|
|
|
|
|
|
|
Blanka z ,,Solo" powalczy o finał Eurowizji. "Nauczyła się grać w eurowizyjną grę"
Piosenka „Solo”, którą w czwartek zaśpiewa w półfinale Eurowizji Blanka, nie wyróżnia na tle popowych przebojów, ale dzięki memom zyskała popularność w internecie. - Blanka nauczyła się grać w eurowizyjną grę, czego najlepszym dowodem była jej kreacja na lazurowym dywanie. Zamiast wypierać się memicznego "Bejba", podłapała żart i uderzyła nim pełną siłą w hejterów - mówi Wirtualnemedia.pl Bartosz Sąder z Onetu. Wokalistce w awansie do finału sprzyjać może niższy poziom uczestników czwartkowego koncertu. Zaszkodzić może przesadne naszpikowanie jej występu specjalnymi wizualizacjami.
więcej
|
Fundacja Martyny Wojciechowskiej wezwała Rzecznika Praw Dziecka do zaprzestania naruszania jej dóbr osobistych
Fundacja Unaweza podjęła kroki wobec Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka, wzywając go do zaprzestania naruszania dóbr osobistych oraz usunięcia skutków ich naruszenia. W przypadku dalszego naruszania dóbr, fundacja planuje wkroczyć na drogę sądową. Pawlak zarzucił fundacji m.in., że nie założyła kont w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
więcej
|
News24 ogranicza emisję i szuka oszczędności. ,,Koniec inwestowania, czas zarabiać"
Krótszy czas dziennej emisji na antenie, zawieszonych kilka programów, pensje nie wypłacane na czas i odchodzący dziennikarze: wygląda na to, że News24 po ponad roku nadawania zaczyna mieć kłopoty i szuka oszczędności. Prezes nadawcy (spółka Astro), Ryszard Krajewski, w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl podkreśla, że to „przejściowe kłopoty”, wskazuje skąd się biorą i zapewnia: - To tymczasowe. Pensje już wypłacamy, a na horyzoncie mamy kilka bardzo dobrze zapowiadających się kontraktów. Krótko mówiąc: koniec wyłącznie inwestowania w stację, czas, żeby zaczęła zarabiać.
więcej
|
KRRiT zażądała od stacji wyjaśnień w sprawie teledysku zespołu ,,Weekend"
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeprowadziła monitoring kanału muzycznego Power TV. Zażądała od nadawcy wyjaśnień w sprawie emisji teledysku zespołu ,,Weekend" z mężczyznami pijącymi alkohol, o zbyt wczesnej porze. - Z daleko idącej ostrożności nie jest on już emitowany w Power TV za dnia - zapewnia Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel stacji. więcej
|
Ponad 25 tys. skarg na ,,Franciszkańską 3". ,,Mamy nadzieję, że stosowna kara nie ominie nadawcy"
Do 8 maja Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła ponad 25 tys. skarg na reportaż „Franciszkańska 3”, wyemitowany na antenie TVN 24. Sprawą zajął się Zespół Wspierania Radia Maryja, który monitoruje napływające skargi. "Mamy nadzieję, że stosowna kara nie ominie nadawcy” - stwierdzono w opublikowanym w środę komunikacie. Na czele gremium wspierającego toruńską rozgłośnię stoi były członek KRRiT, prof. Janusz Kawecki.
więcej
|
,,Koło fortuny" straciło 150 tys. widzów. Nowe odcinki jesienią
Teleturniej „Koło fortuny” w sezonie 2022/2023 oglądało średnio 1,07 mln widzów, o 150 tys. oglądających mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Cykl ma być kontynuowany w przyszłym sezonie.
więcej
|
Zwolnienia w Paramount
Paramount zarządzany przez Chrisa McCarthy'ego zwalnia 25 proc. personelu krajowego, a także likwiduje różne gałęzie działalności po fuzji z Showtime. MTV News znalazła się na liście jednostek zlikwidowanych.
więcej
|
Eurowizja dla widzów od lat 16. TVP zmieniła kategorię wiekową koncertów
Tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji jest transmitowany w Telewizji Polskiej z oznaczeniem wiekowym od lat 16. To zmiana, bo w poprzednich latach przy transmisji z konkursu na ekranie telewizyjnym widniał znaczek, że to program dla widzów od 12 lat.
