Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)
Apple, Google i Coca-Cola to trzy najbardziej wartościowe marki 2016 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. Skład na podium nie zmienił się od ubiegłorocznego zestawienia, na liście pojawiło się natomiast kilka nowych brandów.
W porównaniu z ub.r. szczyt zestawienia Interbrand nie uległ zmianie. Najcenniejszą marką br. pozostaje Apple, którego wartość ocenia się obecnie na 171,1 mld dol. - oznacza to wzrost wartości marki o 5 proc. rok do roku. Miejsce na podium obronił też Google (wartość 133,2 mld dol., więcej o 11 proc.), a także Coca-Cola wyceniana na 73,1 mld dol. przy spadku wartości na poziomie 7 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes Benz i General Electric. W porównaniu z ub.r. do rankingu trafiło mniej nowych marek – trzy zamiast pięciu. Debiutanci to koncern HP i jego siostrzana korporacja Hewlett Packard Enterprise oraz firma Tesla Motors, która wyceniana na 4 mld dol. zamyka ranking na setnym miejscu.
Wśród marek, które według Interbrand zyskały najwięcej na wartości są m.in. Facebook (o 48 proc.), Amazon (33 proc.), Lego (25 proc.) oraz Nissan (22 proc.).
Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.
Dołącz do dyskusji: Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)