|
|
|
|
|
|
|
TV Republika ma konkurencję. Czterech chętnych na ósmy multipleks
Nie tylko TV Republika i Grupa MWE Networks ubiegają się o nadawanie w ramach MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. - Wpłynęły cztery aplikacje, ale nie podajemy nazw do zakończenia procesu - mówi Wirtualnemedia.pl prof. Tadeusz Kowalski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. więcej
|
KRRiT zawiadomi prokuraturę o nielegalnej emisji. Zawiniła ta telewizja
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała w czwartek o udzieleniu koncesji kanałowi lokalnemu Tetka TV z Tczewa. Stacja przez blisko dwa miesiące nadawała bez ważnej koncesji. Zasiadający w KRRiT prof. Tadeusz Kowalski informuje Wirtualnemedia.pl, że w związku z tym regulator złoży doniesienie do prokuratury. więcej
|
Polsat zarobił 9 proc. więcej z reklam. 13 mln zł za Muzo.fm
W pierwszym kwartale br. przychody reklamowe Telewizji Polsat zwiększyły się o 8 proc., nieco poniżej dynamiki całego rynku. Nadawca sfinalizował sprzedaż radia Muzo.fm za 13,3 mln zł. więcej
|
Ponad pół miliona widzów ,,Kuby Wojewódzkiego" w TVN. Nie ma powodów do zadowolenia
Najnowszą serię ,,Kuby Wojewódzkiego" oglądało w TVN wiosną br. średnio 520 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej program gromadził więcej widzów. więcej
|
Kanał z sieci kablowych upodobni nazwę do nowej stacji naziemnej
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy Red Top Tv na ViDoc TV 1. - Będziemy nadawać ten sam program. Do sieci kablowych jako ViDoc TV 1, a naziemnie jako ViDoc TV - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group. więcej
|
Program TVP i podcast TOK FM z taką samą nazwą. Dziennikarz oczekuje zmiany
,,Niebezpieczne związki" to nowa propozycja TVP Info. Podcast o tym samym tytule oferuje także TOK FM. - Liczę, że TVP zmieni nazwę - mówi nam dziennikarz radia Thomas Orchowski. więcej
|
Kino Polska z 19 mln zł kwartalnego zysku. Mocne wzrosty Stopklatki i Zoom TV
W pierwszym kwartale br. grupa Kino Polska przy wzroście przychodów z umów z klientami o 6,7 proc. do 75,51 mln zł zwiększyło zysk nett z 13,73 do 18,51 mln zł. Wpływy Stopklatki i Zoom TV podskoczyły o ponad 30 proc. więcej
|
Omyłkowy e-mail HBO Max o starcie Max do Polaków. ,,Nie możemy się doczekać"
We wtorek nieaktywni użytkownicy HBO Max z Polski otrzymali e-maila z informacją, że serwis Max już działa w naszym kraju. Następnego dnia sprostowano wiadomość, przypominając o debiucie 11 czerwca. - Jak możesz wywnioskować z wcześniejszego maila cały zespół platformy Max wprost nie może doczekać się jej startu w Polsce - wytłumaczono. więcej
|
Legendarne studio Disneya zwolni ponad 170 osób. Fani nie będą zadowoleni
Studio animacji Pixar, należące do Disneya, planuje zredukować zatrudnienie o około 14 procent, Oznacza to, że z pracą pożegna się około 175 osób. więcej
|
Małgorzata Rozenek-Majdan kontra sześciu mężczyzn. Ilu widzów miał jej show?