więcej
|
Ludzie 50+ tylko w co dziesiątej reklamie w telewizji. ,,Większość reklamodawców unika wizerunku osoby starszej"
Osoby po pięćdziesiątym roku życia występują tylko w co dziesiątej reklamie telewizyjnej. W spotach niezmiennie królują dorośli w wieku od 18 do 49 lat - wynika z nowej fali badania zawartości reklam przeprowadzonego przez Biuro Reklamy TVP. - Nadal zasadnicza większość reklamodawców unika wizerunku osoby starszej w reklamie, wbrew trendom demograficznym - mówi Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora Biura Reklamy TVP i autor badania.
więcej
|
Kolejna osoba odchodzi z ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo"
Z muzycznym show Polsatu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” żegna się autor układów choreograficznych Krzysztof „Kris” Adamski. Był związany z programem przez 9 lat.
więcej
|
Patrycja Czajkowska pożegnała się z TVP. Jej obowiązki przejęły dwie osoby
Po 12 latach z Telewizją Polską pożegnała się Patrycja Czajkowska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W ostatnim czasie pełniła m.in. funkcję szefowej TVP+. Dyrektorką tej jednostki w maju została Monika Karasek.
więcej
|
CDA śrubuje zysk. Więcej z subskrypcji i gadżetów ,,Kapitana Bomby"
W zeszłym kwartale przychody CDA zwiększyły się o 12,6 proc. do 19,7 mln zł, głównie dzięki wyższej sprzedaży subskrypcji na platformie CDA Premium i gadżetów w działającym od połowy ub.r. sklepie internetowym. Spółka osiągnęła rekordowy w swojej historii zysk netto - 5,55 mln zł.
więcej
|
Satelita Eutelsat 10B zastąpi kończącego misję poprzednika
Satelita Eutelsat 10A zostanie między 18 i 20 lipca 2023 roku zastąpiony Eutelsatem 10B. Nowy satelita będzie wykorzystywany głównie do komunikacji lotniczej i morskiej. Jego poprzednik, który kończy misję, został wystrzelony w kosmos 3 kwietnia 2009 roku.
więcej
|
Rośnie liczba odbiorców satelitarnych znanego operatora. Powodem m.in. kanały FTA
SES, operator satelitarny znany w Europie z pozycji orbitalnej Astra 19,2E, na całym świecie nadaje ponad 8 tys. kanałów. Docierają one do 369 mln gospodarstw domowych. Na koniec 2022 roku było ich o 3 mln więcej niż w 2021 roku. Z badania Satellite Monitor wynika, że wzrost jest związany z rosnącą popularnością kanałów niekodowanych (FTA).
więcej
|
Rebranding usługi telewizyjnej T-Mobile
Sześć lat po debiucie marka T-Mobile TV zniknęła z czeskiego rynku. Teraz znany operator telekomunikacyjny świadczy usługę telewizyjną u naszych południowych sąsiadów pod szyldem Magenta TV. Firma korzysta z niego także w Niemczech, Austrii i Polsce.
więcej
|
Polo TV najchętniej oglądanym kanałem muzycznym. 4Fun.TV z największym wzrostem
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w kwietniu 2023 roku było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał 4FunTV, a najwięcej straciła stacja Music Box Polska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Meksykańska wersja ,,BrzydUli" w Red GO i Red Carpet TV (wideo)
W Red GO i Red Carpet TV zadebiutuje meksykańska telenowela „Piękna brzydula” z Angelicą Vale i Jaime Camilem w rolach głównych.
więcej
|
Potencjał sztucznej inteligencji (AI) w branży reklamowej (NIVEA Case) Gdybyśmy mieli wskazać czynnik o dużym potencjale w przyszłości reklamy (i szeroko rozumianego marketingu), niewątpliwie musielibyśmy umieścić sztuczną inteligencję (AI) na uprzywilejowanej pozycji. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KRRiT zdecydowała o wysokości abonamentu w 2024 roku
W środę członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji debatowali nad przyjęciem sprawozdania z działalności za rok 2022. Ostatecznie przyjęto je czterema głosami „za”, od głosu wstrzymał się zaś prof. Tadeusz Kowalski: - Nie uwzględniono w sprawozdaniu moich dwóch ważnych poprawek merytorycznych – argumentuje. Rada podjęła także uchwałę o utrzymaniu w przyszłym roku stawek abonamentu rtv na obecnym poziomie.
