SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja Brasil ze spadkiem wpływów o 31 proc., zysk wzrósł do 723 tys. zł

Wpływy sprzedażowe agencji reklamowej Brasil były na koniec 2019 roku niższe od tych osiągniętych w 2018 roku o 31 proc. Zmalały też - o ponad 34 proc. - koszty działalności operacyjnej. W firmie na etatach pracuje 5 osób. - Wzięliśmy udział w mniejszej liczbie przetargów - mówi Michał Wronecki, client service director&partner agencji Brasil.

Michał Wronecki Michał Wronecki

Agencja reklamowa Brasil miała na koniec 2019 roku 5,36 mln zł przychodów ze sprzedaży. To 31 proc. mniej niż rok wcześniej (wobec 7,76 mln zł). O 34,4 proc. zmalały w omawianym okresie koszty działalności operacyjnej - z 6,91 mln zł do 4,54 mln zł.

Wydatki na usługi obce spadły z 5,37 mln zł do 3,30 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 1,27 mln zł do 960,6 tys. zł. Na koniec ub.r. w agencji pracowało na etatach 5 osób, czyli jedna mniej niż przed rokiem.

Na koniec ub.r. agencja Brasil miała 819,9  tys. zysku ze sprzedaży (wobec  853,2 tys, zł rok wcześniej). Zysk brutto z działalności operacyjnej wyniósł 832,3  tys. zł (wobec 678,1 tys. zł rok wcześniej). Zysk netto wzrósł z 599,3 tys. zł w 2019 roku do 723,4 tys. zł w 2019 roku.

Słaba strona agencji - brak funduszy unijnych

Prezesem agencji jest Rafał Mazur, a członkami zarządu: Jan Kleyff i Michał Wronecki. Wszyscy trzej są też wspólnikami firmy – mają po 34 udziały każdy.

W sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS, zarząd agencji Brasil wskazuje, że mocne strony firmy to sprecyzowana strategia działalności firm, kwalifikacje kadry - kadra rozwojowa, stabilność firmy - posiada wyrobioną markę oraz nastawienie na rozwój. Słabe strony to brak pozyskanych funduszy unijnych, a możliwością jest w jego ocenie rozwój rynku reklamowego.

Wymienione przez zarząd zagrożenia dla rozwoju agencji to załamanie popytu oferowane usługi, ryzyko nowych konkurentów i utraty klientów oraz wolniejszy wzrost rynku.

Mniej przetargów

Michał Wronecki, client service director&partner w agencji w rozmowie z Wirtualnemedia.pl wskazuje na 3 czynniki, które miały istotny wpływ na wyniki finansowe agencji w 2019 roku. - Skoncentrowaliśmy się na realizacji projektów dla naszych stałych klientów, przez co wzięliśmy udział w mniejszej ilości przetargów, a to wpłynęło na ilość pojedynczych działań. Większość produkcji była kontraktowana przez klientów bezpośrednio z domami produkcyjnymi, co wpłynęło na przychody, a pod koniec 2018 roku rozpoczęliśmy proces ograniczania kosztów działalności operacyjnej, co pozytywnie odbiło się na naszym wyniku na koniec 2019 i miało dobroczynny wpływ na naszą sytuację w czasie, gdy wybuchła pandemia COVID-19. O prognozowanych wynikach na koniec roku trudno jeszcze dziś mówić - mówi.

Na koniec 2018 roku agencja Brasil straciła jednego ze swoich większych klientów, firmę Netia – klient w wyniku przetargu przeniósł obsługę reklamową do agencji Scholz & Friends - wobec czego nie miała w 2019 roku już przychodów pochodzących z obsługi tego klienta. 

Jednak 2019 rok był dla agencji dobrym okresem pod względem nowego biznesu. Do grona jej klientów dołączyły takie firmy, jak PGNiG (dwuletni kontrakt), Link 4, Torf Corporation.

Z kolei w styczniu tego roku agencja Brasil przejęła od Fat Baby obsługę reklamową Rainbow.

Dołącz do dyskusji: Agencja Brasil ze spadkiem wpływów o 31 proc., zysk wzrósł do 723 tys. zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opo
Po co pisac o jakiejs 5 osobowej agencji do tego takiej co nie robi nic ciekawego? Na co to komu potrzebne?
0 0
odpowiedź