Program ,,Pokonaj mnie, jeśli potrafisz", w którym Małgorzata Rozenek-Majdan rywalizowała z sześcioma mężczyznami, oglądało w TVN średnio 510 tys. widzów. Produkcja miała mniej widzów niż emitowany wcześniej w tym paśmie program ,,Czas na Show. Drag Me Out". więcej
|
Dwa programy znikają na lato z ramówki TVP3
TVP3 zmienia ramówkę na okres letni. Znikają programy "Express regionów" i "Gość regionów", a ,,Telekurier" będzie ukazywał się rzadziej. więcej
|
Mniej z ,,Kuchennych rewolucji" i ,,Naszego nowego domu". Zmalały wpływy i zysk producenta
Producent telewizyjny Constantin Entertainment Polska, odpowiadający m.in. za ,,Kuchenne rewolucje", ,,Farmę" i ,,Nasz nowy dom", w ub.r. zanotował spadek przychodów o 7,1 proc. do 97,99 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 9,93 do 8,57 mln zł. więcej
|
Cyfrowy Polsat znów bez dywidendy. Przez inwestycje i obsługę długu
Władze Cyfrowego Polsatu chcą, żeby firma drugi rok z rzędu nie wypłacała dywidendy. Argumentują to dużymi inwestycjami i wysokimi kosztami spłaty długu. Prawie połowę akcji Cyfrowego Polsatu i decydujący głos ws. dywidend ma Zygmunt Solorz. więcej
|
TVP zorganizuje debatę przed wyborami UE. Zaskakujący skład prowadzących
Telewizja Polska zorganizuje debatę przed nadchodzącymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. Poprowadzą ją Dorota Wysocka-Schnepf i Justyna Dobrosz-Oracz. - Przełamujemy telewizyjne schematy - przekazało nam TVP. więcej
|
Prąd zaczyna napędzać wyniki Cyfrowego Polsatu. 110 mln zł więcej czystego zysku
W zeszłym kwartale grupa Cyfrowy Polsat przy wzroście wpływów o 6,4 proc. zarobiła na czysto 184,3 mln zł, wobec 71 mln zł przed rokiem. Holding zanotował 282 mln zł sprzedaży prądu i ciepła. więcej
|
Kultowy sitcom trafił do Polsat Box Go
Kultowy amerykański sitcom ,,Świat według Bundych", który w latach 1996-1997 emitował Polsat, trafił do streamingu. Oglądać go można na platformie Polsat Box Go. więcej
|
Nowa minister kultury o mediach publicznych: nie zatrzymamy się
W sprawie mediów publicznych podstawowy komunikat jest taki, że się nie zatrzymamy, idziemy ścieżką wyznaczoną przez ministra Sienkiewicza - zapowiada w rozmowie z PAP ministra kultury Hanna Wróblewska. Dodała także, że ,,Jeśli komuś wydaje się, że przyszła miła pani zamiast siepacza Sienkiewicza, jest w błędzie". Nowa szefowa resortu kultury zapowiedziała także kolejne kroki w sprawie ustawy medialnej. więcej
|
Empik Go rozszerza swoją ofertę. Nowe usługi abonamentowe W cenniku Empik Go właśnie pojawiły się nowe pozycje. Do oferty dołączają abonamenty ,,Go Single", ,,Go Standard" oraz ,,Go Max". Propozycje to odpowiedź na dynamicznie rosnący, ale także zmieniający się rynek subskrypcji. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KRRiT rozpisze konkurs na wolną częstotliwość radiową
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że niebawem rozpisze konkurs na emisję analogową (FM) w Kaliszu. Jak wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, ogłoszenie będzie dotyczyć częstotliwości 89,9 MHz. więcej
|
|
Świrski chce Trybunału Stanu dla byłego szefa KRRiT. Przypomina kupno TVN przez Amerykanów
Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski stwierdził, że rozważa wniosek o postawienie przed Trybunałem Stanu Jana Dworaka, szefa KRRiT w latach 2010-2016. Ocenia, że Dworak wykazał bierność przy przejęciu TVN przez amerykański koncern Scripps. więcej
|
|
3,5 mld zł dla TVP i Polskiego Radia? Tyle ma kosztować misja publiczna
Koszt realizacji misji publicznej przez media publiczne w Polsce będzie wynosił ok. 3,5 mld zł rocznie - zapowiedział wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Andrzej Wyrobiec. Zaznaczył, że częściowo będą one pokrywane z przychodów reklamowych. więcej
|
|
Dużo nowości w ramówce Polskiego Radia. Nowe audycje znanych dziennikarek
Radiowa Jedynka wprowadza kolejne zmiany w swojej ramówce. Już w środę 22 maja zadebiutuje pierwsza z nowych audycji, a premierę kolejnej ustalono na następny dzień. Polskie Radio ujawniło, kto poprowadzi oba programy. więcej
