SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja Adama Hofmana z 16,7 mln zł przychodów i 3,1 mln zł zysku

Zajmująca się komunikacją firma R4S, której współwłaścicielem jest były rzecznik PiS Adam Hofman, od stycznia ub.r. do kwietnia br. osiągnęła 16,57 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,11 mln zł zysku netto. Pod koniec ub.r. zakończyła współpracę z firmami Leszka Czarneckiego i IKEA, a wiosną pożegnali się z nią Igor Janke i Sławomir Jastrzębowski.

Adam Hofman, fot. materiały prasoweAdam Hofman, fot. materiały prasowe

Nowy raport finansowy agencja R4S złożyła nie za rok kalendarzowy, tylko za 16 miesięcy: od stycznia ub.r. do kwietnia br. Spółka osiągnęła w tym okresie 16,57 mln zł przychodów sprzedażowych, wobec 10,35 mln zł w 2019 roku.

Wydatki operacyjne agencji wyniosły 12,58 mln zł, z czego 10,45 mln zł poszło na usługi obce. Nakłady na wynagrodzenia sięgnęły 1,13 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 222,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - 374,1 tys. zł.

Zysk w górę, w całości na dywidendę

R4S od stycznia ub.r. do kwietnia br. zanotowała 3,99 mln zł zysku sprzedażowego, 3,36 mln zł zysku operacyjnego oraz 3,11 mln zł zysku brutto i netto. W 2019 roku miała 2,65 mln zł zysku operacyjnego oraz 2,62 mln zł zysku brutto i netto.

Wspólnikami R4S są były poseł i rzecznik prasowy PiS Adam Hofman, były rzecznik prasowy Komendanta Głównej Policji Mariusz Sokołowski i Michał Wiórkiewicz, w latach 2005-2007 doradca premierów Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego. Każdy ma po jednej trzeciej udziałów.

Pod koniec września Hofman, Sokołowski i Wiórkiewicz na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony jako dywidenda.

Koniec obsługi IKEA i firm Leszka Czarneckiego

Na swojej stronie internetowej R4S wylicza, że oferuje usługi z zakresu m.in. public relations, public affairs, komunikacji w internecie, doradztwa strategicznego, promocji liderów i szkoleń medialnych. Nie ma natomiast żadnych informacji o klientach firmy.

Od jesieni ub.r. takie informacje pojawiały się w mediach w kontekście kontrowersji i końca współpracy. W listopadzie Roman Giertych opublikował fragment nagranej rozmowy jego klienta Leszka Czarneckiego, właściciela m.in. Getin Noble Banku z Adamem Hofmanem i Roberta Pietryszyna, partnera w R4S. Mowa była m.in. o możliwości zatrudnienia Michała Krupińskiego, byłego prezesa PZU i Banku Pekao, w jednym z banków Czarneckiego.

Kilka dni po ujawnieniu nagrania R4S wypowiedziała umowy z firmami Leszka Czarneckiego, a Adam Hofman zapowiedział też pozew cywilny i prywatny akt oskarżenia wobec Giertycha.

W grudniu ub.r. Fundacja Reporterów opisała, że R4S miała przy pomocy tzw. farmy trolli zorganizować internetową akcję na rzecz wstrzymania podatku cukrowego w Polsce. Agencja miała zaproponować Coca-Coli, że w ramach swoich usług m.in. „dotrze do interesariuszy” (np. do polityków), których przekona, że podatek cukrowy nie jest potrzebny. Adam Hofman zapowiedział audyt u zewnętrznych firm współpracujących z agencją, jego wyników nie upubliczniono.

Z kolei „Gazeta Wyborcza” opisała utajnioną analizę CBA na temat początku działalności agencji R4S. Według dokumentu firma zbudowała swoją pozycję na kontraktach ze spółkami państwowymi w oparciu o znajomość z byłym ministrem Skarbu Państwa Dawidem Jackiewiczem. - Dobrze się stało, że taki dokument w końcu po latach ujrzał światło dzienne. To dowód na naszą niewinność - zapewniła R4S w oświadczeniu.

Na początku br. IKEA nie przedłużyła rozpoczętej w połowie ub.r. współpracy z R4S, wybrała do obsługi agencję Havas PR Warsaw.

Natomiast w marcu br. R4S już przed publikacją kolejnego artykułu dziennikarzy Fundacji Reporterów zapowiedziała kroki prawne w związku z rozsyłaniem przez nich „zniesławiających pytań” agencji i jej klientom. Tekst ukazał się w połowie kwietnia w „Gazecie Wyborczej” i OKO.press, opisano domniemane wpływy Adama Hofmana i Roberta Pietryszyna z agencji R4S na nominacje do władz państwowych spółek i kulisach operacji CBA dotyczącej spółki. Dzień później na Wirtualnemedia.pl opublikowano artykuł z wypowiedziami menedżerów z branży public relations krytycznie oceniających działalność R4S.

W odpowiedzi R4S i Adam Hofman skierowali pozwy wobec dziennikarzy „Gazety Wyborczej” i OKO.press , redaktora naczelnego Wirtualnemedia.pl i wypowiadającej się dla nas Hanny Waśko. Domagają się łącznie 1 mln zł za naruszenie dóbr osobistych, a w sprawie słów Waśko złożyli też zawiadomienie o podejrzeniu nieuczciwej konkurencji.

R4S bez Jastrzębowskiego, Janke i Maciążka

W kwietniu br. z R4S po trzech latach pracy pożegnał się pełniący funkcję partnera Sławomir Jastrzębowski. Niedługo potem od Bogny Janke przejął firmę wydającą serwis Salon24, platformę uruchomiono w nowej odsłonie.

W lipcu z agencją pożegnał się inny partner - Igor Janke. We wrześniu zaczął tworzyć podcast „Układ otwarty”. Ponadto z R4S po półrocznej współpracy rozstał się Piotr Maciążek.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to okres od stycznia ub.r. do kwietnia br., a poprzedni rok obrotowy to 2019 r.

Dołącz do dyskusji: Agencja Adama Hofmana z 16,7 mln zł przychodów i 3,1 mln zł zysku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
niesamowite.
odpowiedź
User
User
Wraz z tymi fakturami, które bada CBA? Czy to już inne biznesy?
odpowiedź
User
Igor
Na rynku firm współpracujących z SSP to raczej drobniaki. Nie dziwię się, że kadra uciekła.
odpowiedź