Arctic to napój, a nie woda mineralna - trzeba zmienić spot (wideo)
Rada Etyki Reklamy uznała, że pojawiające się w spocie reklamowymnapoju Arctic Icy Fruit sformułowanie "naturalna woda mineralna zowocowym smakiem" wprowadza odbiorców w błąd. Instytucja wezwałafirmę Hoop Polska do zmiany treści reklamy.
Rada Etyki Reklamy zajęła się spotem telewizyjnym Arctic IcyFruit po otrzymaniu skargi, której zarzucano mu ewidentnewprowadzanie konsumenta w błąd. "Reklamowany produkt jako wodamineralna ze smakiem okazał się czymś dla mnie zupełnie innym -napojem" - napisał autor protestu, uzasadniając, że "rozporządzeniaMinistra Zdrowia w sprawie wód mineralnych nie dopuszcza dodawaniado naturalnych wód mineralnych innych składników niż dwutlenekwęgla". Odbiorca zauważył też, że na etykiecie napoju umieszczonookreślenie "napój", a nie "woda mineralna", dlatego właśnie tosłowo powinno być użyte w promocji marki.
Firma Hoop Polska zarządzająca marką Artcic Icu Friut przyznałasię do niekonsekwencji w jej określaniu w reklamie i na etykiecie,ale uzasadniała, że w ten sposób postępują również inni producencinapojów. Jednak Rada Etyki Reklamy uznała, że spot wprowadzaodbiorców w błąd, ponieważ użyte w nim sformułowanie "naturalnawoda mineralna" może oznaczać tylko wody bez dodatków. W związku ztym instytucja wezwała firmę Hoop Polska do wprowadzeniu w reklamieodpowiednich zmian, tak żeby nie naruszała ona norm Kodeksu EtykiReklamy oraz obowiązujących przepisów prawa.
Dołącz do dyskusji: Arctic to napój, a nie woda mineralna - trzeba zmienić spot (wideo)