Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 8 Maja 2024
 
 
 
TVP zarabia więcej z reklam. Dostała przelew z budżetu państwa
 
Likwidator TVP Daniel Gorgosz oraz dyrektor generalny Tomasz Sygut napisali list do pracowników telewizji. - Nikt w TVP nie zarabia już setek tysięcy złotych miesięcznie, że żaden z dyrektorów nie ma dodatkowych umów cywilnoprawnych pozwalających na bezwstydne łupienie telewizji - zapewniają. I informują, że przychody reklamowe TVP w I kwartale br. wzrosły o 10 proc. rok do roku.    więcej
 
 
Będzie druga edycja ,,The Traitors. Zdrajcy". Rusza casting
 
Telewizja TVN zdecydowała o realizacji drugiego sezonu programu ,,The Traitors. Zdrajcy", który zadebiutował w wiosennej ramówce. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, właśnie ruszył casting do nowej edycji, która ma być realizowana jeszcze w tym roku. więcej
 
 
Koniec z przeklikami na polskich portalach? Już nie podwyższą wyników
 
W badaniu Mediapanel mają zostać wprowadzone zmiany, w efekcie których zmuszanie internutów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalnosci - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Realizująca badanie firma Mediapanel prosi wydawców, żeby nie chwalili się wynikami swoich serwisów ,,podkręconymi" przez takie przeklikiwanie. więcej
 
 
Czołowy dziennikarz polityczny zwolniony z Radia Wrocław
 
Dariusz Wieczorkowski został zwolniony z Radia Wrocław - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Informację potwierdza nam likwidator stacji Tomasz Duda.  więcej
 
 
Nowy kanał w Play i UPC Polska
 
Play i UPC Polska dołączyły do oferty kanał ViDoc TV, który dotychczas był dystrybuowany głównie za pośrednictwem MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Gołąbek Ziemiec na wylocie ze złotej klatki TVP (felieton) więcej
 
Zakaz fotografowania uderzy w media i obywateli? ,,Rodem z czasów PRL" więcej
 
Sztuczna inteligencja coraz mocniej wspiera dziennikarzy. "Nie zastąpi rzetelnej pracy nad tekstem" więcej
 
Szefowa marketingu Biedronki o rywalizacji z Lidlem: "Mamy prawo do obrony naszego wizerunku" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor Serwisów Internetowych (Rozrywka) TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor Prowadzący portalu BiznesINFO IBERION
Account Manager Open MOBI
Redaktor/ Redaktorka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer Polska
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Wydawca/ Wydawczyni Mediów Społecznościowych tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/Redaktorka serwisu Onet Lifestyle Ringier Axel Springer Polska
Direct Sales Manager / Account Manager Screen Network
Redaktor/ Redaktorka tvn24.pl/meteo (umowa na zastępstwo) TVN Warner Bros. Discovery
Wydawca/Wydawczyni tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Praca/Płatny Staż dla Studentów - Redaktor w Grupie Iberion IBERION
Creative Producer Smakjam
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) Polska Organizacja Turystyczna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP zarabia więcej z reklam. Dostała przelew z budżetu państwa

Likwidator TVP Daniel Gorgosz oraz dyrektor generalny Tomasz Sygut napisali list do pracowników telewizji. - Nikt w TVP nie zarabia już setek tysięcy złotych miesięcznie, że żaden z dyrektorów nie ma dodatkowych umów cywilnoprawnych pozwalających na bezwstydne łupienie telewizji - zapewniają. I informują, że przychody reklamowe TVP w I kwartale br. wzrosły o 10 proc. rok do roku.    więcej

Będzie druga edycja ,,The Traitors. Zdrajcy". Rusza casting

Telewizja TVN zdecydowała o realizacji drugiego sezonu programu ,,The Traitors. Zdrajcy", który zadebiutował w wiosennej ramówce. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, właśnie ruszył casting do nowej edycji, która ma być realizowana jeszcze w tym roku. więcej

