Połowa samochodów sprzedanych w I kw. z Android Auto i Apple CarPlay
Co drugi nowy samochód sprzedany w I kwartale 2018 r. w Europie i USA oferował rozwiązania Android Auto i Apple CarPlay.
W Europie odsetek nowych aut z rozwiązaniami Google i Apple na pokładzie sięgnął 46 proc., a w USA - 52 proc. - wynika z danych firmy Canalys.
Największy udział nowych samochodów z Android Auto i Apple CarPlay w całkowitej sprzedaży - oferowanych w standardzie lub jako opcja - mają najwięksi producenci, tacy jak Ford, GM, Groupe PSA, Honda i Volkswagen. Większość oferuje oba rozwiązania, a kierowca dokonuje wyboru w zależności od posiadanego smartfona.
Android Auto i Apple CarPlay na wbudowanym w samochodzie wyświetlaczu umożliwiają korzystanie z głównych smartfonowych aplikacji, takich jak mapy, muzyka, audiobooki, podcasty czy komunikatory. Interfejs użytkownika jest tutaj podobny jak w smartfonie, ale dzięki wbudowanemu asystentowi głosowemu do minimum ograniczona jest konieczność dotykania ekranu, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać ręki od kierownicy.
Dołącz do dyskusji: Połowa samochodów sprzedanych w I kw. z Android Auto i Apple CarPlay