więcej
|
|
Tomasz Lis o koncesji dla TOK FM: Amerykanie radia bronić nie będą
Radio TOK FM zostało ukarane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji za ostre słowa o podręczniku "Historia i Teraźniejszość", co zdaniem jego redaktorki naczelnej Kamila Ceran może zostać wykorzystana do tego, aby nie przedłużyć koncesji dla stacji. Tomasz Lis, były redaktor naczelny "Newsweeka" uważa, że radio może stracić koncesję, jeśli PiS wygra wybory. - Żadni Amerykanie radia bronić nie będą - podkreśla.
więcej
|
|
RMF FM liderem w IV i I kwartale, Radio Szczecin na drugim miejscu
Liderem rynku radiowego w Szczecinie w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Szczecin i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji z 50 mln zł straty, mocno wzrosły koszty
W ub.r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przy spadku dotacji budżetowej z 37,6 do 31,2 mln zł zwiększyła koszty operacyjne o ponad 50 mln zł, do 87,4 mln. W konsekwencji jej strata netto pogłębiła się z 11,7 do 50 mln zł.
więcej
|
|
Cykl 8 rowerowych eventów z Radiem ZET
W sobotę 13 maja rusza plenerowa akcja „Rowerowa wiosna z Radiem ZET” (Eurozet). W majowe i czerwcowe weekendy stacja odwiedzi osiem miast w różnych regionach Polski, w których stworzono doskonałe warunki do uprawiania turystyki rowerowej.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Ludzie 50+ tylko w co dziesiątej reklamie w telewizji. ,,Większość reklamodawców unika wizerunku osoby starszej"
Osoby po pięćdziesiątym roku życia występują tylko w co dziesiątej reklamie telewizyjnej. W spotach niezmiennie królują dorośli w wieku od 18 do 49 lat - wynika z nowej fali badania zawartości reklam przeprowadzonego przez Biuro Reklamy TVP. - Nadal zasadnicza większość reklamodawców unika wizerunku osoby starszej w reklamie, wbrew trendom demograficznym - mówi Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora Biura Reklamy TVP i autor badania.
więcej
|
Piotr Osiński współzarządza działem kreacji VMLY&R Poland
Piotr Osiński awansował na stanowisko executive creative director i wraz z Dawidem Szczepaniakiem, chief creative officer VMLY&R Poland, będzie współzarządzać działem kreacji agencji.
więcej
|
950 zł kaucji od wolontariusza na Open'erze. Organizator zapewnia, że nie chodzi o oszczędności
Fundacja Alter Art związana z organizatorem festiwalu Open'er szuka wolontariuszy, wymagając wpłaty 950 zł kaucji. Skrytykował to aktywista Jan Śpiewak. Alter Art zapewnia, że wolontariat na niezmiennych warunkach działa od lat, a jego uczestnicy to jedynie 3 proc. osób pracujących przy festiwalu.
więcej
|
Niemiecki gigant otwiera kolejny sklep w Polsce
W piątek 12 maja niemiecka sieć dyskontów niespożywczych Woolworth otworzy drugi sklep w Polsce, który będzie działać w Poznaniu. W planach jest też otwarcie placówek w Warszawie i Łodzi.
więcej
|
Milka lekarstwem na miejskie niedogodności
Marka czekolad Milka (Mondelez) rozpoczęła w kilku wybranych miastach Polski akcję, w której "chce przekazać jeszcze więcej delikatności", odpowiadając na niedogodności, z którymi zmagają się mieszkańcy dużych miast. Akcja, w ramach której przygotowano lokalne aktywacje oraz wsparcie komunikacyjne w mediach, potrwa do końca maja.
więcej
|
Lacoste świętuje swoje 90. urodziny serią filmów ,,Impossible Encounters"
Na początku maja marka Lacoste skończyła 90 lat. Na cześć tego wydarzenia marka wraz z agencją BETC rozpoczęła zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową, która zjednoczyła kilka krajów, narodowości i subkultur.
więcej
|
Przyszłość telemedycyny już dziś w Med24! Obecna od dwóch lat na polskim rynku platforma telemedyczna Med24, oferuje szybki i łatwy dostęp do opieki medycznej, wraz z innowacyjnymi technologiami, opartymi na sztucznej inteligencji. Połączenie konsultacji online z rozwiązaniami technologicznymi, ułatwia i przyspiesza zdalną diagnostykę oraz profilaktykę zdrowotną! materiał reklamowywięcej |
|
|
"The New York Times" zyskał kwartalnie 190 tys. cyfrowych subskrypcji
W pierwszym kwartale 2023 roku baza subskrybentów cyfrowych The New York Times Company, wydawcy "The s York Times", wzrosła o 190 tys. do ponad 9 mln, a razem z prenumeratą druku - do 9,7 mln. Wzrost napędziły m.in. sportowe pakiety z serwisem The Athletic.