Nowy kanał w Play i UPC Polska

Play i UPC Polska dołączyły do oferty kanał ViDoc TV, który dotychczas był dystrybuowany głównie za pośrednictwem MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej.  więcej

Gołąbek Ziemiec na wylocie ze złotej klatki TVP (felieton)

Wiosna wybuchła na dobre, a przyroda obudziła się do życia z taką mocą, że jej cuda objawiły się także w mediach. Oto głos zabrał redaktor Krzysztof Ziemiec - gołąbek pokoju wypuszczony po kilku latach uwięzienia ze złotej klatki na Woronicza i przy placu Powstańców - pisze w felietonie Tomasz Wojtas. więcej

Platforma cyfrowa straciła w Polsce 51 tys. klientów satelitarnych

Dalej spada liczba abonentów satelitarnych Orange Polska. Na koniec I kwartału br. było ich 52 tys. To o 7 tys. mniej niż pod koniec 2023 roku i aż o 51 tys. mniej niż przed rokiem. Mimo spadającej popularności odbioru DTH, ogólna liczba klientów telewizyjnych operatora zwiększyła się.  więcej

Polka na czele marketingu SPI International

Patrycja Gałązka objęła stanowisko chief marketing & digital officer całej grupy SPI International. Dotychczas była dyrektorką do spraw marketingu i komunikacji w Grupie Kino Polska. więcej

Można już kupować spoty wyborcze w TVP

Biuro reklamy Telewizji Polskiej podało zasady emisji spotów wyborczych w związku ze zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego. Najdroższy spot kosztuje 4,8 tys. zł netto.  więcej

Max ogłasza datę startu w Polsce. Będą nowe seriale i ponad 25 stacji tv

Warner Bros. Discovery zapowiada, że jego platforma streamingowa Max wystartuje w Polsce 11 czerwca. Jakie filmy, seriale i kanały telewizyjne będzie tam można oglądać? więcej

Max będzie współpracować z Canal+ i Amazon Prime Video

We Francji serwis streamingowy Max będzie współpracował m.in. z  Canal+ i Amazon Prime Video. W Polsce, gdzie Max zastąpi HBO Max, wciąż nie wiadomo na jakich warunkach dostęp do platformy uzyskają klienci operatorów.  - Jest jeszcze zbyt wcześnie na potwierdzanie szczegółów - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.  więcej

TVP nie wykupiła swoich obligacji. ,,Jest w trakcie uzgodnień z BGK"

6 maja upłynął termin, w którym Telewizja Polska powinna wykupić swoje obligacje o wartości nominalnej 550 mln zł. Spółka wciąż tego nie uczyniła. - TVP jest w trakcie uzgodnień z Bankiem Gospodarstwa Krajowego kwestii związanych z wykupem obligacji - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl publiczny nadawca. więcej

Kto pokaże w Polsce turniej Copa America 2024?

Viaplay będzie transmitować w naszym kraju turniej Copa America 2024. Impreza startuje już 20 czerwca, a tytułu broni Argentyna.  więcej

Disney+ zyskał ponad 6 mln klientów. Po podwyżkach pojawił się zysk

W zeszłym kwartale platforma Disney+ zyskała netto 6,3 mln subskrybentów, znacząco zdrożała poza USA i Kanadą. Niesportowe witryny streamingowe Disneya osiągnęły dodatnią rentowność operacyjną, wyraźnie pogorszyły się natomiast wyniki niesportowych stacji telewizyjnych. więcej

20 lat temu zginął Waldemar Milewicz (wspomnienie)

We wtorek przypada 20. rocznica śmierci Waldemara Milewicza, dziennikarza Telewizji Polskiej, reportera i korespondenta wojennego, który zginął tragicznie w Iraku. Oto jak wspomina go korespondent PAP Piotr Górecki. więcej

Luna nie wystąpi w finale tegorocznej Eurowizji

Reprezentująca Polskę Luna nie wystąpi podczas finału 68. Konkurs Piosenki Eurowizji w szwedzkim Malmö. Piosenkarka nie znalazła się wśród 10 wykonawców, którzy otrzymali najwięcej głosów od widzów we wtorkowym półfinale konkursu.  więcej

