SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora zabezpiecza swoje serwisy przed botami i internetowymi trollami

W portalu Gazeta.pl będą działać systemy zabezpieczające przed trollami i botami internetowymi, które rozpowszechniają nieprawdziwe informacje. Agora podpięła do swoich serwisów narzędzie ABT Shield, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i jest w stanie namierzyć fikcyjne konta. Wkrótce rozwiązanie ma być wdrożone również dla użytkowników Wyborcza.pl, którzy nie korzystają z subskrypcji.

Wdrożenie narzędzia ABT Shield przez serwisy Agory ma być odpowiedzią na problemy zwiększonej aktywności fałszywych użytkowników, działalności botów i trolii internetowych. Przed tym portal Gazeta.pl ma uchronić narzędzie, które powstało dzięki finansowaniu z programu Google DNI Fund.

Zespoły Gazeta.pl i Wyborcza.pl będą mogły identyfikować i eliminować sztuczny ruch generowany przez boty i fałszywych internautów. Rozwiązanie ma pozwolić poprawić jakość treści czytanych przez rzeczywistych internautów, ale i być korzystne dla reklamodawców, którzy płacą za jakościowy ruch na stronach prezentujących ich produkty.

- Współpraca przy projekcie ABT Shield jest dla nas bardzo ważna - to krok w kierunku transparentności ruchu w internecie. Zależy nam na tym, żeby nasi użytkownicy mieli dostęp do treści i forów dyskusyjnych tworzonych z myślą o ich rzeczywistych zainteresowaniach i potrzebach. Z drugiej strony chcemy, żeby wydatki marketingowe naszych klientów były inwestowane w kontakt z prawdziwymi użytkownikami, a nie z maszynami - tłumaczy Artur Birnbaum, dyrektor ds. badań i strategii Gazeta.pl.

Narzędzie zostało zaprojektowane przez firmę Edge NPD we współpracy z wydawcami, reklamodawcami, środowiskiem akademickim i think tankami, a zespół portalu Gazeta.pl najpierw testował je i sprawdzał jego skuteczność w wybranych serwisach. ABT Shield uczy się schematów działania i śledzi zachowanie botów i trolli na podstawie analizy dużej ilości ruchu internetowego.

Projekt wdrożenia narzędzia ABT Shield w serwisach internetowych Agory jest prowadzony w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.

Edge NPD to firma specjalizująca się w innowacjach dotyczących badań rynku. Rozwija technologie we współpracy z mediami i reklamodawcami na rynku cyfrowym, co ma prowadzić do analizy zachowań internautów oraz zwiększenia rentowności wydawców.

Według badania Gemius/PBI w maju br. portal Gazeta.pl zanotował 11,62 mln realnych użytkowników, 224,8 mln odsłon oraz 7 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby przez internautę.

Dołącz do dyskusji: Agora zabezpiecza swoje serwisy przed botami i internetowymi trollami

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PaPA DIEGO... Nie ruszam TEGO;)
Drukowanie wiadomości w dobie internetu - nie ma sęsu;)!
Gadzinówka - do PIACHU!
0 0
odpowiedź
User
haha
fikcyjne konta? To abonenci wyborczej sa fikcyjni?
0 0
odpowiedź
User
Media
fikcyjne konta? To abonenci wyborczej sa fikcyjni?


gazeta.pl to nie wyborcza analfabeto - widać, że sam nic nie czytasz
0 0
odpowiedź