25 marca Apple pokaże nowy serwis VOD i „Netflix for news”
Na 25 marca 2019 roku Apple zaplanował konferencję, na której pokaże nowy serwis VOD, a także płatną platformę zwaną „Netflix for news” z treściami od wydawców. Komercyjny start obu usług spodziewany jest wiosną lub latem.
Od kilku dni pojawiały się w internecie informacje o tym że na 25 marca br. Apple zaplanował konferencję, na której ma zamiar zamiast nowego sprzętu zaprezentować nowe usługi.
Teraz Bloomberg na podstawie własnych anonimowych źródeł donosi że podczas wydarzenia koncern pokaże dwie oferty – nowy serwis VOD oraz platformę zwaną w branży „Netflix for news”.
Informacje na temat szykowanego przez Apple nowego serwisu wideo pojawiły się w ub.r. Oferta platformy nie jest ciągle znana, zgodnie z przeciekami znajdą się w niej zarówno kanały telewizyjne, jak i filmy oraz seriale pochodzące od zewnętrznych partnerów. Apple ma zaoferować w serwisie także własne produkcje, na które przeznaczył w 2017 r. miliardowy budżet, a na potrzeby tworzonej platformy zatrudnił m.in. Jamie Erlichta i Zacka Van Amburga, dwóch byłych dyrektorów wytwórni Sony Pictures Television.
Według przecieków w nowym serwisie VOD Apple użytkownicy otrzymają dostęp m.in. do oferty Amazona oraz Starz. Natomiast, jak donosi stacja CNBC na platformie nie należy spodziewać się oferty Netflixa, a obecność treści od HBO pozostaje na razie niewiadomą.
Drugą usługą spodziewaną podczas konferencji 25 marca jest nowy serwis newsowy, który w branży jest obecnie określany jako „Netflix for news”. Według przecieków będzie on działał w ramach aplikacji Apple News i zaoferuje odpłatny dostęp do artykułów i materiałów publikowanych przez wydawców. Miesięczny abonament w serwisie ma kosztować ok. 10 dol.
Na razie nie wiadomo jakie media będą obecne na planowanej platformie. Część wydawców ma opory by uczestniczyć w tym projekcie ze względu na system rozliczeń jaki zaproponował im Apple w postaci 50-proc. prowizji.
Jadnak z badań Reuters Institute for the Study of Journalism wynika że Apple News jest dla wydawców jedną z trzech najważniejszych platform internetowych, na których chcą być obecni. Dlatego wielu z nich może zdecydować się na zaoferowanie swoich treści za pośrednictwem „Netflix for news”.
W zakończonym 29 grudnia 2018 r. I kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotowało przychód w wysokości 84,31 miliarda dolarów. To o 5 proc. mniej niż rok wcześniej (88,29 mld). Zmalał także zysk netto koncernu z Cupertino w ujęciu rocznym: z 20,07 do 19,97 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: 25 marca Apple pokaże nowy serwis VOD i „Netflix for news”