Sukces festiwalu Radia 357. Frekwencja przerosła oczekiwania
W miniony weekend w Gdańsku odbyła się druga edycja festiwalu Inside Seaside organizowanego przez Radio 357 wspólnie z Agencją LIVE. Frekwencja imprezy przerosła oczekiwania twórców, którzy za rok szykują się na jeszcze liczniejszą publiczność i planują powiększenie festiwalu.
Festiwal Inside Seaside 2024 trwał od 9 do 10 listopada, po raz kolejny goszcząc publiczność w przestrzeni Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnego AmberExpo w Gdańsku. Na trzech scenach zaprezentowało się 25 artystów z Polski i z zagranicy (m.in. Artur Rojek, Idles, Black Pumas, Hania Rani, Vito Bambino, Daria ze Śląska), którzy zagrali dla ponad 18 tys. osób. Koncertom towarzyszyły liczne wydarzenia kulturalne m.in. spotkania w Strefie Rozmów Radia 357, Kawiarni kulturalnej, seanse filmowe, wystawy czy silent disco.
Przybyło uczestników festiwalu Radia 357
Impreza odniosła sukces frekwencyjny, który przekroczył oczekiwania organizatorów. W porównaniu do pierwszej edycji przybyło 6 tys. uczestników. - W ubiegłym roku na festiwalu bawiło się około 12 tys. osób, w tym roku blisko 18 tys. Wzrost liczby uczestników o niemal 50 proc. pokazuje, że oferta, którą przygotowaliśmy, trafiła w gusta i zapotrzebowanie naszej publiczności – mówi Arek Stolarski, szef Agencji LIVE.
Tuż po zakończeniu tegorocznego Inside Seaside zapowiedziano powrót imprezy przyszłej jesieni (8 i 9 listopada 2025). Ruszyła też sprzedaż biletów, a pierwsza pula karnetów w specjalnej ofercie cenowej (tzw. early birds) rozeszła się w zaledwie 86 min, choć nie zaprezentowano jeszcze żadnego artysty przyszłorocznej edycji. - Traktujemy to jako wyraz wielkiego zaufania ze strony festiwalowej publiczności, ale także zobowiązanie wobec niej, aby sprostać coraz wyższym oczekiwaniom. I również dlatego już w tym roku festiwalowa przestrzeń była powiększona - zauważa Stolarski.
Przyszłej jesieni organizatorzy spodziewają się jeszcze liczniejszej publiczności, tym bardziej że rozrostowi festiwalu sprzyjają plany rozbudowy AmberExpo. Władze miasta już latem zapowiedziały budowę kolejnej hali o powierzchni prawie 4 tys. metrów kwadratowych, która ma być gotowa do użytku w lipcu 2025 i ma mieć charakter wielofunkcyjny. Organizatorzy planują zaadaptować także tę przestrzeń na potrzeby festiwalu, choć jak podkreślają twórcy imprezy, bardziej niż na skokowym wzroście liczby publiczności zależy im na konsekwentnym budowaniu marki festiwalu, a także zapewnieniu uczestnikom bezpieczeństwa i wygody.
Festiwal Inside Seaside niewątpliwie jest formą promocji Radia 357, choć, jak się dowiedzieliśmy, rosnąca popularność imprezy nie przekłada się wprost na liczbę osób wspierających internetową rozgłośnię. Przedstawiciele Radia zaznaczają jednak, że główną ideą przyświecającą temu wydarzeniu, jest nie tyle pozyskanie nowych patronów, co docenienie obecnej społeczności tworzącej Radio 357.
- Festiwal ten jest miejscem spotkań Patronów i Patronek z dziennikarzami oraz formą bezpośredniego podziękowania za ich wsparcie - mówi Paweł Sołtys, prezes Zarządu Radia 357. - Nasz wkład w ofertę programową Inside Seaside jest przygotowywany z myślą o stworzeniu dla naszej społeczności przestrzeni, w której będą czuli się jak u siebie w domu i to założenie mamy nadzieję, że udaje nam się konsekwentnie spełniać.
Czytaj także: Radio 357 ze spotami dla niepłacących. „Inflacja zjada środki od patronów”
Paweł Sołtys zaznacza, że festiwal Inside Seaside to nie tylko muzyka, ale też inne dyscypliny sztuki: plastyczne, wizualne, “skończywszy na sztuce Słowa, które jest największą wartością Radia 357”. Za rok radiowcy zapowiadają jeszcze bogatszy program dla uczestników, choć nie chcą na razie zdradzać, czym konkretnie planują zaskoczyć festiwalowiczów. Pierwsi wykonawcy, którzy zagrają na Inside Seaside 2025, zostaną ujawnieni jeszcze w tym roku. - Analizujemy dokładnie wszystko to, co się wydarzyło w tym roku i za rok będzie to jeszcze bardziej dopracowana edycja. Chcemy nieustannie się rozwijać - podsumowuje Paweł Sołtys.
Wiosną br. festiwal Inside Seaside wygrał w lokalnym plebiscycie “Gazety Wyborczej Trójmiasto” - Pomorskie Sztormy. Głosami czytelników zwyciężył w kategorii Sztorm Kulturalny, jako nowa impreza na mapie miasta poszerzająca trójmiejską ofertę festiwalową. Po drugiej edycji festiwal ma szansę na nagrodę w międzynarodowym plebiscycie European Festival Awards w kategorii małych festiwali.
Dołącz do dyskusji: Sukces festiwalu Radia 357. Frekwencja przerosła oczekiwania