Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 1 Sierpnia 2023
 
 
 
Rewolucja w Inforze. Rusza na wojnę z Onetem i Wirtualną Polską
 
Grupa Infor, która jest wydawcą m.in. „Dziennika Gazety Prawnej”, chce stworzyć z Dziennika.pl nowoczesny portal informacyjny, który będzie konkurował z największymi serwisami, takimi jak Onet czy Wirtualna Polska. Kandydatem na szefa grupy internetowej jest jeden z byłych redaktorów naczelnych znanego portalu. - Przewiduję, że realizacja projektu kosztować będzie co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. To będzie wielka inwestycja - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Pieńkowski, właściciel Grupy Infor. więcej
 
 
Krzysztof Stanowski kontra Edyta Bartosiewicz. Prawnik: Prawo autorskie to nie matematyka
 
Piosenkarka Edyta Bartosiewicz żąda przeprosin od Krzysztofa Stanowskiego za użycie bez jej zgody utworu “Skłamałam” w filmie dziennikarza o Natalii Janoszek. W mediach społecznościowych wybuchł spór, czy dziennikarz miał prawo wykorzystać znany hit. Internauci sugerowali, że mógł skorzystać z prawa cytatu, o którym mówi ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych. - Wydaje się, że będzie trudno uzasadnić, że zastosowanie prawa cytatu jest tutaj właściwe - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kasia Krzywicka, prawniczka i ekspertka w dziedzinie prawa związanego z internetem. więcej
 
 
,,Pati" i ,,Szadź 3" serialowymi premierami września w TVN
 
Telewizja TVN jesienią po raz pierwszy w telewizji pokaże trzeci sezon „Szadzi”  - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Na antenie pojawi się też nowy serial „Pati”, który wiosną zadebiutował na Playerze. Emisja obu planowana jest na antenie stacji od września br. więcej
 
 
,,Major" Suchodolski nie żyje od ponad miesiąca, ale jego kanał na YouTubie wciąż zarabia
 
Patoyoutuber Wojciech „Major” Suchodolski został znaleziony martwy 19 czerwca, ale jego kanał na YouTubie wciąż działa: pojawiają się nowe filmy, a administracja monetyzuje treści oferując m.in. „kontakt do Wojtka”. Na nasze pytania w tej sprawie nie odpowiada od miesiąca Google. więcej
 
 
Multikino zarobiło dwa razy więcej z biletów, reklam i przekąsek. Ponad 50 mln zł straty
 
Sieć Multikino w pierwszym roku o epidemii, w którym kina działały bez przerw, zwiększyło przychody o prawie 90 proc., ale przy dużo wyższych kosztach i bez wsparcia z tarczy finansowej jego strata netto pogłębiła się z 19,02 do 55,99 mln zł. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Co Stanowski w swoim filmie powiedział o dziennikarstwie? ,,Ujawnił chorobę systemu, która będzie się pogłębiała" więcej
 
Bogdan Rymanowski - chłopak z Nowej Huty, gwiazda telewizji. "To ikona dziennikarstwa" więcej
 
10 kanałów muzycznych Polsatu. ,,Dzięki zakupom grupa chce dogonić TVN" więcej
 
Generator awatarów Barbie i Kena hitem sieci. Ekspert: uważajmy, strona nie spełnia standardów UE więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dyrektor Zarządzający w sieci placówek językowo-przyrodniczo-podróżniczych w Akademii Neli Willson Media
Wydawca/Wydawczyni Paid, Przegląd Sportowy Onet Ringier Axel Springer
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Redaktor /Redaktorka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer
REDAKTOR NACZELNY serwisu Pacjenci.pl IBERION
Redaktor Naczelny BiznesINFO IBERION
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Pati" i ,,Szadź 3" serialowymi premierami września w TVN

Telewizja TVN jesienią po raz pierwszy w telewizji pokaże trzeci sezon „Szadzi”  - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Na antenie pojawi się też nowy serial „Pati”, który wiosną zadebiutował na Playerze. Emisja obu planowana jest na antenie stacji od września br. więcej

Zakazane kanały wróciły na satelitę. Kropki zamiast nazw

Choć francuski regulator Arcom, zakazał operatorowi satelitarnemu z siedzibą w tym kraju nadawania kanałów z kremlowską propagandą, to potajemnie wznowiono ich emisje. Pierwyj Kanał, Rossija 1 i NTV są nadawane z satelity Eutelsat 36B. więcej

