Spółka Marquard Media Polska, która była w upadłości, została w końcu sprzedana. Jej nowym właścicielem został fundusz inwestycyjny Venture Capital 2.0., który specjalizuje się w start-upach i tzw. distressed assets. Prezesem spółki jest Tomasz Musiał.
TVN Warner Bros. Discovery ruszy w najbliższych tygodniach z remontem newsroomu z którego nadawane są programy kanału TVN24 i „Fakty” TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W związku z tym realizacja programów newsowych grupy przeniesie się m.in. do studiów wirtualnych.
Choć Canal+ Polska szczegółowo poinformował o planach dotyczących transmisji z Ligi Mistrzów, to w komunikacie zabrakło informacji o dostępności rozgrywek w jakości Ultra HD. - UEFA w tym momencie nie gwarantuje żadnej określonej liczby transmisji w jakości 4K – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy nadawcy.
Dominika Ćosić rozpoczęła współpracę z TV Republika - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W kwietniu br. Ćosić po ośmiu latach rozstała się z Telewizją Polską, gdzie pracowała w roli korespondentki w Brukseli.
Dzięki transmisji z meczów Euro 2024 telewizyjna Jedynka umocniła pozycję lidera w czerwcu br., a kanał TVP awansował do czołówki najpopularniejszych stacji telewizyjnych w Polsce. Trafiła do niej też TV Republika, notująca wzrosty od grudnia ub.r.
TV Puls planuje odświeżenie informacyjno-kulturalnego programu “Taki jest świat”, który jest tam emitowany od 15 lat. Na jesieni format powróci, ale z zupełnie nową prowadzącą i zmienionej odsłonie. Do roli gospodyni wybrano Annę Bogusiewicz, która wcześniej pracowała m.in. w “Wiadomościach” TVP.
W czerwcu w TV Republika reklamowało się tylko 71 firm i wyemitowano blisko 4 razy mniej reklam niż rok temu. Niższe są też ceny spotów - teraz kosztują połowę tego co w marcu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Klub Dyrektorek i Dyrektorów PR (KDPR), wspólnie ze Związkiem Firm PR, Instytutem Monitorowania Mediów (IMM) oraz Sotrenderem, opracował nowy standard mierzenia skuteczności działań PR. W ramach tej inicjatywy powstał specjalny kalkulator umożliwiający automatyczne wyliczenie wskaźnika bazującego na przeliczaniu łącznego zasięgu danej kampanii przez populację grupy docelowej.
Wokół narzędzia ChatGPT stworzonego przez firmę OpenAI pojawiają się kolejne kontrowersje. Na tapet znów trafiła relacja między gigantami branży medialnej a chatbotem. Tym razem nie chodzi jednak o możliwe naruszenie praw autorskich, lecz odsyłanie do nieistniejących stron. Wśród poszkodowanych znalazły się takie media jak The Wall Street Journal, Associated Press, Le Monde, The Times, The Atlantic czy Financial Times.
Spółka Google Poland w ub.r. osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w swojej historii. Jej przychody poszły w górę o 18,6 proc. do 1,27 mld zł, a zysk netto - z 69,6 do 100,88 mln zł.
Grupa MWE Networks zabiega o zmianę nazwy kanału Zakupy24.TV na Wiadomości24. - Wpłynął wniosek. Będzie rozpatrywany na jednym z najbliższych posiedzeń - informuje Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. Michał Winnicki właściciel firmy nie kryje, że stacje chciał uruchomić już w grudniu, kiedy doszło do zmian w TVP.
Do serwisu technologicznego android.com dołączyli Konstanty Młynarczyk i Maciej Piotrowski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Współpracę z serwisem zaczęła też Sonia Gulina.
Dziennikarz sportowy Karol Osiński rozstał się z portalem Goniec.pl (Iberion) i dołączył do o2.pl (Wirtualna Polska).
„Rzeczpospolita” zaproponowała czytelnikom nową aplikację mobilną, która pozwala na pełny dostęp do serwisu i cyfrowego wydania gazety.
Marka Allegro dominuje w nowym badaniu YouGov BrandIndex, sprawdzającym oceny Polaków różnych marek.
W sieci krąży ostatnio fejk news dotyczący życia prywatnego twórcy InPostu Rafała Brzoski i jego partnerki Omeny Menash. „Wierzę, że organy ścigania dorwą tych, którzy za tym stoją, a ja zamierzam dorwać tych, którzy czerpią z tych przestępstw korzyści finansowe - chociażby w postaci reklam” – grzmi wściekły biznesmen.
W 2024 roku zwiększył się udział osób powyżej 50. roku życia w reklamach telewizyjnych, jednak mimo zauważalnego trendu odsetek ten pozostaje niższy od rzeczywistego udziału osób 50+ w populacji - wynika z najnowszego badania biura reklamy i marketingu TVP.
“Tygodnik Powszechny” wprowadza zmiany do wyglądu makiety pisma, które zainspirował pozytywny odzew odbiorców newslettera. Czytelnicy gazety zmiany zauważą już w środowym wydaniu o numerze 27/2024. Jak zaznaczono, “celem tej ewolucji jest podkreślenie (…) to pismo, które nie ma jednego punktu widzenia, ma - jak jego redakcja - szerokie horyzonty”.
Była dziennikarka Wirtualnej Polski Żaneta Gotowalska-Wróblewska dołączyła do zespołu agencji SEC Newgate Group.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zamiast rozstrzygnąć przetarg na ogólnopolską kampanię dotyczącą energetyki jądrowej, unieważniło postępowanie. Wpłynęło w nim 8 ofert, a budżet miał wynosić ponad 4,8 mln zł.