4fun Media zamyka e-sklep naImpreze.pl. „Sprzedaż niższa od założeń, 0,5 mln zł straty, brak inwestora”
Zarząd 4fun Media zdecydował, że należący do firmy sklep internetowy naImpreze.pl kończy działalność operacyjną. Uzasadniono, że w pierwszej połowie br. zanotował 0,5 mln zł straty netto oraz nie pozyskano zainteresowanego nim inwestora.
W komunikacie giełdowym 4fun Media zaznaczono, że firma przeznaczyła jak dotąd ponad 1,1 mln zł na naImpreze.pl, a w pierwszej połowie br. serwis oprócz 0,5 mln zł straty netto zanotował sprzedaż niższą od założeń. Ponadto nie znaleziono inwestora, który byłby zainteresowany dofinansowaniem projektu lub przejęciem całej spółki naImpreze.pl.
W tej sytuacji zarząd 4fun Media „ocenił, iż prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować dalsze straty i wymagać będzie kolejnych inwestycji” i podjął uchwałę o zakończeniu działalności operacyjnej serwisu naImpreze.pl.
W serwisie naImpreze.pl oferowano ubrania i gadżety na różnego rodzaju okazje imprezowe. Witryna została uruchomiona jesienią ub.r., w jej zarządzie od początku był Tomasz Misiak, członek zarządu 4fun Media, a w kwietniu br. prezesem została Marta Sawicka, szefowa pionu e-commerce w 4fun Media.
W ub.r. naImpreze.pl przy 95,5 tys. zł wpływów sprzedażowych zanotowało 222,8 tys. kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów, 82,8 tys. zł kosztów sprzedaży i 70,1 tys. zł kosztów ogólnego zarządu. Strata netto spółki wyniosła 284,7 tys. zł.
70 proc. udziałów spółki należy do 4fun Media, a 30 proc. do funduszu Epicom Limited, który jest też większościowym akcjonariuszem 4fun Media.
Plan naprawczy w pionie e-commerce 4fun Media
Pod koniec września, równocześnie z publikacją wyników finansowych z pierwszej połowy br., grupa 4fun Media zapowiedziała restrukturyzację swojego segmentu e-commerce. Mocno rozwinęła w nim działalność od połowy ub.r., po tym jak przejęła m.in. CupSell.pl za 1,9 mln zł i Mustache.pl za 491,5 tys. zł oraz zainwestowała 920 tys. zł w spółkę Print Logistic produkującą ubrania i nadruki na nie.
Firma planowała, że w całym br. osiągnie 15 mln zł przychodów w e-commerce. Miesiąc temu przyznała, że te założenia nie zostaną zrealizowane, dlatego zaczyna wdrażanie w tym pionie „planu naprawczego, ograniczenia kosztów oraz eliminacji obszarów generujących straty operacyjne oraz wymagających dalszych inwestycji”. Zaznaczyła, że cięcia obejmą przede wszystkim naImpreze.pl i Print Logistic, natomiast CupSell.pl i Mustache.pl osiągnęły dużo lepsze wyniki.
W zeszłym tygodniu podano, że sama firma 4fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z zarządu 4fun Media odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwaj ostatni pozostają szefami spółek zależnych z tej grupy kapitałowej. W zarządzie 4fun Media nadal będą Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 26,8 mln zł oraz spadek wyniku netto z 4,74 mln zł zysku do 2,08 mln zł straty. W segmencie e-commerce przychody wyniosły 3,02 mln zł, koszty operacyjne - 5,67 mln zł, wynik EBITDA - 2,57 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media zamyka e-sklep naImpreze.pl. „Sprzedaż niższa od założeń, 0,5 mln zł straty, brak inwestora”