Dziesięć seriali, których premier zabraknie w najbliższych miesiącach z powodu strajków w Hollywood

Lista serialowych premier opóźnionych z powodu strajku aktorów i scenarzystów jest coraz dłuższa. Przedstawiamy najpopularniejsze tytuły, do których zdjęcia zostały zawieszone w ostatnim czasie. więcej

,,Śniadanie Rymanowskiego" z nowym studiem i czołówką

Program „Śniadanie Rymanowskiego w Polsat News i Interii” od najbliższej niedzieli zyska nową scenografię i czołówkę. Program będzie bez zmian realizowany w studiu przy ul. Łubinowej. Z tego kompleksu Polsat News planuje po raz pierwszy nadawać wieczór wyborczy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Będą surowe grzywny dla użytkowników pirackich list IPTV

Włochy idą na wojnę z piractwem IPTV. Weszły w życie przepisy, które pozwalają karać nie tylko dostawców takich usług, ale także użytkowników. Grzywna może wynieść nawet 5 tysięcy euro. Wysokie kary będą grozić też operatorom, którzy szybko nie zablokują pirackiej transmisji meczu. więcej

335 tys. widzów nowego programu ,,Za czy przeciw" w TVP Info

Po kilku tygodniach emisji nowy cykl TVP Info „Za czy przeciw” ogląda średnio 335 tys. widzów. Program ma o 53 tys. większą widownię od nadawanego w zbliżonym paśmie w poprzednich miesiącach magazynu „O tym się mówi” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Decyzja w sprawie Serie A później. Nadawcy nie chcą przepłacać

Żaden z działających we Włoszech nadawców nie zadeklarował wydania przynajmniej miliarda euro rocznie za prawa do Serie A. Kluby piłkarskie w pierwszej fazie negocjacji odrzuciły wszystkie oferty. Decyzje w sprawie pięcioletnich pakietów mają zapaść dopiero w połowie października. więcej

Gdzie oglądać rewanżowe mecze Rakowa, Pogoni i Legii w 2. rundzie eliminacji do LM i LKE

W dniach 2 i 3 sierpnia odbędą się rewanżowe mecze 2. rundy eliminacji czterech polskich klubów. Trzy pojedynki pokaże TVP Sport. więcej

Niebawem debiut serwisu streamingowego NASA+

Amerykańska agencja kosmiczna zamierza jeszcze w tym roku uruchomić serwis streamingowy NASA+. Wszystkie treści na platformie będą oferowane bezpłatnie i bez reklam. W ofercie znajdą się także transmisje na żywo. więcej

Nowy cykl ,,Pensjonaty z pomysłem" jesienią w TVP Kobieta

W poniedziałek, 28 sierpnia TVP Kobieta rozpocznie emisję nowego cyklu „Pensjonaty z pomysłem”. więcej

Wieniawa, Stuhr, Rozenek-Majdan i Woźniak-Starak wśród prowadzących Top of the Top Sopot Festival

Czterodniowy Top of the Top Sopot Festival poprowadzą prezenterki i prezenterzy TVN: Paulina Krupińska-Karpiel, Gabi Drzewiecka, Małgorzata Rozenek-Majdan, Agnieszka Woźniak-Starak, Dorota Wellman, Olivier Janiak oraz Marcin Prokop. Wśród gospodarzy poszczególnych wieczorów są także aktorka i piosenkarka Julia Wieniawa i aktor Maciej Stuhr.  więcej

Zdrowy Kod to nowa kampania No Fluff Jobs. Dla osób, które pracują przy komputerze

No Fluff Jobs, serwis z ofertami pracy, w których zawsze publikowane są widełki wynagrodzeń, jest autorem najnowszej kampanii społecznej o nazwie "Zdrowy Kod". O co dokładnie chodzi? materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Koniec Radia Fest w dotychczasowym kształcie. Jest nowy właściciel, a dziennikarze tracą pracę

