Od początku ataku Rosji na Ukrainę serwisy internetowe zanotowały 30 proc. wzrost oglądalności
Przez pierwsze cztery dni rosyjskiej agresji na Ukrainę spośród portali informacyjno-publicystycznych najwięcej użytkowników i najdłuższy średni czas korzystania osiągnął Onet. Interia była zasięgowo przed TVN24.pl, a RMF24.pl przed Gazeta.pl. W tym okresie serwisy internetowe zanotowały 30 proc. wzrost oglądalności.
Inwazja rosyjska na Ukrainę przełożyła się na duży wzrost odwiedzalności serwisów i aplikacji z kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i lokalnych oraz o pogodzie).
Według badania Mediapanel od czwartku 24 do niedzieli 27 lutego zanotowały one 18,55 mln użytkowników, 61,82 proc. zasięgu (oczywiście z uwzględnieniem współodwiedzalności) oraz 54 minuty i 29 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.
Tydzień wcześniej, od 17 do 20 lutego, platformy z tej kategorii miały 14,11 mln użytkowników, 47,05 proc. zasięgu oraz 20 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Informacjami mocniej interesują się młodsi internauci
Według danych z Mediapanelu od 24 do 27 lutego każdego dnia witryny i aplikacje z informacjami i publicystyką ogólną odwiedzało średnio 12,4 mln osób, wobec 8 mln tydzień wcześniej.
Procentowo najmocniej zwiększyła się liczba użytkowników takich platform w grupie wiekowej do 24 lat - o 66 proc. Natomiast średni czas korzystania przez internautów w wieku 25-44 lat wydłużył się ponad trzykrotnie.
- Analizując wzrosty pod kontem płci zauważamy, że o ile nieco silniejszy przyrost liczby osób korzystających z serwisów informacyjnych miał miejsce w przypadku mężczyzn (+34% wobec +29% w przypadku kobiet), to pod względem czasu korzystania wzrosty dotyczyły bardziej kobiet niż mężczyzn (wzrost o 188% wobec 149% w grupie mężczyzn) - opisano w komunikacie z danymi z Mediapanelu.
Onet przed WP.pl, Interia przed TVN24.pl
Czołowe witryny z kategorii informacyjno-publicystycznej w dniach 24-27 lutego zanotowały mniej więcej dwukrotny wzrost liczby użytkowników tydzień do tygodnia. Część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z tego obszaru odwiedziło 10,55 mln internautów, każdy spędził średnio 25 minut i 13 sekund, a analogiczna sekcja WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała 9,12 mln użytkowników oraz 23 minuty i 32 sekundy.
Na Interii (Grupa Polsat-Interia) część z informacjami i publicystyką ogólną osiągnęła 5,47 mln internautów oraz 15 minut i 46 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a na platformie TVN24 - 5,47 mln użytkowników oraz 14 minut i 4 sekundy średniego czasu.
W czołowe dziesiątce są dwa serwisy stacji radiowych. RMF24.pl odwiedziło 5,33 mln internautów, każdy spędził przeciętnie 7 minut i 8 sekund, a część informacyjno-publicystyczna Radiozet.pl miała 3,82 mln użytkowników oraz 2 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania.
W zestawieniu są też dwie witryny należące do Agory. Gazeta.pl w analizowanej kategorii miała 4,66 mln użytkowników oraz 10 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Wyborcza.pl - 4,29 mln użytkowników oraz 8 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania. Ten drugi serwis, jako jedyny w rankingu, zanotował niewielki spadek przeciętnego czasu spędzonego przez internautów.
Dołącz do dyskusji: Od początku ataku Rosji na Ukrainę serwisy internetowe zanotowały 30 proc. wzrost oglądalności