Magdalena Ogórek nie chciała do TV Republika. "Czas na przerwę"

Magdalena Ogórek ujawniła, że otrzymała propozycję pracy w TV Republika. - Bardzo miło podziękowałam - napisała dziennikarka na Instagramie. Na razie Ogórek nie zamierza wracać do telewizji.   więcej

Jacek Kurski o zniszczeniu pluralizmu TVP przez nowy rząd. ,,Pani Danusiu, symbolicznie dziękuję"

- Mam nadzieję, że kiedyś odpowiedzą za to, co zrobili bezprawnie z Telewizją Polską - stwierdził Jacek Kurski, były prezes TVP, obecnie kandydujący do europarlamentu z listy PiS. W rozmowie z Danutą Holecką na antenie TV Republika podziękował wszystkim osobom, którzy tworzyli TVP za jego prezesury. więcej

Akcje promocyjne? To działa! Wystarczy poznać kilka liczb...

To koniec przepalonych budżetów, akcji promocyjnych organizowanych bez przygotowania, gdy cała strategia opiera się na "tak mi się wydaje". Wystarczy działań wspierających sprzedaż, które na nikim nie robią wrażenia i przechodzą bez echa czy nietrafionych nagród. W czasach dostępu do sztucznej inteligencji i wiedzy marketingowej opartej na różnych badaniach naukowych - nie ma miejsca na przypadek czy intuicję. A co wybrać w zamian? Liczby i badania sprofilowane pod konkretną grupę docelową. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Czołowy dziennikarz polityczny zwolniony z Radia Wrocław

Dariusz Wieczorkowski został zwolniony z Radia Wrocław - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Informację potwierdza nam likwidator stacji Tomasz Duda.  więcej

 
Zmiany w biurze zarządu Eurozetu. Utworzono nowe stanowisko

Agnieszka Siekiera objęła nowo utworzone stanowisko kierowniczki Biura Zarządu Grupy Eurozet - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Nie żyje Jan Ptaszyn Wróblewski. Przez pół wieku opowiadał w Trójce o jazzie

Nie żyje Jan Ptaszyn Wróblewski - polski jazzman i kompozytor, od ponad 50 lat współpracujący z radiową Trójką. Miał 88 lat. więcej

 
W RMF FM pojawił się związek zawodowy

Komisja Inicjatywy Pracowniczej przy Wydawnictwie Bauer poszerzyła swoją działalność o spółkę nadającą Radio RMF FM. W wydawnictwie organizacja funkcjonuje od początku ub.r. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Mandaryna wraca na scenę. W reklamie Żabki

Piosenkarka Marta Mandaryna Wiśniewska wystąpiła w najnowszej reklamie promującej bezalkoholowe piwo Żywiec dostępne obecnie w sieci sklepów Żabka.  więcej

Jakub Kowalik i Maciej Kraska awansowali w Cut The Mustard

Jakub Kowalik i Maciej Kraska, dotychczas seniorski team kreatywny, od maja obejmują stanowisko creative lead i pokierują pracą zespołów kreatywnych agencji Cut The Mustard. Będą raportować bezpośrednio do Michała Oleksowa, creative directora. Z agencją żegna się z kolei Kuba Kiraga.  więcej

Śląska gwara w kampanii mBanku na Spotify

mBank rozpoczął nietypową kampanię na platformie muzycznej Spotify. Za logistykę działań w serwisie odpowiada polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph), zaś za koncept kampanii - agencje Dentsu Creative oraz Carat. Kampania potrwa do końca maja, prowadzona jest częściowo w języku śląskim. więcej

Dwóch nowych dyrektorów w Bluerank i Full Stack Experts

Tomasz Trzósło oraz Maciej Antczak awansowali na stanowiska odpowiednio marketing analytics director oraz business development director w agencji Bluerank. Obaj pełnią analogiczne role w siostrzanej spółce technologicznej Full Stack Experts. więcej

