SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bez „Jaka to melodia?” wpływy Media Corporation zmalały o 79 proc., a wynik netto o 131 tys. zł

Firma Media Corporation, po tym jak w połowie 2018 roku przestała realizować dla Telewizji Polskiej teleturniej „Jaka to melodia?”, w ub.r. zanotowała spadek wpływów o 78,7 proc. do 1,11 mln zł. Spółka produkowała nowy show z Robertem Janowskim „Gra Muzyka”, który jesienią ub.r. pokazywano w TV Puls, oraz ósmy sezon serialu „Blondynka” dla TVP.

Robert Janowski w zwiastunie programu "Gra Muzyka" Robert Janowski w zwiastunie programu

Media Corporation przez ponad dwie dekady produkowała „Jaka to melodia?” dla Telewizji Polskiej. Współpracę zakończono w połowie ub.r., ponieważ Robert Janowski nie chciał zgodzić się na zmiany w formule teleturnieju. W konsekwencji jako gospodarz show zastąpił go Norbi (latem ub.r. przeszedł do „Koła fortuny”, a w „Jaka to melodia?” pojawił się Rafał Brzozowski), a jako producent - ZPR Media.

Mocno przełożyło się to na wyniki finansowe Media Corporation. W 2017 roku firma zanotowała 11,88 mln zł przychodów sprzedażowych, w 2018 roku - 5,19 mln zł, a w ub.r. już tylko 1,11 mln zł. Natomiast wynik netto spółki poszedł w dół z 492,9 tys. zł zysku w 2017 roku do 54,9 tys. zł zysku w 2018 roku i 76,5 tys. zł straty w ub.r.

„Gra Muzyka” zniknęła z TV Puls

W połowie ub.r. Media Corporation zaczęła produkować dla Telewizji Puls nowy teleturniej z Robertem Janowskim „Gra Muzyka”. Show emitowano w soboty o godz. 19:00 od września do listopada, oglądało go średnio 467 tys. widzów (według danych Nielsen Audience Measurement). Na początku br. Telewizja Puls zdecydowała, że w wiosennej ramówce program nie będzie emitowany, Media Corporation zrealizowała dotychczas jego 10 odcinków.

Ponadto firma w ub.r. zakończyła produkcję siódmej serii i realizowała ósmą serię serialu „Blondynka” pokazywanego w TVP1. Ósmy sezon zaczęto emitować 27 grudnia, pierwsze trzy odcinki gromadziły przeciętnie 1,91 mln widzów.

- Zakończenie produkcji siódmej części serialu „Blondynka” oraz jednoczesne rozpoczęcie produkcji ósmej serii tego serialu także ograniczyło możliwości osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego. Jednakże produkcja ww. serialu w kolejnych seriach daje firmie możliwości wykorzystania posiadanego sprzętu i osiągnięcia przychodów z jego udostępnienia do tego projektu - stwierdzono w sprawozdaniu Media Corporation.

Koszty 77,5 proc. w dół, rentowność na minusie

W ub.r. wydatki operacyjne Media Corporation wyniosły 1,15 mln zł, po spadku o 77,5 proc. w porównaniu z 2018 rokiem (5,12 mln zł). Najmocniej zmalały koszty usług obcych - z 1,93 mln zł do 172,3 tys. zł.

Nakłady na wynagrodzenia spadły z 2,52 mln zł do 573,6 tys. zł, na amortyzację - ze 108,6 do 70,9 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 60,1 do 31,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 297,8 do 191,6 tys. zł. Natomiast koszty podatków i opłat poszły w górę z 8,9 do 11,6 mln zł. W firmie na koniec ub.r. pracowały cztery osoby, o jedna mniej niż rok wcześniej.

Wskaźniki rentowności spółki zmalały poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 73 tys. zł zysku do 42,9 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 73 tys. zł zysku do 41,3 tys. zł straty, wynik brutto - z 74,4 tys. zł zysku do 43,3 tys. zł straty, a wynik netto - z 54,9 tys. zł zysku do 76,5 tys. zł straty.

- W następnym roku obrotowym zarząd zamierza rozpocząć produkcję nowych programów telewizyjnych na podstawie własnych oraz zewnętrznych formatów oraz rozszerzyć zasięg sprzedaży poza odbiorców telewizyjnych - zapowiedziano w sprawozdaniu Media Corporation.

89,9 proc. udziałów firmy ma jej prezes Józef Węgrzyn, a 10,1 proc. - Małgorzata Daszkiewicz-Węgrzyn.

Ile zarabiają inni producenci filmów i programów tv?

Sprawozdania za ub.r. opublikowało też kilka innych firm producenckich nienotowanych na giełdzie. Tank Production zanotował spadek wpływów o 31 proc. do 8,53 mln zł. Spółce udało się podobnie ograniczyć koszty operacyjne, a jej zysk netto zmalał z 299 do 155,3 tys. zł.

M5 Film zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 20,3 proc. do 3,58 mln zł oraz zysku netto z 435,1 do 307 tys. zł. Zysk w całości trafi do wspólników firmy.

W przypadku Euromedia TV, producenta teleturnieju „Jeden z dziesięciu” emitowanego w TVP1, przychody zmalały o 0,3 proc. do 3,2 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 25,2 do 51,9 tys. zł.

Constantin Entertainment Polska, producent m.in. programów „Kuchenne rewolucje”, „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Joke Show” i „Nasz nowy dom” oraz seriali „Miłość na zakręcie” i „Ukryta prawda”, osiągnął wzrost przychodów o 53,7 proc. do 48,92 mln zł oraz zysku netto z 4,72 do 6,09 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Bez „Jaka to melodia?” wpływy Media Corporation zmalały o 79 proc., a wynik netto o 131 tys. zł

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zawer
XD
0 0
odpowiedź
User
baśka
teraz doją TV ZPR.....
0 0
odpowiedź
User
Zax
To była dojna zmiana...
0 0
odpowiedź