką inicjatywy Bloomberg EU Women in Finance Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., została ambasadorką programu EU Women in Finance, prowadzonego przez agencję Bloomberg. Zapoczątkowana w 2022 roku inicjatywa ma na celu pokazanie i wyjaśnienie młodym kobietom świata rynków finansowych, jak również inspirowanie ich do rozpoczęcia kariery w finansach. EU Women in Finance to pierwszy paneuropejski program oferujący dedykowane szkolenia z rynków kapitałowych oraz możliwość pozyskiwania wiedzy od liderek kształtujących usługi finansowe w Europie. Magdalena Zmitrowicz jest jedną z trzech ambasadorek z naszego kraju zaproszonych do udziału w tej inicjatywie. materiał reklamowywięcej |
|
|
Tygodnik ,,Nie" do zagranicznych mediów: Wzrasta zamordyzm, prawa człowieka są notorycznie łamane. Nasz kraj określa się mianem katotalibanu
Redakcja tygodnika „Nie” (Urma) wysłała list do zagranicznych mediów, w którym chce im „uświadomić (...), jak stoją sprawy w Polsce”. Opisuje w nim sprawę wycofania ze sprzedaży wydania tytułu przez Pocztę Polską i PKN Orlen. Wśród adresatów znalazły się „Die Tageszeitung”, „Corriere della Sera”, „La Repubblica”, „Le Monde”, „Charlie Hebdo” i „Trouw”. List zostanie opublikowany w najbliższym wydaniu tytułu.
więcej
|
Zaskakujące przeprosiny dziennikarza wydawnictwa Polska Press. Internauci rozpowszechnili jego wpis
Marcin Koziestański z serwisu i.pl należącego do Polska Press, przeprosił na Twitterze redakcję RMF FM i dziennikarza RMF FM Kubę Kaługę za „bezprawne wykorzystanie treści jednego z artykułów”. Po publikacji wpisu Koziestański zamknął swój profil. Oburzeni tym internauci zaczęli udostępniać w sieci screen jego przeprosin.
więcej
|
,,Newsweek" odwoła się od przegranej z Orlenem ws. sprostowania. Chodzi o tekst o fuzji z Lotosem
PKN Orlen wygrał sądowy spór z tygodnikiem „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) o opublikowanie sprostowania do tekstu ze stycznia ub.r. na temat fuzji Orlenu z Grupą Lotos. – To wyrok pierwszej instancji, odwołamy się od niego – informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierownik komunikacji zewnętrznej w RASP.
więcej
|
Pracownicy Burdy opuszczają jedno z pięter w siedzibie
Pracownicy Burda Media Polska przestaną korzystać z jednego z pięter w warszawskiej centrali spółki. Mają też nieco częściej pojawiać się w biurze – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Netflix obciął budżet nowych produkcji. Na technologie więcej niż na marketing
W zeszłym kwartale budżet Netfliksa na nowe treści były najniższe od połowy 2020 roku. Koncern swoją obecną ofertę wycenia na 32 mld dolarów, nadal natomiast zwiększa wydatki na technologie.
więcej
|
Straty serwisów streamingowy z tytułu piractwa przekroczą 113 mld dolarów
Do końca 2027 roku skumulowane straty amerykańskich serwisów streamingowych z tytułu piractwa wyniosą 113 mld dol. Z prognozy Parks Associates wynika też, że w ciągu czterech najbliższych lat w USA wskaźnik piractwa w branży OTT ma wzrosnąć z 22 proc. do 24,5 proc.
więcej
|
Netflix po ćwierć wieku rezygnuje z wypożyczania DVD
Serwis streamingowy Netflix po 25 latach odcina się od swoich korzeni i rezygnuje z wypożyczania filmów na płytach DVD. Firma zaczynała właśnie jako wysyłkowa wypożyczalnia, ale w ostatnim czasie przychody z tej odnogi biznesu to tylko pół procenta całkowitych zarobków Netflixa.