Nowa managerka w Agencji Nie Do Ogarnięcia

Do zespołu Agencji Nie Do Ogarnięcia dołączyła Teresa Skorupa. Objęła stanowisko group account managerki.  więcej

"O" w nowej komunikacji Orange dla Firm

Orange Polska realizuje wiosenną kampanię Orange dla Firm, którą przygotowała Havas Creative Network. Produkcja powstała w ramach nowej globalnej strategii ,,Orange tu jest", otwierając nowy rozdział formatów komunikacyjnych marki. więcej

Agencja Whites tworzy komórkę GEO

Agencja digital marketingowa Whites ogłasza utworzenie nowej komórki specjalizującej się w Generative Engine Optimization (GEO). Kierowanie tym przedsięwzięciem obejmie Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski, który pełnił funkcję innovation lead Whites. więcej

Nowa agencja w grupie They.pl, na czele Tobiasz Bierka

Grupa They.pl wyodrębnia w swojej strukturze nową agencję 5Bonsai, która funkcjonuje jako dedykowany podmiot, specjalizujący się w obszarach eCRM i marketing automation. Będzie działać nie tylko w Polsce, ale też na kilku rynkach Europy Zachodniej. Funkcję CEO objął Tobiasz Bierka, który jest związany z grupą od 9 lat.   więcej

Nowy dział w agencji MBridge

Agencja digital marketingu MBridge wprowadza zmiany w strukturze. Dotychczasowy dział Content funkcjonuje teraz jako Content & Creative Strategy, łącząc kompetencje m.in. z zakresu content marketingu, kampanii kreatywnych i social mediów.  więcej

Rusza badanie "Pracownicy 50+ w branży reklamowej"

Agencja mediowa Mediahub rozpoczęła realizację badania "Pracownicy 50+ w branży reklamowej". Chce dzięki niemu dowiedzieć się m.in. jak ludzie z tego pokolenia odnajdują się dzisiaj w organizacjach, w których pracują.  więcej

Animowany spot promuje forBET

Agencja kreatywna N42 odpowiada za kompleksową realizację najnowszego spotu telewizyjnego bukmachera forBET. Przygotowała koncept kreatywny, koordynowała również produkcję i zakup mediów. Spot jest już emitowany przed każdym meczem Ekstraklasy.  więcej

Animowana torba w kampanii Mamyito.pl

Trwa kampania marki Mamyito.pl - polskiej platformy e-grocery, która oferuje zakupy spożywcze przez internet oraz dostawę prosto do klienta. Główną bohaterką kampanii ,,Twoje większe zakupy z uśmiechem" jest nowa brand hero marki - torba Mamita.  więcej

Ruszyła kampania promująca bursztyn wśród młodych

Agencja Kerris odpowiada za opracowanie strategii, koncepcji oraz realizację pierwszej kampanii skierowanej do młodego pokolenia, mającej na celu zbudowanie nowoczesnego wizerunku bursztynu wśród tej grupy wiekowej.  więcej

Octenisept klientem Performance Media

Marka Octenisept, z portfolio Schülke, dołączyła do grona klientów agencji Performance Media. To efekt wygranego przez agencję przetargu. Właśnie wystartowała przygotowana przez agencję kampania w digitalu pod hasłem "Żyj bez obaw o rany!". więcej

Pustki w sklepach potężnej sieci supermarketów. Milka i Oreo znikają z półek

Potężny konflikt między producentem takich marek jak TUC, Oreo czy Milka a znaną siecią supermarketów Rewe doprowadził do nagłego pojawienia się pustych półek w niemieckich sklepach. Zarzewiem sporu podobno stały się podwyżki cen, o które zabiega firma Mondelez. więcej

Bank Pekao S.A. partnerem wydarzenia Red Bull Konkurs Lotów

Po 5 latach przerwy powraca Red Bull Konkurs Lotów, kolejna edycja odbędzie się w sierpniu br. w Gdyni. Partnerem wydarzenia został Bank Pekao S.A. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Dziennikarz ,,Gazety Wyborczej" odszedł do ,,Newsweeka"

