„Barwy szczęścia” straciły 280 tys. widzów, ale TVP2 zdecydowanym liderem rynku. 78 mln zł z reklam
Serial „Barwy szczęścia” w sezonie 2015/2016 śledziło 3,48 mln osób, o 280 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. TVP2 w czasie jego emisji nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 77,60 mln zł.
Średnia widownia „Barw szczęścia” w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 9 czerwca 2016 roku wyniosła 3,48 mln osób. Przełożyło się to na 22,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Serial na antenie TVP2 emitowany był od poniedziałku do czwartku (w wiosennej ramówce również i w piątki) o godz. 20.05.
Najchętniej oglądany odcinek obyczajowej produkcji wyemitowano 15 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 4,26 mln oglądających.
Oglądalność trzech topowych odcinków „Barw szczęścia”
Wirtualnemedia.pl | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Data | AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
15-02-2016 | 20:08:13 | 20:33:26 | 4 264 600 | 25,54% | 1 322 447 | 20,61% |
29-02-2016 | 20:08:29 | 20:33:41 | 4 252 609 | 25,92% | 1 241 356 | 19,78% |
03-11-2015 | 20:08:18 | 20:33:20 | 4 215 113 | 25,21% | 1 217 683 | 18,89% |
Widownia „Barw szczęścia” w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadła o 280 tys. osób. W okresie od 1 września 2014 roku do 11 czerwca 2015 roku serial śledziło średnio 3,76 mln widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 23,61 proc. i 17,73 proc.
TVP2 w czasie emisji „Barw szczęścia” była zdecydowanym liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce w tym czasie należało do telewizji TVN, nadającej „Uwagę!” i „Na Wspólnej”, co przełożyło się na 15,33 proc. udziału w rynku. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. filmy fabularne, „Hell’s Kitchen”, „Świat według Kiepskich”, „Nasz nowy dom” i „Taniec z Gwiazdami”; 12,47 proc. udziału) i TVP1 (gł. „Prognoza pogody” i początki różnych programów; 10,22 proc.).
W grupie komercyjnej Dwójka była jednak trzecia. Pierwszy był TVN, a drugi - Polsat.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP2 - Barwy szczęścia | 3 476 824 | 22,47% | 919 076 | 15,86% |
TVN | 2 315 430 | 15,33% | 1 001 163 | 17,59% |
Polsat | 1 879 904 | 12,47% | 975 564 | 16,38% |
TVP1 | 1 596 193 | 10,22% | 510 261 | 8,30% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 77,60 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one wyższe - uplasowały się na poziomie 131,21 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Barwy szczęście” oglądać można w Dwójce od 2007 roku.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „Barwy szczęścia” straciły 280 tys. widzów, ale TVP2 zdecydowanym liderem rynku. 78 mln zł z reklam