Od wtorku, 1 sierpnia, zmienia się charakter śląskiego Radia Fest 100,2 FM: ze stacji o charakterze lokalnym rozgłośnia zmieni się w stację emitującą głównie muzykę taneczną. To efekt zmiany właścicielskiej: udziały w spółce MCC Group (nadawca) przejęła Radiowa Agencja Reklamowa. Dziennikarze stacji w poniedziałek pożegnali się z słuchaczami. - Nie wracamy do pracy, ale nikt nas nie informuje, co dalej – mówi nam jeden z prezenterów. więcej

 
RMF FM liderem w Lublinie w I półroczu, Radio ZET wypadło z podium

Liderem słuchalności w Lublinie w pierwszym półroczu br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Eska i VOX FM - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Multikino zarobiło dwa razy więcej z biletów, reklam i przekąsek. Ponad 50 mln zł straty

Sieć Multikino w pierwszym roku o epidemii, w którym kina działały bez przerw, zwiększyło przychody o prawie 90 proc., ale przy dużo wyższych kosztach i bez wsparcia z tarczy finansowej jego strata netto pogłębiła się z 19,02 do 55,99 mln zł. więcej

iProspect Polska na sporym minusie, ubyło 9 proc. wpływów

Agencja mediowa iProspect Polska (należy do koncernu Dentsu), która w ub.r. wchłonęła Vizeum Polska, zanotowała spadek przychodów o 8,8 proc. do 358 mln zł, a przy słabszym ograniczeniu kosztów jej strata netto pogłębiła się z 9,1 do 14,8 mln zł. więcej

Havas Warsaw przy spadku wpływów zarobiła na czysto 1 mln zł więcej

Agencja reklamowa Havas Warsaw w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 15,7 proc. do 16,29 mln zł, a dzięki większemu ograniczeniu wydatków jej zysk netto zwiększył się z 694,8 tys. do 1,72 mln zł. więcej

Jarosław Miszczak prezesem Bluerank, Aneta Mondry na czele Full Stack Experts

Z początkiem sierpnia Jarosław Miszczak awansował na prezesa agencji Bluerank, a Aneta Mondry została prezeską Full Stack Experts. więcej

Agencja Pomysły wygrała przetarg STS

Firma bukmacherska STS wybrała w przetargu na opracowanie nowej platformy komunikacyjnej koncepcję strategiczno-kreatywną zaproponowaną przez agencję Pomysły. więcej

Adidas na kolejne 10 lat sponsorem Manchesteru United. Rekordowa umowa na 1,2 mld dolarów

Adidas podpisuje umowę sponsoringową o wartości 1,2 miliarda dolarów z Manchesterem United. Kontrakt będzie obowiązywać przez kolejną dekadę. więcej

KFC urządził symboliczny "pogrzeb" swoim frytkom

KFC w nowej kampanii reklamowej w oryginalny sposób ogłasza zmianę w ofercie. Akcja została przygotowana z myślą o rynku kanadyjskim.  więcej

Paweł Modzelewski w Bluecloud Interactive, odchodzą Janowski i Nogal

Paweł Modzelewski został nowym managing partnerem w agencji Bluecloud Interactive. Z firmy odchodzą jej udziałowcy Łukasz Janowski - managing director i Piotr Nogal - chief experience officer. więcej

Carrefour rusza z kampanią oferty szkolnej

Pod hasłem „Gotowi na wszystkie zmiany” ruszyła kampania promująca asortyment szkolny w sieci sklepów Carrefour Polska. Za strategię, koncepcję kreatywną i realizację odpowiada agencja Saatchi&Saatchi. więcej

PKP Cargo sponsorem PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski

Spółka PKP Cargo została sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Olimpijskiej Reprezentacji Polski.  więcej

WWF w kampanii nawiązuje do usuniętego ptaszka z logo Twittera

Organizacja proekologiczna WWF rozpoczęła kampanię nawiązującą do usuniętego z logo Twittera ptaszka. Zwraca w niej uwagę na ginące zwierzęta. więcej

Nutella pokazuje Polskę na swoich opakowaniach

Od 1 sierpnia startuje trzecia edycja akcji „Nutella kocha Polskę 2023”, która potrwa do 30 września. Producent kremu do smarowania po raz kolejny przygotował propozycję 12 wyjątkowych lokalizacji, które znajdą się na etykietach słoików z limitowanej edycji. więcej