Rafał Wójcik, dziennikarz ,,Gazety Wyborczej" (Agora), rozstał się z redakcją i przeszedł do tygodnika ,,Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). Jest tam dziennikarzem i wydawcą. więcej

,,The New York Times" i ,,The Washington Post" z nagrodami Pulitzera

Dziennikarze amerykańskich ,,The New York Times" i ,,The Washington Post" zdobyli po trzy Nagrody Pulitzera w tegorocznej edycji nagrody. Laureatem trofeum za komentarz został rosyjski opozycjonista Władimir Kara-Murza. więcej

Istotne zmiany dla mediów. Weszło w życie Europejskie Prawo o Wolności Mediów

Nowe Europejskie Prawo o Wolności Mediów, które weszło w życie we wtorek, ma m.in. zapewnić dziennikarzom i mediom ochronę przed inwigilacją i naciskami ze strony władz. Impulsem do uchwalenia przepisów była sytuacja mediów w Polsce i na Węgrzech. więcej

Nowy redaktor zarządzający Wprost.pl. Przeszedł z Inforu

Z początkiem maja do zespołu redakcyjnego ,,Wprost" (PMPG Polskie Media) dołączyli Bartosz Michalski oraz Martyna Mroczek-Kowalik. Michalski został redaktorem zarządzającym Wprost.pl, a Mroczek-Kowalik objęła podobną funkcję we Wprost Biznes. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Koniec z przeklikami na polskich portalach? Już nie podwyższą wyników

W badaniu Mediapanel mają zostać wprowadzone zmiany, w efekcie których zmuszanie internutów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalnosci - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Realizująca badanie firma Mediapanel prosi wydawców, żeby nie chwalili się wynikami swoich serwisów ,,podkręconymi" przez takie przeklikiwanie. więcej

Meta pomoże reklamodawcom. Ma lepsze narzędzia AI

Meta, do której należą Facebook i Instagram, przedstawiła udoskonalone funkcje Gen AI oraz inne narzędzia, które pomogą w rozwoju reklamodawcom. więcej

Netflix zaczyna kręcić drugi sezon ,,Wednesday". Wszystko co wiemy o nowych odcinkach

Netflix ogłosił rozpoczęcie zdjęć do drugiego sezonu serialu ,,Wednesday", równocześnie przedstawiając kilka nowych osób w obsadzie. - Jesteśmy podekscytowani, że od tego sezonu już cała rodzina Addamsów będzie mogła nazwać się uczniami Akademii Nevermore. Wszystko to w otoczeniu znanych już postaci oraz zupełnie nowych twarzy - mówią twórcy serialu, Al Gough i Miles Millar. więcej

Teads Outstream przoduje po przyjęciu przez Google standardów IAB

Ostatnia deklaracja Google dotycząca przyjęcia przez siebie nowych definicji IAB, odnośnie reklam wideo instream i outstream wzbudziła dyskusje w środowisku reklamowym, sygnalizując także znaczące zmiany w branży. Od 1 kwietnia, Google AdX został zaktualizowany, aby dostosować się do nowych standardów branżowych dotyczących reklam wideo instream i outstream. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rusza badanie "Pracownicy 50+ w branży reklamowej"

Agencja mediowa Mediahub rozpoczęła realizację badania "Pracownicy 50+ w branży reklamowej". Chce dzięki niemu dowiedzieć się m.in. jak ludzie z tego pokolenia odnajdują się dzisiaj w organizacjach, w których pracują.  więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nowy rzecznik Orlenu. Przeszedł z urzędu warszawskiej dzielnicy

Mateusz Witczyński został nowym rzecznikiem prasowym Orlenu. Pełniąca dotychczas tę funkcję Edyta Olkowicz pozostaje w strukturach koncernu.  więcej

Sarota PR rozpoczyna współpracę z Kingston Technology

Firma Kingston Technology, producent pamięci, wybrała agencję Sarota PR do prowadzenia działań komunikacyjnych na polskim rynku.  więcej

 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj