SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

42 kampanie nominowane do Effie Awards 2010

Ogłoszono nominacje do tegorocznych nagród Effie. Wśród 42 projektów mających szansę na wyróżnienie najwięcej przygotowała Grupa Ogilvy.

Nominacje w tegorocznej edycji Effie Awards zostały zaprezentowane podczas spotkania organizującego ten konkurs Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR przez firmę Ernst & Young Polska, która pełni funkcję audytora. Ogółem szansę na wyróżnienie mają 42 projekty spośród 121 zgłoszonych do konkursu – przy czym kampania „Kumpel z Przeszłości - 1944 live” jako jedyna jest nominowana w dwóch kategoriach. Najwięcej nominacji przyznano w kategoriach „Żywność”, „Finanse” i „Long Term Marketing Excellence”.

Przypomnijmy, że w tegorocznej edycji Effie Awards zlikwidowano podział na agencje reklamowe i domy mediowe (więcej na ten temat). Zmieniły się też kryteria oceny kampanii (więcej).

Wśród firm marketingowych najwięcej nominacji – siedem, w tym jedną jako współzgłaszający – otrzymała Grupa Ogilvy. Starcom ma pięć szans na Effie (w tym jedną jako współzgłaszający), podobne jak ZenithOptimedia Group, przy czym ta firma we wszystkich przypadkach jest współzgłaszającym. Natomiast Mediaedge:cia otrzymał cztery nominacje (w tym dwie jako współzgłaszający), a Young&Rubicam Poland i Brain – po trzy (w drugim przypadku współzgłaszającym przy wszystkich projektach jest PanMedia Western).

Nominowane kampanie oceni ponad 60-osobowe jury pod przewodnictwem Macieja Wituckiego, prezesa Grupy TP. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są Barbara Frątczak-Rudnicka, Olga Sobieraj, Małgorzata Węgierek, Roman Jędrkowiak oraz Maciej Mitoraj. Wręczenie Effie Awards nastąpi 25 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim.

