SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora spodziewa się w tym roku wzrostu rynku reklamy o 4-7 proc.

Spółka Agora spodziewa się poprawy sytuacji na rynku reklamy. Już obserwuje ożywienie na rynku reklamy zewnętrznej i zaznacza, że rynek skurczy się tylko w prasie papierowej.

Agora jest właścicielem AMS, która ma prawie 22 tys. nośników reklamy zewnętrznej Agora jest właścicielem AMS, która ma prawie 22 tys. nośników reklamy zewnętrznej

Według szacunków spółki reklamodawcy w 2021 roku zwiększą wydatki o ok. 4 do 7 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.

Podczas piątkowej prezentacji wyników Agory za pierwszy kwartał 2020 roku podkreślano, że już poprawia się sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej. - Widzimy duże ożywienie w czerwcu, tak że dynamika drugiego kwartału będzie na pewno lepsza niż pierwszego i dużo lepsza niż dynamika drugiego kwartału ubiegłego roku. Wraz z odmrażaniem obostrzeń widać duże ożywienie w reklamie zewnętrznej - powiedziała Agnieszka Sadowska z zarządu spółki.

Według szacunków Agory w pierwszym kwartale tego roku wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce spadły o 35,5 proc. rok do roku. W drugim kwartale ubiegłego roku wartość rynku zmniejszyła się o 71 proc.

Jednocześnie Agora zauważa, że najbardziej kurczy się rynek reklamy w prasie drukowanej. - Ona jest od lat padająca. Spodziewamy się intensyfikacji wydatków spółek Skarbu Państwa po przejęciu (Polska Press przez Orlen - przyp. red.), ale to nie będzie miało wpływu na naszą firmę, bo od lat tych wydatków już nie mamy – mówiła Sadowska.

Według szacunków Agory, w pierwszym kwartale wartość wydatków reklamowych w Polsce wyniosła ok. 2,2 mld zł (wzrost o 1,5 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku). Reklamodawcy ograniczyli w tym czasie wydatki na reklamę we wszystkich mediach poza internetem (wzrost o 17,5 proc.): o 100 proc. spadły wydatki na reklamę w kinach, o 35,5 proc. na reklamę zewnętrzną, o 29,5 proc. w czasopismach, o 25,5 proc. w dziennikach, o 3,4 proc. w radiu i o 1,5 proc. w telewizji.

Agora jest właścicielem firmy AMS, która ma ok. 22 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z czego 60 proc. to tzw. meble miejskie (np. wiaty przystankowe).

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios.

Dołącz do dyskusji: Agora spodziewa się w tym roku wzrostu rynku reklamy o 4-7 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aron
Jeśli zaprzyjaźnione miasta dadzą nam przystanki i inne nośni za dobry pieniądz i na wyłączność tak jak w Warszawie to jesteśmy zarobieni
0 0
odpowiedź