|
|
Nowa minister kultury o mediach publicznych: nie zatrzymamy się
W sprawie mediów publicznych podstawowy komunikat jest taki, że się nie zatrzymamy, idziemy ścieżką wyznaczoną przez ministra Sienkiewicza - zapowiada w rozmowie z PAP ministra kultury Hanna Wróblewska. Dodała także, że ,,Jeśli komuś wydaje się, że przyszła miła pani zamiast siepacza Sienkiewicza, jest w błędzie". Nowa szefowa resortu kultury zapowiedziała także kolejne kroki w sprawie ustawy medialnej. więcej
|
|
|
|
|
Kampania Mastercard i McCann z prestiżową nagrodą. To pierwsza taka stauetka w polskiej reklamie
Mastercard i McCann Poland na gali D&AD Awards 2024 zdobyły najwyższe wyróżnienie - Black Pencil - za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". To pierwsza taka statuetka w historii polskiej reklamy i branży marketingu. więcej
|
Druga Pandora Gate wciąż jest możliwa. Ekspertka uderza w chciwość mediów społecznościowych
Dzieci coraz częściej padają ofiarami różnych nadużyć w platformach społecznościowych. Jeśli marki dalej będą wspierać swoimi budżetami patologiczne treści i bigtechy przymykające oczy na krzywdę młodych, to ci się zbuntują. Branża reklamy musi zacząć wywierać presję na platformy cyfrowe, inaczej pleniące się tam patologie nie znikną - uważa Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. więcej
|
Robert Lewanowski rozpoczyna współpracę z G2A.com
G2A.com, marketplace z cyfrową rozrywką nawiązał długoterminową współpracę z polskim piłkarzem Robertem Lewandowskim. W nawiązaniu współpracy pomiędzy stronami uczestniczyła RL Media - agencja mediowa, która powstała w wyniku współpracy Roberta Lewandowskiego i Group One. więcej
|
Maja Staśko otwiera nowy "sklep" w Warszawie
W ramach kampanii społecznej #ToNieJestNormalne działaczka społeczna Maja Staśko odsłoniła nietypową witrynę sklepową w samym centrum Warszawy, zwracającą uwagę na problem wykorzystania seksualnego online najmłodszych. więcej
|
DPD tłumaczy, czym jest DPD Pickup
DPD Polska startuje z nową kampanią promocyjną usług logistycznych OOH (Out-Of-Home), która skierowana jest przede wszystkim do młodego pokolenia "Zetek". Działania prowadzone w oparciu o nowy język i warstwę wizualną wystartowały online. więcej
|
Inwestycje w reklamę wideo rosną dwucyfrowo
W najnowszej edycji Raportu o Rynku Reklamy Publicis Groupe prezentuje nowe podejście do rynku digital i telewizji. Od pierwszego kwartału 2024 r. wprowadza wspólną definicję i monitoring inwestycji reklamowych w wideo online i telewizję. Tak postrzegany rynek reklamy wideo wzrósł w pierwszym kwartale 2024 r. o 13,3 proc., a jego wartość wynosiła 1 mld 552,1 mln. więcej
|
Marka Roberta Makłowicza teraz z lodami
Marka Makłowicz i Synowie we współpracy z Good Lood oferuje w czasowej sprzedaży autorskie lody. więcej
|
Kerris jedyną polską agencją nominowaną w Global Agency Awards 2024
Kerris jako jedyna agencja z Polski została nominowana w kategorii Digital Agency of The Year konkursu Global Agency Awards 2024. więcej
|
Polska sprinterka z tytułem Barbie Role Model i własną lalką
Firma Mattel, właściciel marki Barbie, uhonorowała dziewięć sportsmenek z całego świata tytułem Barbie Role Model i unikatowymi lalkami wzorowanymi na ich wizerunku. Wśród wyróżnionych kobiet znalazła się czołowa polska sprinterka - Ewa Swoboda. więcej
|
Importer Nissana i Mitsubishi ma nowego prezesa
Firma Astara Western Europe, wyłączny importer samochodów Nissan, Mitsubishi i Isuzu w Polsce, ogłosiła dziś nominację Piotra Laube na stanowisko prezesa w Polsce (country manager) z natychmiastowym efektem. więcej
|
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Aktorka Joanna Brodzik została ambasadorką marki własnej Fine Life Makro Polska. Będzie mierzyć się w dedykowanym programie z różnymi kulinarnymi wyzwaniami. więcej
|
Robert Wypych odpowiada za projekt Xtreme KiDS
Robert Wypych wzmacnia struktury Xtreme Brands i będzie odpowiadał za rozwój Xtreme KiDS - sal zabaw dla dzieci, które wspierają aktywność fizyczną dzieci i ich rodziców. więcej
