Ruszyła kampania przekonująca do mObywatela
Ministerstwo Cyfryzacji startuje z nową kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”. Ma ona zachęcać do korzystania z aplikacji, która ułatwia codzienne życie. Pokazuje, że mObywatel to znacznie więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty.
mObywatel to jedna z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Już ponad 8 milionów Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Codziennie odnotowuje się aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Aplikacja rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zbiera bardzo dobre oceny na platformach iOS i Android (4,8 na 5 gwiazdek, opinie ponad 300 tysięcy użytkowników). Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.
– Chcemy, aby każdy Polak wiedział, jak ważne jest dbanie o swoją tożsamość cyfrową. mObywatel to realne wsparcie, które towarzyszy nam na co dzień, od zarządzania dokumentami, po ochronę danych w internecie. Chcemy dotrzeć z kampanią do tych, którzy jeszcze nie odkryli, jak wiele mogą zyskać dzięki temu narzędziu, szczególnie w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
Długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski jest, aby do 2035 r. mObywatel stał się aplikacją do obsługi wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 20 milionów.
– Dążymy do tego, aby Polska stała się liderem w Europie pod względem korzystania z cyfrowej tożsamości. Już dziś jesteśmy w czołówce, ale mamy ambitne plany na przyszłość – podsumowuje wicepremier Gawkowski.
Aplikacja, która ma łączyć
Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji: mDowód – najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 milionów osób; zastrzeż PESEL – skuteczna ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 milionów Polaków skorzystało z tej funkcji oraz Bezpieczni w sieci – funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień PUSH, użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, na przykład o atakach cyberprzestępców.
Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” ma podkreślać główny atut aplikacji, jednak cała komunikacja zbudowana jest na znacznie szerszym kontekście – udowadnia, że mObywatel łączy nas wszystkich.
– Myśląc nad konceptem, zadaliśmy sobie pytanie: co daje nam mObywatel? Odpowiedź jest prosta: aplikacja ułatwia nam załatwianie codziennych spraw – tłumaczy Dorota Bubka, creative director w agencji GoldenSubmarine. – W kampanii postawiliśmy na prosty i konkretny przekaz. mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku.
Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie. Pierwszy opowiada o młodych ludziach, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość. Drugi to historia kobiety, która cieszy się spokojem, dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL, zaś trzeci opowiada o babci, która może nauczyć swojego wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci.
– Spoty reklamowe zostały zrealizowane z bardzo dobrą energią i świetną historią bohaterów, z którymi widzowie mogą się utożsamiać – dodaje reżyser spotów towarzyszących kampanii, Tomasz Knittel – Opowiadamy ich codzienne historie, pokazując, jak korzystają z mObywatela.
Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r. Przygotowano w niej spot główny (30 sek.) oraz 3 dodatkowe spoty (15 sek.), pokazujące bardziej szczegółowo funkcje promowane w kampanii.
Kampania jest realizowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI. Ministerstwo planuje także kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 r.
Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine - wybrana w przetargu. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania przekonująca do mObywatela