więcej
|
Śledztwo w sprawie zbrodni wojennej w związku ze śmiercią dziennikarza AFP na Ukrainie
Krajowa Prokuratura Antyterrorystyczna (PNAT) wszczęła w środę śledztwo w sprawie zbrodni wojennej w związku ze śmiercią dziennikarza agencji AFP Armana Soldina. Zginął on na Ukrainie w czasie ostrzału rakietowego we wtorek.
więcej
|
Wydawca "Daily Mirror" przeprasza Harry'ego za nielegalne zbieranie informacji
Wydawca brytyjskiego tabloidu "Daily Mirror" przeprosił w środę księcia Harry'ego za nielegalne zbieranie informacji, ale przeprosiny dotyczą tylko jednego przypadku, podczas gdy proces wytoczony przez niego przeciwko Mirror Group Newspapers (MGN) dotyczy prawie 150 takich zdarzeń.
więcej
|
"New York Times" dostanie od Google 100 mln dolarów za udostępnianie treści
Wydawca prestiżowego "The New York Times" podpisał umowę z koncernem Alphabet, w ramach której otrzyma 100 mln dolarów za udostępnianie swoich treści Google przez trzy lata.
więcej
|
75 lat magazynu ,,Przyjaciółka"
11 maja ukaże się jubileuszowe wydanie „Przyjaciółki” (Wydawnictwo Bauer). W okładkowym wywiadzie Anna Dymna, ulubiona gwiazda czytelniczek magazynu, opowiada m.in. o swojej wielkiej przyjaźni i miłości do ludzi oraz życzy pismu kolejnych 75 lat.
więcej
|
Kolejny dziennikarz zginął w Ukrainie
We wtorek wskutek rosyjskiego ataku rakietowego we wschodniej Ukrainie zginął Arman Soldin, dziennikarz francuskiej agencji informacyjnej AFP.
więcej
|
|
|
Empik rusza z nową usługą. Sprzeda książki wydane samodzielnie przez autorów
Empik uruchomił usługę Empik Selfpublishing. To platforma dystrybucyjna skierowana do niezależnych autorów i autorek, którzy sami wydają książki. - Chcemy stworzyć pewien rodzaj społeczności dla autorów i wspierać ich w tworzeniu nowych tytułów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kuba Piotrkowicz, szef Empik Go.
więcej
|
ZnanyLekarz przegrał w sądzie z lekarką. Zadośćuczynienie za krytyczny wpis
Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że właściciel serwisu ZnanyLekarz ma zapłacić zadośćuczynienie lekarce za naruszający jej dobra osobiste komentarz zamieszczony w witrynie. Wydawca nie zgadza się z orzeczeniem, zapowiada apelację. - Nie akceptujemy opinii, które mogą naruszać dobra osobiste, a takie zgłoszenia są marginalne - zapewnia.
więcej
|
,,Królowa Kleopatra" oglądana z perspektywy współczesnych badaczy. Recenzja nowości Netfliksa
Dokument Netfliksa „Królowa Kleopatra” wzbudził kontrowersje jeszcze przed premierą. Wszystko za sprawą inscenizacji, które się w nim pojawiają. Netflix do roli królowej Egiptu zatrudnił Adele James, ciemnoskórą aktorkę znaną dotychczas z serialu „Na sygnale”.
więcej
|
Czy sztuczna inteligencja może być przyjazna i pożyteczna społecznie?
Wśród badaczy sztucznej inteligencji coraz częściej mówi się o koncepcji AI for Social Impact, czyli użyciu sztucznej inteligencji do rozwiązywania istotnych wyzwań w wymiarze społecznym. Zagadnienie to było głównym tematem spotkania w siedzibie IDEAS NCBR z udziałem naukowców z tego ośrodka i ekspertek z Fundacji Panoptykon oraz NASK.
więcej
|
CDA śrubuje zysk. Więcej z subskrypcji i gadżetów ,,Kapitana Bomby"
W zeszłym kwartale przychody CDA zwiększyły się o 12,6 proc. do 19,7 mln zł, głównie dzięki wyższej sprzedaży subskrypcji na platformie CDA Premium i gadżetów w działającym od połowy ub.r. sklepie internetowym. Spółka osiągnęła rekordowy w swojej historii zysk netto - 5,55 mln zł.
więcej
|
Allegro ruszyło w Czechach - ze 100 mln ofert i Smartem!
