Apple chce stworzyć własną platformą reklamową
Apple szuka menadżerek lub menadżerów, którzy pomogą mu zbudować platformę reklamową.
Apple w USA prowadzi rekrutację na stanowisko kierownika projektu, który będzie pracował w zespole zarządzającym projektem Ad Platforms w Apple.
Od kandydatów wymagane jest co najmniej 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami i ponad 3-letnie w technologiach reklamowych. Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za kierowanie zespołem, który zbuduje tzw. mobile demand-side platforms (DSP). Do obowiązków kierowniczych należeć też będzie raportowanie wyników projektu z uwzględnieniem ryzyka biznesowego i szybko zmieniającego się środowiska reklamowego.
Apple i reklamy
Platforma DSP ma dawać Apple kontrolę nad tym jak, kiedy i gdzie wykorzystywane są dane użytkowników. Narzędzie pozwala reklamodawcom na kupno reklamy w systemie aukcyjnym wydawcy (w tym przypadku Apple). Zainteresowani reklamą proponują ceny, w zależności od założonych celów i wyników kampanii. Najatrakcyjniejsza dla wydawcy oferta reklamy trafia do emisji. Przewagą DSP jest kontrola treści reklamowych pokazywanych użytkownikom.
Apple w zeszłym tygodniu ogłosił rozszerzenie reklam w App Store o zakładkę "Today". Dzięki niej twórcy mogą promować swoje aplikacje obok codziennych treści redakcyjnych zespołu App Store. Reklamy są wyraźnie wydzielone od treści redakcyjnych.
Główna zakładka Today jest pierwszą rzeczą, która ładuje się w App Store i według firmy zawiera spersonalizowany wybór aplikacji do przeglądania przez użytkownika (pojawiła się w 2017 r. wraz ze znaczącym przeprojektowaniem App Store). Inne nowe miejsce, w którym pojawią się reklamy, znajdzie się w sekcji You Might Also Like na stronie produktu każdego programu lub usługi.
W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dolarów zanotowało spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dolarów. Wpływy z usług wzrosły o 12 proc., do 19,6 mld dolarów wobec oczekiwań na poziomie 19,7 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Apple chce stworzyć własną platformą reklamową