SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Audi rozpoczyna produkcję nowego A3 Sportback (wideo)

Audi rusza z produkcją nowego Audi A3 Sportback. Czwarta generacja Audi A3 powstawać będzie wyłącznie w głównym zakładzie koncernu w Ingolstadt.

Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback

W ślad za światową premierą czwartej generacji A3, dyrektor fabryki Audi w Ingolstadt Achim Heinfling zaprezentował nowy model pracownikom zakładu zgromadzonym na Audi Forum.

Nowe Audi A3 powstawać będzie wyłącznie w Ingolstadt. Od początku produkcji, pracownicy fabryki w Ingolstadt zbudowali prawie 3,8 miliona egzemplarzy wszystkich generacji A3. Audi A3 było w latach 2007-2009 produkowane również w zakładzie w Brukseli. Wersja A3 Limousine powstaje w Ingolstadt i w węgierskim Győr, w którym produkuje się także Audi A3 Cabriolet. Poza Europą Audi A3 Sportback i Limousine zjeżdża z taśm montażowych fabryki w Foshan w Chinach, a samo A3 Limousine dodatkowo także w Aurangabad w Indiach i w Sao José dos Pinhais w Brazylii.

- Na potrzeby produkcji nadwozi nowego samochodu w północnej części naszego kompleksu produkcyjnego zbudowaliśmy zupełnie nowy wydział montażu nadwozi. Wszystkie pozostałe wydziały zostały na potrzeby nowego A3 od podstaw zmodernizowane, a technologie produkcji w wysokim stopniu zdigitalizowane - powiedział Heinfling.

Sportowy design i tapicerka z butelek PET

Nowe Audi A3 Sportback to pięciodrzwiowy kompakt segmentu premium o sportowej stylistyce. Zastosowano w nim szeroki grill osłony chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza z przodu. Ramię nadwozia płynnie przechodzi od reflektorów z przodu, aż do świateł tylnych. Powierzchnia poniżej jest wklęsła - to nowy element designu Audi, podkreślający nadkola. Kolejną innowacją są cyfrowe światła do jazdy dziennej znajdujące się w obrębie reflektorów diodowych Matrix LED. Światła te to matryca zbudowana z diodowych segmentów w układzie trzy na pięć. Tworzy ona specjalne sygnatury świetlne.

Sportowy design zewnętrzny ma swoją kontynuację we wnętrzu. Mamy tu nową dźwignię zmiany biegów, aluminiowe lub karbonowe panele ozdobne oraz tablicę rozdzielczą o wyglądzie czarnego panelu.

W nowym Audi A3 Sportback po raz pierwszy zastosowano tapicerkę foteli wykonaną z przetworzonych butelek PET. Ozdobiono ją kontrastowymi szwami.

Cyfrowe wyświetlacze i ulepszony infotainment

Pośrodku tablicy rozdzielczej umieszczono 10,1–calowy monitor dotykowy. System rozpoznaje wprowadzane ręcznie litery, daje akustyczny sygnał zwrotny i może być również obsługiwany za pomocą naturalnej mowy. W standardzie znajduje się też cyfrowy zestaw wskaźników i zegarów obsługiwany z poziomu wielofunkcyjnej kierownicy. Audi virtual cockpit oferuje dodatkowe elementy, takie jak np. duży wyświetlacz map nawigacji. Wersja plus ma wyświetlacz o przekątnej 12,3-cala, na którym można włączyć trzy różne jego widoki, w tym również widok o charakterystyce sportowej. Z kolei wyświetlacz head-up display pokazuje najważniejsze informacje na szybie, na wprost wzroku kierowcy. Na żądanie informacje te mogą pojawiać się w różnych kolorach.

Koncepcja obsługi MMI zasilana jest przez nową, modułową platformę infotainment trzeciej generacji. Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy większa niż jej poprzedniczki. W zakresie jej pracy znajduje się obsługa wszystkich zadań związanych z systemami łączności, w tym telefonu, usług Audi connect przesyłanych w standardzie LTE Advanced oraz zintegrowanego w samochodzie hotspotu Wi-Fi.

Indywidualne ustawienia klimatyzacji, pozycji foteli, często wybieranych celów nawigacji, czy często włączanych mediów, mogą być zebrane w maksymalnie sześciu różnych profilach użytkownika. Standardowo w nowym A3 Sportback znajduje się cyfrowe radio DAB+, a opcjonalnie zamówić można radio internetowe lub hybrydowe.

System nawigacji oferuje prognozy rozwoju sytuacji na drodze, zdjęcia satelitarne wysokiej rozdzielczości pozyskiwane z Google Earth oraz szczegółowe, trójwymiarowe modele wybranych miast europejskich. Audi connect wzbogaca interesujące miejsca o zdjęcia, godziny otwarcia i recenzje użytkowników, a w wybranych miastach obejmuje również usługi car-to-X pomagające znaleźć wolne miejsca parkingowe przy ulicy, a także – komunikując się z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach - pozwalające kierowcy dostosować się do zielonej fali. A3 Sportback można za pośrednictwem aplikacji myAudi, Apple CarPlay lub Android Auto połączyć bezpośrednio ze swoim smartfonem. Taki sam efekt można osiągnąć wykorzystując Audi phone box. Ten ostatni łączy urządzenie z anteną samochodową i ładuje je indukcyjnie.