Allegro uruchomiło swoją platformę w Czechach, oferuje m.in. opcję subskrypcyjną Smart! dla kupujących i usługę logistyczną One Fulfillment by Allegro dla sprzedawców. Firma rok temu przejęła czeską Mall Group.
więcej
|
,,Królowa Charlotta" w ciągu kilku dni od premiery okazała się kolejnym hitem frekwencyjnym Netfliksa
„Królowa Charlotta”, czyli prequel „Bridgertonów” wyprodukowany przez Shondę Rhimes dla Netflksa, szybko zdobył panowanie na szczycie listy anglojęzycznych hitów platformy.
więcej
|
Tucker Carlson po zwolnieniu z Fox News przenosi swoje show na Twittera
Były czołowy prezenter Fox News Tucker Carlson ogłosił, że od teraz będzie nadawał swój program na Twitterze.
więcej
|
Współwłaściciel Wirtualnej Polski chce przejąć Lechię Gdańsk
Współwłaściciel Wirtualnej Polski Michał Brański złożył z partnerem wstępną ofertę kupna klubu piłkarskiego Lechia Gdańsk, który po 15 latach gry spada właśnie z PKO BP Ekstraklasy. Kilka lat temu Brański był właścicielem Stomilu Olsztyn.
więcej
|
"New York Times" dostanie od Google 100 mln dolarów za udostępnianie treści
Wydawca prestiżowego "The New York Times" podpisał umowę z koncernem Alphabet, w ramach której otrzyma 100 mln dolarów za udostępnianie swoich treści Google przez trzy lata.
więcej
|
Onet Audio z podcastem ,,Spalić piekło"
„Spalić piekło” to podcast autorstwa Marty Grzywacz i Michała Wójcika opowiadający o buntach w obozach zagłady w czasie II wojny światowej. Seria ma 10 odcinków i w dniu premiery – 11 maja – będzie w całości dostępna w aplikacji Onet Audio i na Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
Twitter wprowadzi połączenia głosowe i czat wideo
Właściciel Twittera, Elon Musk, poinformował, że platforma doda nowe funkcje przesyłania wiadomości, a także połączenia głosowe i wideo. Według biznesmena będą one dostępne bez powiązania numeru telefonu.
więcej
|
Przyszłość telemedycyny już dziś w Med24! Obecna od dwóch lat na polskim rynku platforma telemedyczna Med24, oferuje szybki i łatwy dostęp do opieki medycznej, wraz z innowacyjnymi technologiami, opartymi na sztucznej inteligencji. Połączenie konsultacji online z rozwiązaniami technologicznymi, ułatwia i przyspiesza zdalną diagnostykę oraz profilaktykę zdrowotną! materiał reklamowywięcej |
|
|
Krzysztof Majdan odszedł z Money.pl. Wzmacnia zespół InnerValue
Krzysztof Majdan, dotąd redaktor prowadzący w Money, dołączył do zespołu agencji InnerValue. Będzie zajmował się spółkami z branży technologicznej. Awanse otrzymali Paweł Strzyżewski, który obejmie stanowisko head of investor relations oraz Jan Nostitz-Jackowski, który jako creative manager pokieruje obszarem digital.
więcej
|
Channel Factory Polska w gronie klientów PR Calling
Channel Factory, globalna firma technologiczna działająca w obszarze treści wideo i wspierająca działania reklamowe marek na YouTube, TikToku oraz platformach Meta, dołączyła do portfolio klientów PR Calling.
więcej
|
Dystrybutor zabawek Baby Born zatrudnia po raz pierwszy agencję PR
Firma MGA Entertainment Poland, producent m.in. takich zabawek jak L.O.L. Surprise!, Rainbow High i dystrybutor Baby Born, po raz pierwszy rozpoczyna współpracę z agencją PR. Do współpracy wybrano Brief me.
więcej
|
Triple PR wspiera wejście platformy Tealium na polski rynek
Ceentrals, oficjalny partner Tealium na polskim rynku, powierzył agencji Triple PR obsługę komunikacyjną działań dla platformy. .
więcej
|
|
|