więcej
|
Zalando implementuje asystenta mody opartego o ChatGPT
Pierwsza wersja beta asystenta mody Zalando zostanie udostępniona wybranej grupie klientów wiosną. Jest oparty o bota ChatGPT.
więcej
|
Małgorzata Rozenek-Majdan ostrzega przez oszukańczą reklamą z ,,jej" wpisem z Instagrama
Prezenterka TVN Małgorzata Rozenek-Majdan podkreśliła, że w internetowej reklamie platformy finansowej jej wizerunek wykorzystano bezprawnie. - Bardzo was proszę, nie klikajcie w te linki - zaapelowała.
więcej
|
Zdjęcie wygenerowane przez sztuczną inteligencję wygrało prestiżowy konkurs fotograficzny
Fotografia “Pseudomnesia | The Electrician” zwyciężyła w kategorii Kreatywność / Open w prestiżowym konkursie fotograficznym Sony World Photography Award. Branża jest jednak oburzona, bo praca została wykonana w generatorze zasilanym sztuczną inteligencją. Autor odmówił przyjęcia nagrody. " AI nie jest fotografią" - podkreśla.
więcej
|
Amazon wyprzedza Netflix, stając się numerem jeden pod względem subskrypcji w USA
Według nowego rankingu opublikowanego przez Parks Associates, Amazon Prime Video wyprzedził długoletniego lidera, czyli Netflix pod względem całkowitej liczby abonentów w Stanach Zjednoczonych.
więcej
|
Przemysław Młodzianowski na czele sprzedaży w LifeTube
Przemysław Młodzianowski staje na czele sprzedaży w LifeTube. Odpowiedzialny jest za wdrożenie nowego modelu sprzedaży opartego o dane.
więcej
|
Egipski prawnik pozywa Netflix za czarnoskórą Kleopatrę
Egipski prawnik wniósł pozew przeciwko platformie Netflix. Przeszkadza mu to, że rolę Kleopatry w nowym serialu dokumentalnym ma zagrać czarnoskóra aktorka, Adele James. Zdaniem skarżącego - stanowi zamach na egipską tożsamość.
więcej
|
Netflix każe płacić za udostępnianie konta. Droższa subskrypcja w USA i Europie
W bieżącym kwartale Netflix wprowadzi opłaty za współdzielenie konta w krajach, w których osiąga zdecydowaną większość przychodów. Oznacza to, że więcej będą płacili tacy klienci z USA i największych krajów europejskich Platformę przekonały do tego m.in. wyniki testów w Kanadzie. Dodatkowa opłata będzie różnić się w poszczególnych krajach.
więcej
|
Właściciel Facebooka znów zwalnia. Ile osób straci pracę?
Pracownicy Meta Platforms zostali poinformowani, że w środę koncern zaczyna kolejną rundę zwolnień. Od listopada ub.r. firma pożegnała się już z 21 tys. osób.
więcej
|
Biletomat.pl przejmuje dwie kolejne bileterie online. "Kiedy inni się cofają, my robimy krok do przodu"
Biletomat.pl zyskał wsparcie inwestorów ze spółki inwestycyjnej Impera Invest i dokonał akwizycji dwóch kolejnych bileterii: Ticketos.pl oraz Bilety.fm. - Ta fuzja to kluczowy krok w realizacji naszej ambitnej strategii rozwoju - mówi Konrad Kubaczewski, CEO Biletomat.pl. - Budujemy pozycję silnego gracza na rynku biletów online.
więcej
|
Jak zmieniają się media w czasach AI i SoME? Jaka będzie rola nowoczesnego wydawcy? AI, czyli sztuczna inteligencja, to obecnie jedna z najważniejszych technologii, która realnie i masowo może zmienić oblicze mediów. Dostosowanie się do indywidualnych preferencji użytkowników, przewidywanie ich zachowania, automatyzacja procesów redakcyjnych i publikacji treści - to zaledwie kilka obszarów, w których coraz mocniej polegamy na AI. materiał reklamowywięcej |
|
|