82 procent polskich internautów sięga po piwo, najważniejsze smak, cena i znajomość marki
Większość Polaków korzystających z internetu to amatorzy piwa – wynika z badania IRCenter. Prawie połowa piwoszy wśród internautów to kobiety, większość amatorów piwa sięga po znane marki, a najważniejsze cechy wyboru gatunku to smak i cena.
Według badań IRCenter większość internautów przyznających się do picia piwa to mężczyźni (53 proc.), choć kobiety stanowią obecnie niemal równie liczną grupę amatorów tego trunku (47 proc.).
Największy odsetek piwoszy wśród Polaków korzystających z internetu to osoby w dojrzałym wieku (od 25 do 59 lat) zarówno po stronie mężczyzn, jak i kobiet. Najczęściej do konsumpcji piwa przyznają się mieszkańcy i mieszkanki wsi (po 36 proc.).
Największy odsetek badanych (36 proc.) przyznaje, że pije jedynie piwa najbardziej znanych producentów, jednak spora część Polaków sięga także po piwa kraftowe, a 12 proc. lubi eksperymenty sięgając po gatunki, których wcześniej nie próbowali.
Dla przeważającej części internautów – piwoszy najistotniejszym kryterium doboru piwa jest jego smak, na który wskazują zarówno amatorzy znanych piwnych marek, jak i piw kraftowych. Ważna jest także cena, a w niektórych grupach respondentów również skład trunku.
Wśród internautów przyznających się do sięgania po piwo najbardziej popularnym serwisem internetowym jest YouTube – na korzystanie z niego przynajmniej kilka razy w miesiącu wskazuje 89 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się Facebook (88 proc.) oraz portale internetowe (77 proc.).
Badanie przeprowadzono na próbie 1004 internautów w wieku 18+ metodą CAWI w dniach 5 – 9 marca 2018 r.
Dołącz do dyskusji: 82 procent polskich internautów sięga po piwo, najważniejsze smak, cena i znajomość marki