Polska firma rozkręci badania AI w Warszawie. Wykłada ponad 40 mln zł
Zajmująca się generatywną sztuczną inteligencją audio firma ElevenLabs otwiera w Warszawie centrum rozwojowo-badawcze. Zamierza zainwestować w nie 11 mln dolarów i zatrudnić 100 osób.
- Inwestujemy w Polsce, bo widzimy tu olbrzymi potencjał i chcemy pomóc w dalszym rozwoju sektora AI w kraju i regionie. Tutaj są nasze korzenie - z Piotrem (Piotr Dąbkowski to współzałożyciel ElevenLabs - przyp.) znamy się ze szkolnej ławki i razem dorastaliśmy oglądając filmy z polskim lektorem, co tak naprawdę dało nam pierwszą inspirację do stworzenia ElevenLabs i pokonania barier językowych dzięki AI - przypomina w komunikacie prasowym Mateusz Staniszewski, współzałożyciel i szef ElevenLabs.
Firma zapowiada, że w ramach centrum rozwojowo-badawczego w Warszawie zainwestuje 11 mln dolarów w infrastrukturę, polski ekosystemu AI, wsparcie lokalnych ekspertów i twórców oraz współpracę z aktorami dubbingowymi. W ciągu najbliższego roku chce zatrudnić w centrum 30 specjalistów, a w kolejnych latach - dalszych 70. Biuro ma też być główną siedzibą ElevenLabs w Unii Europejskiej.
- Widzimy tutaj też najlepszych inżynierów i talenty z którymi wspólnie możemy budować najlepsze modele audio na świecie. Chcemy pójść krok dalej, wspierając polską edukację i kulturę, i wspólnie z lokalnymi talentami i twórcami chcemy sprawić, żeby Polska wzmacniała swoją pozycję na scenie AI - dodaje Mateusz Staniszewski.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
ElevenLabs działa od dwóch lat. Rozwija oparte na sztucznej inteligencji narzędzia umożliwiające generowanie naturalnie brzmiących głosów i dźwięków w 32 językach. Mogą z nich korzystać firmy z branży kreatywnej, wydawniczej i mediowej.
Przez minione 12 miesięcy spółka zebrała od inwestorów ponad 100 mln dolarów, z czego 80 mln w serii B, której przewodzili Andreessen Horowitz, Nat Friedman i Daniel Gross, przy udziale funduszy Sequoia Capital, SV Angel, Smash Capital, BroadLight Capital i Credo Ventures.
Dołącz do dyskusji: Polska firma rozkręci badania AI w Warszawie. Wykłada ponad 40 mln zł