4fun Media odpisuje 7 mln zł na e-commerce, zaczyna przegląd opcji strategicznych
Firma 4fun Media dokonała 6,98 mln zł odpisów dotyczących jej spółek zależnych z branży e-commerce oraz 597,1 tys. zł na swoją wartość. Zarząd firmy zaczął przegląd potencjalnych opcji strategicznych, uzasadniając to m.in. niepewnością gospodarczą wskutek epidemii.
Jak podano w komunikacie giełdowym 4fun Media, odpisy w wysokości 6,98 mln zł dotyczą pożyczek wraz z odsetkami udzielonych spółkom zależnym z branży e-commerce oraz wartości posiadanych udziałów tych spółek. Odpisy zostaną ujęte w kosztach finansowych firmy za pierwszą połowę br.
Ponadto w związku z tymi odpisami wynik 4fun Media za pierwsze półrocze zostanie obciążony dodatkowo 597,1 tys. zł z tytułu spisania wartości firmy.
4fun Media zaczyna przegląd opcji strategicznych
Jednocześnie zarząd 4fun Media zdecydował się zacząć przegląd potencjalnych opcji strategicznych mających wesprzeć dalszy rozwój firmy i jej spółek zależnych. - Zasadniczym motywem do dokonania wskazanego przeglądu jest niepewność gospodarcza wywołana aktualną fazą rozwoju pandemii Covid-19 i brakiem pewności odnośnie do wpływu tej pandemii na działalność spółki i grupy kapitałowej spółki - opisano w komunikacie giełdowym.
Dodano, że zarząd rozważając potencjalne scenariusze w ramach tego przeglądu „będzie miał na uwadze i bezwzględnie będzie respektował najlepiej pojęty interes spółki i grupy kapitałowej spółki, jak również akcjonariuszy spółki, jej wierzycieli i interesariuszy”. - Przegląd opcji strategicznych ma przede wszystkim na celu wybór najkorzystniejszego sposobu zapewnienia bieżącej płynności finansowej spółki i grupy kapitałowej spółki, a także realizację długoterminowego celu spółki i grupy kapitałowej spółki, jakim jest maksymalizacja jej wartości i stanie na straży interesów akcjonariuszy spółki - stwierdzono.
Zaznaczono, że zarząd 4fun Media dotychczas nie podjął jakichkolwiek decyzji związanych z wyborem konkretnej opcji strategicznej i będzie rozważał wszelkie dostępne możliwości. Ponadto nie ma pewności, czy w ogóle i kiedy zapadną decyzje o realizacji konkretnej opcji.
4fun Media wycofała się z części inwestycji w e-commerce
Grupa kapitałowa 4fun Media w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 3 proc. do 58,84 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 12,2 mln zł oraz wyniku netto z 7,92 mln ł zysku do 15,28 mln zł straty. Pion e-commerce firmy przy 7,18 mln zł wpływów miał 5,47 mln zł straty EBITDA, a wpływy z reklamy telewizyjnej zmalały o 32 proc.
Jesienią ub.r. 4fun Media zapowiedziała, że w związku z niezadowalającymi wynikami przeprowadzi restrukturyzację segmentu e-commerce, który mocno rozbudowała poprzez serię przejęć od połowy 2018 roku. Pod koniec października zamknęła e-sklep NaImpreze.pl, a na początku marca br. zgodziła się na sprzedaż swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom Limited 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł. - Prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować kolejne straty oraz wymagać będzie dalszych nakładów inwestycyjnych - uzasadnił zarząd 4fun Media.
W drugiej połowie kwietnia firma poinformowała, że dokona odpisu w związku z utratą wartości przez jej spółki zależne: 5,7 mln zł na Program, a 2 mln zł na Cupsell.
Z kolei w styczniu Screen Network, spółka zależna 4fun Media zajmująca się reklamą zewnętrzną, dokonała odpisu wartości udziałów w swojej spółce zależnej PRN Polska o ok. 3,2 mln zł na koniec ub.r. Powodem było zakończenie współpracy z PRN Polska przez sieć hipermarketów Carrefour.
Spadek wpływów i strata w br., sprzedaż agencji Bridge2fun
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 12,1 proc. do 11,33 mln zł oraz wzrost straty netto z 547,5 tys. zł do 1,44 mln zł. Stratę EBITDA zanotowały agencja reklamowa Bridge2fun i pion e-commerce, firma spodziewa się, że od drugiego kwartału mocno zmaleją wpływy jej spółki outdoorowej Screen Network.
Pion e-commerce grupy 4fun Media osiągnął wzrost przychodów o 70 proc. - z 1,48 do 2,35 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 2,63 do 2,98 mln zł jego strata EBITDA zmniejszyła się z 1,11 mln zł do 609,8 tys. zł. Firma zaznaczyła, że za dynamikę wpływów odpowiadają przede wszystkim platformy Cupsell.pl i Mustache.pl.
W sprawozdaniu zwrócono uwagę, że w związku z epidemią Polacy częściej kupują w internecie, przy czym głównie żywność i różnego rodzaju sprzęt. - Na dziś trudno jednak przesądzić na ile trend ten będzie miał charakter trwały, także po zakończeniu stanu epidemicznego. Dlatego Zarząd Emitenta bardzo ostrożnie ocenia szansę na utrzymanie podobnej dynamiki sprzedaży segmentu e-commerce w drugim i w kolejnych kwartałach 2020 roku tym bardziej, że oferowany asortyment nie ma charakteru produktów tzw. pierwszej potrzeby dla konsumentów - dodano.
W czerwcu 4fun Media za 465,5 tys. zł sprzedała 51 proc. udziałów obu spółek Bridge2fun. 45 proc. udziałów kupił ich prezes Rafał Baran.
4fun Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 4,80 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 20,35 mln zł. Na początku marca kurs firmy poszybował w dół z 5,14 do 3,28 zł, potem nastąpił wzrost. Za to od wiosny 2018 do wiosny ub.r. za akcję 4fun Media płacono kilkanaście zł, w szczycie było to 17 zł.
Większościowym akcjonariuszem 4fun Media jest spółka Epicom (ma 61,57 proc. kapitału) należąca do Rossa Newensa.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media odpisuje 7 mln zł na e-commerce, zaczyna przegląd opcji strategicznych