5,3 mln zł dla Polsatu i TVP na promocję działań rządu i funduszy europejskich, 113 tys. zł dla Lux Veritatis
W 2020 roku Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wydało prawie 5,3 mln zł na działania informacyjne i promocyjne w Telewizji Polskiej i Polsacie - wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki PO Krystyny Skowrońskiej. Polskie Radio dostało od resortu ponad 460 tys. zł na te cele, zaś Fundacja Lux Veritatis - niemal 114 tys. zł.
Pieniądze z ministerstwa przeznaczone były głównie na promocję i emisję spotów reklamowych w rozmaitych mediach. I tak Telewizja Polska wraz z Polsatem (resort w odpowiedzi na interpelację podał łącznie nakłady na obie stacje) w ub.r. otrzymały dokładnie 282 237,82 zł na kampanię promującą działania rządu, 2 402 540 zł na promocję Funduszowego Pakietu Antywirusowego oraz 2 499 359,46 zł na spoty promujące Dni Otwarte Funduszy Europejskich.
Z kolei Polskiemu Radiu resort zapłacił 63 308,10 za produkcję i emisję spotu informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich. 240 tys. zł kosztowało promowanie na antenach publicznego nadawcy Funduszów Europejskich (audycje: „Sygnały Dnia”, „Ekspres Jedynki”, „Bardzo Ważny Projekt” ). Wreszcie 159 900 zł kosztowała realizacja przez Teatr Polskiego Radia słuchowiska „Peer Gynt”, jego zamieszczenie w internecie oraz przeprowadzenie kampanii promującej to słuchowisko.
RMF FM otrzymało 327 556,86 zł za przeprowadzenie kampanii promującej dostępność dla osób z niepełnosprawnościami projektów, współfinansowanych z Funduszy Europejskich, a Grupa Interia - 155 455 zł za promowanie w internecie Funduszy Europejskich (stworzono w tym celu specjalny serwis w sieci).
Beneficjentem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej była też Fundacja Lux Veritatis, nadawca TV Trwam. Resort przekazał jej najpierw 34 400 zł na produkcję i emisję w stacji spotu informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich, a następnie 79 500 zł na produkcję i emisję spotów o Funduszach Europejskich.
Nadawca TV Trwam ze środkami od kilku instytucji państwowych
Kilka dni temu napisaliśmy, że w latach 2015-2020 Fundacja Lux Veritatis zanotowała 428,5 tys. zł przychodów od Lasów Państwowych, m.in. za działania w TV Trwam. Wielokrotnie niższe kwoty trafiły ze spółki do trzech innych podmiotów związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem.
W latach 2016-2020 Fundacja dostała też 223,9 tys. zł w ramach czterech dotacji od podmiotów nadzorowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Natomiast biuro senatora Krzysztofa Brejzy ujawniło, że Ministerstwo Zdrowia w latach 2016-2020 zapłaciło jej 1,5 mln zł za usługi promocyjne w ramach programów dotyczących walki z chorobami nowotworowymi. W ciągu czterech lat Fundacja dostała też ponad 6 mln zł. dotacji z Fundacji PZU.
W 2019 r. przychody Fundacji Lux Veritatis zmalały o 5,2 proc. do 45,53 mln zł, zysk netto z 3,33 do 1,3 mln zł. Przychody z darowizn spadły o 10 proc., z Telewizji Trwam zwiększyły się o 2 proc. do 13,85 mln zł, a ze sprzedaży książek i płyt wzrosły prawie czterokrotnie. Prezesem fundacji jest o. Tadeusz Rydzyk, a pozostałymi członkami zarządu - o. Jan Król i Lidia Kochanowicz-Mańk.
Dołącz do dyskusji: 5,3 mln zł dla Polsatu i TVP na promocję działań rządu i funduszy europejskich, 113 tys. zł dla Lux Veritatis