Kategoria - Żywność
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Miłosne Graffiti I love Milka, Praliny czekoladowe Starcom  Ogilvy Kraft Foods Polska
2 Domino Tabliczki czekoladowe Wedla Saatchi & Saatchi Poland  ZenithOptimedia Group Cadbury Wedel 
3 Grubo ciachane Star Chips, chipsy Ogilvy Media Direction OMD  Frito Lay Poland
4 Ciasto Danonki, serek homogenizowany dla dzieci Young&Rubicam Poland  MediaCom Warszawa Danone
5 Bellies Actimel, jogurt funkcjonalny Young&Rubicam Poland  MediaCom Warszawa Danone
6 Emo paczki Prince Polo, wafel w czekoladzie Ogilvy   Kraft Foods Polska
Kategoria - Napoje
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 2-fazowa komunikacja sezonu 2009 Tiger, napój energetyczny Testardo Gram  EQUINOX Polska FoodCare
2 Za Fortuną stoją same owoce Fortuna Soki 100%, bez dosypywania cukru Red8 Communications Group MediaCom Warszawa Agros Nova
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 NIVEA Deo Silver Protect Dezodorant MEC DRAFTFCB+AD FABRIKA NIVEA Polska
2 Twarde dowody Pedigree, karma dla psów TBWA  MediaCom Warszawa Mars Polska
3 Launch gry Sims 3 Sims 3, gra komputerowa Maxus Warszawa    Electronic Arts Polska
Kategoria - Leki
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Dla niepokonanych Ibuprom, lek OTC Starcom  Red8 Communications Group US Pharmacia
Kategoria - Media
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Gdzie są emocje Cyfra+ Ogilvy  MPG  CANAL+ Cyfrowy
Kategoria - Usługi
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Brak nominacji        
Kategoria - Retail
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Stop Cafe Sieć punktów gastronomicznych na stacjach paliw Mather Communications    PKN ORLEN
Kategoria - Pro Bono
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Kumpel z Przeszłości - 1944 live 65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego San Markos Agencja Reklamowa    Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Promocji Miasta
Kategoria - Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Użyj wyobraźni Bezpieczeństwo w ruchu drogowym BBDO Warszawa    Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
Kategoria - Promocja Miejsc i Wydarzeń 
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Przymierz Się Program Operacyjny, Rozwój Polski Wschodniej Young&Rubicam Poland    Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Departament Programów Ponadregionalnych
2 Pozytywnie nakręceni polecają. Śląskie. Pozytywna energia. Województwo Ślaskie Grupa Eskadra   Grupa Eskadra
Kategoria - Finanse
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 PZU OC Przeprosiny Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej kierowcy Leo Burnett  StarLink PZU
2 Rąbanie ubezpieczonych mDirect MPG  Ambasada Brand Communications mBank
3 Innych haczyków nie mamy Lokata Po Prostu MEC   BNP Paribas Fortis Bank Polska
4 Rebranding Aviva, ubezpieczenia PZL  Universal McCann  AVIVA 
5 Za pewne rzeczy nie powinienieś płacić Konto osobiste PZL  Maxus Warszawa Alior Bank 
6 Jestem internetowy Konto internetowe Direct Brain  PanMedia Western ING Bank Śląski
7 Zmiana Konto internetowe Direct Brain  PanMedia Western ING Bank Śląski
8 Teściowa Elastyczny kredyt hipoteczny Addapter  Macroscope OMD Polbank EFG
Kategoria - Telekomunikacja
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Hipnoza Szerokopasmowy Internet stacjonarny Brasil  ZenithOptimedia Group Netia
2 Muzeum Play MNP, przenoszenie numeru Change Integrated  ZenithOptimedia Group P4
K2 Internet 
3 Luksus Play Online, mobilny dostep do Internetu Change Integrated  ZenithOptimedia Group P4
K2 Internet 
4 Orange dla Firm "E-mail w telefonie" Usługa e-mail w telefonie Euro RSCG Poland MEC PTK Centertel 
Kategoria - Środki Trwałe
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Kinetic design Ford Ogilvy  Mindshare  Ford Polska
2 Noc cudów Fiat Maxus  Leo Burnett Fiat Auto Poland
Kategoria - Long Term Marketing Excellence
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Theraflu Theraflu MEC Saatchi & Saatchi Poland Novartis Poland 
2 Amerykańskie symbole Liberty Direct Ogilvy  MPG Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros 
Ogilvy Interactive
3 Pragnienie nie ma szans Sprite Ogilvy  Starcom Coca-Cola Poland Services 
Ogilvy Interactive
4 Taki duży a taki internetowy ING Bank Śląski Brain  PanMedia Western  ING Bank Śląski
5 Pierwszy gdy boli Ketonal Lek HealthWay  MEC Sandoz Polska 
Kategoria - Launch
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Zapunktowani.pl dla Coca-Coli Program lojalnościowy Starcom  K2 Internet Coca-Cola Poland Services
Publicis 
2 Garnier Mineral Dezodorant Publicis  ZenithOptimedia Group L'Oreal Polska 
Kategoria - Media Idea
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Pimp my profile Fanta Starcom  K2 Internet Coca-Cola Poland Services
Publicis 
2 Kumpel z Przeszłości - 1944 live 65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego San Markos Agencja Reklamowa    Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Promocji Miasta
Kategoria - Smart Budget
Lp. Tytuł kampanii Produkt Zgłaszający Współzgłaszający Klient
1 Promocja nowego sklepu internetowego endo.pl Ubranka dla dzieci Up Tomasz Graszewicz IQ COMMERCE Florintas





 

Dołącz do dyskusji: 42 kampanie nominowane do Effie Awards 2010

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zenek
brawo MPG.... ;)
20 12
odpowiedź