Trzy wersje silnikowe na start

W Europie nowe Audi A3 Sportback dostępne będzie w trzech wersjach silnikowych: 1.5 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 6,4–5,8; średnia emisja CO2 w g/km: -145-131) oraz 2.0 TDI w wersji o mocy 85 kW (116 KM) (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 4,7-4,2; średnia emisja CO2 w g/km: 122-111) lub w wersji o mocy 110 kW (150 KM) (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 5,0-4,5; średnia emisja CO2 w g/km: –132-118).

Na początek wszystkie wersje silnikowe otrzymają napęd na przednią oś. Moc na koła przekazywana będzie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej S tronic, która nie będzie teraz wyposażana w konwencjonalną dźwignię, a w kompaktowy przełącznik zmiany biegów. By wybierać podstawowe funkcje automatycznej skrzyni wystarczy, że kierowca będzie popychał lub pociągał przełącznik.

W terminie późniejszym Audi będzie stopniowo poszerzać ofertę o kolejne wersje silnikowe, w tym o wersję zelektryfikowaną oraz o wersję z napędem na cztery koła quattro.

Zawieszenie nowego A3 Sportback – czterowahaczowe z tyłu dla wersji z silnikiem od 110 kW (150 KM) – jest sportowe i dobrze wyważone. Na życzenie dostępne jest obniżone o 10 mm zawieszenie z adaptacyjną kontrolą tłumienia. Każdy z amortyzatorów z osobna dostosowuje tu swą pracę do stanu drogi, warunków na niej panujących i do ustawień systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Gdy samochód wyposażony jest w zawieszenie sportowe – standard z zewnętrzną linią stylistyczną S line, w innych zestawieniach jest to opcja – największy nacisk kładzie się na zwrotność. Twardsze zestrojenie zawieszenia i amortyzatorów oraz fakt, że auto jest obniżone o 15 milimetrów sprawiają, że jego pozycja na drodze jest jeszcze pewniejsza.

Audi A3 Sportback, wyposażone w Audi pre sense front i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, pomaga zapobiegać wypadkom z innymi użytkownikami drogi. Dodatkowe systemy wspomagania, takie jak ostrzeżenia o zmianie pasa, a także ostrzeżenie o ruchu poprzecznym oraz wspomaganie parkowania, są dostępne jako opcja. Adaptacyjny asystent jazdy pomaga w prowadzeniu wzdłużnym i bocznym, utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu się na wybranym pasie ruchu poprzez delikatne interwencje w elektromechaniczny układ kierowniczy.

Jakie wymiary i pojemność bagażnika?

Nowe Audi A3 Sportback daje więcej miejsca wewnątrz, pomimo że w porównaniu ze swoim poprzednikiem obecny model "urósł" tylko o nieco więcej niż trzy centymetry. Ma teraz 4,34 m długości i 1,82 m szerokości (bez lusterek). Jego wysokość to 1,43 m, a rozstaw osi 2,64 m – te wymiary pozostały bez zmian. W zależności od pozycji tylnej kanapy, bagażnik ma od 380 do 1200 litrów pojemności, a jego podłogę umieścić można na różnych poziomach. Na życzenie dostępna jest poruszana elektrycznie klapa bagażnika, którą można zamykać i otwierać ruchem stopy.

Audi A3 Sportback edition one

Wejściu nowego Audi A3 Sportback na rynek towarzyszyć będzie sprzedaż specjalnej edycji modelowej: A3 Sportback edition one. Wersja ta oferować będzie różne dodatki: z zewnątrz rozpoznać ją będzie można po dodatkowych elementach w kolorze matowej, szarej platyny, po przyciemnionych, diodowych reflektorach Matrix oraz po 18-calowych felgach o barwie szarego tytanu. Natomiast wewnątrz samochód ten wyposażony zostanie w linię stylistyczną S line z na nowo zaprojektowanymi sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami, aluminiowymi panelami ozdobnymi oraz pedałami ze stali nierdzewnej.

Od chwili rynkowej premiery A3 w roku 1996, Audi dostarczyło klientom na całym świecie ponad pięć milionów jego egzemplarzy.

Przegląd "kamieni milowych" serii modelowej A3:
- 1996: Podczas wystawy Paris Motor Show Audi prezentuje pierwsze A3 – wtedy wyłącznie w wersji trzydrzwiowej.
- 1998: Zaprezentowano Audi A3 ze stałym napędem na cztery koła quattro.
- 1999: Do gamy modelowej dołącza wersja pięciodrzwiowa - pierwsza generacja sportowego Audi S3 z turbodoładowanym, pięciozaworowym silnikiem o mocy 154 kW/210 KM i ze stałym napędem na cztery koła quattro.
- 2004: Debiutuje Audi A3 Sportback.
- 2008: Pojawia się pierwszy model rodziny A3 ze składanym dachem. Audi A3 Cabriolet z materiałowym, składanym dachem wyjeżdża na drogi. Pod koniec marca 2008 z taśmy produkcyjnej zjeżdża milionowe A3 (druga generacja).
- 2012: Na Targach Motoryzacyjnych w Genewie Audi przedstawia trójbryłowy model A3 Limousine.
- 2016: Każdy z wariantów linii produktowej A3 przechodzi techniczną aktualizację. Audi RS 3 Sportback staje się sportową wizytówką całej rodziny A3. Podczas Paris Motor Show cztery pierścienie prezentują Audi RS 3 Limousine.

Dołącz do dyskusji: Audi rozpoczyna produkcję nowego A3 Sportback (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl