Avon z kampanią na 16 Dni Przeciwko Przemocy. Tematem przewodnim kontrolujący partnerzy
Avon startuje z nową kampanią edukacyjną na 16 Dni Przeciwko Przemocy i uaktualnia pierwszą antyprzemocową aplikację w Polsce – Avon Alert. Tym razem akcja zwraca uwagę na problem nadmiernej kontroli w związkach.
Nowe badania, przeprowadzone przez Avon ujawniają, że co piąta Polka w wieku 18 – 32 lat twierdzi, że ich partner miał kontrolę nad ich wyglądem, a aż 54 proc. respondentek było świadkami tego, jak mężczyźni wpływali na make-up ich koleżanek czy mam. Co więcej, 12 proc. badanych przyznała, że w pewnych momentach obawiała się o swoje bezpieczeństwo z powodu zachowania mężczyzn, a co szósta z nich wykorzystywała kolorowe kosmetyki, by zamaskować ślady przemocy domowej.
Z kolei co czwarta osoba biorąca udział w badaniu, przyznała, że mimo bycia świadkiem sytuacji, w której partner wpływał na decyzje dotyczące wyglądu przyjaciółki lub rodziny, nie podjęła żadnych działań. Wynikało to głównie z tego, iż nie wiedzieli, że takie zachowanie jest rodzajem przemocy (24 proc.) oraz co powiedzieć, by pomóc (22 proc.).
Avon kontra przemoc
W odpowiedzi na te wyzwania, Avon, w ramach swojej kampanii na 16 Dni Przeciwko Przemocy, która uzyskała honorowy patronat Prezydenta m.st. Warszawy, stworzył globalne wideo i serię grafik przedstawiających „look według kontrolującego partnera”.
Materiały, które pojawią się w katalogach oraz na kanałach społecznościowych marki, mają zwracać uwagę na to, że kontrola nad wizerunkiem to nie tylko przejaw męskiej dominacji czy manipulacji w związku, ale także rodzaj przemocy domowej.
Dlatego kolejnym elementem działań firmy, jest aktualizacja antyprzemocowa aplikacji - Avon Alert, która została stworzona w 2019 roku we współpracy z Fundacją Feminoteka.
Dzięki Avon Alert, osoba doświadczająca przemocy może w dyskretny sposób wezwać pomoc, skorzystać z bezpiecznej linii telefonicznej dla kobiet lub skonsultować się z ekspertkami Fundacji Feminoteka przez całodobowy czat. Świadkowie przemocy w aplikacji dowiedzą się, jak reagować na niepokojące sytuacje i jak w dyskretny sposób mogą pomóc, gdy zobaczą lub usłyszą coś niepokojącego w swoim otoczeniu. W aplikacji znajduje się także lista domów tymczasowych przygotowana przez Fundację, w których można szukać schronienia oraz informacje na temat rodzajów przemocy, jej skutków czy konsekwencji.
Nowa wersja aplikacji, została wzbogacona o obsługę języka angielskiego i ukraińskiego. Będzie dostępna do pobrania już w listopadzie w sklepach Google Play i App Store.
Materiały graficzne są stworzone przez Avon, natomiast globalne wideo przez Avon i Fundację No More.
Dołącz do dyskusji: Avon z kampanią na 16 Dni Przeciwko Przemocy. Tematem przewodnim kontrolujący partnerzy