Doppelherz w gronie klientów K2 Precise

Agencja K2 Precise (Grupa K2) odpowiada za obsługę w obszarze cyfrowym e-commerce oraz części portfolio marki Doppelherz (Queisser Pharma). więcej

Alcalia Superwater promowana przez Mint Media

Alcalia Superwater to kolejna marka Grupy Maspex w portfolio agencji interaktywnej Mint Media.  więcej

Grupa CCC dystrybutorem marki Reebok w 28 krajach Europy

Grupa CCC podpisała z Authentic Brands Group 10-letnią umowę licencyjną dot. marki Reebok. W ramach współpracy firma będzie dystrybuować ofertę produktów brandu w swoich kanałach sprzedaży w 28 krajach. Spółka będzie mogła również prowadzić sklepy monobrandowe, kioski shop-in-shop oraz outlety marki. Grupa CCC dołącza tym samym do grona trzech najmocniejszych graczy retailowych, którzy dysponują licencją marki Reebok w Europie. więcej

,,Zwolnij, by wyprzedzić oszustów" w kampanii PKO BP

Trwa kampania społeczna i edukacyjna PKO Banku Polskiego, której celem jest zwrócenie uwagi na zagrożenia w sieci i pokazanie, jak nie paść ofiarą cyberprzestępców. Jej hasło to „Zwolnij, by wyprzedzić oszustów". Działania przygotowały agencja AWX i Sigma Bis. więcej

Kosztorys szkody w 30 sekund? To możliwe w LINK4 ze sztuczną inteligencją Tractable

Klienci LINK4 mogą już korzystać z nowej aplikacji do wyceny szkody, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI). Po załączeniu zdjęć uszkodzonego pojazdu klienci średnio w ciągu 30 sekund otrzymują gotowy kosztorys i propozycję zakończenia procesu likwidacji. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Rewolucja w Inforze. Rusza na wojnę z Onetem i Wirtualną Polską

Grupa Infor, która jest wydawcą m.in. „Dziennika Gazety Prawnej”, chce stworzyć z Dziennika.pl nowoczesny portal informacyjny, który będzie konkurował z największymi serwisami, takimi jak Onet czy Wirtualna Polska. Kandydatem na szefa grupy internetowej jest jeden z byłych redaktorów naczelnych znanego portalu. - Przewiduję, że realizacja projektu kosztować będzie co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. To będzie wielka inwestycja - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Pieńkowski, właściciel Grupy Infor. więcej

Reporterzy bez Granic koordynują prace nad międzynarodowymi regulacjami stosowania sztucznej inteligencji w mediach

Ruszyły prace nad przygotowaniem Karty zawierającej regulacje stosowania sztucznej inteligencji w mediach. Dokument taki - oceniany jako "fundamentalny" - przygotowuje specjalny komitet, który stworzyli Reporterzy bez Granic (RSF) wraz z innymi międzynarodowymi organizacjami. Wyniki prac komitet przedstawi do końca 2023 r. więcej

Wydawca ,,Wprost" z 2 mln zł straty

Spółka AWR Wprost, wydająca tygodnik „Wprost” i jego portal internetowy, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 72,4 proc. do 14,15 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 2,05 mln zł zysku do 2,03 mln zł straty. więcej

Zmiany w ,,Pleografie": nowy naczelny i punktacja ministerialna

Kolejna zmiana w kwartalniku „Pleograf” (FINA). Nowym redaktorem naczelnym został dr hab. Konrad Klejsa, profesor w Katedrze Filmu i Mediów Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Zastąpił Mirosława Mirowskiego, który kierował pismem od 2021 roku. Po rezygnacji pracowników w 2021 roku, redakcja wciąż nie ma stałego składu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Krzysztof Stanowski kontra Edyta Bartosiewicz. Prawnik: Prawo autorskie to nie matematyka

Piosenkarka Edyta Bartosiewicz żąda przeprosin od Krzysztofa Stanowskiego za użycie bez jej zgody utworu “Skłamałam” w filmie dziennikarza o Natalii Janoszek. W mediach społecznościowych wybuchł spór, czy dziennikarz miał prawo wykorzystać znany hit. Internauci sugerowali, że mógł skorzystać z prawa cytatu, o którym mówi ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych. - Wydaje się, że będzie trudno uzasadnić, że zastosowanie prawa cytatu jest tutaj właściwe - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kasia Krzywicka, prawniczka i ekspertka w dziedzinie prawa związanego z internetem. więcej