|
Dr Zuzanna Paciorkiewicz z nową funkcją w Cushman & Wakefield
Dr Zuzanna Paciorkiewicz objęła stanowisko szefowej zespołu zarządzania nieruchomościami Cushman & Wakefield w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (head of Asset Services CEE). Wcześniej współkierowała biznesem zarządczym firmy z Ondřejem Fukalem. więcej
|
,,Własne M w Wielkim Mieście" w nowej kampanii Alior Banku
Alior Bank rozpoczął kampanię marketingową promującą nową ofertę kredytu hipotecznego ,,Własne M w Wielkim Mieście", który umożliwia klientom spełnienie marzenia o mieszkaniu w metropolii. Działania marketingowe będą realizowane do połowy czerwca. więcej
|
Creative OOH Warexpo rozkwita dzięki Netflix
Najnowsza realizacja Warexpo, która przebojem podbiła serca spacerowiczów na Krakowskim Przedmieściu, jest elementem szerokiej kampanii promującej trzeci sezon serialu Bridgertonowie, dostępnego na platformie Netflix. Nowoczesne słupy podświetlane #WARS rozkwitły - dosłownie i w przenośni. więcej
|
Biedronka wysyła spersonalizowane SMS-y do klientów. Wiedzą, gdzie robicie zakupy
Sieć Biedronka w ostatnich miesiącach znacząco zaostrzyła swoją rywalizację z Lidlem i dlatego stale szuka nowych sposobów zdobywania klientów. Na początku roku sieć zaczęła wysyłać SMS-y ze swoją ofertą, w której porównywała się z konkurentem. Sprawie przyjrzał się UOKiK, ale nie powstrzymuje to dyskontu przed testowaniem kolejnych rozwiązań. więcej
|
Agencja Sempire z biurem w Poznaniu
Agencja Sempire (Grupa Shoper) otwiera nowe biuro w Poznaniu. W związku z nową lokalizacją spółka ogłosiła otwarcie nowego centrum kompetencyjnego. Centrum będzie skupiało się na promocji biznesów w programach typu Chat GPT, Microsoft Copilot, Google Gemini oraz w wyszukiwarkach internetowych wykorzystujących sztuczną inteligencję. więcej
|
Polskie firmy chcą sprzedawać na Zachodzie. Oto najpopularniejsze kierunki ekspansji
Jak wynika z nowego raportu Adyen Retail Report 2024 zdecydowana większość polskich przedsiębiorstw ma zamiar wejść na zagraniczne rynki. Jednym ze sposobów ekspansji ma być sprzedaż online. więcej
|
Sanofi współpracuje z Lettly
Firma farmaceutyczna Sanofi rozpoczęła współpracę z agencją Lettly, aby zbudować większą świadomość produktów Essentia Proactive i Magne B6. Kampania marketingowe będzie wkrótce widoczne na TikToku i Instagramie. więcej
|
White Bits po wygranym przetargu nadal pracuje dla Skanska
Agencja White Bits wygrała konkurs na obsługę kanałów social media i 5. rok z rzędu wspierać będzie komunikację spółki biurowej Skanska w digitalu. więcej
|
Mural Perwoll: Contextual Advertising Placement w wykonaniu Braughman Group Media przy ul. Mokotowskiej Kampanie reklamowe nieustannie ewoluują, starając się dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców w jeszcze bardziej kreatywny i skuteczny sposób. Jednym z dominujących trendów w tej dziedzinie jest wykorzystanie murali jako nośników reklamowych, szczególnie w kontekście miejsc związanych z profilem produktu. Przykładem udanej kampanii tego typu jest realizacja Braughman Group Media dla marki Perwoll przy ulicy Mokotowskiej w Warszawie. materiał reklamowywięcej |
|
|
Nowy program Kanału Zero. Prowadzącym legendarny komentator sportowy
Dariusz Szpakowski dołącza na stałe do Kanału Zero. Znany komentator sportowy poprowadzi autorski program ,,Robiłem ten mecz". Szpakowski pojawiał się już w projekcie Krzysztofa Stanowskiego, a wcześniej w Kanale Sportowym. więcej
|
Druga Pandora Gate wciąż jest możliwa. Ekspertka uderza w chciwość mediów społecznościowych
Dzieci coraz częściej padają ofiarami różnych nadużyć w platformach społecznościowych. Jeśli marki dalej będą wspierać swoimi budżetami patologiczne treści i bigtechy przymykające oczy na krzywdę młodych, to ci się zbuntują. Branża reklamy musi zacząć wywierać presję na platformy cyfrowe, inaczej pleniące się tam patologie nie znikną - uważa Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. więcej
