Allegro: zmiany w ofertach ogłoszeniowych, bez opłat za wystawienie i wyższe prowizje w kategorii Dom i Ogród
W większości kategorii ogłoszeniowych portalu Allegro.pl zamiast przycisku „kup teraz” zaczęto wyświetlać numer telefonu ogłoszeniodawcy. Z kolei od połowy listopada w kategorii Dom i Ogród nie będzie już opłat za wystawianie ofert i dodawanie zdjęć, natomiast prowizje od sprzedaży będą wynosić 6-10 proc.
Numery telefonów ogłoszeniodawców zamiast przycisku „kup teraz” pokazywane są we wszystkich nowo wystawianych ofertach ogłoszeniowych na Allegro. Jedynym sposobem zakupu jest kontakt ze sprzedającym, nie ma zdefiniowanych form dostawy i płatności, a ogłoszenia są wystawione zgodnie z zasadami nowego opisu oferty.
- Kupujący i sprzedający wspólnie ustalają dogodne warunki płatności i odbioru, bez konieczności zawierania transakcji online - opisują tę procedurę przedstawiciele Allegro.
Z kolei 16 listopada w kategorii Dom i Ogród zostaną zniesione opłaty za wystawienie oferty oraz dodanie dodatkowych zdjęć.
Obecnie 9 zł trzeba zapłacić za zamieszczeni oferty w każdej z podkategorii „Budownictwo i Akcesoria”; „Ogród”; „Utrzymanie czystości”; „Wyposażenie”; „Zwierzęta” (z wyłączeniem podkategorii „Żywe zwierzęta”), „Meble na wymiar”, „Kuchnia na zamówienie”, a 20 zł - w podkategorii „Żywe zwierzęta”. Nie ma opłat tylko w podkategorii „Meble” (z wyjątkiem sekcji „Meble na wymiar” i „Kuchnia na zamówienie”).
Natomiast opłata za każde ze zdjęć od drugiego do dziewiątego w ofercie wynosi 10 groszy.
Prowizje przy najtańszych ofertach (do 100 zł) wynoszą obecnie 5-6 proc., a przy droższych - 3, 1,5 lub 0,5 proc. i konkretna kwota.
Od 16 listopada prowizja w wysokości 6 proc. będzie obowiązywała w podkategoriach: „Narzędzia” (z wyłączeniem narzędzi ręcznych, odzieży i akcesoriów), „Wyposażenie” - podkategoria „Inteligentny dom”, „Utrzymanie czystości” - podkategorie „Mopy parowe”, „Myjki ciśnieniowe”, „Myjki do okien”, „Parownice”, „Budownictwo i Akcesoria” - podkategorie „Kotły i piece”, „Klimatyzatory”, „Ogród” w podkategorii „Baseny”, „Narzędzia ogrodnicze” - podkategorie „Glebogryzarki”, „Kosiarki”, „Kosy i podkaszarki”, „Odkurzacze i dmuchawy”, „Odśnieżarki”, „Rozdrabiacze”, „Wertykulatory i aeratory”, „Architektura ogrodowa” - podkategorie „Domki”, „Place zabaw”, grille gazowe w podkategorii „Grille”.
8 proc. będzie wynosiła prowizja w sekcjach „Budownictwo i akcesoria”, „Zwierzęta” z wyjątkiem podkategorii „Żywe zwierzęta” i „Usługi”, a 9 proc. - w sekcjach „Ogród” - podkategoria „Meble ogrodowe”, „Narzędzia” - podkategorie „Akcesoria i osprzęt”, „Imadła”, „Klucze”, „Młotki, przecinaki i dłuta”, „Nożyce do blachy”, „Odzież ochronna i robocza”, „Organizacja i przechowywanie narzędzi”, „Pozostałe”, „Szczypce, norzyce, obcęgi”, „Zestawy narzędzi”, „Zszywacze”.
Natomiast 10 proc. prowizji trzeba będzie zapłacić w podkategoriach z działu „Dom i Ogród” nie wyszczególnionych w powyższym wykazie.
We wrześniu Allegro w podobny sposób (zniesienie opłat za wystawienie ofert i dodatkowe zdjęcia oraz podwyższenie prowizji) zmieniło cenniki w kategoriach Motoryzacja, Zdrowie i Uroda, a w październiku - w kategoriach Komputery i Bilety.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. Allegro.pl zanotowało 15,55 mln realnych użytkowników i 1,38 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Allegro: zmiany w ofertach ogłoszeniowych, bez opłat za wystawienie i wyższe prowizje w kategorii Dom i Ogród