,,Major" Suchodolski nie żyje od ponad miesiąca, ale jego kanał na YouTubie wciąż zarabia

Patoyoutuber Wojciech „Major” Suchodolski został znaleziony martwy 19 czerwca, ale jego kanał na YouTubie wciąż działa: pojawiają się nowe filmy, a administracja monetyzuje treści oferując m.in. „kontakt do Wojtka”. Na nasze pytania w tej sprawie nie odpowiada od miesiąca Google. więcej

Resort cyfryzacji ostrzega przed aplikacjami z Barbie

Ministerstwo Cyfryzacji wydało ostrzeżenie przed popularnymi w ostatnich dniach internetowymi programami do generowania zdjęć w stylu lalki Barbie. "W sieci dostępne są dwie aplikacje: barbieselfie.ai i bairbie.me – obie stanowią duże zagrożenie dla naszych danych" - informuje resort.  więcej

Elon Musk reaktywował konto Kanye Westa na Twitterze po rebrandingu X

Platforma X (wcześniej Twitter) przywróciła konto Kanye Westa na platformie mediów społecznościowych. West nie będzie mógł zarabiać na swoim koncie, a obok jego postów nie będą pojawiać się żadne reklamy. więcej

Niebawem debiut serwisu streamingowego NASA+

Amerykańska agencja kosmiczna zamierza jeszcze w tym roku uruchomić serwis streamingowy NASA+. Wszystkie treści na platformie będą oferowane bezpłatnie i bez reklam. W ofercie znajdą się także transmisje na żywo. więcej

X uruchamia globalny program ,,Udostępnianie przychodów z reklam"

Niecały miesiąc po podzieleniu się przychodami z reklam z wybranymi zweryfikowanymi twórcami, platforma X (Twitter) udostępnia swój program „Udostępnianie przychodów z reklam” wszystkim kwalifikującym się twórcom na całym świecie. więcej

Zawiadomienie do prokuratury ws. Mariusza Maksa Kolonki. Groził śmiercią Andrzejowi Dudzie

W jednym z nagrań na swoim wideoblogu Mariusz Max Kolonko groził śmiercią prezydentowi Andrzejowi Dudzie. Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych złoży w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury. Z kolei Stowarzyszenie HejtStop w zeszły weekend powiadomiło już o tym prokuraturę. więcej

Edyta Bartosiewicz chce przeprosin od Stanowskiego za użycie jej piosenki w filmie o Janoszek

Piosenkarka Edyta Bartosiewicz zażądała publicznie przeprosin od Krzysztofa Stanowskiego za użycie bez jej zgody piosenki “Skłamałam” w filmie dziennikarza o Natalii Janoszek. - Wszystkie prawa do moich piosenek są po mojej stronie - podkreśliła artystka. Kilka godzin później współzałożyciel Kanału Sportowego ogłosił, że fragmenty z utworem Bartosiewicz zostaną w materiale wyciszone.  więcej

Snapchat - sprawdź, czy jest tam Twoja grupa docelowa?

Snapchat to platforma społecznościowa skoncentrowana na aparacie fotograficznym, której celem było stworzenie miejsca odzwierciedlającego sposób, w jaki ludzie komunikują się w prawdziwym życiu. Dlaczego tak angażuje? Snapchat jako pierwszy wprowadził do social mediów rozwiązania z zakresu rozszerzonej rzeczywistości. Soczewki (ang. lenses) to niezmiennie najbardziej angażująca funkcja aplikacji oraz forma reklamy. Prawdopodobnie to dzięki nim, po dwunastu latach istnienia, Snapchat jest ósmą najpopularniejszą platformą na świecie, z 750 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, działającą na 73 rynkach.  materiał reklamowywięcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Reporterzy bez Granic koordynują prace nad międzynarodowymi regulacjami stosowania sztucznej inteligencji w mediach
Resort cyfryzacji ostrzega przed aplikacjami z Barbie
Elon Musk reaktywował konto Kanye Westa na Twitterze po rebrandingu X
iPhone 13 - kolory dla każdego!
,,Zwolnij, by wyprzedzić oszustów" w kampanii PKO BP
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj