AmRest za 35 mln euro sprzedaje PizzaPortal.pl właścicielowi aplikacji Glovo
Koncern AmRest po dwóch latach od jego kupna sprzedaje serwis PizzaPortal agregujący oferty z lokali gastronomicznych. Nabywcą jest właściciel aplikacji zakupowej Glovo, a wartość transakcji to 30 mln euro plus 5 mln euro w formie earn-out.
W ramach transakcji sprzedanych zostanie 100 proc. udziałów własnych spółki Restaurant Partner Polska, właściciela PizzaPortal.
Na wartość transakcji składa się 30 mln euro zapłaty od razu oraz 5 mln euro w formie earn-out. AmRest otrzyma rozliczenie w formie gotówki oraz nowych akcji Glovo.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Glovo, która od początku jest dla nas korzystna zarówno strategicznie, jak również finansowo. Cieszymy się z możliwości zwiększania naszego udziału w firmie i dalszego wzmacniania tego partnerstwa. Nie mamy wątpliwości, iż połączenie wiodącego, europejskiego gracza trzeciej generacji w segmencie zamówień jedzenia online i dostaw do domu z największą platformą gastronomiczną w Polsce, stworzy nowego, silnego lidera na rynku - komentuje Kaineder, dyrektor ds. strategii w AmRest.
Firma przejęła Restaurant Partner Polska dwa lata temu - za 51 proc. udziałów zapłaciła 10 mln zł, a potem dokupiła resztę.
Obecnie PizzaPortal.pl oferuje zamawianie dań z 3,9 tys. lokali gastronomicznych w całej Polsce. Dwa lata temu platforma agregowała oferty z 2,5 tys. lokali.
Glovo poprzez PizzaPortal wchodzi do Polski
- Glovo kontynuuje strategię szybkiego rozwoju, która obejmuje ekspansję na nowe rynki. Po ostatnich udanych inwestycjach, akwizycja Pizza Portal dodatkowo wzmocni nasze strategiczne partnerstwo z AmRest, dzięki któremu dla obu firm powstały nowe ekscytujące możliwości - uzasadnia Oscar Pierre, dyrektor zarządzający Glovo.
- Naszą ambicją jest bycie liderem na każdym rynku, gdzie jesteśmy obecni, poprzez dostarczanie najwyższej jakości usług zamówień online i dostawy dla naszych użytkowników oraz partnerów - podkreśla.
Glovo to aplikacja umożliwiająca kupowanie, odbieranie i wysyłkę dowolnego produktu w obrębie jednego miasta w ciągu godziny. Firma wywodzi się z Hiszpanii, ma centralę w Hiszpanii. Obecnie działa w 202 miastach z 26 krajów w Europie, Azji, Środkowym Wschodzie, Ameryce Łacińskiej, a od niedawna także w Afryce subsaharyjskiej. Zatrudnia ponad 1,2 tys. osób, współpracuje z ponad 36 tys. kurierów.
Dołącz do dyskusji: AmRest za 35 mln euro sprzedaje PizzaPortal.pl właścicielowi aplikacji Glovo