SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro w spocie „Talizman” o magii dzielenia się z innymi. Oto nowa kampania świąteczna (wideo)

„Talizman” to tytuł tegorocznej świątecznej reklamy Allegro, która opowiada o chłopcu z wyjątkowym amuletem. Myśl przewodnia etiudy brzmi „Podziel się tym, co masz cennego" i nawiązuje do współpracy strategicznej, jaką zawarła firma ze Szlachetną Paczką w ramach konceptu Inicjator Społeczny. Za stworzenie reklamy odpowiada agencja Bardzo.

Allegro w ramach świątecznej kampanii przygotowało kilkuminutową etiudę „Talizman”. W przeciwieństwie do zeszłorocznego „English for beginners”, akcja spotu nie jest osadzona w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. To historia rozgrywająca się na przestrzeni wielu miesięcy, której bohaterem jest Marcel - chłopak w wieku szkolnym. Pewnego dnia dostaje od ojca prezent - amulet stylizowany na indiański. Z czasem odkrywa jego niezwykłą moc tytułowego „talizmanu”, który pomoże mu nie jeden raz.

Kadr z filmu "Talizman/ fot. materiały prasowe

W finale opowieści kryje się przesłanie, że dzięki pomocy innym ludziom tworzymy jedną z najważniejszych w życiu więzi.

- Najtrudniejsze wcale nie było uzyskanie efektu większego niż w przypadku ubiegłorocznego filmu „Angielski" - mówi Adam Szałamacha, brand manager Allegro.  - Skoro już raz pokazaliśmy reklamę oglądaną przez cały świat, to drugi raz tego nie musimy robić. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej historii. Zależy nam na tym, żeby opowiedzieć wiarygodną i prawdziwą historię. Ta z talizmanem chwyciła nas za serce bo dała możliwość wplecenia w komunikację komercyjną bardzo ważnego elementu społecznego, którego na co dzień czasem nie dostrzegamy. Dlatego też nawiązaliśmy w tym roku współpracę ze Szlachetną Paczką, która jest najbardziej rozpoznawalną organizacją wspierającą potrzebujących m.in. w okresie świąt. Wspieramy tę organizację udostępniając serwis internetowy, który pozwala wspierać tę inicjatywę w sposób czynny - dodaje Adam Szałamacha.

Projekt o którym mowa to Inwestor Społeczny - rozwiązanie CSR dla firm, które chcą rozwijać swoją działalność z obszaru odpowiedzialnego biznesu na rzecz lokalnych społeczności. W ramach projektu każda zainteresowana firma może wybrać na cel swojej pomocy lokalizacje z blisko 650 rejonów Szlachetnej Paczki i 230 kolegiów Akademii Przyszłości.

Aby zostać Inwestorem Społecznym, należy za pośrednictwem platformy Charytatywni Allegro wpłacić darowiznę w kwocie 5 tys. złotych na rzecz wybranej jednostki - rejonu lub kolegium. W akcję mogą angażować się zarówno małe i średnie firmy, jak i korporacje.

- Od dawna marzyłem, aby połączyć siły Szlachetnej Paczki z Allegro. Wspólny projekt oparty na technologicznym potencjale tych dwóch organizacji sprawi, że jeszcze więcej osób będzie mogło zaangażować się społecznie. Chcemy pracować, by każdego dnia świat stawał się choć odrobinę lepszy - mówi ks. Jacek „WIOSNA” Stryczek, założyciel Szlachetnej Paczki.

W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem „Wiosna” Allego uruchomiło Szlachetny Sklep z przedmiotami z hasłem „Lubię Ludzi”. Klienci serwisu mogą też wystawiać swoje przedmioty na aukcjach, z których środki przeznaczane będą na rozwój Szlachetnej Paczki. Na Allegro będą można kupić jeden z kilkudziesięciu talizmanów -  rekwizytów z tegorocznego spotu reklamowego. Wpływy ze sprzedaży będą przeznaczone na rzecz Szlachetnej Paczki.

Zdjęcia do spotu „Talizman” były kręcone przez 5 dni w Warszawie, na ulicy Klonowej, Skwerze Tarasa Szewczenki i na Mokotowskiej. Łącznie w nagranie zaangażowano 160 osób, a reżyserem etiudy był Jesper Ericstam.

Za koncepcję spotu oraz całej platformy komunikacyjnej Allegro „Czego szukasz?” odpowiada agencja Bardzo, która zajęła się też produkcją materiału.

Zeszłoroczna reklama świąteczna Allegro „Angielski” odniosła jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii polskiej reklamy. Tylko na YouTube miała 14 milionów wyświetleń, co dało jej pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych polskich reklam w internecie w 2016 roku.

Google umieścił ją na szczycie listy najcieplejszych spotów świątecznym rekomendowanych internautom. Spot został także doceniony przez zagraniczne media i serwisy branżowe o reklamie, zdobył wiele nagród, m.in. Grand Prix, 2 złota i 2 srebra  w konkursie Epica Awards oraz  Brązowego Lwa na festiwalu w Cannes.

Dołącz do dyskusji: Allegro w spocie „Talizman” o magii dzielenia się z innymi. Oto nowa kampania świąteczna (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
just
Czekałam co w tym roku pokaże Allegro. Nie jestem rozczarowana.
0 0
odpowiedź
User
Fan
Ludzie jak uczycie się reklamy od blogerów, z artykułów , online marketingu , cokolwiek to fajnie, ale moim zdaniem to jest obraz jak robić reklamę , zawsze czekam na te kampanie od allegro. Tym razem też nie jestem zawiedziony :)
0 0
odpowiedź
User
Statystyki
Kampanie kampaniami, a Alexa.com mówi, że Allegro spada oglądalność. I to akurat teraz, w okresie, gdy w zeszłym roku już szło ostro w górę!

https://www.alexa.com/siteinfo/allegro.pl
0 0
odpowiedź