88 proc. polskich internautów często trafia na spam
Spam jest najczęstszym negatywnym zjawiskiem, z którym stykają się polscy internauci - wynika z badania MillwardBrown SMG/KRC. Natomiast najgorzej oceniane jest zamieszczanie wirusów na stronach i w korespondencji.
88 proc. polskich internautów często styka się w sieci z masowymi wiadomościami reklamowymi - pokazuje badanie MillwardBrown SMG/KRC. Nieco rzadziej użytkownicy internetu zauważają brak polskich znaków w różnych tekstach (68 proc. wskazań) oraz łamanie reguł interpunkcji i ortografii (63 proc.). Jeszcze mniej powszechne są tzw. "listy łańcuszkowe" (62 proc. deklaracji ankietowanych) oraz sformułowania obraźliwe w miejscach ogólnodostępnych (58 proc.). 56 proc. polskich internautów napotyka często w sieci treści łamiące prawo autorskie (np. piosenki), a 50 proc. - ukrywanie przez kogoś swojej tożsamości w dyskusji lub korespondencji.
Stosunkowo niewielka grupa (39 proc.) użytkowników sieci w naszym kraju trafia w serwisach i wiadomościach na szkodliwe oprogramowanie, jednak to zjawisko jest zdecydowanie najgorzej oceniane - za zdecydowanie negatywne uznaje je 94 proc. ankietowanych. Polacy bardzo nie chcą też w internecie czytać pomówień i oszczerstw wobec osób prywatnych (88 proc. wskazań), wprowadzających w błąd informacji dotyczących medycyny (86 proc.) oraz danych osobowych lub zdjęć umieszczonych bez zgody zainteresowanych (85 proc.). Tylko co trzeci polski internauta jako negatywne ocenia publikowanie w sieci treści łamiące prawo autorskie, a co piąty - tekstów bez polskich znaków.
Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Netii w maju. Ankiety metodą CAWI objęły 1004 respondentów stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: 88 proc. polskich internautów często trafia na spam