|
Ile zarabiają statyści na planie serialu ,,1670"? Producent zabrał głos
Od kilku dni przez media przetacza się dyskusja na temat wynagrodzenia, jakie otrzymują statyści na planach zdjęciowych polskich filmów i seriali. Wszystko zaczęło się od udostępnionego w mediach społecznościowych dokumentu agencji castingowej Kamed Studio, zatytułowanego ,,Niezbędnik informacji o naszym projekcie i planie zdjęciowym". Jak wyglądają realia pracy statysty w Polsce? Zapytaliśmy Akson Studio, czyli producenta serialu ,,1670". więcej
|
Zagranica dalej obciąża Allegro. W Polsce prawie 15 mln kupujących
Grupa Allegro w zeszłym kwartale zwiększyła wpływy o 6,6 proc., zarabiając na czysto 242 mln zł. Wyniki firmy rosną w Polsce, gdzie ma już prawie 15 mln kupujących, natomiast na rynkach zagranicznych ubyła jej jedna trzecia przychodów, a skorygowana strata EBITDA pogłębiła się o 64 proc. więcej
|
Trzeci sezon ,,Bridgertonów" nowym hitem oglądalnościowym Netfliksa
Dopiero co na platformie Netflix pojawiły się odcinki trzeciego sezonu ,,Bridgertonów" (druga transza będzie miała premierę 13 czerwca), a już wiadomo, że serial był najchętniej oglądanym tytułem w serwisie w ciągu ostatnich kilku dni od premiery. więcej
|
W weekendowej sekcji Gazeta.pl dziennikarz wybrany w konkursie
Jan Rybicki, zwycięzca pierwszej edycji konkursu ,,Polska Stories", na stałe dołącza do zespołu serwisu Weekend.Gazeta.pl. Wcześniej współpracował m.in. z ,,Dużym Formatem" oraz ,,Tygodnikiem Powszechnym". więcej
|
Temu i Shein na celowniku UOKiK. To nie liczba skarg była kluczowa
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, podobnie jak inni europejscy regulatorzy, wziął pod lupę działania sieci Shein i Temu. Chodzi o możliwe wprowadzanie w błąd konsumentów, m.in. co do cen oferowanych produktów. Co ciekawe, liczba skarg na oba przedsiębiorstwa wcale nie była wysoka i nie miała kluczowego wpływu na decyzję prezesa UOKiK. więcej
|
Bankowość w czasach big data, AI i TikToka: szybciej i bardziej technologicznie (debata)
W debacie na konferencji Impact'24 przedstawiciele czołowych instytucji finansowych zastanawiali się, jak bankowość zmieni się w najbliższych latach w odpowiedzi na rewolucję technologiczną i nowe potrzeby klientów. - Musimy się przygotować na to, że z naszym bankiem będą kontaktowali się i rozmawiali o swoich potrzebach nie tylko ludzie, lecz także ich czaty generatywne - uważa Łukasz Gradowski z Banku Pekao S.A. więcej
|
Penisy z wizerunkami Chrystusa na profilu Nergala. Sąd wydał wyrok
Gdańsk sąd rejonowy wydał wyrok w sprawie Adama Nergala Darskiego, lidera zespołu Behemoth. Na swoim profilu na Instagramie Nergal zamieszczał zdjęcia rzeźb penisów z wizerunkami Chrystusa. Został oskarżony o obrazę uczuć religijnych. więcej
|
W serwisie do tworzenia CV subskrypcja zamiast jednej opłaty. UOKiK stawia zarzuty
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty spółce Bold LLC, operatorowi serwisu Interviewme.pl oferującego narzędzie do tworzenia CV i listów motywacyjnych. Firmie grozi kara wynosząca do 10 proc. rocznych przychodów. więcej
|
Polskie firmy chcą sprzedawać na Zachodzie. Oto najpopularniejsze kierunki ekspansji
Jak wynika z nowego raportu Adyen Retail Report 2024 zdecydowana większość polskich przedsiębiorstw ma zamiar wejść na zagraniczne rynki. Jednym ze sposobów ekspansji ma być sprzedaż online. więcej
|
Media biją na alarm! Chodzi o Google i innych gigantów - Bezpłatne treści, czyli treści, w zamian, za które użytkownik ogląda reklamy, stoją pod znakiem zapytania - powiedział Jacek Świderski prezes spółki Wirtualna Polska Holding podczas kongresu Impact'24. Wskazywał w ten sposób na problem coraz większej dominacji globalnych platform technologicznych na rynku reklamowym, które wykorzystują do rozwoju treści wydawców internetowych. - Muszą być jasne zasady gry. Jeżeli korzystasz z efektu mojej pracy, to zapłać za to - dodał Aleksander Kutela, prezes Ringer Axel Springer Polska. materiał reklamowywięcej |
|
|