50 mln tabletów sprzedanych w I kw. 2014 r. Apple przed Samsungiem
W pierwszych trzech miesiącach 2014 roku na całym świecie sprzedano 50,4 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w I kwartale 2014 roku wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (48,6 mln), ale była niższa aż o 35,7 proc. niż w IV kwartale ub.r.
Liderem rynku było Apple, które sprzedało 16,4 miliona iPadów - sporo mniej niż w IV kwartale 2013 r. (26 mln), a także rok wcześniej (19,5 mln - spadek o 16,1 proc.). Dało to firmie z Cupertino 32,5 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek w skali roku o 7,7 pkt. proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował wzrost liczby sprzedanych tabletów w ujęciu rocznym o 32 proc. (z 8,5 mln do 11,2 mln) oraz rynkowego udziału o 4,8 pkt. proc. (z 17,5 proc. do 22,3 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniły firmy Asus, Lenovo i Amazon.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW (MLN SZTUK) |
|||||
Firma |
I kw. 2014 sprzedaż |
I kw. 2014 udział w rynku |
I kw. 2013 sprzedaż |
I kw. 2013 udział w rynku |
zmiana sprzedaży r/r |
Apple |
16.4 |
32.5% |
19.5 |
40.2% |
-16.1% |
Samsung |
11.2 |
22.3% |
8.5 |
17.5% |
32.0% |
Asus |
2.5 |
5.0% |
2.6 |
5.4% |
-2.8% |
Lenovo |
2.1 |
4.1% |
0.6 |
1.3% |
224.3% |
Amazon.com Inc. |
1.0 |
1.9% |
1.8 |
3.7% |
-47.1% |
Pozostałe |
17.2 |
34.2% |
15.5 |
31.8% |
11.5% |
Suma |
50.4 |
100.0% |
48.6 |
100.0% |
3.9% |
Dołącz do dyskusji: 50 mln tabletów sprzedanych w I kw. 2014 r. Apple przed Samsungiem